СТЕНОГРАМА
засідання Комітету з питань аграрної та земельної політики
28 листопада 2019 року
Веде засідання Голова Комітету СОЛЬСЬКИЙ М.Т.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго дня, колеги. Перепрошую за затримку. Були поважні причини.
Дивіться, у нас присутні 26 чоловік, кворум є. Засідання оголошую відкритим. В нас сьогодні 3 питання на порядку денному. Це про підготовку до проведення парламентських слухань на тему "Земельна реформа", про проект Закону про національну інфраструктуру геопросторових даних, поданий Кабінетом Міністрів; третє – про визначення графіку засідань Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики на грудень 2019 року, і також є "Різне".
Пропоную даний порядок денний затвердити. Хто - за, прошу проголосувати. Проти? Крім Сергія Литвиненка. Утримались? Одноголосно.
Дивіться, матеріали по парламентських слуханнях надані. В нас парламентські слухання в наступну середу. Є надані рекомендації, список виступаючих, регламент. Тому прошу, по-перше, хто не ознайомився, ще раз переглянути. Друге - нам сьогодні я пропоную затвердити такі речі: перше – нам треба затвердити регламент; друге – список виступаючих; третє – нам треба затвердити кількість запрошених з розбивкою як мінімум по, скажімо, скільки людей від науки, скільки людей від асоціацій, скільки людей від як би… скажімо так, інших груп, верств громадськості, яка причетна і зацікавлена в земреформі і має бажання брати участь в парламентських слуханнях. Нам це треба буде надати завтра керівнику Верховної Ради. Разом з тим, я розумію, що можуть бути якісь коректування. Тому, як будемо голосувати, прохання секретаріату врахувати побажання, що ці зміни там до понеділка також можуть бути надані в робочому порядку.
Пропоную почати з простішого. В нас є регламент, отакий документ. Вадим Євгенович, знаючи, що від вас точно питання будуть, якщо можна, гляньте його також.
Да, пане Артур.
ГЕРАСИМОВ А.В. Доброго дня! Шановний пане Микола, шановні колеги, що стосується регламенту і списку виступаючих, в мене тільки два коментаря.
Перше. Від "Європейської солідарності" буде виступати... буду виступати я, Артур Герасимов, прохання поставити це прізвище.
Друге питання. Згідно з кількістю народних депутатів у фракції і на Погоджувальній раді і вже в залі парламенту є традиція і визначений перелік в цьому скликанні, як виступають фракції.
Тому прошу поставити "Європейську солідарність" після ОПЗЖ в цьому переліку, будь ласка.
ГОЛОВУЮЧИЙ. У вас якась любов з ними? Повинні бути ближче один до одного?
ГЕРАСИМОВ А.В. Пане Микола, питання не в цьому, питання в тому, що я розумію логіку секретаріату, що за розміром фракції стають, і тут помилка...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, насправді у нас, я думаю, у більшості менше, чим у вас. Тому ми цілком вам віримо, але я все-таки хотів уточнити в секретаріату, чи дійсно є така традиція, як мінімум.
ГЕРАСИМОВ А.В. Є. Ну, тоді, якщо нема такої традиції, поставте на перше місце "Голос", а "Слугу народу" поставте на останнє.
І ще одне прохання. Будь ласка, чи можете ви додати до списку виступаючих народного депутата "Європейської солідарності" Олексія Гончаренка? Чому? Я поясню чому, тому що я уважно проаналізував список, і сьогодні від деяких фракцій є по 3 виступаючих, від деяких - по 2. І прохання поставити його також в перелік виступаючих.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Дивіться, ми, пане, зараз зберемо всі пропозиції. Як би це насправді перші парламентські слухання, які для більшості нас ми обговорюємо. І тому ми готові більш досвідчених депутатів вислухати в цьому питанні. І зараз все разом врахуємо.
По пану Артуру від керівництва фракції взагалі ніяких заперечень не може бути, тому що це як би там ваше рішення. По… Прошу.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Можна я поясню логіку, чому. Артуру Володимировичу я вчора показував два листа від вашої фракції. Перший лист - подали вас, а в другому листі відкликали цей лист.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому, да. Тому ми поставили поки що пробіл, щоб уточнити на комітеті.
Пан Олександр, скажіть мені щодо того порядку виступів. Пан Артур говорить, що спочатку по чисельності, починаючи з менш чисельних фракцій. Чи дійсно так було?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Ні, так не було. На засіданнях Погоджувальної ради виступають по чисельності від фракцій: "Слуга народу", ОПЗЖ, "Європейська солідарність", "Батьківщина", "Голос", "За майбутнє".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло. А що думають представники інших фракцій?
ІВЧЕНКО В.Є. Дякую. Колеги, я бачу список …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович, дивіться, ми пройдемося по списку. У мене питання… Почекайте секунду! У мене питання, що думають, ми все обговоримо сьогодні, що думають по порядку виступів.
ІВЧЕНКО В.Є. Ми не заперечуємо, щоби по кількості депутатів фракцій були розположені керівники …
ГОЛОВУЮЧИЙ. ОПЗЖ є представники? "За майбутнє"? Микола Іванович, ви що думаєте по цьому порядку?
КУЧЕР М.І. Ну, порядок нормальний. Але я також би хотів по списку переговорити.
ГОЛОВУЮЧИЙ. По списку зараз переговоримо. Я маю на увазі, по порядку виступів керівників поки що тільки фракцій залежно від чисельності.
КУЧЕР М.І. Фракції, групи і потім…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пан Олександр, запишіть – пропозиція: спочатку фракції і потім групи. А позафракційні в третю чергу? В третю чергу. Добре. Зрозуміло. Дивіться, ми зараз перейдемо до списку виступаючих.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. По Гончаренку абсолютно зараз…
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. З урахуванням пропозицій пана Артура по… В мене, давайте… В нас основне питання все-таки, напевно, буде список виступаючих, тому давайте почнемо з більш простіших.
