Стенограма засідання Комітету № 55 від 10.03.2021

16 березня 2021, 09:47

 

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань аграрної та земельної політики

10 березня 2021 року

Веде засідання голова Комітету СОЛЬСЬКИЙ М.Т.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, починаємо. Я так розумію, у нас кворум є. Іван Адамович, якщо можна, підтвердіть кворум, зробіть перекличку, процедурою онлайн засідання комітету це передбачено.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Микола Тарасович, добре.

Колеги, ще раз всім доброго дня.

Сольський Микола Тарасович.

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло. Павло Віталійович!

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чайківський є.

Богданець Андрій Володимир. Немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Андрій хворий, ми йому вчора дзвонили, він в лікарні зараз.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Андрій хворий.

Бунін Сергій Валерійович.

 

БУНІН С.В. Єсть.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гайду Олександр Васильович.

 

ГАЙДУ О.В. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Герасимов Артур Володимирович.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Є, на місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Є, плюс.

Гузенко Максим Васильович.

 

ГУЗЕНКО М.В. Єсть.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Івченко Вадим Євгенович. Немає.

Кириченко Микола Олександрович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У відпустці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Костюк Дмитро Сергійович.

 

КОСТЮК Д.С. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кучер Микола Іванович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Микола Іванович має бути, він дзвонив.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Поки ставимо крапочку.

Лабазюк Сергій Петрович.

Литвиненко Сергій Анатолійович.

 

КУЧЕР М.І. Я вже тут, слухаю. Добрий день.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Микола Іванович, добрий день, бачимо вас.

Литвиненко Сергій Анатолійович. Немає.

Нагаєвський Артем Сергійович.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Є, на місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Марина Вікторівна Нікітіна.

 

НІКІТІНА М.В. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Петьовка Василь Васильович. Немає.

Салійчук Олександр В'ячеславович.

 

САЛІЙЧУК О.В. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Соломчук Дмитро Вікторович.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Є, на місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Столар Вадим Михайлович.

 

СТОЛАР В.М. Єсть, на місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вадим Михайлович є на місці.

Тарасов Олег Сергійович.

 

ТАРАСОВ О.С. На місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тимофійчук Володимир Ярославович.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. На місці.

Христенко Федір Володимирович. Немає.

Чорноморов Артем Олегович.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Артем Олегович, ще раз з днем народження вітаю!

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Дякую, Іван Адамович.

(Загальна дискусія)

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шол Маргарита Віталіївна.

 

ШОЛ М.В. Єсть.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Петро Васильович Юрчишин. Як там наша таможня? Петро Васильович!

 

________________. Іван Адамович, Халімона ще підключіть.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Все, бачу. Павло Віталійович є, дякую.

22 члени комітету, Микола Тарасович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, дякую. Оголошую засідання відкритим.

Порядок денний. З приводу порядку денного. У нас сьогодні один закон – це проект Закону про матеріали і предмети, що контактують з харчовими продуктами (поданий народними депутатами Мезенцевою Марією та іншими) (реєстраційний номер 4568).

Друге – "Різне".

Законопроект важливий, ми сьогодні спеціально для цього проводимо онлайн комітет, євроінтеграційний, за нього просять багато колег з парламенту і керівництво Ради і так далі.

Інші законопроекти готуються, я думаю, на наступний тиждень будуть готові. Ми сьогодні ще в кінці комітету про це пройдемося.

Другий пункт "Різне". Чи є в когось побажання до порядку денного?

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Микола Тарасович, дозвольте мені.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Є пропозиція довключити до порядку денного організаційне питання. Це за наслідками розгляду минулого комітету інформація про Держспоживслужбу, а саме, це про створення робочої групи. А я там уже розкажу, коли ми дійдемо до другого питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є в когось заперечення, включити до порядку денного запропонований Степаном, пропозицію від Степана Чернявського? Заперечення є в когось?

Нема заперечень, щоби поставити в порядок денний, крім тих питань, які надіслані попередньо, додатково це питання, проголосувати одним голосуванням? Нема заперечень?

