Стенограма засідання Комітету № 106 від 28.10.2022

03 листопада 2022, 10:31

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань аграрної та земельної політики

28 жовтня 2022 року

 

Веде засідання голова Комітету ГАЙДУ О.В.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Адамович, давайте, може, так як вже є 16 членів комітету, прошу почати проводити реєстрацію наших членів комітету, хто присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, добрий день, колеги. Добрий день, Олександр Васильович. Давайте розпочнемо тоді реєстрацію.

Олександр Васильович Гайду.

 

ГАЙДУ О.В. Є, присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Привіт. Привіт дорогенькі. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Привіт.

Рудик Сергій. Рудик Сергій.

Халімон Павло.

Чернявський Степан. Чернявський Степан.

Чайківський є.

Богданець Андрій.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Він був, Іван Адамович. Він був. Щось вибило видно. І Рудик зараз вмикається.

 

РУДИК С.Я. Я вже є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергій Ярославович, мої вітання.

 

РУДИК С.Я. Привіт друже.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чую. Привіт. Відмітив тебе.

Богданець Андрій.

Бунін Сергій. Бунін Сергій.

Герасимов Артур.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. На місці. Доброго дня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Таня, добрий день.

Гузенко Максим. Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. Присутній. Добрий день.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Максим.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Всім доброго дня. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Колю. Бачу тебе.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. Всім привіт. Скучаю за вами дуже сильно.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Діма. Привіт.

Кучер Микола. Кучер Микола.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Буде за хвилин 5-7.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. Вітаю, Іван Адамович. Вітаю, колеги.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаємо, Сергій Петрович.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Доброго дня. Вітаю всіх членів комітету. На місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Доброго дня, Сергій Анатолійович.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Нагаєвський присутній. Вітаю всіх ще раз.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. Нікітіна є, всіх вітаю.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Доброго дня, Маринко.

Петьовка Василь. Петьовка Василь.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Присутній. Колеги, вітаю.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Всім вітання. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Привіт.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. Добрий день, колеги! Є, на місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Не бачу? По голосу ще не впізнаю.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. Зараз. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тепер бачу. Привіт.

Столар Вадим.

Тарасов Олег.

 

ТАРАСОВ О.С. Доброго дня всім. Так, присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Олег.

Торохтій Богдан. Торохтій Богдан.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. Іван Адамович, на місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Доброго дня, Володя.

Христенко Федір.

Чорноморов Артем. Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Доброго дня.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. Я присутня. Доброго дня!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день!

Юрчишин Петро. Юрчишин Петро.

19. Олександр Васильович, 19 членів комітету присутніх на засіданні, на ту хвилину.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу. Починаємо засідання.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чекаємо Богданця і чекаємо… Олександр Георгійович, хто ще має довключитися? Олександр Георгійович.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. От Петро Васильович зі мною на зв'язку, зараз включається також.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чекаємо зараз, хай включиться – зразу ми зареєструємо. Все, дякую.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Добре.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Олександре Васильовичу, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Присутніх на дану хвилину 19 членів комітету. То ж оголошую наш комітет відкритим. До розгляду на сьогоднішньому комітеті пропонуються наступні питання.

Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного регулювання в галузі рибного господарства, збереження та раціонального використання водних біоресурсів та сфері аквакультури (друге читання) (реєстраційний номер 7616) (від 29.07.2022 року).

Про затвердження рекомендацій виїзних комітетських слухань на тему: "Стан галузі рибного господарства та етапи її реформування", які відбулися 20 жовтня 2022 року в місті Черкаси та Черкаській області.

Третє. Про пропозиції комітету до проекту Плану законопроектних робіт на 2023 рік.

І четверте – "Різне".

Проект порядку денного вам було розіслано. Є в когось... у кого єсть пропозиції до порядку денного з наших членів комітету? Отже, колеги, одразу давайте так, як і раніше, будемо записуватися на виступ шляхом підняття руки, так буде зручніше, в Zoom.

Тому давайте затвердимо зазначений порядок денний.

Іван Адамович, прошу голосувати: хто – за?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шановні колеги, хто за даний порядок денний, прошу голосувати.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Плюс.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чайківський – за.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. За, за, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк...

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Іван Адамович, зайшов Бунін Сергій.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Бунін Сергій. Бунін Сергій.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. Висловлюю абсолютну підтримку порядку денному.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина. Нікітіна Марина.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

БУНІН С.В. Іван Адамович, Сергій Бунін. Підтримую. Доброго дня всім.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Сергій Валерійович, що ви разом з нами.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тарасов Олег.

 

ТАРАСОВ О.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро появився? Петро Васильович.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. На жаль, ні, Іван Адамович. Марина Вікторівна Нікітіна вдруге підключилась.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Нікітіна Марина. Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Так, Олександр Васильович, 20 членів комітету за даний порядок денний, і зареєструвався Бунін Сергій. 20 членів комітету присутні на засіданні.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданця зареєструйте, бо нарешті підключився. Доброго дня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Андрій Володимирович, будь ласка, ви за порядок денний? Ви ознайомлені, ви голосуєте – за, так?

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Да. Так.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Богданець. І того 21 член комітету беруть участь в засіданні, і за порядок денний проголосував 21 член аграрного комітету.

Олександр Васильович, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Адамович.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Іван Адамович, ще Микола Іванович Кучер, п'ять секунд як включився.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Микола Іванович. Кучер Микола Іванович. Микола Іванович!

Олександр Васильович, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Переходимо до розгляду питань. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного регулювання в галузі рибного господарства, збереження та раціонального використання водних біоресурсів та сфері аквакультури (друге читання) (реєстраційний номер 7616) (від 29.07.2022 року).

Я до слова запрошую голову підкомітету Шол Маргариту Віталіївну. Маргарита Віталіївна, будь ласка.

 

ШОЛ М.В. Дуже дякую. Всім ще раз доброго дня! До комітету для підготовки законопроекту (реєстраційний номер 7616) до другого читання внесені 131 поправка та пропозиція. На засіданні підкомітету було розглянуто проект порівняльної таблиці до другого читання та заслухана інформація від заступника міністра аграрної політики та продовольства Головні Віталія Олександровича щодо позиції міністерства.

При підготовці до другого читання були враховані основні аспекти, які потрібні для розпочатку реформи в рибній галузі. Уточнено назви документів дозвільного характеру в галузі рибного господарства, особливості їх видачі, відмови видачі, переоформлення та анулювання. Визначено чіткі процедури та особливості надання в користування на умовах оренди гідротехнічних споруд. Уточнено порядок розподілу лімітів спеціального використання водних біоресурсів та нелімітованого ресурсу на квоти добування, їх подальша реалізація на аукціонах. Визначено особливості здійснення любительського рибальства, що перевищує встановлені обсяги безоплатного добування. Усунені колізійні норми Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" та іншого законодавства України.