По цьому, по регламенту по виступах. Відкриття парламентських слухань – до 5 хвилин (Стефанчук). Доповідачі: Милованов – 10 хвилин, співдоповідач Сольський – 10 хвилин. Виступи з 15-ої, 2 години на виступи народних депутатів України та запрошених учасників парламентських слухань. Там будуть десятки людей, до 3 хвилин, до 2,2 годин. Відповіді на питання, заключне слово – до 5 хвилин (Сольський). Підсумки (Стефанчук) – до 5 хвилин.
Які зауваження до регламенту?
_______________. Єдине, коментар, ну, не коментар, а пропозиція до регламенту, шановні колеги: керівникам фракцій - до 5 хвилин. Це, я думаю, було б справедливо, тому що тут формулюється позиція всієї фракції. А вже народні депутати – 3 хвилини.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Представники інших фракцій, по цьому питанню яка думка?
_______________. Ми погоджуємося, звичайно. Керівники фракцій до 5 хвилин і виступаючі депутати разом з керівниками асоціацій, фермерами і так далі – 3 хвилини.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте запишемо це як пропозицію, це все разом.
_______________. ….. тільки там, наприклад, де від фракцій, від фракцій, не керівники – там 5 хвилин, де 6 від фракцій.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, да. Від… Для керівників фракцій.
Хто – за такий регламент з урахуванням пропозицій від "ЄС" і "БЮТ", прошу підтримати та проголосувати. Хто – проти? Утримались? Дякую.
По списку виступаючих. Будь ласка, хто має бажання прокоментувати, змінити, добавити і так далі. Будь ласка.
ІВЧЕНКО В.Є. Шановні колеги, я бачу як, ну, система, як складається список. Тобто перше – це уповноважений представник Президента, це вірно. Потім представники всіх фракцій, тобто політичні позиції, які присутні… і депутатських груп, які присутні у Верховній Раді України, це вірно.
Дякую, що включили Кириленка, але він може бути під вопросом. Тому… у зв'язку з, скажімо, з власними особистими обставинами. Тому я це все скажу уже на протязі наступного тижня.
Далі. Я бачу, що…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто ми його зараз залишаємо? Ми, якщо що, зможемо скорегувати.
ІВЧЕНКО В.Є. Я дякую вам, що включили. Але скажу, що сьогодні розмовляв, він є під вопросом, тобто, щоб не було потім, скажімо, ніяких, що з'явилася інформація, що Кириленко не буде виступати. Я просто кажу, що в нього є свої особисті певні речі.
Далі. Я бачу представників асоціацій: Всеукраїнська Аграрна Рада, Асоціація вільних землевласників, Асоціація фермерів, "Аграрний союз України", Всеукраїнська асоціація сільських рад, Асоціація виноградарів, Аграрна конфедерація. Супер! Тобто структуровано йдуть: уповноважений представник, політичні позиції, потім йдуть, ну, там, час народних депутатів аграрного комітету, в тому числі і Кириленко як віце-прем'єр, і далі йдуть представники асоціацій. Потім, я бачу, йдуть науковці різні, науковці, професори, земельні спілки і так далі. Яка пропозиція в цьому контексті?
Я просив б десь між 24-м і 29-м щоб ми включили лідера позапарламентської фракції Тягнибока…
ГОЛОВУЮЧИЙ. А він в нас є.
ІВЧЕНКО В.Є. Він є, просто 36-й. Але хотілося, щоб ми змінили на 24-е. Це раз.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, Вадим Євгенович, я…
ІВЧЕНКО В.Є. Можна я все скажу, а ми зафіксуємо, а потім…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Можна? Бо ми забудемо питання. Я насправді, напевно, як мінімум, і частина, не проти, а можна зрозуміти чому?
ІВЧЕНКО В.Є. Ну, я скажу, в принципі, чому. Дивіться, Мушак, наприклад, як народний депутат України, Мушак, і Тягнибок як тричі народний депутат, як лідер позапарламентської фракції, людину, яку знають, яка балотувалась, кандидат в Президенти, і не останнє місце він там зайняв, і так далі. Тому я просто хотів, щоб ми чисто тут з повагою. Ви знаєте, що ми на різних позиціях знаходимось з тією ж "Свободою", але виключно із-за поваги я би хотів, щоб ми...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тягнибока між яким і яким?
ІВЧЕНКО В.Є. Між 24-м і 29-м.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, що ще?
ІВЧЕНКО В.Є. Наступне. Я попросив би, щоб ми 47-й Перепелиці і 48-й Томич… Томич – це, колеги, народний депутат України, він очолював аграрний комітету досить довго. Томич заснував асоціацію, фактично, фермерів. Томич є в штабі "Захисту рідної землі", я б теж хотів, щоб ми його вмістили в, скажемо, в перші тридцять п'ять, щоб ми ці зміни зробили. І Перепелиця Валерій – досить активний фермер з Черкаської області, який відстоює щирі позиції фермерства. Він має сам 50 гектарів, маленький фермер, але це людина, яка конструктивно може виступити. Тому я би хотів, щоб...
ІВЧЕНКО В.Є. Томич і Перепелиця – це 47, 48, я би запропонував десь 27, там 28, 29, десь теж в цьому контексті поставити, тобто змінити. А так я бачу...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Чекайте, чекайте. Зараз, секунду. У нас фермери ідуть з 30-го, після 31 місця.
ІВЧЕНКО В.Є. Ні, він... додаткові. Дивіться, оці 47, 48, Микола Тарасович, це додаткові пропозиції - Перепелиці і Томича. Я би просив, щоб ми їх вмістили в наші основні виступи.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте, дивіться...
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Стрижак як голова асоціації, він наверху іде. Я не розумію, чого важливіше перше, для когось важливіше...
ІВЧЕНКО В.Є. Можна я закінчу?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович…
ІВЧЕНКО В.Є. Тому є дві пропозиції. Перша моя пропозиція: Тягнибок з 24-го по 35-й, друге – 47 і 48 – це Томич і Перепелиця, включить в тих, які будуть стовідсотково доповідачами, скажімо, не доповідачами, а виступаючими.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вони всі стовідсотково.
