Стенограма засідання Комітету № 183 від 29.09.2025

09 жовтня 2025, 10:13

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань аграрної та земельної політики

29 вересня 2025 року

 

Веде засідання голова комітету ГАЙДУ О.В.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Олександр Васильович, є кворум.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Адамович, тоді давайте будемо починати.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Да, давайте, колеги, будемо починати. У нас сьогодні багато роботи з вами. Роботи багато, але її швидко треба пройти. Починаємо реєстрацію. 

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я на місці. Всім доброго дня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег. Мейдич Олег.

Рудик Сергій.

Халімон Павло. Халімон Павло.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Присутній, Іван Адамович. Добрий день, колеги.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю.

Чайківський присутній. 

Богданець Андрій. Богданець Андрій.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Доброго дня. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергій Валерійович, мої вітання.

Герасимов Артур.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Присутній, Іван Адамович. Вітання.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаємо, Артур Володимирович.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Всім доброго дня, колеги. Присутня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаємо, Тетяна Миколаївна.

Гузенко Максим. Гузенко Максим.

Колеги, прошу, мікрофони вимкніть.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Іван Адамович, поки я маю інтернет, зафіксуйте, будь ласка, що Богданець присутній. Доброго дня. 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Богданець присутній на засіданні аграрного комітету. Дякуємо, Андрій Володимирович.

Гузенко Максим не відізвався.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Всім доброго дня. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякуємо, Микола Олександрович.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. Доброго здоров'я ще раз. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дмитро Сергійович, вітаємо.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Присутній.    

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Микола Іванович, мої вітання.

Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. Доброго дня, колеги. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаємо, Сергій Петрович.  

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Доброго дня. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаємо, Сергій Анатолійович.

Лукашук Богдан.

 

ЛУКАШУК Б.О. Всім доброго дня. Присутній.   

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Богдан Олегович, мої вітання.

Нагаєвський Артем. Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Вітаю, Іван Адамович. Вітаю, колеги. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Артем Сергійович, вітання.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. Присутня. Доброго дня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Марина Вікторівна, мої вітання.

(Шум у залі)

Колеги, прошу, вимкніть мікрофони.

Олександр Георгійович, ви можете виключити  мікрофон.

 

_______________. Давайте послухаємо, може щось цікаве там буде.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Намагаюсь відключати.

 

(Загальна дискусія)

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Петьовка Василь.

Салійчук Олександр. Салійчук Олександр.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Вітаю! Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дмитро Вікторович, мої вітання.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О.  Добрий день, колеги!  Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Валерію Олександровичу, мої вітання.

Столар Вадим.

Тарасов Олег.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. Добрий день!  Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Добрий день, Володимир Ярославович.

Торохній Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Присутній, Іван Адамович. Вітаю, шановні колеги!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Богдан Григорович!

Христенко Федір.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Присутній, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Артеме Олеговичу!

То ви, чекайте, не пойму? (Сміх) По очах впізнав. По очах.

 

_______________.  Дякую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шол Маргарита Віталіївна.

 

ШОЛ М.В. Я присутня. Всіх вітаю!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мої вітання, Маргарито Віталіївно.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. Доброго дня, шановні колеги! Беру активну участь в засіданні комітету.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Петро Васильович, ми вам щиро дякуємо за вашу державницьку позицію і бажаємо вам успіху.

Мейдич є?

 

МЕЙДИЧ О.Л. Іван Адамович, доброго дня! Колеги, доброго дня!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Олег Леонідович, мої вітання.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Є. Іван Адамович, у мене дуже нестабільний інтернет, тому перепрошую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергій Ярославович, дякую. Почули вас.

Халімон Павло. Немає.

Гузенко Максим.

Петьовка Василь.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В.  Салійчук. Вітаю, колеги! Присутній Салійчук.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Салійчук Олександр В'ячеславович, мої вітання.  Присутній.

Столар Вадим.

Тарасов Олег.

Христенко Федір.

І того на засіданні 25 присутніх народних депутата. Олександр Васильович, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам, Іван Адамович.

Колеги, починаємо наше засідання. До розгляду на сьогоднішньому засіданні пропонується наступне питання – про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо організаційних засад, здійснення підтримки в аграрному секторі, повторне друге читання (реєстраційний номер 13202-1).

Про пропозицію комітету до проекту Закону про Державний бюджет України на 2026 рік, поданого Кабінетом Міністрів України (реєстраційний номер 14000).

Про зміни в структурі Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики.

Звіт про роботу комітету за період роботи тринадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання.

Та "Різне".

Проект порядку денного всім було розіслано. Пропоную його затвердити.

Будь ласка, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, голосуємо.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан.

 

(Загальна дискусія)

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Миколо, перестаньте кукурудзу продавати. Голосуємо за порядок денний.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За порядок денний. Перепрошую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Герасимов Артур.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола. Вже сказав.

Костюк Дмитро.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Лукашук Богдан.

 

ЛУКАШУК Б.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан. Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іване Адамовичу. Перепрошую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О.  За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. Юрчишин – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

Костюк Дмитро.

Кириченко Микола.

І Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М.  Іване Адамовичу! За. Вибачте.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Кириченко – за, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кириченко Микола – за.

Костюк Дмитро  і Стернійчук Валерій? Немає.

Рішення прийнято. 23 – за.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

Так,  переходимо до розгляду питань.

Питання перше – про проект Закону  про внесення змін до деяких законів України щодо організаційних засад здійснення підтримки в аграрному секторі, повторне друге читання (реєстраційний номер 13202-1).

16 вересня Верховною Радою даний законопроект  було направлено до комітету для підготовки його на повторне друге читання. Підготовлена до повторного другого читання порівняльна таблиця містить усі внесені та відкликані пропозиції та поправки, їх 1619. До комітету для підготовки даного законопроекту до повторного другого читання внесено 1303 поправки та пропозиції.

За результатами розгляду на засіданні комітету пропонується врахувати 6 та відхилити 1613 пропозицій. З метою оптимізації кількості поправок та уникнення їх дублювання пропонується відкликати пропозиції № 4 та № 304, поданих мною на засіданні комітету 1 вересня.

Основна частина поправок до законопроекту (реєстраційний номер  13202-1) до повторного другого читання передбачає їх техніко-юридичне доопрацювання.

Я до слова запрошую заступника міністра економіки, довкілля та   сільського господарства України Висоцького Тараса Миколайовича.

Тарасе Миколайовичу, будь ласка.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Добрий день, Олександре Васильовичу. Добрий день, шановні народні депутати. Дякую за запрошення і можливість коротко проінформувати про відповідну законодавчу ініціативу.

Перше, багато з вас були  і свідками, тому що брали участь в  скринінгу по XI розділу, і всі розуміють надважливість, надважливість цієї ініціативи в цілому з точки зору нашої подальшої євроінтеграції. Це не тільки зобов'язання Ukraine Facility, це один із наріжних каменів в принципі  євроінтеграції в частині сільського господарства і без його реалізації говорити про відкриття перемовин по будь-якому кластеру, в даному випадку мається на увазі по V кластеру, взагалі мови не може йти. Як ви знаєте, ми все-таки продовжуємо всі як держава працювати, щоб всі кластери були відкриті до кінця року. Тому це дійсно дуже важлива ініціатива. Друге. Редакція, яка виносилася попереднього разу, вона вже погоджувалася і в Ukrplan, вона аграрним комітетом підтримувалася, якщо я не помиляюся, тоді одноголосно, і погоджувалася з представниками  DG ENEST в частині Європейської комісії, яка відповідає за Ukrplan.