За результатами розгляду підкомітет ухвалив рішення рекомендувати комітету врахувати 26 пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи. З них: врахувати – 17, врахувати частково – 8, врахувати редакційно – 1 та відхилити 105 пропозицій.

Тому прошу підтримати рішення підкомітету та проголосувати "за". Я дякую за увагу. В мене все.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Маргарито Віталіївно.

До слова запрошую заступника міністра аграрної політики та продовольства України Головню Віталія Олександровича. Віталій Олександрович, вітаємо, будь ласка.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Доброго дня, шановний пане голово, шановні народні депутати. Просимо підтримати також на комітеті наш законопроект, так як ви знаєте, вже останні 10 років не було жодних рухів і жодних змін щодо реформи в рибній галузі. Ще в шостому скликанні, як були прийняті законопроекти в 2012 році, так до цього часу ніяких змін не було внесено.

Тому ми пройшли два слухання, пройшли підкомітет і комітет до першого читання, пройшли вже підкомітет до другого читання. І на сьогодні маємо комітет. Просимо вашої підтримки.

Дякую. На питання готовий відповідати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, дякую-дякую, Віталій Олександрович.

Я бачу, з вами Ігор Михайлович. Тоді запрошую його до слова. Т.в.о. голови Державного агентства меліорації та рибного господарства Клименок Ігор Михайлович. Будь ласка.

 

КЛИМЕНОК І.М. Дякую. Доброго дня, Олександре Васильовичу, шановні народні депутати. Цей законопроект є фундаментальним для початку реформи у сфері рибної галузі та забезпечення рівного доступу до загальнодержавного ресурсу.

Цей законопроект не те, що на часі, він уже дуже давно потрібний. Тому прошу вас підтримати цей законопроект в цілому і винести його на друге читання. Дякую вам.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігор Михайлович.

Хто з членів комітету хоче виступити чи висловитись по даному законопроекту? Артем Олегович, бачу, тягне руку. Будь ласка.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Доброго ранку, шановні колеги. Дякую, пане голово, за надане слово.

Мене чути?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, чутно.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Я хотів би, якщо можна, пан Віталій Олександрович – зам. міністра, і користуючись можливістю, ще присутній і виконуючий обов'язки рибного господарства, в двох словах пояснили всім членам комітету основну новелу, яка зараз складається вже до другого читання. Ми всі розуміємо, що це як би фундамент, як ви вже неодноразово казали. Бо, так сказати, рамка, в якій потім почнеться повномасштабна рибна… реформа, на яку чекає вже ця галузь 10 років.

Поясніть, будь ласка, які вже є, або враховані. Як саме будуть виглядати перші зміни? Тому що все, що ви зараз сказали, це, в принципі, ми і так знаємо, що зараз до другого читання, і що ми проголосували, і що всі на нього чекали. Ми хотіли би просто хоча б там 2-3 хвилини, поясніть, як це буде працювати в період…(Не чути) між прийняттям інших ваших законів… реформи.

Дякую.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Доброго дня. Вже, як розуміємо, що в цьому році згідно даного законопроекту розподіл квот і лімітів не буде відбуватися на основі даного законопроекту. Є у нас в "Перехідних положеннях" терміни, якими ми відтерміновуємо певні норми законопроекту. А так у нас в основному перенесено це щодо РПП, до 1 квітня вступає в дію. А потім підзаконними актами будемо продовжувати відтерміновувати певні норми, які будуть передбачені. І до 1 липня ми відтерміновуємо впровадження єдиної електронної системи. І також в підзаконних нормативних актах ми будемо там передбачати відтермінування впровадження там мобільних додатків й інше.

Що стосується основної новели, як сказав Артем Олегович, даного законопроекту. Впроваджується цифровізація рибної галузі, тобто буде розроблена Єдина державна електронна система управління рибною галуззю "єРиба". Вводиться також, що всі дозвільні документи будуть видаватися в електронній формі…

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Хвилинку. Віталій Олександрович, вибачте. Я просто до того, що там же ж правки враховані і відхилені. Ви зараз, те, що було на першому читанні, ми пам'ятаємо, основні зміни, які будуть внесені. Ми хочемо дізнатися, чи правки, які були погоджені на підкомітеті, чи впливають вони, чи сильно вони змінили законопроект, який був спочатку зареєстрований?

 

ГОЛОВНЯ В.О. Ні, не змінюють. Ми якраз ті правки, які змінювали концепцію законопроекту, ми не враховували. Ми врахували всі ті слушні, які були…

Хтось казав щось?

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Кажу доброго дня. Це Артур Герасимов. Радий всіх бачити. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Адамович, зареєструйте, будь ласка.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Всі правки, які відповідають концепції даного законопроекту, ми врахували. Також були правки, слушні поправки до даного законопроекту, які ми теж врахували, пропрацювали з частиною депутатів в робочому режимі правки. Тому на підкомітет уже виносили порівняльну таблицю з тим, що врахували, частково врахували, редакційно врахували і не врахували.

 

_______________. Врахували в сфері оптимізації, усунення зауважень по оренді гідроспоруд, по видачі дозвільних документів, по проведенню аукціонів. До електронної системи, в принципі, зауважень не було.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Який максимальний строк оренди гідроспоруд зазначений зараз з урахуванням?…

 

ГОЛОВНЯ В.О. Гідроспоруди у нас прив'язані до оренди водойм і землі під ними. Тобто якщо закінчується… Ми розглядаємо це в комплексі зараз, і вони прив'язані до оренди водойм і землі. Якщо закінчується термін, який вже у вас є по водоймі і землі під нею, тоді автоматично закінчується оренда гідроспоруд, для того, щоб не було різних дат в переході. Тобто якщо закінчилася оренда, то вона закінчується і по водоймі, по землі і по гідроспоруді, щоб можна було далі це виставляти на аукціон і все було в комплексі. Тому що до цього це не було в комплексі.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. В пріоритеті, я так розумію, являється сама водойма, правильно?

 

ГОЛОВНЯ В.О. Так.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Гідроспоруда – це як допоміжна її частина, яка автоматично пролонговується, якщо пролонговується сама... сам водойм. Правильно?

