КОМІТЕТ З ПИТАНЬ АГРАРНОЇ ТА ЗЕМЕЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ

 

                                                                           

  

 

Протокол 33

13 травня 2020 року

 

вул. Садова, 3а, к. 330

14 год. 00 хв.

              

Головував: Голова Комітету Сольський М.Т.

Присутні народні депутати України члени Комітету: Богданець А.В., Бунін С.В., Гайду О.В., Герасимов А.В., Грищенко Т.М., Гузенко М.В., Івченко В.Є., Костюк Д.С., Колихаєв І.В., Кириченко М.О., Лабазюк С.П., Литвиненко С.А., Матусевич О.Б., Нагаєвський А.С., Нікітіна М.В., Салійчук О.В., Соломчук Д.В., Тарасов О.С., Тимофійчук В.Я., Халімон П.В., Христенко Ф.В., Чернявський С.М., Чайківський І.А., Чорноморов А.О., Шол М.В.

Всього присутніх: 26

Відсутні народні депутати України – члени Комітету: Кучер М.І., Мейдич О.Л., Петьовка В.В., Столар В.М., Юрчишин П.В.

 

Присутні від секретаріату Комітету: керівник секретаріату Старинець О.Г., головні консультанти Шумейко С.Г., Гаркавенко Ю.М., Коляда О.М., Чернишенко І.І., Боремська З.В., старший консультант Кантур С.В.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо планування використання земель, друге читання (реєстр. № 2280 від 17.10.2019).

2. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» та інших законів Україні щодо функціонування Державного аграрного реєстру та удосконалення державної підтримки виробників сільськогосподарської продукції, поданий народними депутатами України Чернявським С.М., Чорноморовим А.О., Нікітіною М.С. та іншими (реєстр. № 3295 від 30.03.2020).

3. Про проект Постанови про Програму діяльності Кабінету Міністрів України (реєстр. № 3330 від 13.04.2020).

4. Обговорення актуальних питань законодавчого регулювання  ринку молока і молочних продуктів.

5. Різне.

 

СЛУХАЛИ:

Про порядок денний засідання Комітету.

ВИСТУПИВ: Головуючий на засіданні Голова Комітету Сольський М.Т., який запропонував народним депутатам України – членам Комітету проголосувати за прийняття порядку денного засідання Комітету.

ВИРІШИЛИ:

Прийняти порядок денний засідання Комітету.

ГОЛОСУВАЛИ: «за» - 26; «проти» - 0; «утрим.» - 0.

Рішення прийнято одноголосно.

 

1. Розгляд проекту Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо планування використання земель, друге читання (реєстр. № 2280 від 17.10.2019), перенесено на наступне засідання Комітету.

 

2. СЛУХАЛИ: Інформацію про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» та інших законів Україні щодо функціонування Державного аграрного реєстру та удосконалення державної підтримки виробників сільськогосподарської продукції, поданий народними депутатами України Чернявським С.М., Чорноморовим А.О., Нікітіною М.С. та іншими (реєстр. № 3295 від 30.03.2020).

ВИСТУПИВ: заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Висоцький Т.М., який доповів по суті даного питання.

В обговоренні взяли участь: народний депутат України – член Комітету Івченко В.Є.,  секретар Комітету Чайківський І.А.

ВИРІШИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» та інших законів Україні щодо функціонування Державного аграрного реєстру та удосконалення державної підтримки виробників сільськогосподарської продукції, поданий народними депутатами України Чернявським С.М., Чорноморовим А.О., Нікітіною М.С. та іншими (реєстр. № 3295 від 30.03.2020), прийняти за основу з урахуванням пропозицій народних депутатів України - членів Комітету.

2. Співдоповідачем із зазначеного питання на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити Голову Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики Сольського М.Т.

ГОЛОСУВАЛИ: «за» -26; «проти» - 0; «утрим.» - 0.

Рішення прийнято одноголосно.

 

3. СЛУХАЛИ: Інформацію про проект Постанови про Програму діяльності Кабінету Міністрів України (реєстр. № 3330 від 13.04.2020).

В обговоренні взяли участь: Голова Комітету Сольський М.Т., народні депутати України – члени Комітету Івченко В.Є., Герасимов А.В., керівник секретаріату Комітету Старинець О.Г.

СЛУХАЛИ: Інформацію про пропозиції Комітету до Програми діяльності Кабінету Міністрів України.