Тому ми підтримуємо підхід, що саме та редакція, яка є виключно євроінтеграційною, яка погоджена з міжнародними партнерами і яка критично важлива в принципі для подальших кроків з євроінтеграції і відкриття перемовин по V кластеру, окрім того, що прив'язано понад 400, десь 412, якщо точно, мільйонів євро фінансування до цієї ініціативи, мала би розглядатися дальше в залі. Тому ми підтримуємо запропонований підхід з точки зору незмінності погодженої міжнародними партнерами редакції і її повторного винесення на розгляд у Верховній Раді України.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Тарас Миколайович.

Артем Олегович Чорноморов, будь ласка, запрошую до слова.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Вітаю, Олександр Васильович.

Доповідати відмовляюсь, оскільки мені дуже пізно була направлена ця таблиця з урахуванням всіх правок, відхилених експертами, а не народними депутатами. Тому, в принципі, розуміючи євроінтеграційну відповідальність, я буду підтримувати цей законопроект в другому читанні, але доповідати не можу.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Артем Олегович.

Сама редакція не змінилася, як сказав Тарас Миколайович, тобто текст, який був до другого читання в минулий раз, такий же самий. Тобто він взагалі не мінявся.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. На рівні довіри? Окей.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Артем Олегович.

Колеги, хто ще хоче висказатись?

Тоді ставлю на голосування пропозицію відкликати мої пропозиції № 4 та № 304 від 1 вересня, підтримати порівняльну таблицю, підготовлену до повторного другого читання даного законопроекту. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти зазначений законопроект у повторному другому читанні та в цілому як закон у редакції, запропонованій комітетом, а також у разі його прийняття як закону доручити комітету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України здійснити редакційне та техніко-юридичне доопрацювання його тексту. Колеги, голосуємо.

Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, прошу голосувати і підтримати дану пропозицію.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Рудик Сергій.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Підтримую, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чайківський – за.

Богданець Андрій.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Герасимов Артур.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Підтримую, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. За. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Лукашук Богдан.

 

ЛУКАШУК Б.О. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Підтримую, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За. Підтримую

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За. І за порядок денний теж "за".

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Торохтій – за, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Богданець Андрій.

Рудик Сергій.

Герасимов Артур.

 

ГУЗЕНКО М.В. Іване Адамовичу, добрий день! Зареєструйте, будь ласка, Гузенка. За. І голосую "за" порядок денний.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гузенко Максим. Зареєстрував.

Ви ознайомилися з порядком денним?

 

ГУЗЕНКО М.В. Так.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Підтримуєте його?

 

ГУЗЕНКО М.В. Так. 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

І за законопроект?

 

ГУЗЕНКО М.В. Так.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Підтримуєте. Дякую вам.

Богданець Андрій. 

Рудик Сергій.

І  Герасимов Артур.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Колеги, вибачте, я просто в дорозі, в мене поганий зв'язок.

Я буду утримуватись. Поясню свою позицію. Я буду утримуватись практично по всіх законопроектах, по яких будуть приймати рішення, які правки відхиляти, а які  приймати невідомі мені експерти, а я просто за це буду голосувати. Тому я… (Не чути)  

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Андрію Володимировичу, почули вас. Ви утрималися. Дякую.

Отже,  23 народні депутати – за.  1 – утримався.

Шановні колеги, але я, дивіться, в мене є зразу прохання. Це дуже, як дійсно Тарас Миколайович говорив уже, це дуже важливий законопроект, що стосується нашої євроінтеграції і наших подальших кроків. І те, що ми сьогодні вже вдруге голосуємо його підтримку у нас в комітеті на повторне друге читання, тобто я десь прошу все-таки мобілізуватися в залі фактично, щоб цей  законопроект пройшов. Тому що далі це вже не робота. Тому дякую.

Олександре Васильовичу, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.  Дякую за уточнення і за те, що ви підкреслили його необхідність. Продовжуємо комітет.

Друге питання – про пропозиції комітету до  проекту Закону про Державний бюджет України на 2026 рік.

19 вересня у Верховній Раді урядом було представлено проект Державного бюджету на 2026 рік. Це бюджет держави, яка продовжує боротьбу за незалежність, тож половину його витрат планується спрямувати на потреби оборони.

Озвучу основні показники. У наступному році аграрна галузь може розраховувати на державну бюджетну підтримку у розмірі майже 49,5 мільярда гривень з урахуванням загальнодержавних видатків і кредитування. З них за загальним фондом державного бюджету - 32,5 мільярда гривень, за спеціальним фондом - 16,9 мільярда гривень. Бюджетну підтримку сільгоспвиробників збільшено на 6,1 мільярда гривень у порівнянні з 2025 роком, до загальної суми 13 мільярдів гривень. З них за бюджетною програмою фінансової підтримки сільгосптоваровиробників передбачено видатків у обсязі 9,5 мільярда гривень, за бюджетною програмою підтримки фермерських господарств та інших виробників сільськогосподарської продукції – 2,5 мільярда гривень, за програмою надання кредитів фермерським господарствам – 120 мільярдів гривень, за програмою компенсації витрат на гуманітарне розмінування сільськогосподарських земель – 1 мільярд гривень.

Міністерством економіки, довкілля та сільського господарства України збережено програми державної підтримки аграріїв за рахунок загального фонду на рівні 2025 року, зокрема надання грантів для створення або розвитку бізнесу – 1,4 мільярда гривень, за бюджетною програмою "Забезпечення фінансування фонду розвитку підприємств" у розмірі 18 мільярдів гривень, яка реалізує державні програми "Доступні кредити 5-7-9", "Доступний фінансовий лізинг 5-7-9" та "Доступний факторинг".

На центральні органи виконавчої влади передбачається здійснення видатків за рахунок загального та спеціального фондів у обсязі 3,5 мільярда гривень. Зокрема Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру – 1,4 мільярда гривень, Державне агентство меліорації та рибного господарства України – 2,9 мільярда гривень.

Тобто зараз пропоную перейти до заслуховування представників центральних органів виконавчої влади і потім будемо вже між собою проводити дискусію. Я першим до слова запрошую заступника міністра економіки довкілля та сільського господарства Тараса Миколайовича Висоцького. Будь ласка, Тарас Миколайович.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Дякую, Олександр Васильович. Також дякую Артему Олеговичу, який організував об 11-й годині фахове детальне обговорення на профільному підкомітеті питання показників Державного бюджету на 2026 рік і потенційних змін і коригувань до нього.

Ви дійсно зазначили основні макроцифри в своєму виступі, які закладені в бюджеті урядом до першого читання, які зараз на опрацюванні у Верховній Раді, в тому числі в профільному аграрному комітеті в частині  якраз аграрних питань.

Хотів би наголосити декілька аспектів. Дійсно, є така суттєво закладена складова в частині спецфонду на фінансову підтримку сільськогоспвиробників. Там є два аспекти, щоб ви зразу розуміли, 9,2 мільярда гривень – це потенційне надходження від сплати експортних мит при експорту ріпаку і сої. Але ми розуміємо всіх, що зараз опрацьовується й офіційно у нас буде розглядатися попередньо в середу рішення, щоб був чіткий порядок виконання того, що в законі зазначено. А саме закон чітко на сьогодні говорить, що за умови експорту аграрним виробником власної  вирощеної продукції мито не сплачується, тому у будь-якому разі ця процедура тим чи іншим шляхом має почати реалізовуватися.

Відверто скажу, що за такого розрахунку скоріш всього таких коштів не буде, такий порядок. Ви бачили станом на 4 вересня, що, в принципі, були всі готові експортувати, більшість готові і по різним контрактам більшість. Але тут треба розуміти, що спецфонд це не гарантовані надходження за умови… і тут зараз важко сказати, які будуть умови.

Друга велика цифра, яка може привернути увагу, це 2,4 мільярда гривень підтримка фермерів, там довга назва програми, але це знову ж кошти спецфонду від Світового банку і зараз там фіналізується угода. 55 мільйонів доларів, пам'ятаєте, вже були такі ініціативи, виплати на гектар 4 тисячі гривень і до 100 гектарів,до 120  гектарів на корову, кіз, вівці… це має бути інше. Але знову ж таки чітко по умовах договору виключно для малих виробників, у тому числі потенційно у прифронтових територіях, це знову ж спецфонд і це така річ.