Хто за даний порядок денний, прошу підтримати та проголосувати.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сольський.

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег Леонідович.

 

МЕЙДИЧ О.Л. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло Віталійович.

 

ХАЛІМОН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чернявський Степан Миколайович.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чайківський – за.

Бунін Сергій Валерійович.

 

БУНІН С.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гайду Олександр Васильович.

 

ГАЙДУ О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Герасимов Артур Володимирович.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Грищенко Тетяна Миколаївна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гузенко Максим Васильович.

 

ГУЗЕНКО М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Костюк Дмитро Сергійович.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кучер Микола Іванович.

 

КУЧЕР М.І. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Нагаєвський Артем Сергійович.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Нікітіна Марина Вікторівна.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Салійчук Олександр В'ячеславович.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Соломчук Дмитро Вікторович.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Столар Вадим Михайлович.

 

СТОЛАР В.М. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Тарасов Олег Сергійович.

 

ТАРАСОВ О.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тимофійчук Володимир Ярославович.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чорноморов Артем Олегович.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шол Маргарита Віталіївна.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Юрчишин Петро Васильович.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. 22 – за, Микола Тарасович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, одноголосно.

Дивіться, по першому питанню порядку денного у нас… У нас Марія Мезенцева є на зв'язку?

 

МЕЗЕНЦЕВА М.С. Так, я тут, пане голово.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Привіт, Маріє.

Є ще голова підкомітету Петро Васильович Юрчишин. Сергій Глущенко є на зв'язку?

 

ГЛУЩЕНКО С.М. Так, Сергій Глущенко присутній на зв'язку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, тоді в такому порядку, до двох хвилин: Марія, Петро Васильович і Сергій. Будь ласка, прошу описати закон і розказати про нього.

Марія.

 

МЕЗЕНЦЕВА М.С. Дякую, пане голово. Дякую членам комітету за це зібрання специфічно по даному законопроекту. Вітаю іменинника Артема Чорноморова з днем народження!

Шановні колеги, даний законопроект був зареєстрований в січні місяці цього року, він має 18 підписантів, в тому числі члени комітету – пан Кучер Микола Іванович, а також пан Юрчишин Петро Васильович.

Даний законопроект є написаний на вимогу виконання наших зобов'язань, які регулюються Угодою про асоціацію з Європейським Союзом. Це революційний законопроект, адже зараз відсутнє комплексне регулювання щодо виробництва, обігу, використання безпечних матеріалів та предметів, що контактують або можуть контактувати з харчовими продуктами. Ми говоримо про стандартний пластик, ми говоримо про упаковку, яка використовується для харчових продуктів. Навіть інколи такі матеріали, як….. клей, деревина, папір тощо.

Отже, поза зоною вимог законопроекту в нас залишаться предмети і матеріали, які є антикваріатом, також інженерне обладнання для централізованого та нецентралізованого питного постачання, приготовані м'ясні харчові продукти, або фрукти наприклад, були і такі питання від виробників упаковки, і які є частиною продукту. Приклад я вам надала таких матеріалів.

Набрання чинності – також важливе питання. Введення в дію через 3 роки з дня набрання чинності, тобто ми матимемо перехідний період для виробників матеріалів і предметів, що контактують з харчовими продуктами, і, таким чином, зможемо забезпечити виконання даного законопроекту.

Основними характеристиками є те, що поточне регулювання буде абсолютно в супроводі з чотирма директивами Європейського Союзу. Нововведенням буде те, що буде чітко визначено повноваження Кабінету Міністрів України, МОЗу, Мінекономіки в сфері виробництва обігу та використання матеріалів та предметів, що контактують з харчовими продуктами.

Також хочеться зазначити, що є певний…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пані Марія, час закінчується.