ВИСТУПИВ: голова підкомітету з питань економічної і фінансової політики в агропромисловому комплексі Чорноморов А.О., який доповів по суті даного питання.

В обговоренні взяли участь: Голова Комітету Сольський М.Т., секретар Комітету Чайківський І.А., голова підкомітету з питань харчової промисловості та торгівлі агропромисловими товарами Юрчишин П.В., голова підкомітету з питань удосконалення структури державного управління в сфері агропромислового комплексу Тарасов О.С., народні депутати України – члени Комітету Івченко В.Є., Герасимов А.В., заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Висоцький Т.М., керівник секретаріату Комітету Старинець О.Г.

Під час обговорення Програми діяльності Кабінету Міністрів України народні депутати України – члени Комітету звернули увагу на відсутність висвітлення питання щодо реформування аграрної та земельної політики, безпечності і якості харчових продуктів, посилення захисту інтересів їх споживачів.

ВИРІШИЛИ:

1. Проект постанови про Програму діяльності Кабінету Міністрів України, реєстр. № 3330 від 13.04.2020 направити Кабінету Міністрів України на доопрацювання.

2. Продовжити обговорення доопрацьованої редакції пропозицій Комітету до Програми діяльності Кабінету Міністрів України після перерви у засіданні Комітету.

ГОЛОСУВАЛИ: «за» -26; «проти» - 0; «утрим.» - 0.

Рішення прийнято одноголосно.

 

4. Обговорення питання про актуальні питання законодавчого регулювання  ринку молока і молочних продуктів перенесено на наступне засідання Комітету.

 

Головуючий на засіданні Голова Комітету Сольський М.Т. оголосив перерву у засіданні Комітету до 11 год. 00 хв. 15 травня 2020 року.

 


 

Продовження засідання Комітету (у режимі відеоконференції)


             

15 травня 2020 року

11 год. 00 хв.

Головував: Голова Комітету Сольський М.Т.

Присутні народні депутати України члени Комітету: Бунін С.В., Гайду О.В., Грищенко Т.М., Гузенко М.В., Івченко В.Є., Лабазюк С.П., Литвиненко С.А., Нагаєвський А.С., Нікітіна М.В., Салійчук О.В., Соломчук Д.В., Тарасов О.С., Тимофійчук В.Я., Халімон П.В., Чернявський С.М., Чайківський І.А., Чорноморов А.О., Шол М.В.

Всього присутніх: 19

Відсутні народні депутати України – члени Комітету: Богданець А.В., Герасимов А.В., Костюк Д.С., Кириченко М.О., Кучер М.І., Мейдич О.Л., Колихаєв І.В., Матусевич О.Б., Петьовка В.В., Столар В.М., Христенко Ф.В., Юрчишин П.В.

 

Присутні від секретаріату Комітету: керівник секретаріату Старинець О.Г., головний консультант Гаркавенко Ю.М., старший консультант Кантур С.В.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Розгляд доопрацьованої редакції пропозицій Комітету до Програми діяльності Кабінету Міністрів України.

2. Різне

 

СЛУХАЛИ: Інформацію про доопрацьовану редакцію пропозицій Комітету до Програми діяльності Кабінету Міністрів України.

ВИСТУПИВ: голова підкомітету з питань економічної і фінансової політики в агропромисловому комплексі Чорноморов А.О., який доповів по суті даного питання.

В обговоренні взяли участь: Голова Комітету Сольський М.Т., секретар Комітету Чайківський І.А., заступник Голови Комітету Чернявський С.М., голова підкомітету з питань удосконалення структури державного управління в сфері агропромислового комплексу Тарасов О.С., голова підкомітету з питань земельних відносин Нагаєвський А.С., народні депутати України – члени Комітету Івченко В.Є., Салійчук О.В., заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Висоцький Т.М., позаштатний консультант Комітету з питань аграрної та земельної політики Дмитрасевич М.О.