Все це теж важливо розуміти, що це не кошти, які класично виділяються, як тут свого часу виділялося, як ви пам'ятаєте, у межах 4 мільярдів гривень до початку воєнного стану. Ми приходили на аграрний комітет, демонстрували, обговорювали, приймали рішення і рекомендації. Поки що з таких коштів фактично є 260 мільйонів гривень для таких програм, які сильно важливі, вони такі масштабні – це  як підтримка зрощення, яка всі роки під час війни компенсація працює. Потенційно запуск агрострахування в прифронтових регіонах, але вже  бачимо, але знову ж тут тільки може  бути пілот, маленький пілот з таким бюджетом масштабних складнощів.

Тому, але добре розуміючи,  що війна триває, добре, що цей мінімум  хоча  в межах минулого року збережено, ті самі обсяги грантів на теплиці – це 480 мільйонів гривень. Разом з тим є ідея все ж таки запустити грантове  овочесховище, всі підтверджуємо, що є на це попит і на це запит. То хоча би 200 мільйонів гривень достатньо в перший рік, також про що йде дискусія.

І фактично, да, дійсно, що позитивно, що збережено "5-7-9" для агровиробників, які активно користуються. Уряд вже прийняв рішення про продовження "5-7-9" до 31 березня 2027 року, і треба завчасно планувати там, щоб коли готується до наявних… (нерозбірливо) в прифронтових регіонах, то так, "5-7-9" це фактично одна з таких найбільших дійсно статей, де користуються агровиробники з точки зору загального фонду, який закладений.

Ось декілька уточнень буквально ось цих макроцифр, що ви озвучили. Звісно, що я готовий брати активну участь в обговоренні та давати відповіді на ваші питання і враховувати ваші коментарі.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Тарасе Миколайовичу.

Я тоді передаю слово Олександру Степановичу Каві – заступнику міністра фінансів України.

 

КАВА О.С. Добрий день, шановні колеги, шановні народні депутати, шановні присутні!

В принципі всі основні показники в презентації вже розказали. Тарас Миколайович детально пояснив, які програми додаткові і які можливості з'являються. То щоб не витрачати зайвий час, я пропоную переходити до дискусії. От якщо будуть якісь питання до Мінфіну, готовий максимально на них відповідати і допомагати.

Дякую дуже вам.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олександре Степановичу.

Тоді переходимо до ЦОВВ. Почнемо давайте з Держгеокадастру.

Дмитро Геннадійович Макаренко, будь ласка.

 

МАКАРЕНКО Д.Г. Добрий день, колеги!

Дуже дякую за можливість ще раз підкреслити важливість і нюанси, які були закладені в проект бюджету на 2026 рік. У мене питання організаційне. Я, в принципі, проходжусь тезисно по тому ж, по чому я проходив і на підкомітеті, правильно?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, дуже стисло, бо потім Артем Олегович додасть свої коментарі.

 

МАКАРЕНКО Д.Г. Добре. Добре. Дуже дякую.

Отже, в цілому обсяги бюджету, які затверджені на 2026 рік, вони відповідають тим об'ємам, які були закладені і на 2025 рік по лінії Держгеокадастру. Проте з мого  боку є певні  застереження і коментарі по розподілу всередині по програмам. Я дуже коротко пройдусь, без показників, просто скажу, де ми очікуємо просідання і на що це буде впливати.

По-перше, це код 21102120 – це оплата праці і відповідно нарахування на оплату праці. Доведений обсяг не дозволить нам виводити з простою працівників і брати нових працівників з урахуванням нових функцій, які очікуються на стороні Держгеокадастру, особливо в частині відновлення земельних перевірок, контролю і також з точки зору можливих нових кадастрів, які мають передати нам на ведення адміністрування.

Також дуже важливо це відновити і трошки збільшити доведені ліміти по закупівлі товарів, особливо всередині... тому що станом на зараз по тому проєкту, який ми бачимо, там по кожному нашому головному управлінню це не більше 100 тисяч гривень на рік, що катастрофічно недостатньо.

Також дуже важливий код – це закупівля товарів і послуг в частині забезпечення оренди приміщень головним управлінням Держгеокадастру, або якщо не оренди, то хоча б можливості їх належного переїзду в інші приміщення. Нагадаю, що багато приміщень вже були приватизовані і продані Фондом державного майна.

Також якщо ми говоримо про відновлення перевірок і інспекційну діяльність, то на коді 2250 дуже важливо передбачити кошти для державних інспекторів Держгеокадастру на відрядження в межах області для того, щоб фактично проводити обстеження і нараховувати шкоду за порушення земельного законодавства або за самовільне зайняття земельних ділянок. Це що стосується програми "10", тобто "Керівництво і управління".

Що стосуєтьсь програми "20" земельної реформи, то нагадаю, що було об'єднано дві програми в одну, тобто це адміністрування земельного кадастру і проведення інвентаризації. З інвентаризації у нас зняли, за нашим проханням, 12 мільйонів гривень і перерозподілили їх на підтримку бази даних Oracle і "Док Проф" для того, щоб працював електронний фонд  документації землеустрою. В цілому на адміністрування Державного земельного кадастру об'єми такі самі, як і в минулого року – це 80,7 мільйона і плюс 11,7 мільйона на підтримку функціонування публічного моніторингу земельних відносин.

По "30" програмі об'єми такі самі, як і минулого року з незначними перерозподілами всередині напрямів по заходах, які ми виконуємо.

У мене все. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Дмитре Геннадійовичу.

Наступний Ігор Михайлович Клименок – голова Держагентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм.

 

КЛИМЕНОК І.М. Доброго дня, Олександре Васильовичу. Доброго дня, Тарасе Миколайовичу, Олександре Степановичу, шановні народні депутати, Секретаріат Кабінету Міністрів.

Проект бюджету на наступний рік, в принципі, складається, як Тарас Миколайович казав, з показників і минулого року, тому в нас три прохання. Так як зараз іде швидка процедура прийняття меліоративних систем згідно Закону України "Про меліорацію"  та… до складу Держрибагентства,  в наступному році в нас виникне питання фінансування і ведення господарської діяльності на цих землях.

Тому ми просимо збільшити видатки споживання загального фонду за бюджетною програмою 1107020 "Діяльність у сфері рибного господарства та експлуатація водогосподарського меліоративного комплексу" на 500 мільйонів гривень. Збалансувавши її, зменшивши видатки споживання за бюджетною програмою 1205050 "Розвиток водного господарства та експлуатація державного водогосподарського комплексу" з Держводагенства.

Друге, так як експлуатація меліоративних комплексів потребує капітальних видатків і капітального ремонту, протягом 2022-2025 років на капітальні видатки не виділялися кошти  зовсім,  ми просимо народних депутатів і аграрний комітет підтримати таку правку, що в межах видатків загального фонду за бюджетною програмою 1207020 "Діяльність у сфері рибного господарства та експлуатація водогосподарського меліоративного комплексу" збільшити видатки розвитку в сумі 243 мільйони гривень за рахунок зменшення видатків споживання на суму 243 мільйони, тобто всередині програми перерозподіл коштів.

І третя правка. У нас є нагальна потреба – це відремонтувати капітально гідроспоруду, яка знаходиться на 97-му кілометрі річки Дунай, дамби шлюз Репіда. У  нас є звернення Ізмаїльської районної державної адміністрації, Одеської обласної військово-цивільної адміністрації, є рішення Одеської обласної комісії ТЕБ та НС щодо аварійності даного об'єкту. У разі прориву цього об'єкта місто Ізмаїл буде позбавлено питного водопостачання. Є загроза населеним пунктам, які знаходяться біля даної дамби. Тому ми просимо передбачити нову бюджетну програму під назвою "Реконструкція придунайських гідротехнічних споруд" для Держрибагентства за обсягом видатків у розмірі 57 мільйонів гривень, збалансувавши її, перерозподіливши в межах програми 1207020 "Діяльність у сфері рибного господарства", так само знявши із заробітної плати і  перемістивши на капітальні видатки.

