17 березня 2015 року відбулось засідання Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин
27 березня 2015, 11:20
17 березня 2015 року Комітет Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин провів своє чергове засідання.
В роботі засідання Комітету взяли участь: заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Рутицька В.В., голова Союзу сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів України Томич І.Ф., представники науки та громадських організацій.
Серед питань порядку денного, які були запропоновані на розгляд народних депутатів України – членів Комітету, особлива увага була приділена проекту Закону України «Про внесення змін до Земельного кодексу України щодо проведення земельних торгів», внесений народними депутатами України Кучером М.І., Бакуменком О.Б., Юрчишиним П.В., Давиденком В.М., Козаченком Л.П., Лунченком В.В., Кулінічем О.І., Лабазюком С.П., Івченком В.Є. (реєстр. № 2279 від 03.03.2015 р.)
Розробка даного законопроекту та його актуальність обумовлена тим, що сьогодні досі існує проблема проведення непрозорих земельних торгів (аукціонів), через що держава та місцеві громади втрачають значні кошти.
Відповідно до частини 1 статті 134 Земельного кодексу України продаж та передача в оренду земельних ділянок державної та комунальної власності здійснюватися на земельних торгах (аукціонах), однак частина друга цієї ж статті регламентує широкий перелік випадків, коли аукціони не проводяться.
Тому, для відновлення прозорості проведення земельних аукціонів, зниження рівня корупції при розпорядженні земельними ділянками державної та комунальної власності та збільшення доходів Державного та місцевих бюджетів, авторами законопроекту пропонується виключити певні положення Земельного кодексу України, а саме:
· передачу земельної ділянки в оренду державним та комунальним підприємствам, бюджетним установам, вищим навчальним закладам, а також господарським товариствам, у статутному капіталі яких державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 60 відсотків. Оскільки такі умови оренди стимулюють їх використовувати землі не для здійснення основної діяльності, а лише для передачі у суборенду.
· передачу в оренду без проведення аукціонів земельні ділянки державної та комунальної власності громадянам для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів, для сінокосіння і випасання худоби, для городництва. Оскільки дія цієї норми призводить до втрат місцевих бюджетів і стимулює корупцію.
· передачу земельних ділянок державної і комунальної власності, які необхідні для утворення громадських парків, скверів тощо. Автори вважають, що такі земельні ділянки доцільно надавати не будь-яким юридичним особам в оренду, а державним чи комунальним підприємствам на праві постійного користування.
За результатами обговорення було одноголосно підтримано рішення рекомендувати Верховної Раді України прийняти даний законопроект за основу.