28 серпня 2023 року під головуванням Голови Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики Олександра Гайду у Волинській області відбулись комітетські слухання на тему: «Логістичні шляхи експорту вітчизняної аграрної продукції суходолом в умовах воєнного стану».

Учасниками заходу було відзначено, що у зв’язку зі зривом рф «Зернової ініціативи» виникла необхідність вивозити через кордони з країнами ЄС («Шляхами солідарності») на 1-1,5 млн тонн зерна більше щомісяця.

Це можливо шляхом вивезення зерна через порти країн Балтії, Німеччини, Нідерландів, Хорватії, Італії та Словенії. Такі маршрути мало використовуються внаслідок складної та дорогої логістики у порівнянні з іншими маршрутами. Різниця у вартості перевезення до віддалених від України портів Німеччини, Хорватії, Словенії та країн Балтії у порівнянні з портами Румунії та Польщі складає від 17 до 53 доларів США/тонну.

З огляду на наведене, під час слухань обговорено запровадження «зеленого коридору» для української агропродукції до портів зазначених країн, в рамках якого проведення санітарного, фітосанітарного та ветеринарного контролів буде перенесено з прикордонних пунктів пропуску з Україною на територію країни призначення вантажу, що забезпечить значне збільшення об’ємів експорту.

Функціювання такого коридору потребуватиме субсидій зі сторони Європейської Комісії для компенсації додаткових логістичних витрат на перевезення в орієнтовному розмірі 30 євро/т. Запровадження цих заходів дозволить українським аграріям додатково вивозити за нормальною ціною 1-1,5 млн тонн агропродукції щомісяця транзитом через країни ЄС, таким чином уникаючи конфлікту із Польщею, Румунією, Угорщиною, Словаччиною, Болгарією.

Учасниками слухань, також було зазначено, що з метою сталого функціонування альтернативних суходільних транспортних шляхів на заході України, доцільно будувати сучасні мультимодальні логістичні центри з розвиненою інфраструктурою та обладнанням для тимчасового зберігання та перевалки зерна, що дозволяє власнику вантажу користуватися усіма перевагами морського порту на суші – «сухі порти».

Такі логістичні хаби вже функціонують на Рівненщині, Львівщині та Тернопільщині, а на Волині додатково будуються ще два «сухі порти», річною пропускною здатністю – 3 млн тонн. До повномасштабного вторгнення росії через Волинь транспортували в середньому 110-115 тисяч тонн зернових та технічних культур. Торік Волинь експортувала понад 1,5 мільйона тонн до моменту зупинки експорту. Експорт через ці два порти збільшить спроможність Волині у декілька разів.

Комітет вдячний усім учасникам заходу за участь у комітетських слуханнях. Проект рекомендацій, підготовлений за результатами комітетських слухань, в установленому порядку буде розглянуто на засіданні Комітету з питань аграрної та земельної політики.

У заході взяли участь: голова підкомітету з питань адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу (acquis ЄС), виконання міжнародно-правових зобов'язань України у сфері європейської інтеграції Марина Нікітіна, голова підкомітету з питань розвитку базових галузей в агропромисловому комплексі Маргарита Шол, народні депутати України Тетяна Грищенко, Валерій Стернійчук, Дмитро Соломчук, Вячеслав Рубльов, керівник секретаріату Комітету Олександр Старинець, заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Віталій Головня, начальник Волинської обласної військової адміністрації Юрій Погуляйко, голова Волинської обласної ради Григорій Недопад, начальник управління агропромислового розвитку Волинської обласної військової адміністрації Юрій Юрченко, начальник Луцької районної військової адміністрації Анатолій Костик, в.о. начальника Головного управлінні Держпродспоживслужби у Волинській області Микола Слєсарєв, виконуючий обов’язки начальника Волинської митниці Держмитслужби Юрій Іваськів, представник Держслужби з безпеки на транспорті у Волинській області Вадим Бірук та представники агропромислової галузі Волинської області.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

21 листопада 2024 15:51
20 листопада 2024 19:15
19 листопада 2024 16:33
18 листопада 2024 17:00
17 листопада 2024 06:12
14 листопада 2024 14:23
13 листопада 2024 15:30
11 листопада 2024 14:53
10 листопада 2024 05:39
06 листопада 2024 18:15