Дуже дякую. У мене все.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігор Михайлович. Все зрозуміло.   

І до слова запрошую Олега Володимировича Осіяна – першого заступника Голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

 

ТКАЧУК С.П. Олександр Васильович, доброго дня. Якщо можна, я повернувся з відрядження. Дякую за запрошення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А, вибачте.

 

ТКАЧУК С.П. Користуючись нагодою, вітаю всіх народних депутатів. І так як сьогодні діяльність Держпродспоживслужби координується новим об'єднаним міністерством економіки, екології та агропромислового розвитку, в нас є критична ситуація по тому, що сталося.

Перше – це по кадровому потенціалу. І ми просимо розглянути і додати нам коштів на наступний рік 864 мільйони (це критично!) по програмі 0412010 – нарахування на заробітну плату, які потрібно сплатити, а також оплату (там 13 мільйонів) вартість енергоносіїв. Це саме по органах влади, де працюють державні службовці.

Ми опрацьовували таке питання, я розумію складність з державним бюджетом, з надходженнями, з усіма, якщо як варіант в проекті і далі в держбюджеті передбачити: ми готові ці видатки перекрити за рахунок спеціального фонду свого, який ми отримуємо. Він у нас станом на сьогодні наявний в такому розмірі, але у мене критичний відтік кадрів. У нас є установи, до прикладу, в Києві головне управління, там 40 відсотків вже некомплект.

Заробітна плата сьогодні складає в територіальному підрозділі Держпродспоживслужби, оклад від 11 362 до 13 633. Ми розуміємо, сьогодні ми можемо заплатити 30 відсотків лише премії, 20 піде на податки, фактично до посадового окладу буде  плюс 10 відсотків. Ну це катастрофа в частині відтоку кадрів. За минулий рік з системи пішло, я говорю тільки з державної служби, не беру ветеринарні лікарні та лабораторії, з державної служби за минулий рік звільнились 778 осіб, станом на зараз звільнились 592 особи. І у нас сталася критична ситуація після проголосованого в кінці серпня Закону про зміни в державний бюджет, у нас по фонду оплати праці зняли 35 мільйонів. 70 відсотків державних службовців Держпродспоживслужби в цьому році залишаться без матеріальної допомоги на оздоровлення, без соцпобуту і без можливості преміювати їх за виконання службових обов'язків по  результатах оцінювання за рік.

Тому, ви, можливо, і десь чули по територіях, у мене селектор буде завтра з територіальними підрозділами. Мені говорять, що вже є написаних 500 заяв на звільнення співробітників Держпродспоживслужби. В центральному апараті за цей рік звільнилось 39 осіб. Це та ситуація, яка є. І якщо ми не зможемо якимось чином збільшити заробітну плату співробітникам, за державним бюджетом і Бюджетним кодексом передбачається це здійснення виключно за загальним фондом.

Ми зверталися, в цьому році пробували через постанову Кабінету Міністрів зробити, щоб дозволили оплачувати заробітну плату, встановивши чіткі коефіцієнти, щоб не було якихось захмарних заробітних плат, ми не говоримо про якісь захмарні заробітні плати, там  коефіцієнт 1,2 - 1,5 як для прифронтових територій, до прикладу,  обмежити. Готові, якщо і приміткою в Законі про Державний бюджет на 2026 рік це буде визначено. Але  передбачено, що заробітна плата виплачується державним службовцям виключно з загального фонду.

Якщо можливо, окремим пунктом чи окремою статтею передбачити на період воєнного стану можливість здійснення оплати для нашої служби за рахунок спецфонду, і ми це зробимо без додаткового навантаження на бюджет. А вже в цьому році критичну ситуацію ми з Тарасом Миколайовичем там декілька варіантів опрацювали, будемо надіятися, що вдасться зберегти кадровий потенціал.

По інших позиціях, те, що ми просимо підтримати зміни, це в частині коефіцієнтів по установах, які передбачені, це саме по лабораторіях і ветеринарних лікарнях, потрібно збільшити і нарахування додатково в 10 мільйонів, сумарно виходить 148 мільйонів у установах. З цих 148 мільйонів крім енергоносіїв і заробітної плати ми просимо 63 мільйони – це придбання обладнання. Ми в цьому році за власні кошти пробуємо 4 лабораторії укомплектувати обладнанням для здійснення всього спектру пестицидів, як визначено це саме 408 пестицидів. Сьогодні наша служба спроможна робити 90 проб за 3 дні. Вже є нарікання від бізнесу насправді по експорту та імпорту по західному кордону, коли відбирається лабораторне дослідження, що це триває довший час, бо біля 5 днів триває дослідження насправді.

Тому у нас розпочато сьогодні аудит України Європейською комісією саме по контролю залишків ветпрепаратів та пестицидів, сьогодні о 10-й годині розпочалося і буде тривати два тижні. Я думаю, що по звіту ми будемо мати суттєві зауваження насправді.

Тому три лабораторії ми спроможні і бачимо, що за власні кошти ми до кінця року зможемо їх укомплектувати, а в подальшому ще також доукомплектувати на наступний рік, тому що це напряму впливає по квотах і переговорному процесу, по торгівлі з Європейським Союзом. Просимо 63 мільйони. Тому по програмі "2030" по наших установах сумарно 148 мільйонів.

І аналогічно просимо по програмі "2020" критично 200 мільйонів. Там потреба розрахункова значно більша. Чому? Коли відбувається відповідний аудит, сума коштів передбачається фактично 3 роки підряд в однаковій сумі. Однак кількість моніторингових досліджень, кількість вакцин у кількісному складі воно зменшується. І от я можу навести приклад, сьогодні ми вже почали обговорювати з європейцями контроль залишків пестицидів та ветеринарних препаратів. Якщо у 2023 році було здійснено майже 15 тисяч аналізів, у 2024 році – 13 тисяч аналізів, у цьому році ми спроможні будемо зробити  також 13 тисяч цих аналізів.

Виходячи з вартісних показників кількість не*** зменшується, це буде впливати на аудит України по системі контролю, по тих чи інших захворюваннях, де ми подаємо на МЕБ відповідну звітність.  А це в свою чергу впливає на епізодичні заходи і на вільну торгівлю і на статус країни по захворюваннях для експертному потенціалу. Тому щоб зберегти кількісні показники і показувати їх ріст, розрахункова потреба там 949 мільйонів додаткова, а реально критична – 200.

Прохання по цьому питанню підтримати або обговорити шляхи, як можна це зробити. Звичайно, найкритичніша – це оплата праці співробітників.

Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергію Петровичу.

Тож переходимо до обговорення. Я до слова запрошую голову підкомітету Чорноморова Артема Олеговича.

Сьогодні був проведений достатньо фахово підкомітет з цього питання.

Будь ласка, Артеме Олеговичу.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Дякую, Олександре Васильовичу.

Дійсно, сьогодні об 11-й годині був проведений підкомітет економіки і фінансового розвитку, на якому були присутні не всі члени підкомітету, але все ж таки вдалося провести певну дуже кваліфіковану і продуктивну дискусію.

