Продовження роботи «зернового коридору» є
вкрай важливим для запобігання глобальної продовольчої кризи незалежно від
того, що відбувається на полі бою, інформують у Комітеті з питань аграрної та
земельної політики.
Так, за інформацією Мінінфраструктури в
рамках «зернової ініціативи» з 1 серпня 2022 року з портів Великої Одеси вийшли
594 судна, які експортували 15,5 млн тонн українського продовольства до країн
Азії, Європи та Африки.
Лише тільки за 27-28 грудня з портів
Великої Одеси вийшли 11 суден з 422 тис тонн агропродукції для Африки, Азії та
Європи.
Серед них, балкер ALANDA STAR з 30,8 тис.
тонн пшениці, який прямує до Єгипту та танкер EUROCHAMPION з 45 тис. тонн олії,
який прямує до Індії.
Наразі по «зерновому коридору» рухаються 3
судна під завантаження 93 тис. тонн агропродукції.
Порти Великої Одеси завантажують понад 860
тис. тонн агропродукції на 24 судна, після чого кожне судно очікує на інспекцію
Спільного Координаційного центру.
Ключовою перешкодою в роботі «зернового
коридору» залишається гальмування з боку рф під різними приводами інспекції
суден в Босфорі. Станом на 27 грудня 2022 року в Босфорі на інспекцію очікують
96 суден, з них 71 – на вхід до портів, а 25 – вже завантажені агропродукцією.
Щоденно відбувається 6 з 10 запланованих інспекцій.
Попри штучні перепони з боку рф в роботі «зернового
коридору» Уряд України збільшив обсяг зернових культур, які планується надати
як гуманітарну допомогу державам Африки та Азії.