Під час обговорення народними депутатами України – членами Комітету висловлено зауваження, що проект Постанови про Програму діяльності Кабінету Міністрів України, реєстр. № 3330, потребує відповідного доопрацювання, шляхом доповнення проекту постанови новими розділами наступного змісту:

РЕФОРМА АГРАРНОЇ ТА ЗЕМЕЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ

I. Завершення земельної реформи:

·                   поетапне запровадження ринку земель сільськогосподарського призначення із конкурентними правилами гри на умовах, що сприятимуть розвитку аграрного виробництва та сільських територій, а саме: рівні права та обов’язки для всіх учасників ринку, електронні торги для реалізації прав на землі державної та комунальної власності (за винятком продажу земель сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності), захист прав землекористувачів;

·                   створення умов для молоді і молодих сімей, які мають бажання займатися фермерством;

·                   визначення пріоритетності при виділенні земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності;

·                   запровадження системи моніторингу земельних відносин з публічним висвітленням інформації, щодо власників та землекористувачів земельних ділянок, цін на земельні ділянки в розрізі адміністративно-територіальних одиниць, територій територіальних громад;

·                   завершення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності;

·                   передача до комунальної власності територіальних громад земель державної власності за межами населених пунктів (крім тих, на яких розташовані державні об'єкти);

·                   дерегуляція виконання робіт із землеустрою, оцінки земель;

·                   запровадження механізму консолідації земель сільськогосподарського призначення;

·                   запровадження нової уніфікованої методики нормативної грошової оцінки земель в межах територій територіальних громад;

·                   спрощення доступу фізичних та юридичних осіб, зокрема інвесторів, до геопросторових даних через функціонування національного порталу геопросторових даних, який надає доступ до інформаційних систем, що ведуться органами влади;

·                   запровадження прозорого механізму реалізації прав на землі державної та комунальної власності на електронних торгах;

·                   запровадження низки антирейдерських заходів та встановлення дієвих запобіжників щодо захисту майнових прав власників і користувачів земельних ділянок, запобігання протиправному поглинанню і захопленню підприємств в аграрному секторі економіки;

·                   створення законодавчих умов для передачі меліоративних систем у користування сільськогосподарських товаровиробників та створення об’єднань водокористувачів;

·                   забезпечення ефективного механізму використання земель в якості кредитного ресурсу для суб'єктів господарювання аграрного сектору;

·                   припинення корупційних механізмів тіньової оренди земель державних та комунальних підприємств.

ІІ. Створення сприятливого конкурентного середовища:

·                   унеможливлення тіньової оренди землі через запровадження прозорого, єдиного для всіх оподаткування на гектар;

·                   боротьба з тіньовим аграрним ринком через запровадження ефективних механізмів регулювання;

·                   удосконалення нормативно-правових актів, що регулюють відносини щодо допуску інноваційних рішень та продуктів у сфері виробництва сільськогосподарської продукції, а саме: доступ новітніх засобів захисту рослин, насіння, сільськогосподарської техніки та інших інноваційних рішень;

·                   створення нормативно-правової бази для забезпечення прозорих та конкурентних умов передання в оренду земель державних підприємств як інструмента боротьби з тіньовим використанням державного майна та джерела наповнення бюджетів;

·                   делегування окремих функцій держави в сфері землеустрою, оцінки земель саморегулівним організаціям;

·                   делегування окремих функцій держави в сфері державного контролю за використанням та охороною земель органам місцевого самоврядування.

ІІІ. Стимулювання розвитку сільськогосподарського виробництва:

·                   сприяння збалансованому нарощуванню експортного потенціалу тваринницьких галузей, виробництва доданої вартості, в першу чергу – в сільськогосподарському виробництві та фермській переробці, за рахунок закріплення пріоритетності та пропорцій надання прямої підтримки у сільському господарстві;

·                   забезпечення доступним кредитним ресурсом виробників сільськогосподарської та продовольчої продукції через механізми компенсації відсоткових ставок;

·                   підтримка становлення та розвитку нових експорто- та внутрішньоорієнтованих галузей виробництва сільськогосподарської та продовольчої продукції, а також альтернативних видів енергетики, формування «точок росту», перехід від сировинної країни до країни, яка експортує товари з доданою вартістю;

·                   врахування практики ЄС та інших країн при визначенні поняття «фермер» та оподаткування діяльності фермерів;

·                   здешевлення страхових платежів (премій) за договорами страхування сільськогосподарських культур від ризику загибелі та тварин від інфекційних захворювань;

·                   запровадження механізмів підтримки рекультивації (розліснення) сільськогосподарських угідь, відновлення меліоративних систем;

·                   створення державного аграрного реєстру виробників сільськогосподарської продукції з метою автоматизації виплати державної підтримки та кращого таргетування державної підтримки в АПК;

·                   приватизація земель державних аграрних підприємств шляхом часткового розпаювання та передачі земель в оренду через електронні аукціони.