Що хотілось би сказати і підвести риску під вищесказаним працівниками ЦОВВ і міністерства. Отже, найголовніше, що ми розділяємо це рішення на декілька етапів. Перший етап – це зміни, які ми вносимо до Закону про Державний бюджет 2026 року, який стосується податку, 90 відсотків від орендної плати земельних ділянок сільгосппризначення державної власності, передані в оренду – це стаття 120 Земельного кодексу. Що саме мається на увазі? Мається на увазі, що той податок, 12 відсоток, який платиться, і Земельний банк з нього передає 10 відсотків на громади, а 90 – в державний бюджет. Так щось змінити, щоб не в загальний державний фонд бюджету, а це був, 90 цих відсотків переходили в спецфонд щодо підтримки агровиробників.

По-друге, це як вже зазначив Тарас Миколайович, це зміни, які стосуються мита, а найголовніше, щоб мито, яке сплачується з експорту ріпаку та з сої, воно також приходило в спецфонд підтримки агровиробників. Прогнозований ефект, який ви вже зазначали, Олександре Васильовичу, передбачається на 2026 рік порядку 9-и зі знаком невеликим мільярдів.

Що стосується другого пункту, це безпосередньо бюджетні програми. Пропонується збільшити, в бюджеті воно зазначене як 1 мільярд 828 мільйонів, пропонується збільшити загальну суму до 2 мільярдів 093 мільйонів 284  тисячі. Це всі ті програми, які кожного року ми передбачаємо  щодо бюджету підтримки агровиробників. Туди входить також фінансова підтримка сільгоспвиробників окремо, в разі виділення у вказаних обсягах поголів'я сільгосптварин, це щодо тваринництва, за бюджетною програмою 1201350 "Надання грантів для створення або розвитку бізнесу"  збільшити видатки загального фонду на 200 мільйонів, як відзначав уже Тарас Миколайович, загальна сума буде складена 1 мільярд 570  мільйонів.

І переходячи до питань, які обговорювались, пропозиціями від  ЦОВВ, даних 3 ЦОВВ – це Державний кадастр, потім рибно-меліоративні системи і третє – це Держспоживслужба.

Говорячи про перше, в принципі, виділені ці пропозиції щодо зарплатного фонду, підтримка реформи. Якщо по кожній окремо сумі, то вже керівництво та управління у сфері геодезії, картографії та кадастру – збільшити видатки споживання загальним фондом на 222 мільйони 286 тисяч за бюджетною програмою 1202020 "Проведення земельної реформи" і збільшити видатки  розвитку з загального фонду на 440 мільйонів 624 тисячі.

І, в принципі, в ході цієї дискусії ми визначили ще таку потребу, щоб, Олександре Васильовичу, запросити на наступне засідання офлайн комітету представника кадастру, представника Земельного банку і представника Фонду держмайна, а також профільного замміністра з Міністерства економіки. Поясню чому. Склалась кризова ситуація, коли будівлі, в яких розташовуються співробітники кадастру, передаються Фонду держмайна в оренду, а безпосередньо ЦОВВ, регіональні ЦОВВ повинні орендувати приміщення не свої, а інші на ринкових умовах, що в свою чергу складає дефіцит бюджетних коштів для потреб.

І в ході цієї дискусії ми виявили певне питання, що по суті Земельним банком, товариством з обмеженою відповідальністю, наразі на сьогоднішній день повністю дублюється питання щодо передачі земель  сільгосппризначення в оренду третім особам і функцію яку так само може виконувати Державний земельний кадастр по суті. Але весь прибуток, який іде за рахунок процентної ставки оренди, яка йде на аукціоні, вона таким чином потрапляє повноцінно в бюджет країни. Що в свою чергу наводить нас на думку, що вже настав час, щоб не виявляли такі питання щодо збільшення бюджету, бюджетної потреби Державного земельного кадастру, якщо в нас вдасться обговорити з Прем'єр-міністром дане питання, для того щоб на певних умовах створити спеціальний фонд для  ДЗК. Такий спеціальний фонд, як вже на певних умовах є в рибагентстві, Держспоживслужбі та безпосередньо дорожній фонд, який є у нас в будівництві доріг. Це те, що стосується ДЗК.  

Друге, Держрибагентство – це вже все сказав Ігор Михайлович, йому дуже дякую за те, що в поданих ним пропозиціях були одразу внесені пропозиції, звідки ці кошти брати. По суті це дійсно перерозподіл бюджетних коштів всередині системи.

І окремою статтею бюджету пропонується внести пропозицію щодо створення окремої державної бюджетної програми "Реконструкція придунайських гідротехнічних споруд". Дійсно, там і проведена вже була комісія ТЕБ та НС, яку очолює голова Одеської військової адміністрації Кіпер Олег Олександрович, якщо не помиляюсь, та, в принципі, всі звернення, які  були до цього направлені до Міністерства економіки. Була виявлена негайна потреба щодо ремонту цієї гідротехнічної споруди, оскільки вона внесе загрозу для мешканців приблизно, ну її стан, вибачаюсь, на сьогодні настільки в дуже поганому стані, що несе загрозу для приблизно 100 тисяч мешканців, які мешкають в Ізмаїльському районі.

Також що стосується пропозицій щодо держбюджету, які запропонував Сергій Петрович – Держспоживслужба. Це питання дійсно, воно обговорювалось, якщо не помиляюсь, ще минулого року зі мною і  представниками, Сергієм Петровичем. Це дійсно слушна пропозиція, оскільки Держспоживслужба має свій спеціальний рахунок і дуже, в принципі, лояльно і розумно було, що на період дії воєнного стану для збалансування роботи всередині системи самої Держспоживслужби дати їм можливість розпоряджатись цими коштами на рівні заробітного фонду по певній процедурі. Я думаю, що, як зазначив Сергій Петрович, що з певними індексами, які ми, в принципі, можемо погодити на робочій групі,  прошу мене долучити до цієї робочої групи, до Мінфіну та бюджетного комітету.

Ну, в принципі, в мене все. Оскільки не було кворуму для того, щоб прийняти остаточне рішення, хочу сказати, що всі ці пропозиції я вам передаю,  Олександре Васильовичу, як в принципі узгоджені і були певні, в принципі ніхто проти не був. Андрій  Володимирович Богданець висловив свою позицію стосовно кадастру та причини певних дій, які, я вважаю, ми звернулись потім, не знаю, Андрій Володимирович чув чи ні, для того щоб наш секретаріат направив листи, для того щоб, наприклад, бути в цій робочій групі безпосередньо, коли питання обговорення буде, щоб Державний земельний кадастр міг вийти на питання самоокупності, можна сказати, сам виводив земельні торги, в ході тої дискусії, яку я прошу провести на наступному комітеті офлайн, для того щоб ми розуміли.

Тому я, в принципі, доповідь завершив. Прошу всі пропозиції, які були надані, підтримки як правками від комітету до 1 жовтня 2025 року до змін до бюджету-2026.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Артем Олегович. Дуже обґрунтовано все доповіли.

Колеги, переходимо до обговорення. У кого є зауваження чи пропозиції? Першим руку підняв Дмитро Соломчук, другим Андрій Богданець, третій Сергій Петрович Лабазюк. Почнемо. Будь ласка.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Вітаю, колеги.

У мене питання до Ткачука Сергія Петровича. Дмитро Соломчук, Рівненщина.

Можливо, не зовсім питання бюджетного характеру, але те, що піднімаєте питання підняття заробітних плат, воно важливе через те, що в Держпродслужбі багато працює професійних людей і це стосується і Рівненщини, дуже професійні люди. На жаль, за час війни Держпродслужба не завжди може виконувати свої прямі завдання, які мали би бути (да?), що стосується перевірок, всього іншого.

У мене питання. 6 листопада вступає в дію Закон 5148 щодо заборони трансжирів, пальмової олії, обмеження там використання. Як Держпродслужба 7 листопада планує розпочати здійснювати контроль? Тому що я особисто і команда будемо в любому випадку робити відбір у магазинах, здавати в лабораторії на аналізи, щоб це офіційно висвітлювати, хто з виробників як дотримується даних норм. Але хотілось би, щоб Держпродслужба це чітко взяла на контроль і закон діяв в Україні, як  у всіх європейських країнах.