 

ГОЛОВНЯ В.О. Так, саме так.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Окремо, окремо зробити це вже буде неможливо, да? Окремо від'єднати гідроспоруду, як зараз це зроблено на деяких участках, я знаю особисто, коли було відчуження гідроспоруд, передано в оренду на 49 років. І водойма являється як би заручником даної ситуації. Наразі такого вже не буде?

 

ГОЛОВНЯ В.О. Не буде. І там вже передбачено, що тільки власник водойми, так, і землі під нею може набути дані гідроспоруди.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. А якщо зараз гідроспоруда знаходиться у іншого власника, а водойма в оренді у іншого, як в них буде спір чи як буде об'єднання проходити?

 

ГОЛОВНЯ В.О. Ну, в даному, ми ж... закон не має зворотної дії, тому я думаю, що як закінчиться термін оренди гідроспоруд, то тоді власник водойми зможе їх набути.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Все. Дякую. Дуже важливо. Да, дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Віталій Олександрович. Дякую, Артем Олегович.

Хто з присутніх хоче ще висловитися? Будь ласка.

 

РУДИК С.Я. Олександр Васильович, можете мене зареєструвати?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Рудик хоче виступити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, так.

Іван Адамович, до нас підключилися ще наші три члени комітету. Будь ласка, будемо реєструвати.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так, хто там до нас підключився?

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Іван Адамович, це Чернявський Степан Миколайович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Степан Миколайович, найщиріші вітання! Ви вже зареєстровані.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Добрий день!

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Так, тоді вже і нас з Рудиком реєструйте, так и быть, за компанию.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кого?

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Герасимова і Рудика.

 

РУДИК С.Я. А Рудик вже зареєстрований.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Артур, ми вже зареєстрували, так. Ще хто?

 

ХАЛІМОН П.В. Халімон.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. І Павло Віталійович Халімон, так.

 

КУЧЕР М.І. І Кучер, і Кучер, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чекайте, чекайте. Халімона не бачу, не бачу.

 

ХАЛІМОН П.В. Всі на місці. Всі присутні, є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. А ви бачите? Все, по голосу впізнаю. Но картинки ніякої...

 

КУЧЕР М.І. Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Микола Іванович, фотографія вискочила, тільки фотографія.

 

КУЧЕР М.І. Да, є таке, да-да.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Зараз такий час, що треба бачити вже, як має бути, все вживу.

 

КУЧЕР М.І. Давайте покажу, ось я тут на робочому місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. О, все, це все. Це нормальна цивілізована реєстрація.

 

КУЧЕР М.І. Та ми тут матюкаємося просто, то я не дуже…

 

_______________. Олександр Васильович, всіх членів комітету... (Не чути) дореєстрували.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Все, добре. Друзі, хто ще хоче висловитись по цьому питанню?

Тоді я ставлю на голосування пропозицію...

 

_______________. Почекайте, я ж хотів, я ж хотів виступити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я не бачу...

 

_______________. Я без відео.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте. Я не бачу руку, не бачу руку.

 

_______________. Ну, дайте мені можливість висловитись, будь ласка, без руки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте, давайте.

 

_______________. Дивіться, шановні колеги, я дуже шкодую, що я не взяв участь в обговоренні цього законопроекту на підкомітеті, тому я б такі пропозиції вніс ще тоді.

У мене стосується двох пунктів, які стосуються гідротехнічних споруд. Якщо йти по існуючій таблиці, то це пункт 19, це ваша, пане голово, правка, яка, бачу, врахована. Вона посилає... мова йде про безгосподарське майно – гідротехнічні споруди, де немає... невизначений власник. Цією правкою комітет відправляє орендаря до закону, якого немає і невідомо коли буде. І це може бути правовою підставою для відмови, по суті, всім орендарям, на територіях яких знаходиться безгосподарське майно, а таких, скажемо так, достатньо прикладів багато.

На сьогоднішній день це вирішувалося через суд, теж не сама краща норма, але тим менше воно якось працювало. Якщо ми не напишемо, який це закон і коли він має бути прийнятий, то ця норма буде, м'яко кажучи, дуже складною для застосування. Тому я не знаю як на цьому етапі зробити. Я би попросив або зняти це питання окремо законом, або написати, яким і коли. Принаймні зобов'язати ну, не знаю, нас чи Кабінет Міністрів його зробити до такого-то числа і в нас схвалити.

Друга стосується правка пункту 325 в таблиці, там два різних трактування статті 14.1 і 14.2. Бачу, що вони враховані і одна, і друга. Але вони містять, скажімо так, нестиковки, які будуть заважати конкретно орендарям… господарських споруд.

Наприклад, у пункті 14.1, який в першому читанні вже пройшло, оренда фіксує 10 відсотків від договору оренди. У пункті 14.2 вже звучить оренда 12 відсотків від залишкової вартості. Стоїть питання треба… пропозиція: унормувати та зробити однаковий підхід, наприклад, як у нормі 14.2, яка зараз тільки з'являється.

Що стосується пункту 14.1, то воно, наприклад, передає в оренду через орган державної влади та орган місцевого самоврядування. А вже в 14.2 передає тільки державне підприємство, куди поділи орган місцевого самоврядування? Пропозиція, у 14.2 додати: що може так само передавати і орган місцевого самоврядування. Тобто ми створюємо правову колізію самі в новому законі, додаючи нову статтю. Є можливість, щоб прокоментував представник центрального органу виконавчої влади.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Так, звичайно. Можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, Віталій Олександрович, будь ласка.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Дивіться, ми розділили гідроспоруди на безхазяйні і гідроспоруди державної власності, які зараз належать Укррибі, і вони знаходяться в управлінні Укрриби, але фактично вони у Фонді держмайна, тому що вони державні. І саме 14 прим.1 стаття у нас, вона передбачає процедуру надання по безхазяйних, а 14 прим.2 – по гідроспорудах державних.

Тому по-іншому ми не можемо. І закон даний існує. Ми вказали тут по 14 прим.1, ми прописали свою процедуру. Для того, щоб вона працювала, ми прив'язалися до землі, 10 відсотків. Тому що на сьогоднішній день ми вже знаємо, що кожен орендар, який уклав договір, він вже знає, скільки він сплачує за водойми і землю під нею. І від цієї земельної ділянки він буде сплачувати 10 відсотків.

По 14 прим.2, там, де державної власності, там ми йдемо по Закону "Про оренду державного та комунального майна", і там вже прописана процедура оцих 12 відсотків. Це існуючий закон, як воно працює. Ми лише поміняли саму процедуру набуття даних гідроспоруд, а сплата і методика, вона йде по Закону "Про оренду державного та комунального майна". Закон існуючий.