 

МЕЗЕНЦЕВА М.С. Хочеться зазначити, що даний законопроект є на виконання основоположних статей Конституції – це охорона здоров'я кожного громадянина, громадянки; є євроінтеграційним, пройшов вже профільний євроінтеграційний комітет, екологічний комітет; має деякі зауваження по певних директивах, які можна виправити між першим і другим читанням. Тому я закликаю шановних колег, якщо будуть запитання до мене або до Юрія Павловича, який зараз присутній, який представляє проект EU for Safer Food, ми на всі питання відповімо.

Щиро вдячна за увагу. Дякую, колеги.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Петро Васильович.

 

ЮРЧИШИН П.В. Шановні народні депутати, представники уряду та присутні! Вашій увазі пропонується проект Закону України  про матеріали і предмети, що контактують з харчовими продуктами. Тож, коли мова йде про якість харчових продуктів, ми розуміємо, що упаковка є не менш важливою, ніж склад самого продукту, технологія виробництва і умови зберігання.

На сьогоднішній день законодавчі акти, якими встановлені вимоги до якості їх упаковки, потребують вдосконалення. Адже з появою нових сучасних технологій і з'явилися шляхи зниження негативного впливу пакування продукції на життя, здоров'я та в інтереси споживачів. Тож прийняття даного законопроекту сприятиме захисту здоров'я та інтересів споживачів, забезпечить прозорі умови ведення господарської діяльності у сфері виробництва та обігу харчових продуктів.

Хочу підкреслити, що положення законопроекту максимально наближені до законодавства Євросоюзу, і це позитивно вплине на євроінтеграційні процеси.

Друзі, щоб багато не говорити, я скажу, що відбулося засідання підкомітету. Звичайно, цей законопроект ми давно чекали, тому що життя людини є найдорожче. Тому підкомітет з питань харчової промисловості та торгівлі агропромисловими товарами, розглянувши проект Закону України про матеріали і предмети, що контактують з харчовими продуктами, пропонує Комітету з аграрної та земельної політики рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу.

Дякую всім.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Петро Васильович.

Сергій Глущенко.

 

ГЛУЩЕНКО С.М. Дякую, Микола Тарасович. Користуючись нагодою, вітаю Артема Олеговича з днем народження! Здоров'я, успіхів!

Щодо законопроекту. Я хочу наголосити, що даний законопроект є останнім блоком врегулювання в такій сфері як безпечність і якість харчової продукції. Ми цю сферу формуємо з 2015 року і в нас залишився ось це окремий напрямок, який ще ніяким чином не регулюється в Україні.

В Європейському Союзі це питання врегульоване завдяки чотирьом актам ЄС, і всі вони зараз увійшли і стали основою даного законопроекту. Даний законопроект, його прийняття також закріплено, встановлено Планом пріоритетних дій уряду на 20-й рік, тому його прийняття буде сприяти виконанню цього плану. Також він закриває два пункти Плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію.

В розробці законопроекту брали участь три відомства – Міністерство охорони здоров'я, Держпродспоживслужба, Мінекономіки. Були залучені експерти ЄС до підготовки цього акту. І відповідно у нас є таблиця відповідності, підготовлена до цього законопроекту за результатами наших напрацювань.

Таблиця відповідності свідчить, що ми максимально наближено імплементуємо акти ЄС. Певні відхилення є, але вони абсолютно не критичні, до другого читання можуть бути враховані.

Також законопроект підтримується всіма розробниками, це відомства, які я вже назвав, а також Представництвом ЄС  в Україні, є відповідні листи.

Хочу також звернути увагу, що проект було представлено на засіданні комітету 13 жовтня 2020 року, коли я демонстрував відповідну презентацію і пояснював основні напрямки змін.

Якщо коротенько і стисло, то, власне, ми врегульовуємо повноваження органів влади в цій сфері відносин, встановлюємо загальні вимоги до предметів (матеріал), що контактують з харчовою продукцією. Є блок, який стосується специфічних вимог, особлива увага приділена пластикам. Для пластиків необхідно буде реєструвати технологію їх переробки для того, щоб убезпечити потрапляння небезпечних пластиків в харчовий ланцюг. Окрема увага приділена маркуванню продукції, яка може контактувати з харчовими продуктами. І власне, є блок положень, які стосуються державного контролю в цій сфері.

