Комітет з питань аграрної та земельної політики вирішив звернутися до Уряду щодо кризової ситуації у експорті зерна, насіння олійних культур та продуктів їх переробки залізничними шляхами
10 липня 2022, 15:30
8 липня на засіданні Комітету з питань аграрної та земельної політики народні депутати - члени Комітету вирішили звернутися до Кабінету Міністрів України щодо кризової ситуації у експорті зерна, насіння олійних культур та продуктів їх переробки залізничними шляхами.
Члени Комітету під час обговорення цього питання вкотре звернули увагу, що станом на сьогодні на контрольованій території України знаходиться близько 20 млн. т зерна та насіння олійних культур минулорічного врожаю, які підлягають експорту. Крім того, новий урожай зернових та олійних культур в державі оцінюється на рівні 65-70 млн т, з яких до експорту передбачається 45-50 млн. т (враховуючи продукцію переробки). Таким чином, загальний обсяг до експорту цьогорічного урожаю разом з залишками минулого року складе 65-70 млн. т.
В умовах обмежених можливостей експорту під час воєнного стану, такий обсяг виробленої сільськогосподарської продукції Україна буде експортувати наступні 32-35 місяців, а це зводить нанівець вирощування збіжжя в наступні роки. Адже перспектива переповненості складів зерном, неможливість його продати, відповідна відсутність коштів для закупівлі ресурсів вже зараз ставить серйозне питання щодо доцільності посіву під урожай наступного року.
Тому, народні депутати України - члени Комітету, підтримуючи думку громадських аграрних асоціацій, з метою упередження непоправних наслідків для аграрного сектору економіки України, запропонували Уряду розглянути пропозиції щодо врегулювання кризової ситуації стосовно подальшого експорту сільськогосподарської продукції, а саме:
1. Необхідності визначення плану збільшення обсягів експорту продовольства.
2. Лімітування обсягів здачі поїздів/вагонів через прикордонні переходи регіональних філій АТ "Укрзалізниця" у розрізі номенклатури вантажів.
3. Введення прозорого механізму формування та інформування всіх учасників вантажних перевезень стосовно черговості перетину кордону навантаженими вагонами.
4. Зміни практики проведення аукціонів АТ «Укрзалізниця» на користування вагонами в умовах штучно створеного дефіциту.
5. Перегляду рішення Мінінфраструктури про підняття тарифів УЗ на вантажні перевезення на 70% та пошуку компромісного варіанту.
6. Фінансування осінньо-польових робіт.