БЕЗПЕЧНА ЇЖА

Завершення реформи сфери безпечності і якості харчових продуктів, посилення захисту інтересів споживачів харчових і нехарчових продуктів через:

1.                 запровадження і вдосконалення на основі вимог законодавства ЄС державного регулювання в сфері:

1.1            здоров’я і благополуччя тварин;

1.2            дитячого харчування;

1.3            застосування матеріалів та предметів, що контактують з харчовими продуктами;

1.4            захисту рослин (включаючи обіг і застосування пестицидів);

1.5            новітніх харчових продуктів;

1.6            державного контролю за генетично модифікованою продукцією у сільському господарстві та харчовій промисловості

2.                 створення більш дієвої і більш ефективної системи державного контролю в сфері безпечності харчових продукті, кормів, здоров’я та благополуччя тварин завдяки:

2.1            посиленню інституційної спроможності Держпродспоживслужби (будівництво сучасних інспекційних постів на кордоні, оптимізація чисельності державних ветеринарних лікарень, розширення існуючих лабораторних можливостей тощо);

2.2            перегляду і скороченню надлишкових контрольних функцій Держпродспоживслужби;

2.3            переходу Держпродспоживслужби на широке консультування, навчання і надання допомоги суб’єктам господарювання у виконанні вимог відповідного законодавства;

2.4            повноцінному переходу Держпродспоживслужби до ризик-орієнтованого контролю;

2.5            діджиталізації всіх можливих адмінпослуг і найважливіших процесів у Держпродспоживслужбі;

2.6            дерегуляції в сфері здійснення державної санепідекспертизи, реєстрації експортерів;

2.7            затвердження уніфікованих актів для всіх сфер і напрямків, державного нагляду (контролю), за які відповідає Держпродспоживслужба

3.                 створення умов для:

3.1            визнання в Україні застосовуваних у ЄС переліків харчових добавок, харчових ароматизаторів, харчових ензимів, тверджень про користь для здоров’я та про споживчу цінність, кормових добавок тощо;

3.2            впровадження системи добровільної сертифікації продукції тваринного походження, що виробляється без використання антибіотиків;

3.3            істотне зменшення частки фальсифікованих харчових продуктів, які присутні на ринку;

3.4            швидка реакція на загрози, які з’являються на ринку – впровадження дієвої системи швидкого оповіщення про небезпечні харчові і нехарчові продукти, корми тощо;

3.5            створення можливостей для подання споживачами скарг на невідповідність харчової і нехарчової продукції в електронному вигляді (з наступним їх оперативним розглядом);

3.6            суттєвого зменшення випадків завданої шкоди споживачам від неякісних товарів та послуг;

3.7            покращення епізоотичного і фітосанітарного стану. Отримання Україною статусу вільної від BSE.

ВИРІШИЛИ:

1. Проект постанови про Програму діяльності Кабінету Міністрів України, реєстр. № 3330 від 13.04.2020 направити Кабінету Міністрів України на доопрацювання.

2. Схвалити пропозиції Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики щодо внесення змін до проекту Постанови про Програму діяльності Кабінету Міністрів України, реєстр. № 3330 від 13.04.2020.

3. Направити дане рішення до Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку та Кабінету Міністрів України для врахування.

ГОЛОСУВАЛИ: «за» -16; «проти» - 0; «утрим.» - 0.

Рішення прийнято.

 

2. В різному:

СЛУХАЛИ: Інформацію про розклад засідань Комітету з питань аграрної та земельної політики на травень 2020 року.

ВИСТУПИВ: Голова Комітету Сольський М.Т., який запропонував затвердити розклад засідань Комітету з питань аграрної та земельної політики на травень 2020 року та провести наступне засідання Комітету у середу, 20 травня, о 14 год. 30 хв.

 ВИРІШИЛИ:

затвердити розклад засідань Комітету з питань аграрної та земельної політики на травень 2020 року та провести наступне засідання Комітету у середу, 20 травня, о 14 год. 30 хв.

ГОЛОСУВАЛИ: «за» - 19; «проти» - 0; «утрим.» - 0.

Рішення прийнято одноголосно.

 

 

 


Повернутись до списку публікацій

Версія для друку