 

_______________. Просто в одному випадку фігурує і орган місцевого самоврядування, і власник, тобто державний орган влади, а в іншому випадку тільки депешка.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Зараз скажу, чому. Дивіться, тому що згідно Закону "Про оренду державного та комунального майна" кошти мають сплачуватися в державу, тому вони так і будуть. Вони до цього часу так сплачувались, ми нічого не міняли, методику, вони так і залишилися. А там, де ми знаходимо по безхазяйних, 14 прим.1, то ми йдемо так, як органом вже набуття і власником даних гідроспоруд, коли зроблять комісію і візьмуть на баланс органи місцевого самоврядування. Тому кошти за оренду будуть сплачуватися саме до місцевого бюджету.

Просто немає структури, щоб передати від держави місцевим органам дані гідроспоруди. Вони зараз знаходяться по 14 прим.2, державні – на балансі у Фонду держмайна.

 

_______________. А що стосується цього пункту 19 про те, що відсилка йде до Закону про безхазяйне майно? Ми ж розуміємо, цього закону може ніколи не бути або він буде через п'ять років.

 

ГОЛОВНЯ В.О. А який це, пункт 19?

 

_______________. Пункт 19 в таблиці. Правка Гайду, написано: підкомітетом враховано.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Пункт 19. Ні, це 25.

 

_______________. 12 правка.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Особливості набуття права власності.

А там 14… ми в своєму законі це прописуємо, там немає посилання на неіснуючий закон.

 

_______________. У нас своя методика, прописана в цьому законі.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Ми ж по своєму закону йдемо, по цьому якраз, що ми зараз – 7616. (Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане Сергій, методика по розрахунку безхазяйного і визначення безхазяйного майна якраз врегульовується цим законом. Вона аналогічна закону і оцінці майна… (Загальна дискусія)

 

_______________. Чуєте, колеги?

 

_______________. Перед цим 18-а, там от згідно Цивільного кодексу.

 

_______________. А Цивільний кодекс відправляє…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Стаття… (Не чути) да, а там відправляє на закон нижче, на 19 правку.

 

_______________. Тобто ви вважаєте, що слово цим нічим не покращить?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Покращить, давайте врахуємо. Я думаю, що…

 

_______________. Ні, ні, ні, не може.

 

_______________. Не можемо?

 

_______________. Дивіться, в нас просто там складна процедура йде. Це правка до Цивільного кодексу, а далі іншим пунктом Цивільного кодексу, сам Цивільний кодекс відправляє нас, що особливості оренди гідроспоруд відбуваються згідно Закону України "Про аквакультуру". Тому от якраз і застосована така складна правка, щоб не лізти далі в Цивільний кодекс.

 

_______________. Ні, так напишіть. Дивіться, суть пропозиції, щоб було чітко написано, на який закон. Навіть ми, законотворці, і ви зараз задаємося питаннями про цю формулу. Щоб орендар чітко знав, от він знайшов безхозне майно, щоб він чітко посилався на конкретний закон. Якщо цей закон, який ми зараз приймаємо, то так і пишемо – закон такий-то.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Дивіться, згідно юридичної практики тут написано, що особливості набуття права власності на безхазяйні гідротехнічні споруди для цілей аквакультури визначаються законом. Тобто ми не можемо обмежити якимось, можливо, там будуть і в інших законах, тому будь-яким іншим законом, де передбачено це. А в нас якраз передбачено нашим законом 7616. Тому в юридичній практиці застосовується така схема викладу.

 

РУДИК С.Я. Вона може і застосовується, але вона не буде працювати. Я підходжу з безхозним і кажу: типу, дайте. А починається далі оця пересилка: ідіть туди, звідти туди і все, і блокується питання. Безхозів у нас по гідротехнічних спорудах, мабуть, відсотків 80.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Так, згодні.

 

РУДИК С.Я. І ми далі, я кажу, ми приймаємо такий революційний закон, не даючи чіткого такого безапеляційного алгоритму вирішення цих питань. Так, він йшов у суд, хороший юрист – виграв, поганий юрист – програв, якась принаймні була усталена практика.

 

_______________. Подумайте, колеги.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Тоді питання, якщо можна, до Олександра Георгійовича. Чи можемо ми на даному етапі ще внести дану правку або написати Законом "Про аквакультуру", вказати, або цим законом? 

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Ми можемо внести правку, але більш юридично правильно, коли загальна норма визначається законом.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Це так, як у нас викладено законом, да.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Як викладено. Сергій Ярославович, це така дійсно існує практика, що визначається законом.

 

РУДИК С.Я. Ні, існує практика, 80 відсотків гідротехнічних споруд, які ми намагаємося революційно коригувати, перебувають в безхозному стані. Ми прописуємо, як воно записано в практиці і далі воно не працює. Повірте мені, що будуть посилати на різні інстанції і букви тільки із-за того, що ми чітко не вказали, яким законом. Що це нам вартує? Тільки із-за того, що це практика така була?

 

_______________. Колеги, я все ж таки підтримую Сергій Ярославовича, оскільки це закон рамочний, в ньому повинні бути прописані, і він фундаментом стає, самі прості і чіткі правила. У нас, вибачте, не прецедентне право, на яке ми можемо посилатися, що є таке в юридичній практиці. Якщо ми створюємо фундамент, то він повинен бути кріпкий, чіткий і зрозумілий, щоб він не вносив спор, різні спори і дебати по якимось тим чи іншим правилам. А інше уже можна доправляти уже в інших законопроектах.

Тому, якщо можливо внести зараз правку, яка може чітко дати роз'яснення по гідротехнічним спорудам, чому ж я і питав до цього, то я вважаю, що це треба зробити тут, в рамочному законі, і не посилатися на ту чи іншу практику, тому що у нас не прецедентне право.

 

_______________. Самий простий спосіб дописати цим законом, все.

 

_______________. Ні, краще давайте...

 

_______________. В такому випадку потрібно прописувати всі закони.

 

_______________. Ми напишемо: Законом України "Про аквакультуру". Отак пропоную.

 

_______________. Теж нормально.

 

_______________. А не буде нестиковок із Законом про оренду майна?

 

_______________. Ні, тут безхазяйні вони.

 

_______________. Мова йде про безгосподарське майно, тут до оренди немає ніякого стосунку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Георгійович, ми можемо ті зміни зробити зараз чи ні процедурно?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Процедурно ми можемо, Олександр Васильович, відповідно до частини п'ятої статті 15 Закону про комітети це зробити як правкою від комітету. Але мені здається, що це потрібно було ще відпрацювати із колегами з Головного юридичного управління Апарату Ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. І що тоді ми можемо зробити в даному випадку?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Якщо не заперечують розробники члени робочої групи Ігор Михайлович, Віталій Олександрович, то можемо поставити на голосування правку Сергія Ярославовича з урахуванням слів "цим законом". Але мені здається, ми себе обмежуємо.