ІВЧЕНКО В.Є. Ні, тут у нас вони ідуть в додаткових пропозиціях. І третє: я би просив, колеги, у нас є народний депутат, вона єдина не в нашому комітеті, жінка, але вона була автором одного з альтернативних законопроектів. Це пані Савчук. Я тільки що з нею зв'язувався, вона теж хоче виступити як народний депутат.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Чудесно. В мене по Савчук прохання. Якщо вона хоче, вона хай набере мене і ми її точно включимо. Но вона мене не набирала за тиждень. Хоча ми це обговорюємо декілька днів.
ІВЧЕНКО В.Є. Дивіться, я кажу про те, що є бажання…
_______________. І заяв не подавала.
ІВЧЕНКО В.Є. Я після… Давайте ми її включимо, але я після, ну, нашого засідання комітету з нею зідзвонюся і попрошу, щоб вона зателефонувала голові комітету.
Дякую.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Пані Савчук направляла нам листа з пропозиціями до участі в парламентських слуханнях. Вони враховані. В цьому листі прохання виступу не було.
ІВЧЕНКО В.Є. Ну, я просто кажу про те, що вона, видно, побоялася. Ми тільки що з нею розмовляли, вона, видно, побоялась, що якщо вона себе поставить в цьому листі… Ну, знаєте як…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович.
ІВЧЕНКО В.Є. Написала Савчук листа, щоб мене включили в виступаючі. Ну, я теж не писав такого листа. Тому я просив би, колеги, щоб ми врахували. Це моя пропозиція.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович, ви не писали, но раз 15 мені дзвонили, а Савчук - ні разу. Дивіться, ми не проти, но я, просто давайте разом не розписуватися за Савчук. Якщо… Пан Олександр, у мене прохання, уточніть, якщо вона дійсно буде – ми її добавляємо.
Так, пане Артур.
ГЕРАСИМОВ А.В. Я хотів ще раз наголосити, що от там 9-й, 10-й, 11-й, 12-й, да.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Гончаренко.
ГЕРАСИМОВ А.В. От Гончаренка Олексія, будь ласка.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Гончаренко, який ви хочете, в…
ГЕРАСИМОВ А.В. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Серед народних депутатів. Пан Олександр, запишіть.
Так, 47-го, 48-го, Вадим Євгенович, ви хочете куди підняти?
ІВЧЕНКО В.Є. Кого-кого?
ГОЛОВУЮЧИЙ. 47-го, 48-го.
ІВЧЕНКО В.Є. 47-го, 48-го я планував десь, ну, я бачу 27, 28, 29, 30, 31, десь цих два ….. так через один поставити.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, я не проти вище 30 підняти Івана Федоровича абсолютно. Но Перепелицю давайте разом з фермерами поставимо. Це буде правильно також. Тому цього, як його, Томича Івана Федоровича не нижче 31-го, Перепелицю між тоді 31-м і 42-м, де всі фермери і підприємства.
_______________. Плюс Савчук, якщо надасть згоду. Правильно?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Плюс Савчук, якщо дасть згоду.
Пане Дмитро.
КОСТЮК Д.С. Тут є така слушна пропозиція. А чому взагалі нам би не зробити якусь, знаєте, прерогативу фермерам, представникам асоціацій аграрних, а не політикам, тим, які не увійшли в парламент, за яких не проголосували люди, щоб вони влаштовували свої акції, піар і набивали собі політичний рейтинг? Я пропоную, в принципі, виключити всіх політиків, які не є членами парламенту, замінити на фермерів, на представників асоціацій, на власників паїв.
_______________. По прізвищам назвіть, будь ласка.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дім, назви, дійсно, по прізвищах. Дмитро!
КОСТЮК Д.С. Тягнибок тут є, Барна є. Мазур, Паламар. Якщо можна продовжити...
(Загальна дискусія)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Це як пропозиція. Ми ще зараз її обговоримо. Зрозуміло, Дмитро, пропозиція.
Олег Мейдич, пропозиція.
МЕЙДИЧ О.Л. Є Пропозиція замінити Мазура Геннадія Федоровича на Лановика Сергія.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Лановик Сергій. Хто Лановик Сергій?
МЕЙДИЧ О.Л. Він фермер. Теж з Вінниччини. Але з нього буде користі більше…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Як прізвище?
МЕЙДИЧ О.Л. Що?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Як Прізвище?
МЕЙДИЧ О.Л. Лановик Сергій Якович. Він теж депутат обласної ради, але він фермер і голова фермерського господарства. Він приїде. Да, я з ним розмовляв.
ІВЧЕНКО В.Є. Колеги, я прошу, щоб ми точно зрозуміли. От подивіться список. От 42 - це, я вибачаюсь, це останній виступаючий. Інші - це як пропозиція, я так зрозумів, якщо залишиться час. З точки зору цих парламентських слухань і питання, моє переконання, що часу не буде. Давайте затвердимо оці 45 людей в оці додаткові пропозиції…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович, все затвердимо, перейдемо до кількості…
ІВЧЕНКО В.Є. Просто щоб не було так, що ми зараз ……. Барну, Мазура, які не входять у виступаючі. Просто вони не входять
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович! Ну, давайте, дивіться, тут вас ніхто не перебивав. Давайте по черзі всіх послухаємо і подивимося, вийдемо на якесь спільне рішення.
Микола Іванович…
КУЧЕР М.І. Підтримую Костюка, що в кого, там, політичні чисто якісь рішення, виступи обласні, чого їх пускати, піаритись чи що? Послухати лучше власників паїв, фермерів, а не слухати якісь політичні виступи, які ні до чого не приведуть.
_______________. Ось, дивіться, у нас останні в списку 55-56 - власники паїв. Ми Тягнибока переводимо на перші ролі, а власники паїв не виступлять просто, не встигнуть.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло.