Ось, власне, коротенько про цей законопроект. Прохання велике підтримати і направити його в зал для розгляду в першому читанні.

Дякую. Микола Тарасович, доповідь закінчив.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергій.

Хто має бажання, можна задавати питання авторам, Сергію Глущенку заступнику міністра.

В мене є питання. Скажіть, будь ласка, там… У мене питання і до Марії, і до Сергія, напевно, в першу чергу. Там сьогодні звучало, що цей закон є частиною цієї програми, погодженої з Євросоюзом і підписаної як обов'язкової, а можна якось зрозуміти, скільки всього таких законів… Сергій, Марія, у мене питання: скільки всього таких законів, які підписані і є частиною імплементації, і де аграрний комітет буде основний? Які це закони?

 

ГЛУЩЕНКО С.М. По кількості законів. Із того, що зараз вже зрозуміло, то буде зараз 4 законопроекти євроінтеграційні, знаходяться уже і мають номери, знаходяться у Верховній Раді. Ще додатково буде найближчим часом, принаймні в процесі підготовки у нас ще три законопроекти. Але це не все, оскільки Угода про асоціацію, вона розділена на блоки. І той блок, який стосується санітарних, фітосанітарних заходів, передбачає імплементацію більше 250 актів ЄС. Частина – 60 відсотків – вже імплементовано, але ще є там 40 відсотків. І ось ці 40 відсотків можуть мати комбінацію із різних законопроектів. Їх можна розділити на 5, 10, 15 різних законопроектів, залежно від того, що саме ми включимо до одних законопроектів, а що саме піде в інші законопроекти.

 

МЕЗЕНЦЕВА М.С.  Пане голово, ми на початку каденції  дуже відставали саме по аграрному напрямку, але за останній рік роботи ми дуже підтягнулися, і це виконання на 60 відсотків у нас якраз збільшилось удвічі за рахунок проходження законопроектів через ваш комітет.

Ті 7 законопроектів, про які говорив пан Глущенко, вони в тому числі включають фітосанітарні наші, безпека рослин, дитяче харчування, в тому числі і цей рамковий по упаковці, по безпеці упаковки. Але все, що ми погодимо з вами як основний ваш комітет і євроінтеграційний, буде проходити дуже швидко і фахово, тим паче що в нас є підтримка ЦОВВів і є підтримка заступників міністрів з євроінтеграції.

Тому наразі у нас 7 законопроектів. Далі ми можемо рухатися, як на те буде ваша згода.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А там є якісь дедлайни, ми це повинні…?

 

МЕЗЕНЦЕВА М.С. Пане голово, дедлайнів немає. Угода про асоціацію, підписана у нас економічна частина в 15-му році, ми виконуємо наразі частинами, профільно. І останній моніторинг у нас зазначав, що ми зобов'язання свої виконали трохи більше ніж на 40 відсотків, тобто шлях у нас ще довгий. Але різні планові заходи, такі як Саміт "Україна - ЄС", який відбувся за участі Президента України і не тільки, він зазначив позитивний трек по виконання наш зобов'язань.  Тому саме від наших з вами комітетів, від голів комітетів, голів підкомітетів залежить те, як ми виконуємо ці зобов'язання.

Ви задаєте питання, по якому пишуть магістерські роботи студенти. Тому тут все залежить від нашої з вами саме політичної волі і залежить від того, наскільки технічно правильно прописані ці законопроекти.

Наприклад, вам, пане голово, був надісланий, як і спікеру Верховної Ради, лист від посла Маасікаса, який повністю підтримує і не має зауважень саме до цього законопроекту, який зараз ми розглядаємо. Але бувають такі моменти, коли опрацювання законопроектів займає і півроку, коли є зауваження від наших європейських партнерів. Але ми працюємо в українських реаліях, тому нам треба думати ще й про національного виробника, як його зобов'язати, але і допомогти. Наприклад, в цьому законопроекті перехідним періодом це робиться. І таким чином виходити на експорт, про який говорили колеги на підкомітеті. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Маріє.