 

_______________. От дивіться, тільки не "цим". Якщо вже правку робити, то писати: Законом України "Про аквакультуру".

 

_____________. Давайте в цьому формулюванні і ставити тоді: Законом "Про аквакультуру".

 

_______________. Дивіться, просто це ми вносимо цю правку, ми маємо всі розуміти, в Цивільний кодекс. І тому "цим" не можна ставити, бо тоді це буде називатися: регулюється Цивільним кодексом. Тому маємо, якщо так, тоді чітко визначити яким саме законом це все регулюється.

 

РУДИК С.Я. Я приймаю позицію центрального органу виконавчої влади і міністерства написати: Законом "Про аквакультуру", якщо можна поставте це на голосування.

Колеги, це насправді важливо, бо, вибачте, це моя вина, що я не включився на етапі підкомітету, і ми цих пару днів втратили. Але щоб зараз не зупиняти весь процес по закону, пропонується поставити на голосування, підтримаємо і хай працюють. А там, ну, в нашому випадку Закон "Про аквакультуру" є базовим.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.

Тоді давайте сформулюємо, Віталій Олександрович, формування даної статті яке буде?

 

ГОЛОВНЯ В.О. Да, давайте. Тоді чітко 19 пункт: особливості набуття права власності на безхазяйні гідротехнічні споруди для цілей аквакультури визначаються Законом України "Про аквакультуру".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування.

 

_______________. Цивільний кодекс.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Що Цивільний кодекс?

 

_______________. Стаття 335, зараз: набуття права власності на безхозну річ. Там в тому числі є пункт 3-й і 4-й щодо особливостей набуття організацією водокористувачів права власності на безхозні об'єкти меліоративних систем. Там пишеться: визначається законом. Колізії у нас не буде?

 

ГОЛОВНЯ В.О. Ми ж йшли якраз саме по цьому принципу, та і написали закон. Там вже передбачено.

 

_______________. Це юридично правильно. Тому що, якщо визначається законом, то тоді йде відсилання саме до того закону, який регулює. Я не думаю, що Головне управління пропустить як би формулювання, саме яким законом.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Подивіться, будь ласка…

 

_______________. А для чого тоді ця правка в принципі, якщо воно і так регулюється законом? Для чого вона потрібна? Тоді знімаємо цю правку. Є інша пропозиція.

 

_______________. Для того, щоб визначити особливості.

 

_______________. А якщо ми не даємо цих особливостей? Якщо ми повторюємо існуючу норму Цивільного кодексу і нічого нового не вводиться, для чого тоді вона в принципі потрібна? Ми тільки заблокуємо процес.

 

_______________. Там інший об'єкт. Там мова йде…

 

_______________. Існуюча норма стосується іншого об'єкту.

 

_______________. Да. Організація водокористувачів закону.

 

_______________. А ця норма виписана по аналогії з існуючою нормою. Ще одна норма вводиться, особливості для гідротехнічних споруд.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Нова частина п'ята в 335 статтю, так?

 

_______________. Так.

 

_______________. По аналогії з третьою.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Ми ж цим законом не регулюємо….

 

_______________. По аналогії з четвертою.

 

_______________. Ми ж не меліоративні системи регулюємо цим законом. Він для нас рамочний по гідротехнічних спорудах, які використовуються для аквакультури.

 

_______________. Так. Саме тому ми і додаємо пункт 5.

 

ГОЛОВНЯ В.О. І маємо на увазі, що ми вносимо зміни в Цивільний кодекс. Якщо ми не уточнимо, що об'єкти, а саме – гідроспоруди там невідомого походження (безхозні) – встановлюються згідно закону, відповідно ми тоді будемо змушені регулювати кодексом існуючим. А в кодексі це неврегульоване. Тому ми маємо зазначити, що саме в законі по аналогії з меліоративними системами ми йшли.

 

РУДИК С.Я. ...яким законом, колеги, ми заводимо потенційних користувачів в певну колізію, тому що я ще раз кажу, якщо ми на нашому рівні от так дискутуємо, можете собі уявити, яка буде практика його застосування.

 

_______________. Сергій Ярославович, не буде ніякої практики негативної, тому що у нас є на сьогодні дуже багато норм, які прописуються, загальні там у Цивільному кодексі, оскільки це основний документ. І далі вже спеціальними законами регулюються особливості, і так і прописуються всі норми.

От, Олександре Георгійовичу, можете скинути Сергію Ярославовичу так, як ви мені скинули цю статтю, тому що я не можу знайти номера телефону в себе в телефоні, щоб переслати.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Я надіслав у групу цю статтю – 335.

 

_______________. Воно коректно саме так, як враховано зараз.

 

_______________. І, пане Сергію, спеціально, щоб уникнути колізії, ви зверніть увагу, визначення "гідротехнічні споруди для цілей аквакультури" є виключно в нашому Законі "Про аквакультуру". Тому якраз оце визначення єдине, де знаходиться, це в нашому законі. Воно чітко відсилає на наш Закон "Про аквакультуру".

 

РУДИК С.Я. Тому я і погоджуюся з вашою пропозицією внести зміни і назвати цей закон.

 

_______________. Це некоректно, це некоректно прописувати в Цивільному кодексі, який саме закон.

 

РУДИК С.Я. Так це не Цивільний кодекс, це рамочний закон, який регулює питання нашого…

 

_______________. Ні-ні. Зараз ми обговорюємо правку, яка додатково включає в існуючу статтю Цивільного кодексу особливість щодо об'єктів гідротехнічних споруд. Так як ми брали по аналогії з пунктом 4, так як регулюється питання особливості набуття організацією водокористувачів право власності на безхазяйне майно, там прописано, що ці особливості визначаються законом, крапка. Так само по аналогії добавляється зараз нова частина, яка прописується так само: визначається законом, без зазначення, яким саме.

 

РУДИК С.Я. Розробник просто пішов по шляху найменшого супротиву. А те, що ця норма не буде працювати, ми всі пересилаємося до попередніх геніальних законів.