 

ТКАЧУК С.П. Добрий день ще раз.

Держпродспоживслужба по цьому питанню готова, тому що ми підготовку проводили в минулому році, розуміючи актуальність. У нас лабораторії є акредитовані, так, вони не по всіх регіонах акредитовані, лабораторії по трансжирах, але одна лабораторія на декілька регіонів. Люди навчені, акредитацію по НААУ пройшли. Тому ми при інспектуванні, сьогодні у нас, те, що ви зазначили, є мораторій на частину перевірок, якщо ми будемо інспектувати виробників по експорту, по всьому, там обов'язково відбираються аналізи, будуть надходити і ми будемо здійснювати ці дослідження.

В інших випадках, тобто в нас позапланових таких негайних перевірок, щоб у магазин прийшли купили і віддали на аналізи – це інспекційна частина саме головних управлінь, не лабораторних, тут діє мораторій. Ми можемо це сьогодні робити лише за погодженням, за окремим дорученням Міністерства економіки. За період війни жодного такого доручення по зверненню ми не отримали і погодження на таку перевірку.

Тому лабораторна мережа – готовність у нас є, а фактично контрольних функцій, щоб робити і контролювати це не в рамках планових інспекційних заходів для того, де здійснюються вони сьогодні за заявою суб'єкта господарювання, в більшості вони пов'язані саме по експортерах-імпортерах, від яких не буде йти експорт, бо там є там чітко визначений ризик-орієнтований підхід, де має бути інспектування відповідних виробництв.

 

СОЛОМЧУК Д.В.  Ну так. На жаль, мораторій цьому заважає. А скажіть, будь ласка, а які лабораторії сертифіковані, в яких містах спеціалісти саме по трансжирам на сьогодні?

 

ТКАЧУК С.П. Якщо є Олег Володимирович, я точно можу сказати, знаю за рідну Хмельниччину. А якщо Олег Володимирович є присутній, він може озвучити лабораторії по трансжирах.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Якщо за заявником можна буде відбір товару в магазині робити і відправляти для контролю, куди саме, кому, до кого?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олег Володимирович, будь ласка. Але хочу зазначити, що це не питання бюджету.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Ну так, давайте я буду в Києві і зв'яжемось.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Тому що у нас питання бюджету зараз.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Так, не забирати час. Так. Але за підняття заробітних плат – так, тому що там вони наднизькі. І фінансування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Дмитре Вікторовичу.

Богданець  Андрій Володимирович, будь ласка.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Так. Доброго дня, колеги.

Я хотів почати з однієї пропозиції, але розумію, що це вже буде дуже, просто не поспілкувавшись з колегами, вона і так не пройде, я  хотів спочатку запропонувати голосувати секторально, тобто по цовам, поясню чому.

Я на підкомітеті в Артема Олеговича зазначив свою позицію щодо Держгеокадастру, всі знаєте, що я перший висловив виступити з позицією від комітету, щоб надати на перевірки, тобто завжди було лобіювання Держгеокадастру. Але з часом сталась така ситуація, коли Держгеокадастр, особливо в Тернопільській області представники, зараз гудить весь Тернопіль про корупційні схеми, були купища, біля десяти обшуків керівника. Я це надавав керівнику в Київ... реакції – формальні якісь відписки.

Тому в знак мого протесту я не буду підтримувати пропозиції від комітету. Ба більше, якщо пройдуть якісь правки по Держгеокадастру, я буду ставити їх на підтвердження в залі або я просто не буду голосувати за бюджет.

Тому дуже вам дякую. Це моя принципова пропозиція.

 

_______________. Може тоді секторально поставимо  голосування?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую,  Андрію Володимировичу. Позиція зрозуміла.

Наступний Сергій Петрович Лабазюк. Будь ласка.

 

ЛАБАЗЮК С.П. Друзі,  вітаю ще раз.

Дійсно, правки підтримувати, які вже внесені головою підкомітету, однозначно потрібно. Скажемо так, сьогодні важливі нам і овочесховища, і будівництво тваринницьких комплексів, і фермерський сектор, який ми дуже багато намагаємось підтримати. Але давайте, скажу відверто і можливо те, що не один раз вже говорив. Ми багато намагаємось передбачити підтримки дрібному фермеру, але мало ефективності  в цьому по двом причинам. Перша – не так багато нам дається туди залучити ресурсу; друга – не так багато результату в цілому потім для держави.

Щодо цовок, давайте теж скажемо відверто, чи маємо ми сьогодні не підтримати, коли є питання тотальне про те, що звільняються люди, ми повинні підтримати. Якщо у нас є заперечення в тих чи інших формах співпраці, давайте зустрічатися на окремому комітеті, обговорювати, це окрема тема, а бюджет сьогодні. Важливо дати можливість працювати цовкам, а потім вже будемо говорити про якісь недоліки, якщо вони у нас існують. 

У мене є окрема пропозиція, друзі. З чим би я хотів звернутись сьогодні? Давайте подивимося, на що Євросоюз сьогодні виділяє більше грошей? Все рівно це проєкти різного характеру, пов'язані з відновлювальною енергетикою. І якщо ми хочемо залучити якісь додаткові ресурси від наших партнерів, а це в тому числі і Ukraine Facility, ми повинні бути в ногу з часом і запроваджувати в себе проєкти саме ті, які активно фінансуються в Європейському Союзі. Ми бачимо, що програма 23-27 роки близько 300 мільярдів євро на підтримку відновлювальних енергетичних галузей.

Тому я пропоную, щоб ми внесли таких два пункти правками до бюджету: це органічне виробництво – 200 мільйонів передбачити і це те, що актуально сьогодні, і передбачити 2 мільярди на підтримку розвитку біометану в Україні. Дивлячись на те, що в 26-му році розпочинається в Європі, а саме скасування "зеленого" тарифу, і велика кількість біометанових заводів, які в Європейському Союзі працювали на виробництво електроенергії під "зелений" тариф, вони будуть шукати, а саме корпорації будуть шукати, де їм створити нову галузь біометану, виробництво не на електроенергію, а на газ. І ми розуміємо, що газ тісно прив'язаний до сировини. Україна багата сьогодні на відходи агро, з яких може бути вироблений біометан. І це суттєва створена нова може бути галузь в Україні, яка буде мати місце на те, щоб реалізовувати до Європейського Союзу і газ, що нам дасть можливості свої, і в принципі залучити європейські гроші.

Тому прошу підтримати дві правки: це щоб ми передбачили 200 мільйонів, про що вже мова була, на органічне виробництво, що буде досить актуально, і 2 мільярди на розвиток біометанового виробництва в Україні.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергій Петрович.

Тарас Миколайович, підкажіть, будь ласка, все, що зараз казав Сергій Петрович, тобто нам треба почути міністерство, як ви до цього відноситесь, чи потрібні такі гроші.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Погоджуємося в цілому, що напрямки пріоритетні.

Органіка. У нас на сьогодні 1,2 земель під органічним виробництвом. Наша проміжна ціль – 5 відсотків, а європейська ціль – взагалі 25 відсотків до 2030 року. Ми розуміємо, 25 відсотків, чесно, це така дуже-дуже довгострокова, але хоча би 5 треба було б. А сьогодні у нас 350 тисяч гектарів. А щоб 5 відсотків, це треба збільшити хоча би до півтора мільйона гектарів. Зрозуміло, що складно, логістика, дорого, багато, на жаль, відмовляються, органіки внутрішнє споживання низьке. Тут точно воно перспективне і потрібне, воно дасть свій результат, але для становлення потребує підтримки.