 

ГЛУЩЕНКО С.М. Микола Тарасович, можна я уточню та доповню дещо.

Дивіться, у нас є зобов'язання, розписані там по роках. Але загальне виконання має статися до кінця 21-го року. І якщо ми угоду могли, навіть те, що записано там на 17-й, 18-1 рік, виконувати в межах до 21-го, то вже настав 21-й і ми далі перекладати не можемо, бо далі немає дедлайнів ніяких. Тому бажано, щоб ці зобов'язання були виконані, навіть якщо вони були закріплені там у нас в 19-му чи 18-му році, були виконані в межах до 21-го. Оскільки 21-й вже настав, то далі…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло все, дякую.

Питання, я чув хтось хотів питання. Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. У мене питання до Марини. Там  угода, яка підписувалась в 2015 році, вона багато в чому була провальна, підписана на знищення нашого виробництва, промисловості. Я не знаю, чи ваш комітет це проаналізував…… Ми бачимо по ситуації з молоком, яка відбувається. Це також якби ці угоди на це впливали.

І якщо вивчити досвід Євросоюзу і таких країн, які недавно доєдналися (Румунія, Болгарія), коли пакетні закони приймалися євроінтеграційні, такі самі про упаковку, контактуючі, будь-які інші, євроінтеграційний комітет ще завжди настоював на дофінансуванні або кредитуванні, субсидіях для даної сфери бізнесу.

Тому що, я тільки за здоров'я нації і все, але у мене питання. Багатьом виробникам потрібно буде переформатуватися, які випускають упаковку. Чи ви вели якісь розмови, за що вони мають закупити обладнання, змінити, здійснити цю модернізацію? Чи Євросоюз дає на це підтримку чи тільки вимоги по прийняттю законопроекту?

 

МЕЗЕНЦЕВА М.С. Дякую. Ми на початку сказали, що є перехідний період, воно не запрацює на кінець 21-22-го року. Ви правильно зазначили, саме ваш комітет звертається до практики, наприклад, Польщі, яка доєднувалася в останню, найбільшу хвилю, в 2004 році і має певні засадничі моменти, які стосуються конкретно молока, з вами ми це проговорювали.

Але в даному випадку у нас, зрозумійте, у нас взагалі відсутнє комплексне регулювання по забезпеченню безпеки упаковки. Ви правильно сказали – чи є якісь додаткові фінансові проекти підтримки – вони є, вони називаються і EU4Business. Це надання конкретному бізнесу, конкретних гарантій фінансової допомоги тощо, яка стосується і в тому числі переобладнання.

Якщо пан Глущенко має доповнення, будь ласка, доповніть мою відповідь. Якщо є потреба в консультації, ви знаєте, що в нас працює один з найбільших офісів Представництва ЄС, який базується в Києві, в регіонах також. А віднедавна за ініціативи віце-прем'єрки з євроінтеграції пані Стефанишиної ми відкрили вже декілька регіональних офісів, які якраз допомагають, консультують бізнес от з цих питань. Тому що ми з вами можемо наприймати, як вже сказали, багато чудових законопроектів, які відповідають нашим зобов'язанням, але вони не будуть працювати.

Якраз цей законопроект має на меті закрити ланцюжок законодавчих актів, але паралельно вже, і пан Глущенко це підтвердить, готові підзаконні акти, які пропрацьовані з бізнес-асоціаціями та сектором, який відповідає за виконання завдань.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Маріє.

 

ГЛУЩЕНКО С.М.  Дійсно, в частині підзаконних актів, там…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Маріє, дякую. Сергію, ви хотіли щось доповнити?

 

_______________. Миколо Тарасович, хочу слово сказати, щоб Адамович мене зареєстрував, бо я не виступав…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Іван Адамович, зареєструйте Сергія, якщо можна.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Зареєстровано все.