 

_______________. Неправда, і якщо… Ні. Для будь-яких особливостей є чітко визначені спеціальними законами процедури, так, як і для організацій водокористувачів є спеціальні…

 

_______________. А ви можете зачитати цю норму, яку ви хотіли переслати? От просто, вона ж невелика, 335-а.

 

_______________. От я ж читаю.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Я ж відіслав.

 

_______________. Стаття 335 Цивільного кодексу. Набуття права власності на безхазяйну річ. Пункт 4 каже: "Особливості набуття організацією водокористувачів права власності на безхазяйні об'єкти меліоративних систем визначаються законом", крапка. Ми добавляємо 5 пункт і прописуємо таку саму фразу, але для тих об'єктів, про які ми зараз ведемо мову. І ми розуміємо, що особливості визначені спеціальним законом.

 

_______________. Ви можете сказати, як вона працює? Це загальні слова. Давайте будемо всі…

 

_______________. Це неправда. Почекайте, що означає?… В нас є Закон про об'єднання водокористувачів, в ньому є спеціальна стаття, яка регулює ці особливості…

 

_______________. Куди іти власнику чи орендарю у випадку безхозності? Своїми словами, без ссилки просто на фразу "закон", це дуже хороша захисна реакція на запитання, як воно має працювати для конкретного користувача. Скажіть, ви ж юрист з великим стажем.

 

_______________. Ми обговорюємо зараз юридичну конструкцію. Мова йде про юридичну конструкцію, як правильно буде.

 

_______________. Я пропоную в юридичній конструкції визначити для користувача чіткий алгоритм дій, який не заплутає його і не ускладнить його підприємницьку діяльність, а спростить.

Ви посилаєтеся на загальну норму, де замість розшифровки, як воно має працювати, просто запропонувати слово "закон", тому що так воно уже колись було. Я хочу, щоб підприємці заробляли гроші і працювали і тому, власне, і придумали цей закон, який ми, власне, у другому читанні маємо проголосувати, а не заплутувати його і ускладнювати.

 

_______________. Саме цим законом і визначена ця процедура особлива, спеціальна.

 

_______________. Я питаю, яка вона?

 

_______________. Віталій Олександрович, можете в деталях пояснити, в якій статті цього закону в нас визначена ця процедура?

 

ГОЛОВНЯ В.О. 14 прим.1, про яку ми говорили.

 

_______________. Та не статтю, ви поясніть членам комітету, як? От є безхоз, що далі робити покроково?

 

ГОЛОВНЯ В.О. Покроково? Безхоз от є якщо: тоді суб'єкт господарювання, власник там водойми звертається до місцевого самоврядування із заявою провести комісію, де він має згідно закону, орган місцевого самоврядування, зібрати таку комісію і провести оцінку, поставити собі на баланс. І протягом 30 календарних днів підписати із суб'єктом господарювання договір.

 

_______________. А не сертифіковані оцінювачі майна мають це робити?

 

ГОЛОВНЯ В.О. Ні. Для того ми пішли по аналогії Закону про конфіскат, там застосовується документ – акт опису, оцінки. І вони можуть ставити, а згідно норм Податкового кодексу орган або будь-який суб'єкт господарювання може ставити собі на баланс за ринковою вартістю... на баланс будь-який об'єкт, основні засоби.

Тому там оцінки попередньо не потрібно проводити. Підписується комісією акт опису, оцінки і ставиться на баланс, і тоді вони можуть уже передавати в оренду.

 

РУДИК С.Я. Колеги, ви не прогнозуєте ситуацію, коли орган місцевого самоврядування з метою отримання максимальних там зисків для своєї ОТГ, бере завищує вартість, яка не відповідає реальній, і ставить користувача, ну, відомо, в яку позу?

 

ГОЛОВНЯ В.О. Ні. Дивіться, тут якраз працює... у нас, чому ми пішли від нормативно-грошової від земельної ділянки, яку він орендує, 10 відсотків? Ми не ставили від балансової вартості. Тому не буде такої мотивації в органу місцевого самоврядування, щоб він завишав. Він може будь-яку ставити, а сплата буде проводитися згідно земельної ділянки орендної плати – 10 відсотків.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чорноморов руку підняв. Артем Олегович.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Да. Я хотів сказати, що, якщо я не помиляюсь, це особливо Людмила Миколаївна може зараз мене поправити, в преамбулі кожного закону визначається, які питання він регулює.

Що стосовно кодексу, то він визначає, що питання регулюються законом. А таким законом є Закон "Про аквакультуру". Тому, мабуть, воно дійсно, нормальна правка, яка була ваша, якщо я не помиляюсь, ну, ваша, Олександр Васильович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

ГОЛОВНЯ В.О.Щойно подивилися в інтернеті, і слово "законом" зустрічається 1104 рази.

 

_____________. В Цивільному кодексі.

 

ГОЛОВНЯ В.О. Да.

 

_____________. Це юридична конструкція. Воно по-іншому не може бути прописано. Це нормативно проектувальна техніка просто, так за статутом…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …дискусію завершувати. Я зрозумів, що юридично виписано все правильно. Якщо буде якась колізія при застосуванні цього закону, я думаю, що ми зможемо це виправити дуже швидко. Але юридично конструкція зроблена правильно, і ми вже це побачили. Тому я пропоную ставити цю пропозицію по цьому законопроекту на голосування.

Прошу підтримати порівняльну таблицю, підготовлену до другого читання до проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного регулювання в галузі рибного господарства, збереження та раціонального використання водних біоресурсів та сфері аквакультури (реєстраційний номер 7616). Рекомендувати Верховній Раді України прийняти зазначений законопроект в другому читанні та в цілому як закон в редакції, запропонованій комітетом з необхідними техніко-юридичними доопрацюваннями.

Прошу голосувати.

Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Я вже тутечки, я вже є. Вибачте, будь ласка, там на секунду… перепрошую, Олександр Васильович, повторіть, будь ласка, питання, за що голосуємо? Вибачте, будь ласка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я можу ще раз. Підтримати порівняльну таблицю підготовлену до другого читання до проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного регулювання в галузі рибного господарства, збереження та раціонального використання водних біоресурсів та сфері аквакультури (реєстраційний номер 7616).

Рекомендувати Верховній Раді України прийняти зазначений законопроект у другому читанні та в цілому як закон у редакції запропонованій комітетом з необхідними техніко-юридичними доопрацюваннями.

Прошу голосувати.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так, Олександр Васильович Гайду.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Утримався.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Утримався.

Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чайківський – утримався.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець тільки завдяки кваліфікованому роз'ясненню пані Людмили голосує – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. За, підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Герасимов Артур.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Утримався.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Утримався. Дякую.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

 

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук Дмитро. Соломчук Дмитро.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тарасов Олег.