Сергій Лабазюк.
ЛАБАЗЮК С.П. Шановні колеги, доброго дня! Ну, ми, дійсно, говоримо все правильно, що це громадські слухання і на громадських слуханнях ми повинні почути всі сторони. І в даному випадку всі сторони, звичайно, політична складова – ми, діючі народні депутати, громадські організації і профільні асоціації і однозначно фермери.
Якщо ми розуміємо регламент, скільки часу у нас має бути, давайте так і мудро підійдемо. Визначимо, можливо, не вистачить місця всім народним депутатам, потрібне представництво від політичних сил і позафракційних, обов'язково мають бути асоціації, і все ж таки, якщо і політичні сили, яких немає представлено сьогодні в парламенті, мають бажання виступати, вони мають мати право. Але щоб не вийшло так, що ми спочатку, народні депутати діючі, декілька громадських організацій, асоціацій профільних, а потім фермерам не вистачить часу для того, щоб вони виступили. Давайте збалансуємо. І я вважаю, що, Микола Тарасович, у вас достатньо можливостей є для того, щоб виписати згідно регламенту по часу, щоб були представлені інтереси на громадських слуханнях всіх сторін.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Сергій, це ми зробимо якраз разом, тут у нас у всіх є можливості.
ЛАБАЗЮК С.П. Для чого ми зараз в цьому залі…? Добре, я скажу тоді недипломатичним шляхом, а прямим, те, що є. Для чого ми зараз починаємо піднімати тут конкретні прізвища і озвучувати їх? Шановні колеги, ми хочемо, щоб в нас були під час громадських слухань прапори і мітинги, чи ми хочемо провести громадські слухання так, як ми це передбачили з вами тут?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміла позиція.
Які ще пропозиції? Петро Васильович.
ЮРЧИШИН П.В. Значить, шановні народні депутати, своїх 3 хвилини як народний депутат я просив би передати голові Асоціації фермерів Лановику, і з урахуванням також Олега Мейдича, він теж йому передасть. Тому 2 депутати просять дати Лановику Сергію в перших числах.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Перевести його в…
ЮРЧИШИН П.В. Да, в перших. Да, Олег?
МЕЙДИЧ О.Л. Да, я підтримую.
ЮРЧИШИН П.В. Ми два депутати, які мали взяти слово, дамо одному фермеру – голові асоціації.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.
ЮРЧИШИН П.В. …фермерів у Вінницькій області. Ми два депутати знімаємо, даємо одному. Я думаю, треба рахувати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Значить, зараз обговоримо, щоб в списках виступаючих.
ЮРЧИШИН П.В. Олег, це буде розумно.
МЕЙДИЧ О.Л. Да, я підтримую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, у мене прохання. А чого у нас, пан Олександр, а чого у нас нема Бакуменка? Ні, він погодився сьогодні, він голова асоціації так само. Да, добавте, будь ласка, там, де асоціації, Бакуменка.
Які ще побажання, будь ласка, скажіть?
_______________. Я пропоную від Тернопільщини голову Аграрного союзу Тернопільщини Пилипіва Миколу Івановича. Тут від Тернопільщини немає нікого, я пропоную його прізвище.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пилипів.
_______________. Взамін виступу народного депутата?
_______________. Так.
_______________. Це розумно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Взамін якого виступу, вашого?
_______________. Мого виступу, да.
ГОЛОВУЮЧИЙ. А вас немає серед виступаючих?
_______________. Ну, я би хотів.
_______________. Ми для того і зібрались, що просимо слово.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пилипів? Як звати?
_______________. Пилипів Микола Іванович.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Іванович. Зрозуміло.
Дивіться, у мене є відчуття, що у нас, може, я помиляюсь, я просто хочу запропонувати. Немає дискусії по замінам, і ми це все утрясемо, крім одного моменту, де виникла дискусія, пов'язана з... Кого ми в першу чергу слухаємо: фермери там, асоціації підприємств і пайовиків? Чи ми готові всіх слухати, чи як би політичні сили, які теж мають зрозумілу позицію, але які зараз не в парламенті?
По всіх решті пропозицій, які були озвучені, крім цієї, є в когось заперечення? Якщо немає, то ми їх просто врахуємо. І якщо є, то тоді будемо голосувати по тих, які є заперечення. Є якісь заперечення по тих позиціях, які звучали?
Дивіться, нам тоді просто Лановика, я так розумію, треба перевести в список виступаючих. І нам треба Пилипіва тоже якимось чином, Іван Адамович, поставити в список виступаючих, правильно? А він хто в нас є там в Тернопільщині?
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Він голова… Він аграрій, обробляє біля 3 тисяч гектарів землі, має садівництво, має тваринництво і є голова Ради сільгосппідприємств Тернопільщини.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді, я думаю…
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Досвідчений керівник, доволі солідний і поважний, депутат обласної ради.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді давайте попробуємо список виступаючих. Давайте приблизно подивимося з цими змінами. В нас може получитися не 42, а десь 43-44 виступаючих.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. І там 5 хвилин, а не 3, 6 виступів мінімум, і може позафракційний я… якщо по 5 хвилин, ми в час можемо не вкластися.
ІВЧЕНКО В.Є. Ми одну квоту з "Батьківщини" знімаємо. Ми визначимо, либо Івченко, либо Кириленко, ми знімаємо одну квоту, щоб не було два виступу, а один. Так, щоб полегшити можливість включити тих фермерів, про яких говорять колеги.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр, запишіть, тому що ми сьогодні проголосуємо за це рішення і назвемо його "з техніко-юридичним правками", умовно, а ви вже там це все, те, що ми сьогодні, підведете і цей алгоритм зробите.
Дивіться, в нас одне питання залишилось. У нас є декілька варіантів розвитку цього питання. Голосуємо по внутрішньому переконанню, як завжди.