 

_______________.  Микола Тарасович…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз, хвилинку!

Сергій Глущенко, ви хочете доповнити до відповіді?

 

ГЛУЩЕНКО С. Буквально два слова.

По підзаконних актах. Дійсно, підтверджую, розробка велася паралельно. Вже масив певний підзаконних актів готовий, все для того, щоб якомога швидше перейти до нового регулювання.

А щодо інтересів бізнесу. Насправді, законопроект спрямований і на підтримку бізнесу, бо якщо ми хочемо щось експортувати на зовнішні ринки, особливо на платоспроможні європейські ринки, то ми маємо свою продукцію загортати або в пластик, або в папір, або у фольгу, або в плівку, яка має бути безпечною. Колеги європейці питають, як в нас це регулюється. Ну, як у нас регулюється?

Тому якщо держава не контролює це і вимоги відсутні, то ми взагалі не можемо навіть експортувати свою харчову продукцію чи аграрну продукцію на ринки, на яких це питання давно врегульовано. А тому законопроект спрямований на те, щоб підтримати наших експортерів і дати їм можливість виконувати вимоги, які забезпечують безпечність харчової і аграрної продукції. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Ще питання?

 

СОЛОМЧУК Д.В.  Дякую за відповідь.

 

_______________. В мене питання є.

 

МЕЗЕНЦЕВА М.С. Можна, дуже коротко, колеги, ще маленький момент.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Марія, секунду. Зараз в Олега ще питання, потім, якщо щось, ще будемо обговорювати.

 

_______________. Питання до Марії. Якщо можна, яким саме чином технічно буде здійснюватися підтримка бізнесу, переобладнання, на який відсоток? І з яких коштів – ви сказали вже.

 

МЕЗЕНЦЕВА М.С. Пане Олеже, цей законопроект не прописує в своєму тілі яка частина, скільки мільйонів тисяч євро буде направлено на підтримку бізнесу. Я зазначила ті діючі проекти – це EU4Business, який окремо існує, який надає таку можливість. Проект не прописує фінансування зі сторони Євросоюзу, він не має це на меті. Він є рамковим і він врегульовує адекватні умови для ринку упаковки, які...

Є виробники, я, от якраз відповідаючи пану Олегу, зазначу попереднє відсилання до попереднього коментаря. Є багато виробників, які вже ідуть по європейським міжнародним стандартам і пакують фахово, адекватно, маркують там (ну, це поганий приклад), маркують і так далі. Тобто ми встановлюємо урегульовані, уніфіковані умови для всіх. Тому що в нас частина залишається, ну давайте скажемо прямо, чорних. Тобто ми маємо навіть інколи, проводячи тести при підготовці до цього законопроекту, ми бачили як проникають ці матеріали в харчі і потім травлять наших з вами дітей і нас з вами, і все населення. Потім ми дивуємося, звідки такі кейси масових отруєнь. А частина є відповідальними і вже експортують і маркують відповідно до стандартів.

Тому цей законопроекту – це не про... Я розумію про що ви питаєте – звідки ми візьмемо кошти і допоможемо бізнесу. Один проект я зазначила, впевнена, що в рамках... Ну, ви знаєте, за 7 останніх років ЄС надали прецедентну фінансову допомогу Україні – це 16 мільярдів євро, в тому числі це була підтримка бізнесу.

Впевнена, з паном Олегом і з паном Дмитром, і всіма іншими, а також бізнесом, ми з можемо домогтися додаткових програм фінансування. Але це є рамка, це не про гроші, це про умови діяльності.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Маріє.

Олег, дивись, там, ну наскільки я розумію, спілкувався по цьому закону, там 90 процентів пакування в Україні, воно і так в принципі здійснюється по тих вимогах, які є в світі. На тому самому обладнанні Tetra Pak продається в Україні вже давно і так далі. Інше питання, що коли вони пробують це експортувати, до них кажуть: "А покажіть, згідно яких внутрішніх державних регламентів, законів ви це робили". Якщо нема, то є там… Якщо таких історій немає, як би немає встановленого якогось контролю, як це би мало робитися, то є питання в тому, що європейці не дуже спішать нам надавати відповідні дозволи.

