02 грудня 2025, 16:32
Аграрний експорт є надзвичайно важливим сектором для української економіки під час війни, - повідомляють у Комітеті з питань аграрної та земельної політики.
Так, за інформацією Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», Україна у листопаді 2025 року експортувала 5 млн тонн аграрної продукції, що на 12% більше аналогічного показника попереднього місяця.
Зазначається, що зростання продемонстрували всі категорії товарів. Найбільший приріст спостерігається в зернових (завдяки зростанню експорту кукурудзи) та макухах (завдяки активізації темпів переробки олійних культур, збір урожаю яких вже можна вважати завершеним).
Структура експорту продукції АПК в листопаді 2025 року виглядала наступним чином:
зернові культури – 3,0 млн тонн (кукурудза – 61%, пшениця – 36% та ячмінь – 3%), зростання до показника попереднього місяця 13%;
олійні культури – 507,7 тис. тонн (соя – 66%, ріпак – 31% та соняшник – 2%), зростання – 14%;
рослинні олії – 517,2 тис. тонн (соняшникова олія – 79%, ріпакова – 13% та соєва – 8%), зростання – 1%;
макухи після вилучення рослинних олій – 576,6 тис. тонн (соняшникова – 73%, соєва – 27%), зростання – 23%;
інші види агропромислової продукції – 399,2 тис. т, зростання – 3%.
Наступного місяця прогнозується збереження наявних темпів експорту.
Разом з тим, в Україні ще триває збір урожаю кукурудзи, значні обсяги якої призначені для експорту. Однак висока вологість зерна не дозволяє швидко зібрати врожай, а вже зібране зерно потрібно тривалий час досушувати. Все це розтягує в часі експорт кукурудзи цього року.
Також зазначено, що у листопаді до Топ-3 покупців української пшениці увійшли країни Африки та Індонезія.
Зокрема, Індонезія стала провідним напрямком у листопаді: відвантаження досягли 259 тис. тонн, вже перевищивши 201 тис. тонн, експортовані в жовтні.
Алжир посідає друге місце, хоча обсяги знизилися до 183 тис. тонн проти 296 тис. тонн у жовтні.
Єгипет опустився на третю позицію: відвантаження різко скоротилися до 134 тис. тонн у листопаді проти 438 тис. тонн у жовтні, коли ринок був лідером. Сповільнення значною мірою пов’язане з хвилею затримок платежів у жовтні, що знизило попит Єгипту на листопадові відвантаження.