Перше питання. Насправді тільки є 2 депутати, я так розумію, по яких є питання щось замінити. Прізвища все-таки, Сергій Лабазюк, тут звучали, і я їх не можу вже не озвучити, вже всі розуміють, про кого. Замість них, щоб були фермери, або пайовики, або особи, які мають більше відношення до землі, ніж більшість з нас політиків, да?
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Хто за пропозицію таку, щоб замінити депутатів попередніх скликань з списку тих 44-х, які серед обов'язкових, перевести їх в додаткові пропозиції до виступаючих, замість них поставити людей, які мають більше відношення? (Шум у залі)
Дмитро має іншу на увазі пропозицію, я так розумію?
_______________. Ну, давайте ми, як мінімум, тоді ще уточнимо. Бакуменко, за якого ми говорили, він депутат минулого скликання. Козаченко - він депутат минулого скликання.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вони голови асоціацій, Сергій.
_______________. Так давайте уточнення тоді, бо ми зараз понавиключаємо тут всіх, кого треба і не треба.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло, да.
Дивіться, це ми говоримо про депутатів, які не є головами асоціацій, не є фермерами, не є головами об'єднань відповідних, які мають до сільського господарства відношення.
Висловтесь, будь ласка, хто - за, хто - проти.
ІВЧЕНКО В.Є. Можна?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, Вадим Євгенович.
ІВЧЕНКО В.Є. Колеги, я… Дивіться, тут стоять прізвища двох людей, я так зрозумів. Я їх можу назвати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дмитро, просто я так зрозумів, всіх не знає…
ІВЧЕНКО В.Є. Мушак і Тягнибок. Мушак сьогодні є радником Прем'єр-міністра…
ГОЛОВУЮЧИЙ. І Барна, я так розумію.
ІВЧЕНКО В.Є. Послухайте… Ні, Барна, він у нас стоїть в додаткових. При всій моїй з ним незгоді я з ним був і на Chatham House ми їздили, і робили певні речі.
Те ж саме Тягнибок. Тягнибок – це політична сила, в яку входять в тому числі і фермери, і товаровиробники, і так далі. Тут не просто прізвище якогось депутата, який хоче затесатися, це люди, які формують певні позиції. Я б не хотів, щоб саме при всій… Я не хочу сейчас говорити, там, я "за" Мушака чи "проти", хоча мої з ним позиції точно не сходяться. Але, повірте, це буде справедливо, якщо ми залишимо ці два прізвища. Але при цьому я погоджуюсь, Миколо Тарасовичу, з цими колегами, які говорять давайте в першу чергу поставимо фермерів, представників асоціації і так далі, а їх пізніше. Це варіант. Але повірте, це буде справедливо. Не можемо ми, ну, колеги, це буде невірно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, тоді у нас на голосуванні буде дві пропозиції: перша Дмитра – виключити і поставити в додаткові пропозиції, тобто там з'явиться резерв, ще якісь будуть причини; друга – поміняти місцями.
Хто за другу пропозицію поміняти місцями просто серед обов'язкових, за пропозицію Вадима Євгеновича? Тобто ми політиків, які не мають відношення ніякого вже прямого до сільського господарства залишаємо виступаючих, але міняємо місцями. Хто за цю пропозицію? (Шум у залі)
_______________. Шановні народні депутати, я вважаю, що найкраща політика – це економіка. Давайте послухаємо людей, які творять економіку. Політику ми слухаємо кожен день. Чому я з Мейдичем передаю слово сьогодні саме людині голові асоціації, тому що у нього все у совокупності. Давайте послухаємо його. Вони мене чують кожен день, розумієте. А ми почуємо саме те, що хочуть висказати сьогодні аграрії Вінниччини, це буде розумно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, дивіться, я прошу, це якраз ситуація, де я прошу всіх визначитись, хто за першу, хто за другу пропозицію. Хто за другу пропозицію, прошу підняти? А ще, пробачте, Іване Адамовичу, да.
Дивіться, друга пропозиція. Починаємо голосування з пропозиції, яку дав Вадим Євгенович. Тобто ми лишаємо все так, як ми тільки що погодили. А ми вже все погодили, залишилось порядок, але переставляємо місцями. Тобто політики, які не мають прямого відношення, а якесь опосередковане, тому що всі ми можемо говорити про будь-які країни в нашій реформі, як виявляється, але залишаємо їх. Це пропозиція Вадима Євгеновича, яка буде зараз з початку голосуватися. Друга пропозиція - Дмитра Костюка, що ми заміщаємо виступи цих людей людьми з резерву, які мають пряме відношення до сільського господарства, а політиків, які не мають прямого відношення, ми ставимо в так звані "додаткові пропозиції".
Хто за пропозицію Вадима Євгеновича, прошу проголосувати. 6.
Хто - за пропозицію Дмитра Костюка?
Дивіться, пропозиція прийнята. Разом з тим, я думаю, ми ще проведемо, Вадим Євгенович, завтра і в понеділок додаткові консультації по цьому. Ну, позиція комітету є така. Бачте, я навіть не голосував, притому що я завжди зі своїми колегами, зі всіма як би на одному…
Наступне питання. Тому прошу проголосувати зі всіма правками, які надані. Я ще раз зазначаю які - це Герасимов… А, в мене прохання ще. Олег Тарасов, в тебе було бажання замість Дмитра виступити, воно залишається? Дмитро? Двоє? (Шум у залі)
Добре. Я пропоную Ляшенко замінити на Олега Тарасова. А з Ляшенко я ще переговорю додатково. Поставте її в резерв, будь ласка, Настю.
Потім, переміщення 47, 48 місць вверх так, як ми говорили. Добавляємо Бакуменка, добавляємо Гончаренка там, де депутати. По Савчуку, теж записуємо рішення, уточнити. Якщо має бажання, то в депутати. Лановика переміщаємо наверх. І Пилипіва переміщаємо, просто дивимося там, де вони пасують, як-то кажуть. По Гончаренку ми тільки що озвучили.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пилипіва після депутатів - прохання Івана Адамовича, - врахувати.