Правильно я, Марія, розумію?

 

МЕЗЕНЦЕВА М.С. Абсолютно правильно, голово. Це виконання чотирьох регламентів, які вже українці роблять, і робить український бізнес. Ми просто підтягуємо стандарт, щоб це робили абсолютно всі і не було просідання на ринку.

 

ШИРОЧЕНКО Т.  Можна ще сказати?

Тетяна Широченко, Європейська бізнес-асоціація.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тетяна, секунду. Секунду. Зараз.

Є з колег-депутатів, у яких є питання ще до авторів або виступити бажання? Тоді, Тетяно, вам слово. (Шум у залі)

 

ШИРОЧЕНКО Т.  …даний законопроект прийнятий у першому читанні з доопрацюванням до другого читання. Бізнес був долучений до робочої групи, і ми спільно з Сергієм Миколайовичем працювали над даним законопроектом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто ви підтримуєте, правильно я розумію?

 

ШИРОЧЕНКО Т.  Так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, які ще питання є по цьому закону? По першому читанню.

 

______________.  Ставте на голосування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це Петра Васильовича підкомітет, я так розумію. Добре. 

Хто – за, прошу підтримати та проголосувати. Іван Адамович, якщо можна.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сольський Микола Тарасович.

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег Леонідович.

 

МЕЙДИЧ О.Л. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло Віталійович.

 

ХАЛІМОН П.В. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чернявський Степан Миколайович.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чайківський Іван – за.

Бунін Сергій Валерійович.

 

БУНІН С.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гайду Олександр Васильович.

 

ГАЙДУ О.В. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Герасимов Артур Володимирович. Артур Володимирович!

Грищенко Тетяна Миколаївна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гузенко Максим Васильович.

 

ГУЗЕНКО М.В. За.          

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Костюк Дмитро Сергійович.

 

КОСТЮК Д.С. За.   

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кучер Микола Іванович.

 

КУЧЕР М.І. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергій Анатолійович Литвиненко, я так розумію, ви за порядок денний теж "за". Так?

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Адамович, я – за. Іван Адамович, Литвиненко – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Два "за".

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Два, да.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Артем Сергійович Нагаєвський.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Марина Вікторівна Нікітіна.

 

НІКІТІНА М.В. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Салійчук Олександр В'ячеславович.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Соломчук Дмитро Вікторович.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Столар Вадим Михайлович. Вадим Михайлович!

Тарасов Олег Сергійович.

 

ТАРАСОВ О.С. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тимофійчук Володимир Ярославович.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чорноморов Артем Олегович.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шол Маргарита Віталіївна. Маргарита Віталіївна!

Юрчишин Петро Васильович.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Микола Тарасович, з 23, за – 20.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Рішення прийнято. Рекомендовано до першого читання.

Марія, дякуємо.

 

МЕЗЕНЦЕВА М.С. Дякую вам, шановні колеги.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сергій Глущенко, дякуємо. Петро Васильович, також дякуємо.

 

_______________. Дякуємо, колеги, за підтримку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, – проти, утримались – ми тих трьох людей не будемо перепитувати. Я так розумію, вони відволіклись.

Дивіться, наступне питання порядку денного. Слово Степан Чернявський з приводу робочої групи по Держпродспоживслужбі.

Степан, є в тебе пропозиції по голові, як ти інші моменти бачиш там?

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Дякую.

Я трохи там хочу розказати історію, щоб колеги знали. Колеги, всім доброго дня. Завжди в парламентах робляться, в інших країнах є така практика як аналіз прийнятих законів.

Я так звернув увагу, до мене звернулась людина, вона працювала інспектором на кордоні, її звільнили літом, тому що вона дотримувалася нашого закону прийнятого, це про безпечність та гігієну кормів. Основна мета цього закону, це було, щоб кормові добавки, які входять в корми, вони були зареєстровані в Україні. По-друге це потужності, з яких завозяться, вони теж повинні бути зареєстровані.