Біометан. Уряд схвалив Координаційну раду з розвитку енергетичного потенціалу сільського господарства. Багато членів аграрного комітету долучились до її роботи, дякуємо за це. І це також новий напрямок, який дуже перспективний. Але для того щоб він швидко, скажемо так, спринтом став активним учасником Європейського Союзу, на першому етапі потрібна зацікавленість. Потім воно своє дасть, бачили приклади по "зеленому" тарифу в енергетиці, в інших, але без підтримки в перший період це буде дуже довго.

…з точки зору енергетичної безпеки бачимо, біометан можна там  тисячі установок по всій країні розповсюдити – це не декілька місць покладів (нерозбірливо). Тобто це навіть з такої точки зору дуже важливо.

Тому так, ми підтримуємо зазначені ініціативи.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло. Дякую, Тарас Миколайович.

У когось є ще якісь пропозиції, зауваження?

Давайте таким чином, ми можемо це прийняти одним пакетом? У нас Андрій Володимирович Богданець висказав свою позицію стосовно геокадастру. Чи ми можемо прийняти те, що ми зараз сказали, крім голосування за геокадастр і це окремо? Можна таким чином.

Але я так розумію, що більшість буде підтримувати саме схвалення оцього бюджету, бо щось мені здається, що навіть ті гроші, які ми просимо у Міністерства фінансів на наступний рік, не факт, що всі ці програми будуть підтримані бюджетним комітетом і проголосовано в залі. Я думаю, що багато програм буде порізано і зменшено, тому тут ми як аграрна галузь потрібно просити максимально для підтримки наших аграріїв, а вже потім дивитись, що ми можемо з цього отримати.

Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так, голосуємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Я думаю, що треба в цілому. А якщо потім, тоді вже те, що Андрій Володимирович просив, відповідно...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді давайте будемо голосувати в цілому. Я думаю, що там окремі ці моменти, це в принципі окрема область і там треба розбиратись окремо на робочих таких нарадах і будемо запрошувати Держспоживслужбу на комітет для того, щоб вони доповіли саме по цій... Ой,  вибачте, вибачте,  геокадастр. З Держспоживслужбою  у нас порядок зараз.

Тому,  колеги, я ставлю на голосування пропозицію рекомендувати Верховній Раді України прийняти в першому читанні проект Закону "Про Державний бюджет України на 2026 рік" (реєстраційний номер 14000) з врахуванням запропонованих змін, які подав Сергій Петрович Лабазюк, внести зміни до текстової частини та у додатку першому і третьому проекту Закону "Про Державний бюджет України на 2026 рік", які були сьогодні озвучені. Доручити секретаріату доопрацювати пропозиції комітету відповідно до висловлених зауважень і пропозицій. Надіслати наше рішення до Комітету з питань бюджету,  Кабінету Міністрів України та до Міністерства фінансів.

Колеги,  прошу голосувати за дану пропозицію.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, голосуємо.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег.

Рудик Сергій.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Я – за, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чайківський – за.  

Богданець Андрій. Богданець Андрій.

Бунін Сергій.  Бунін Сергій.  

Герасимов Артур. Герасимов Артур.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Грищенко – за, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Гузенко Максим. Гузенко Максим.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. За, підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій. Литвиненко Сергій.

Лукашук Богдан.

 

ЛУКАШУК Б.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр. Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Колеги, підтримую. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Олександр.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За, Адамович.  

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій. Стернійчук Валерій.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Олександр Георгійович, давайте там, народним депутатам нагадайте, що у нас голосування.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іван Адамович.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Зараз, Іван Адамович, зроблю.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За, Іван Адамович.  

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За. 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

 

БУНІН С.В. Іван Адамович, Бунін підтримує.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Бунін Сергій – за. Дякую.

Герасимов Артур.

Мейдич Олег.

Рудик Сергій.

Гузенко Максим.

Литвиненко Сергій. Литвиненко Сергій.

Стернійчук Валерій.

19 народних депутатів – за. Рішення прийнято.

Олександр Васильович, прошу.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Іван Адамович, включається Мейдич.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Олег Леонідович.

20 народних депутатів – за.

Олександр Васильович, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Продовжуємо. Третє питання: про зміни в структурі Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики.

Колеги, в нас є пропозиція створити у складі комітету підкомітет з питань розвитку переробки в аграрному секторі, стимулювання біоенергетики та профільних об’єднань і затвердити наступні предмети відання: розвиток потужності та інфраструктури з переробки аграрної продукції різних типів, стимулювання і реалізація механізму індустріальних парків в частині виробництва, переробки аграрної та супутньої продукції, врегулювання діяльності сільськогосподарських кооперативів, об’єднань виробників сільськогосподарської продукції, організації водокористувачів, стимулювання виробництва альтернативних видів палива, джерел енергії, сировини і відходів сільського господарства та нарощення їхнього експорту, стимулювання розвитку меліорації, збільшення локалізації закупівлі  сільськогосподарської продукції.

Обрати головою даного підкомітету пропоную нашого колегу Лабазюка Сергія Петровича, а координувати діяльність підкомітету визначити заступника голови комітету Чернявського Степана Миколайовича.

Колеги, може є якісь пропозиції чи висловитись хтось хоче?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Ну якщо можна, то я би два слова сказав звичайно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да,  дякую, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Ну я думаю, що пропозиція дуже чудова, її варто підтримати якраз сьогодні, особливо це біоенергетика, яка сьогодні дуже-дуже актуальна в сільському господарстві, і ми розуміємо, що там такий, скажемо, непочатий, непочатий край роботи, де треба розпочати і завершити. Постійно на кожному етапі фактично ми отримуємо якісь в сільському господарстві якісь непорозуміння, якийсь спротив. То я думаю, що якраз і Сергій Петрович, він фактично десь в цьому має найбільше серед нас, він має найбільший такий досвід, я думаю, який безпосередньо він буде його застосовувати безпосередньо в даному створеному підкомітеті. То я думаю, що ідея чудова, її треба підтримати і в тому  плані рухатись.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую,  Іване Адамовичу.

Артем Олегович  Чорноморов руку підняв.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Да,  Олександре Васильовичу. Я вважаю, моя особиста думка, що той досвід, який Сергій Петрович має, будучи народним депутатом вже декілька скликань і, в принципі, ті виклики наразі, які у нас є в країні, які ми вже і даємо поштовхами стимулювання переробки – це мито на сою і ріпак, яке було проголосовано, і така кількість індустріальних парків, які з кожним разом починають розвиватись, то мабуть це правильне рішення, яке не те, що на часі, а вже час підштовхує нас його прийняти.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Артеме Олеговичу.

Сергій Петрович, може декілька слів?

 

ЛАБАЗЮК С.П. Да, колеги, з вашого дозволу.

Колеги, питання, як на мене, взагалі технічне і взагалі не політичне, тому що, можливо, хтось би зараз намагався його десь перекинути в політичну якусь складову. Ми розуміємо, що нам сьогодні потрібно активніше працювати в тих чи інших  питаннях і деколи не вистачає інструментів.

Відверто скажу, чи хочу я собі додаткову якусь роботу особисто, ну далеко, що ні, але знову ж таки, хто приїжджав в минулому році на виїзне засідання до мене на Хмельниччину, ми бачили, що в принципі є можливість розвивати сьогодні і біоенергетику, і індустріальні парки, в Тернополі ми бачили, як розвиваються індустріальні парки, в інших регіонах. Але є величезна кількість питань, які потребують активної роботи сьогодні і в принципі технічна можливість створення підкомітету, який буде мати повноваження, це той інструмент, який дасть можливість трішки оперативніше й ефективніше рухатись.

Тому готовий взяти на себе це додаткове навантаження разом, звичайно, з вами, колеги. І будемо більш ефективніше реалізовувати ті задачі, які стоять перед нами. Тому підтримую і прошу підтримати вас, колеги.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую,  Сергію Петровичу.