Хто за такий список виступаючих, прошу підтримати і проголосувати.
Хто – за? Хто утримався або проти? Дякую. Переходимо до наступного.
По кількісному складу запрошених гостей. Де у нас цей листочок, пане Олександре?
Дивіться, я просто зараз зачитаю два списки. Я їх пропоную об'єднати. Це ті, що напрацьовані по запрошених.
Делегації від областей, де і включені провідники, виробники с/г продукції областей, керівники департаментів, управлінь агропромислового розвитку, управлінь геокадастру, центри ДЗК, інститутів землеустрою, представники місцевих держадміністрацій, райрад, власники земельних часток, сільські, селищні голови та голови об'єднаних ОТГ, профільні громадські організації – 265 осіб плюс 2 представника від Київської міської державної адміністрації. Представники центральних органів виконавчої влади - 40 осіб, профільні асоціації, громадські організації – 170 осіб, ветерани АТО – 20 осіб, представники від студентських організацій - 20 осіб, представники наукових установ - 20 осіб. Додатково, я думаю, тут і так є ті члени, але додатково: АФЗУ - 50 чоловік, АС – 50 чоловік, НК- 16 чоловік, НУБіП – 10, Асоціація СГ, Вадим Євгенович, як то далі розшифровується, ви ж писали? 4 чоловіки.
ІВЧЕНКО В.Є. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Оця асоціація, що зазначає Вадим Євгенович. Без НК, правильно? Ми з НК погодили, що ми не беремо політику і молодих. Правильно без НК.
Наука - ще додатково 5 осіб до 20 осіб цієї науки, "Свобода" – 20 чоловік. А як вони всі там помістяться, Вадим Євгенович?
Я так розумію, там під 800 чоловік, да? Ну, частина може не приїде.
ІВЧЕНКО В.Є. За правило, обично десь приблизно 20-25 відсотків не приходить, не доходить, не доїжджають, ще якісь моменти і так далі. Це завжди так було. Тому потрібно завжди на 20 відсотків запрошувати більше.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, у мене тоді прохання. Дивіться, я пропоную що? Я пропоную затвердити так, як зараз є. Завтра пан Олександр зробить звірку, я впевнений, що тут дублюються прізвища. І прізвища, які дублюються, це на цю зменшиться кількість. Якщо дублювання особливо не буде, щоб ми вложилися все-таки десь в 650-670 чоловік, то просто зробити коригування з зацікавленими депутатами і асоціаціями. Зараз затверджуємо такий список. Підходить таке формулювання?
Хто за таку пропозицію, прошу підтримати та проголосувати. Дякую.
Пане Олександр, я сьогодні там зустрічався з керівництвом Верховної Ради, вони просять, вони розуміють з досвіду парламентських слухань, що бувають якісь зміни. Дописати фразу, що за поданням комітету можливі зміни.
_______________. Зміни у виступаючих чи зміни в учасниках?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Учасників. Ну, хочете – можемо і виступаючих написати. Ну, в принципі... Ну, да. Дякую.
По цьому пройшлись. В нас сьогодні проект Закону про національну інфраструктуру геопросторових даних. Важливий закон, який просить дуже Кабмін. Хто його представляє від Кабміну? Пане Тарас, ви? Представляйте.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М.
Доброго дня, шановні народні депутати, шановні учасники засідання аграрного комітету! До вашої уваги представляється законопроект під номером 2370 про національну інфраструктуру геопросторових даних. Справді, це, без перебільшень, зараз є можливість створити другу революцію у сфері геопросторових даних та земельних відносин. Перша відбулася в 2013 році, коли кадастр був створений, до того все було розшарено. Зараз пропонується створити єдину інфраструктуру геопросторових даних. Що це означає? Що інформація з близько 14 наборів даних буде об'єднана в одну систему, під 14 наборами даних я маю на увазі інформацію з усіх кадастрів природних ресурсів, дороги в тому числі, електромережі, Держстат, все, що стосується фактично діяльності, буде об'єднано на одній платформі для того, щоб ця платформа була якісно закладена в Законі про бюджет 2020 року, проведення наступного року ортофотозйомок всієї країни з формуванням якісного шару інформації про нашу територію. І кожен користувач зможе, хочу зауважити, передбачено в законопроекті безкоштовно отримувати інформацію. То ми закладаємо кошти в бюджеті на адміністрування і розраховуємо, що люди, бізнес, підприємці будуть користуватися. Це буде зменшувати їхні витрати, це стимулюватиме розвиток і бюджету, це вернеться сторицею. В тому числі, за нашими розрахунками, можна буде зекономити до 100 мільйонів гривень через дублювання, тому що зараз багато ЦОВВів ведуть ці напрямки паралельно і ……. інформацію в свої кадастри. Тепер вони будуть всі вносити в єдине джерело, не буде дублювання. І знову ж користувач зможе автоматично отримати всю повну інформацію.
Зараз які ризики? Є земельна ділянка. Треба робити запит, чи можна туди підвести комунікацію, а там починають говорити: "Можна, але за умови". Є інша земельна ділянка, кажуть: "А там природоохоронна зона близько". Тут є повна картинка. Заходите, обираєте, дивитесь і зразу все видно, є там місцеві дороги чи ні, є там якісь природні заповідні зони чи ні, які можуть ….., є там комунікації чи ні. То ідея – це все об'єднати, узаконити в електронний формат з безкоштовним доступом для користувачів. Це ж нормальна світова практика, вона вже запроваджена в європейських країнах і ми з впевненістю рухаємося в цьому ж напрямку.
Яка основна різниця? Зараз багато з вас були присутніми на нарадах по кадастрах, це все відбувається, але з точки зору інформаційного порталу. Ця вся інформація зараз відкрита, але вона не має юридичної сили і вона вноситься, передає цю інформацію. Тобто ми робимо запити, отримуємо інформацію, умовно, на носіях і копіюємо. Тепер це все буде в онлайн-режимі. Кожен, хто може вносити зміни, авторизований від імені держави по різних ресурсах, він буде заходити в цю систему, там вносити зміни, і вони в ту ж секунду будуть доступні всім.