 

ТАРАСОВ О.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем. Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Да, я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

І Юрчишин Петро Васильович, ви ще не зареєстровані. Я бачив вас, ви появлялися декілька раз на зв'язку. Петро Васильович, Юрчишин Петро Васильович.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Зараз знову включається він, Іван Адамович, пару секунд – і буде.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Зрозуміло. Чекаємо.

І того: 21 – поки що за і троє – утримались.

І Петро Васильович. шановний Петро Васильович.

Олександр Васильович, прошу продовжувати роботу комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Двадцять один – за, троє – утримались. І чекаємо зв'язку з Петром Васильовичем Юрчишиним. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вже є... я вже бачу. Петро Васильович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шановний Петро Васильович! Шановний Петро Васильович! Не виходить поки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да я бачу, бачу Петра Васильовича, картинку бачу. Петро Васильович, звук, звук, нечутно вас.

 

_______________. Можливо, Петро Васильович, щоб перезайшов.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Георгійович, там якась технічна…

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Олександр Васильович, так. Петро Васильович нас не чує, і постійно з iPhone не може зайти. Я йому написав, скажіть, він не може прочитати, бо якраз виходе в Zoom з телефону. Зараз ще одна спроба та будемо переходити до наступних питань.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Олександр Георгійович, я бачу, що вже і картинки немає.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так. Олександр Васильович, переходимо далі до наступного питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто у нас 21 – за. 3 – утримались. Я так розумію, Іван Адамович?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так, абсолютно правильно: 21 – за, і троє – утримались.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Рішення прийнято.

Тоді переходимо до другого питання. Про затвердження рекомендацій виїзних комітетських слухань на тему: "Стан галузі рибного господарства та етапи її реформування", які були 20 жовтня 2022 року в Черкаській області.

 

20 жовтня цього року на Черкащині відбулись зазначені слухання. Дякую всім колегам, які знайшли свій час взяти участь у цьому заході. Ми мали можливість ознайомитись з роботою місцевих рибних господарств та Державне підприємство "Іркліївський розплідник рослиноїдних риб" займається розведенням, реалізацією товарної риби та зарибку – це повносистемне господарство, починаючи від плідників, ікринок до товарної риби, що будувалося з метою зариблення Кременчуцького водосховища дворічками рослиноїдних риб та боротьби з водоростями, та поповнення рибних запасів.

Також ми ознайомились з роботою приватного підприємства "Інститут з питань іхтіології" та приватного підприємства "Імені Шевченка", яке являється дочірнім підприємством ТОВ "Комбінат Черкаси", що займається розведенням, вирощуванням рослиноїдних і хижих порід риб. Особливістю роботи цих підприємств, як ми переконалися, є професіоналізм у керуванні та робота у сталому забезпеченні рибною продукцією внутрішнього ринку України. Саме такі якості та напрями роботи у рибній галузі відіграють ключову роль у відновленні економіки України та забезпеченні продовольчої безпеки теж.

За результатами слухань секретаріат комітету підготував проект рекомендацій, в якому враховані та узагальнені всі пропозиції, що були висловлені на слуханнях народними депутатами і представниками аграрної спільноти. Проект рекомендацій вам було розіслано, щоб ви могли з ним ознайомитися. Якщо… може, є якісь пропозиції, може, хтось хоче висловитись по цьому питанню? Добре.

Ставлю на голосування пропозицію схвалити рекомендації комітетських слухань на тему: "Стан галузі рибного господарства та етапи її реформування" і направити їх Голові Верховної Ради України, до Кабінету Міністрів України та до Міністерства аграрної політики та продовольства України. Прошу голосувати.

Будь ласка, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, хто за дану пропозицію, прошу голосувати.

Хто – за?

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег. Мейдич Олег.

Рудик Сергій. Рудик Сергій.

Халімон Павло.

Чернявський Степан. Чернявський Степан.

Чайківський – за.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Бунін – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Герасимов Артур. Герасимов Артур!

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Я – за, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Гузенко Максим. Гузенко Максим!

 

МЕЙДИЧ О.Л. (Не чути) за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич – за. Дякую. Дякую, Олеже Леонідовичу.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Дякую, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А Дякую.

Гузенко Максим.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола. Кучер!

 

КУЧЕР М.І. Я – за, я – за. Дуже "за".

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Лабазюк Сергій. Лабазюк Сергій!

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр. Салійчук Олександр!

Соломчук Дмитро. Соломчук Дмитро!

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК. В.О. Стернійчук – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тарасов Олег. Тарасов Олег!

Тимофійчук Володимир.  

 

ТАРАСОВ О.С. Тарасов – за. Тарасов – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тарасов, дякую, Олеже.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За. Іван Адамович, за.

 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем. Чорноморов Артем!

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Петро Васильович Юрчишин появився?

 

ЮРЧИШИН П.В. За. За. І перше теж – за. Я чув, рукою махнув, ви мене могли б зрозуміти. Нема зв'язку, в центрі Києва нема зв'язку.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Петро Васильович, я вас зареєстрував і за законопроект я почув, що ви – за. І за...

 

ГУЗЕНКО М.В. Гузенка тоже прошу зарахувати "за".

 

ЮРЧИШИН П.В. Теж підтримую, колеги, підтримую. Рибу з'їли – треба підтримати.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Олександр Васильович, і того один голос за законопроект добавився, значить, за виїзні засідання зараз...

 

ХАЛІМОН П.В. І Халімон – за, Іван Адамович, Халімон – також за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добавили, Халімон є.

 

САЛІЙЧУК О.В. І Салійчук, і Салійчук.

 

ГУЗЕНКО М.В. І Гузенко.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Салійчук – за.

 

ГУЗЕНКО М.В. Іван Адамович, Гузенко там – за. Записали?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гузенко Максим, я відмітив.

 

ГУЗЕНКО М.В. Да, все. Дякую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Олександр Васильович, і того: 21 народний депутат підтримав дане рішення – за.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Рішення прийнято.

Третє питання – пропозиції комітету до проекту Плану законопроектних робіт на 2023 рік. До Плану законотворчої роботи Верховної Ради на 2023 рік комітет пропонує включити 40 питань, але сьогодні були додані ще два питання. Олександр Георгійович, я прошу пояснити. Будь ласка.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так, шановний Олександр Васильович, шановні члени комітету! В процесі доопрацювання наших пропозицій до Плану законопроектних робіт на 2023 рік ще було додано два законопроекти до тих, які були включені в розсилку. Це законопроект номер 8119 – про залучення інвестицій у розвиток галузі рибного господарства, і ставимо ІІ квартал – строк його прийняття.