На що я зверну увагу ще додатково. Що ці контейнери, коли заходили, перша інстанція, їх не пропускали, але перша інстанція давала рішення, які дозволяли їх пропускати. Але наш регіональний орган підконтролю так званий, ветеринарна служба на кордоні, вона не подавала навіть апеляцію. І ці контейнери проїжджали, скажемо так, без підтвердження, яке...... (Не чути)  

Колеги, я що хотів би запропонувати і щоб ми проголосували. Це створити при Комітеті Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики робочу групу щодо перевірки дотримання Південним міжрегіональним головним управлінням Держпродспоживслужби на державному кордоні законодавства під час реалізації своїх повноважень.

Друге – це обрати головою робочої групи, якщо колеги не проти, це Гайду Олександра. Долучити до складу робочої групи народних депутатів з профільного комітету, профільних експертів, посадових осіб Держпродспоживслужби.

Доручити голові робочої групи в тижневий термін сформувати та затвердити персональний склад робочої групи. Доручити голові робочої групи протягом 3 місяців прозвітувати про результати роботи.

І контроль за виконанням цього рішення покласти на секретаря Комітету аграрної та земельної політики Чайківського Івана Адамовича.

Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В кого які є думки, зауваження, підтримка і так далі, будь ласка, висловлюйтесь. Немає?

Хто за даний проект рішення, прошу підтримати та проголосувати.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сольський Микола Тарасович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег Леонідович.

 

МЕЙДИЧ О.Л. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло Віталійович.

 

ХАЛІМОН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чернявський Степан Миколайович.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чайківський Іван Адамович – за.

Бунін Сергій Валерійович.

 

БУНІН С.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гайду Олександр Васильович.

 

ГАЙДУ О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Герасимов Артур Володимирович.

Грищенко Тетяна Миколаївна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гузенко Максим Васильович.

 

ГУЗЕНКО М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Костюк Дмитро Сергійович.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кучер Микола Іванович.

 

КУЧЕР М.І. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Литвиненко Сергій Анатолійович.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Нагаєвський Артем Сергійович.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Нікітіна Марина Вікторівна.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Салійчук Олександр В'ячеславович.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Соломчук Дмитро Вікторович.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Столар Вадим Михайлович.

 

СТОЛАР В.М. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тарасов Олег Сергійович.

 

ТАРАСОВ О.С. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тимофійчук Володимир Ярославович.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чорноморов Артем Олегович.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Авжеж – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шол Маргарита Віталіївна.

Юрчишин Петро Васильович.

 

ЮРЧИШИН П.В. Завжди – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шановні колеги, велике спасибі всім за гарне голосування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Рішення прийнято.

Скільки там?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. 21 – за.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, наступне у нас питання "Різне". По "Різному" у мене є питання.

У мене прохання до секретаріату, щоб ми на наступний тиждень, по-перше, умовно, проінвентаризували всі закони, які у нас є в комітеті (євроінтеграційні, Світового банку), у нас 3205 треба закінчити ще, всі інші, з нових (про бджіл є закон, трансжири і так далі). І, по-перше, всі, що готові, давайте… У мене є пропозиція, щоб ми зробили один-два комітети на наступний тиждень, те, що готове, щоб ми прийняли рішення і щоб вони вже пішли в зал, щоб вони по півроку в комітеті не були. Що не готове, щоб ми заслухали секретаріат, зрозуміли, чому не готове, там десь уточнили в ГНЕУ щось і так далі. Немає заперечень? (Загальна дискусія)

 Добре. Які в кого ще питання по "Різному"? Колеги, якщо нема… Ще раз вітаємо Чорноморова Артема.

І в нас, я нагадую, в нас взагалі насправді крім Чорноморова ще двоє іменинників, яких ми не вітали. Ну я пропоную, щоб ми їх всіх привітали вже не по онлайну, а офлайн, на наступний тиждень в комітеті. Немає заперечень?

Тоді, колеги, оголошую комітет закритим.