Прохання розглянути та підтримати відповідний законопроект. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, по цьому законопроекту, крім земельних відносин, буде прив'язуватися інфраструктура, буде прив'язуватися медицина, буде оцифрований ліс, вода і так далі. Більше того, до цього ми будемо прив'язуватися, коли буде розглядатися передача повноважень, в тому числі і місцевим громадам, по водному фонду і так далі.
Тому, дивіться, законопроект непростий, ми його, в принципі, частина депутатів декілька разів, чесно кажучи, збиралися, щоб його зрозуміти, це зведення багатьох даних в одну, воно абсолютно публічне, зрозуміле. Це, дійсно, дуже хоче Кабмін, бо до цього в них прив'язано багато інших речей.
Тому прошу висловитися. Вадим Євгенович, я по привичці починаю з вас.
ІВЧЕНКО В.Є. Дякую.
Колеги, я по привичці завжди звертаюся до фахівців, які...
ГОЛОВУЮЧИЙ. До народу.
ІВЧЕНКО В.Є. ...можуть дати роз'яснення. Бо, на перший погляд, в принципі, зрозуміло, роблять таку матрицю з України, як 3D. Тобто ви можете зайти подивитися, які комунікації лежать під будинком, ви можете зайти і подивитися, кому належить земельна ділянка, які там права, які обмеження і так далі. Ви можете подивитися, які будівлі, тобто такий 3D варіант. В тому числі це і сільгоспземлі і так далі, і так далі. І важливо, щоб, скажімо, цей "мерседес", він їхав. Але те, що пишуть, те, що пишуть, деякі статті взагалі бредові. Друге: вартість всієї цієї системи, вона приблизно 1 мільярд - 1 мільярд 300. І у нас незрозуміло, хто буде це оплачувати: чи платники податків, чи міжнародні організації, чи все ж таки органи місцевого самоврядування. Не зрозуміло, яким чином буде визначатися достовірність джерел тих даних, які будуть туди заноситися. Ну, хто буде: Google достовірне джерело, чи 3D карта, чи дані, які дали місцеві органи влади, в тому числі і сільські, селищні ради? Я завжди кажу про те, що нам потрібно завжди сідати з фахівцями, робити аналіз задля того, щоби нам не наплодити того, що не буде працювати, де ми викинемо купу коштів, а воно не буде працювати. Ідея класна. Ідея класна.
Я утримуюсь від голосування за це, але я буду точно вносити ті правки, які дозволять їхати цьому "мерседесу". Але при цьому це уже відповідальність, ну, тих депутатів, які будуть приймати рішення, наскільки воно все це буде враховано і наскільки той продукт, який закладений у нас, скажімо, в філософії цього законопроекту, він дійсно буде дієвий.
Я не буду перелічувати, у мене 8 пропозицій по власності. Туди, до речі, буде і приватна власність, всі приватні форми власності теж будуть туди заноситись. Обмін даними коли буде між структурами і так далі, буде теряться ідентичність, тобто воно може змінюватися і так далі. Тобто є проблеми, в тому числі технічні. Ідея класна, але при цьому не сформовані, я ж кажу, поняття публічного доступу, яким чином буде відбуватися, щоб я взяв інформацію приватної власності, людина, яка туди зайде, не сформовані джерела, з яких буде формуватися…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович!
ІВЧЕНКО В.Є. І наостанок, ну, я ж, ви ж попросили мене, тоді не давайте слово, якщо ніхто не хоче сказати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні-ні, хочуть, вже хочуть.
ІВЧЕНКО В.Є. І наостанок, і наостанок, не може бути (це так, для розробників), не може бути орган державної влади чи орган місцевого самоврядування виробником цієї бази, не може. Це має бути відповідне, скажімо, державне підприємство або орган, замовником будуть органи державної влади або органи місцевого самоврядування. Він має виробити, він має зробити блокчейн, він має зробити доступність, скажімо, публічну доступність, він має відповідати і ні в якому разі, отут мені говорять про те, не надавати адміністратору мегаповноважень, щоб адміністратор своїм пшиком не змінював ні дані, туди не вкладав дані, які недостовірні, і так далі, бо адміністратору надані досить обширні повноваження.
Тому я з ідеєю точно погоджуюсь.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович!
ІВЧЕНКО В.Є. … але буду робити так, щоб це спрацювало.
ГОЛОВУЮЧИЙ. В нас зараз тут наступний комітет. Я знаю, що, ну, це, надіюсь, вас точно чуть-чуть…
Дивіться, пане Артур, зараз точно, я точно знаю відповіді, є трошки інші, ніж Вадим Євгенович, це важкий законопроект. Я думаю, його просто пару раз треба перечитати.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я не сумніваюсь. Пане Краснолуцький, можете прокоментувати? Я бачу, що у вас було бажання.
_______________. Так, я готовий прокоментувати те, що сказав Вадим Євгенович, тому що брав участь у розробленні, зокрема, цього законопроекту. Що стосується, як буде працювати система.
На сьогоднішній день у нас ведуться багато кадастрів. І уряд на виділення кадастрів виділяє кошти. Ведеться лісовий кадастр, водний кадастр, але все це ведеться у паперовому вигляді. Крім земельного і водного кадастру, в принципі, у нас в цифрі нічого немає. Тому ніяких додаткових коштів не потрібно. Ці кадастри будуть далі продовжуватися вестися. Але тепер закон зобов'язує ці кадастри вести в електронному вигляді. Тобто не буде ніяких закритих карт.
Крім того, у нас на сьогоднішній день кожний орган, який веде кадастри…
ГОЛОВУЮЧИЙ. В тому числі і по надрах.