А також законопроект, який має бути поданий на заміну законопроекту 7711. Це про внесення змін до деяких актів України щодо спрощення зміни цільового призначення земельних ділянок. Строк подання його має бути ще в цьому році до 1 січня, а строк розгляду в І кварталі наступного року. Окрім цього, пропонується в трьох пунктах змінити головних виконавців, а саме: пункт 27 – це проект Закону про хміль та хмелепродукти – змінити виконавця з міністерства агрополітики та продовольства України на наш комітет, і робити це як не урядовий, а депутатський законопроект. Пункт 29, це про внесення змін до Податкового кодексу України щодо встановлення пільгової ставки ПДВ на харчові продукти, там прибрати з виконавців Мінагрополітики, додати головним комітетом наших колег з Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики, а також другим поставити наш комітет.

І в пункті 31, це проект Закону України про забезпечення простежуваності походження водних біоресурсів та продукції, виробленої з простежуваних видів водних біоресурсів. Про цей законопроект у нас йшлося під час виїзних слухань у Черкаській області, прибрати з виконавців Мінагрополітики, залишити наш комітет, поставити законопроект як депутатський. Строк розгляду – ІІ квартал наступного року.

З такими пропозиціями прошу, Олександр Васильович, поставити на голосування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олександр Георгійович.

Я до слова запрошую Шемелинець Людмилу Миколаївну, заступника міністра аграрної політики та продовольства України. Будь ласка, Людмила Миколаївна.

 

ШЕМЕЛИНЕЦЬ Л.М. Дякую.

Ми відпрацювали спільно з секретаріатом комітету весь цей план, останнє корегування озвучив Олександр Георгійович, тому прошу як би підтримати саме в такій редакції всі першочергові і основні наші законопроекти є, всі, які в першому читанні прийняті, і всі, які у нас є в планах спільно з комітетом.

Дякую. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Людмило Миколаївно.

Ставлю на голосування пропозицію підтримати зазначені озвучені Олександром Георгійовичем та Людмилою Миколаївною пропозиції.

Прошу голосувати.

Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Я на місці.

Колеги, прошу, хто за дану пропозицію голосувати.

Олександр Васильович.

 

ГАЙДУ О.В. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Рудик Сергій.

Халімон Павло.

Чернявський Степан.

Чайківський – за.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Герасимов Артур.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Лабазюк Сергій.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Іван Адамович, за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. Стернійчук – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тарасов Олег.

 

ТАРАСОВ О.С. За. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир. Тимофійчук Володимир.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

20 членів комітету – за. Олександр Васильович, дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Так, в нас… (Не чути) є якісь пропозиції?

Чорноморов, будь ласка, Артем Олегович.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Дякую, пане голово.

Шановні колеги, дивіться, 31 жовтня буде проходити підкомітет з економіки, фінансового розвитку, на який я запросив керівника Фонду держмайна.

Основна як би мотивація цього в наступному: ми проголосували в Раді десь півтора, може, два місяці тому законопроект про малу приватизацію, після чого була постанова Кабміну, де до Фонду держмайна було передано або зараз передається 800 об'єктів, дуже багато з яких належать до сектору, до аграрного сектору. Плюс до цього вже були певні об'єкти, державні підприємства, які знаходилися в Міністерстві аграрної політики. А в новій постанові вже знаходяться об'єкти, які знаходяться під керівництвом аграрної академії наук.

Взагалі питання як Кабмін як орган неуправління цими підприємствами зміг передати їх або зараз передає до Фонду держмайна, тому ініціатива була в цьому перша. Але, на превеликий жаль, керівник сам не може прийти, а буде його заступник. Вони вже повідомили це 27 числа, вчора. Але, як ми знаємо по положенням Фонду держмайна, в них, вони звітують лише Президентові і в них є… і центр як би прийняття рішення – це керівник безпосередньо Фонду держмайна.

Тому я зараз, 31-го вас всіх запрошую. Є велике таке бажання, щоб якомога більше членів аграрного комітету прийшли все-таки і заслухали представника нової команди, я б так сказав, і взагалі їхнє бачення, і чи законно те, що зробив Кабмін, чи ні. Плюс у нас закон зараз до другого читання 7588, да, Олександр Васильович, чи як?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, так.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Теж, де є певні підв'язки під Фонд держмайна. Тому давайте позадаємо запитання, послухаємо. А зараз я би хотів наступну пропозицію. Так як на підкомітет голова Фонду держмайна не приходить, тому наступний комітет, якщо є можливість, провести його офлайн, запросити все ж таки голову Фонду держмайна новообраного. І задати йому питання, і послухати його план на майбутнє, як він бачить роботу з управління тих держаних підприємств, які вже в нього є, і ті, які наразі йому передав Кабмін. Тому я би хотів, якщо треба це поставити на голосування, щоб від цього комітету було це запрошення.

І наступне. Прошу, пане голово, зазначити таку пропозицію, щоб запросити саме керівника, голову Фонду держмайна на аграрний комітет.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Павло Халімон руку підняв. Будь ласка.

 

ХАЛІМОН П.В. Олександр Васильович і Іван Адамович, я прошу врахувати мій голос "за" за третє питання щодо плану законодавчої роботи на 2023 рік, оскільки дійсно перебої зі світлом, зі зв'язком, неможливо вести Zoom-зустріч.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую, Павло.

Олександр Георгійович, будь ласка, скажіть, чи зможемо ми технічно запросити голову Фонду держмайна на наше наступне офлайн-засідання 3 листопада? Чи це можливо?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Олександр Васильович, ми спробуємо запросити, сформулюємо питання в порядок денний так, як сформулював його шановний Артем Олегович. Але чи вони зможуть підготувати нам матеріали до засідання, у мене є сумніви.

Тому, можливо, просто заслухаємо на засіданні: інформація голови фонду щодо планів приватизації на 2023 рік або взагалі планів діяльності Фонду майна на наступний рік. Так сформулюємо, відправимо запрошення, поставимо в наш порядок денний тоді другим питанням після законопроекту 5839 про ГМО.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Артем Олегович, так влаштовує? Артем Олегович. 

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Дякую, пане голово. Влаштовує, да. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Георгійович, я так вважаю, що на голосування ми не ставимо питання, це технічне питання.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Ні, це просто протокольне рішення. Оформлюємо в протоколі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Хто ще? Може, є якісь пропозиції в "Різному"? Дякую, колеги, шановні друзі, за ваш час. Оголошую наше засідання комітету закритим. Всім дякую.

 

_______________. Хочемо від нас подякувати ще раз за підтримку реформи рибної галузі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завжди з вами.