Дійсно, питання зараз нагальне і як всі учасники, хто брав участь в обговоренні, вже сказали, що цей напрямок треба розвивати. І ми дійсно були у вас на Хмельниччині і бачили, який потенціал є, тому це вже питання необхідності сьогодні.

І створена координаційна рада вже свідчить про те, що дійсно рух почався і, слава богу, воно якось рухається в такому цивілізованому напрямі і вигляді. І дуже сподіваюсь, що ми будемо цей напрямок підтримувати нашим аграрним комітетом, бо бачу, що в принципі підтримка є з новоствореного міністерства вже по цьому.

Тоді, колеги, я прошу тоді поставити на голосування і проголосувати за створення підкомітету, затвердження предметів відання, які я називав, обрання голови підкомітету. Та ми можемо до 03.10 всіх, хто подасть заяви на моє ім'я про склад підкомітету, затвердити зразу склад підкомітету, заяви, будь ласка, до  3 жовтня ми будемо приймати.

Прошу за це проголосувати.

Іване Адамовичу, будь ласка. 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так, колеги, прошу, голосуємо. Чудова ідея. Підтримуємо.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег. 

 

МЕЙДИЧ О.Л.  Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Підтримую, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чайківський Іван – за.

Богданець Андрій.

Бунін Сергій. 

 

БУНІН С.В.  Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Герасимов Артур.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Підтримую.  

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Гузенко Максим.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Литвиненко Сергій.

Лукашук Богдан.

 

ЛУКАШУК Б.О. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С.  За. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За. Підтримую. Чудова ідея.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан. 

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.  

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В.  Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Отже, 22.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Іване Адамовичу!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Прошу.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. З мотивів голосування. Сергій Петрович має конфлікт інтересів. Йому варто утриматися, за себе не голосувати. Сергій Петрович.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Олександр Георгійович, а у мене теж виходить є  конфлікт інтересів?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. У вас – ні.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ні, ви координатор, Степан Миколайович.

 

ЛАБАЗЮК С.П. Якби у вас було розділене голосування – да. А так, в принципі… За створення підкомітету я – за, а за свою кандидатуру звичайно утримаюсь.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Отже, 21 народний депутат – за, 1 – утримався.

Сергій Петрович, ми вас вітаємо. Я думаю, що нам треба обов'язково переконатися у вашому досвіді, тобто я думаю, що запросити ще раз на Хмельниччину і показати, що за рік часу ви зробили і куди ви плануєте дальше вести підкомітет. Я думаю, що наш комітет би це з радістю прийняв.

Вітаємо!

 

ЛАБАЗЮК С.П. Іван Адамович, я вважаю, що нам трішки не вистачає виїзних підкомітетів і комітетів останнім часом. Потрібного до нового року наздогнати те, що не встигли. Тому будемо виправлятися. (Сміх)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Адамович. Повністю підтримую пропозицію Івана Адамовича стосовно перевірки стану розвитку цього напряму – біоетанолу в Хмельницькі області.

Колеги, продовжимо комітет. Питання четверте: Звіт про роботу комітету за період роботи тринадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання. Іван Адамович, будь ласка, слухаємо.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. Дякую, Олександр Васильович.

Шановні колеги, вам було всім розіслано підготовлений проект звіту комітету за роботу протягом тринадцятої сесії, це мається на увазі з лютого по серпень 2025 року. Хочу тезисно їх озвучити.

За період роботи тринадцятої сесії комітетом проведено 18 засідань, з них 10 у режимі відеоконференції. До комітету надійшло 30 законопроектів і 4 проекти постанов Верховної Ради, з опрацювання яких комітет визначений головним, та 46 законопроектів, до яких комітет має подати свої пропозиції.

За результатами роботи комітету прийнято в цілому 3 закони України, з них 2 євроінтеграційні – це про забезпечення простежуваності водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів (реєстраційний номер 9545) та про хміль та хмелепродукти (реєстраційний номер 9234-д) допрацьований.

За звітний період комітетом проведено два комітетських слухання. Одне з них у місті Києві, відбулися спільні слухання з Комітетом з питань економічного розвитку на тему: "Стратегічні орієнтири поглиблення торговельно-економічних відносин України з країнами Європейського Союзу в умовах набуття Україною офіційного статусу кандидата на вступ до Європейського Союзу". І другі слухання відбулися у місті Запоріжжі на тему: "Актуальні проблеми аграріїв на прифронтових територіях".

Також за звітний період у комітеті було проведено засідання підкомітетів, робочих груп, круглих столів, робочих нарад та інших заходів.

Тому, колеги, я прошу вас проголосувати і затвердити даний звіт.

Дякую всім за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

Колеги, голосуємо за затвердження зазначеного звіту.

Будь ласка, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Голосуємо, колеги.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чайківський – за.

Богданець Андрій.

Бунін Сергій.

Герасимов Артур.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Підтримую, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Гузенко Максим.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. За. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Лукашук Богдан.

 

ЛУКАШУК Б.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем.   

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

Кучер Микола.

Герасимов.

Бунін.

Богданець.

Отже 20 народних депутатів – за. Рішення прийнято.

Олександр Васильович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую,  Іване Адамовичу.

Останнє питання "Різне". У кого є якісь пропозиції до цього питання?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гарно відпрацювали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Гарно відпрацювали. Пропозицій немає.

 

СОЛОМЧУК Д.В.  Пане голово, в мене є. Можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

СОЛОМЧУК Д.В. В середині жовтня мали бути виїзні комітетські слухання в Рівненську область на тему: "Від лану до столу". Які, можливо,  секретаріат чи ви визначали дати, кому коли буде комфортніше? Бо там можливо є міжнародні відрядження у когось, ще щось.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну це в робочому порядку, Дмитре Вікторовичу.

 

_______________.  Головне погоду гарну підбери, щоб ми приїхали і тепло було.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Ну от якраз дивлюсь тільки що, по погоді от цей тиждень, через тиждень якраз після сесії буде нормальна погода – сонце, плюс 14-15.

 

_______________. Так він не про ту погоду мені сказав.

 

СОЛОМЧУК Д.В. А інша погода це вже регулюватися буде іншими методами.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександре Георгійовичу, ми повинні затвердити спочатку. Правильно?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Дату бажано, так, затвердити дійсно.

Я підходив, ми говорили з Дмитром Вікторовичем під час пленарного засідання і якось розмову не закінчили.

Дмитре Вікторовичу, які у вас пропозиції? Це ж ви приймаюча сторона.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Цей тиждень з 13-го по 19-е, от цілий тиждень.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дмитре Вікторовичу, давайте, можливо, ми якось за тиждень визначимося, тому що ближче туди буде видно, яка погода буде. Бо їхати в дощ, ми не все зможемо побачити.

 

_______________. Так, так, якраз я дивлюсь, що буде погода. Ну давайте на сесійному тижні.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Давайте на сесійному тижні визначимося, якщо на 5 хвилин зберемося на комітеті і приймемо.  

 

СОЛОМЧУК Д.В. Добренько.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У нас буде наступний комітет офлайн…

 

_______________.  Восьме число.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Восьмого ми визначимось, чи зразу поїдемо. Тобто ми будемо вже розуміти, що, можливо, на наступний тиждень ми можемо поїхати на день, спланувати собі. Так що час буде.

Колеги, всім дякую.

Були пропозиції сьогодні Артема Олеговича Чорноморова стосовно запрошення представників Земельного банку, Фонду держмайна та Держгеокадастру. Тоді, Олександре Георгійовичу, треба буде підготувати питання і запросити їх на наступне офлайн засідання 8-го числа.

 

СТАРИНЕЦЬ О.О. Олександре Васильовичу, зробимо – сформулюємо і запросимо. І ТОВ "Зембанк" також.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.

Колеги, всім дякую за ваш час. Дуже непогано попрацювали. Всім гарного дня! І до зустрічі вже в залі наступного тижня.

До побачення.