_______________. Так. Кожний орган, який веде кадастри, замовляє топографічну карту міста для містобудівних потреб, для схеми планування території України. Окремо замовляються зальоти, де літаки літають, там ортофото- робиться. Окремо Держгеокадастр - для оновлення кадастру. Тепер буде єдина основа. Держава тільки раз заплатить, і всі ці будуть підоснови викидати.
Тобто кадастр і далі буде вестися кожним органом, але він буде вестися в електронному вигляді, а система буде підтягувати дані з кадастрів в єдину хмару, де кожен користувач… не потрібно заходити в кожний окремий кадастр і зміщати ці дані, а уже система це буде робити. І відповідно просто користувач буде отримувати всі дані, які йому необхідно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, це просто треба було зробити насправді ще років 10-15 одночасно з проголошенням незалежності або ще щось. Тому, як би воно голосно не звучало, воно так і є. Насправді навіть ці закони, які ми прийняли, Микола Іванович, якщо пригадувати про просторове планування, це теж з тої самої серії, що має ув'язуватись.
_______________. Що стосується безпосередньо розробника документації по даним, які будуть вноситись, то все одно дані ведуться не по окремій документації, а беруться з кадастру, а ведення кадастру закріплено за органом. Тому і говориться про орган, а не про окремо вироблений якийсь продукт.
І що стосується доступу, великі повноваження адміністратора, то там є створена координаційна рада, яка буде дивитися за цим адміністратором. Тобто створюється координаційна рада при Кабінеті Міністрів України, яка буде координувати діяльність цього адміністратора. Тому що для того, щоб адмініструвати, підтримувати железо, підтримувати пам'ять, для цього потрібен бути створений адміністратор, який це все буде робити. Ось такі відповіді на запитання.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Пане Артур.
ГЕРАСИМОВ А.В. Дякую.
Пане Миколо, шановні колеги, у мене є просто пропозиція. Там ми визначені головним комітетом, і, як ви знаєте, ті комітети, які не визначені головними, вони за бажанням можуть розглядати це питання, а можуть - не розглядати.
Я просив би, щоб ми все ж таки Комітет з питань цифровізації попросили обов'язково дати свій висновок до цього законопроекту, тому що ця ж система буде створюватися не на папері. І друге: я би просив, щоб ми попросили ще Комітет з питань національної безпеки і оборони, бо це, мені здається, може торкнутися питань нацбезпеки, там з декількох речей щоб вони просто дали свій висновок.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я знаю. Дивіться, коли обговорювався, я був просто на нарадах в Кабміні, це звучало, їх питали. І вони, дійсно, там з цифровиками хочуть мати якісь опції. Вони за це знають, але я не проти, пане Олександр, сформулюйте, щоб ми туди тоже запити дали.
_______________. Можна я прокоментую? Що це урядовий законопроект, і він в рамках подання проходив узгодження міністерство...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Там були питання.
_______________. Мінцифру. І в тому числі силових. Ні, я просто до того, що з точки зору урядових структур, які відповідають за питання, які ви підняли, воно пройшло узгодження. Комітет, звісно...
_______________. Це дуже добре, але все ж таки зараз він на майданчику парламенту, тому ці два комітети, Нацбезпеки і оборони, цифровізації…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Без питань. Мені здається, є інші комітети в розписі.
_______________. Але вони, розумієте, вони можуть розглянути, а можуть не розглянути.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Пан Олександр, напишіть, якщо можна, це.
Вадим Євгенович.
ІВЧЕНКО В.Є. Колеги, я ще раз хочу сказати, що ми, дійсно, підписали Угоду про асоціацію, і одна із директив говорить про те, що ми маємо створити таку базу даних, таку 3D Україну, в Європейському Союзі вона називається як INSPIRE, це є. І тут вам слушні питання задають.
Ось дивіться, ви вносите зміни, я чому кажу – це важкі закони, це не закон на одну сторінку, де в перехідних положеннях написано: є мораторій на землю чи нема. Це важкий закон. Ось дивіться, ви вносите зміни в Земельний кодекс, в Водний кодекс, в Лісовий кодекс, в топогеографічний, в землеустрій, в регулювання містобудівної діяльності, реєстрацію речових прав на нерухоме майно, охорону навколишнього середовища, наукову діяльність, стандартизації, космічної і так далі, і так далі. Ви вносите дані: державний кордон, адміністративні одиниці, об'єднані громади, їхні межі, і вони будуть надавати достовірність; гідрографічні об'єкти, будівлі, споруди, автомобільні дороги, рослинний покрив, ґрунти, ділянки, реєстри вулиць і так далі. Я до чого просто веду. А потім ви пишете в "Перехідних положеннях"… Артур, це те, що ти говориш. А потім ви пишете в "Перехідних положеннях": "Технологічні програмні засоби, необхідні для оприлюднення відомостей, повинні забезпечити юридичним та фізичним особам можливість анонімного перегляду і надаються безоплатно". Потім ви не пишете, що таке анонімний перегляд, а потім ви пишете про копіювання, роздрукування інформації і про персональні дані.
Я до чого просто веду. Складні такі речі потрібно, дійсно, можливо, знаєте, перед тим, як вносити на комітет, проводити відповідні круглі столи задля того, щоб взяти максимальну інформацію і зробити фаховий закон. У нас проблема в 2194, яка буде, що там філософія змінена. Ще для того, щоб ця філософія ще працювала, потрібно буде порушувати тепер Регламент, 116 статтю, і так далі, це можна було зробити спочатку.
Тому правильно сказав Артур: національна безпека, якщо буде кордон, нам потрібно це розглянути, подивитися? Да. Далі – реєстри, там, де наші права.
Я хочу нагадати, шановні колеги, депутат Дерев'янко, пам'ятаєте? Там він так сидів на комітеті, говорив-говорив…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович, там вже люди чекають.
ІВЧЕНКО В.Є. Да, я закінчу. Говорив-говорив, а потім прийшов до себе в квартиру на Садову, запхнув ключ, а квартира не його. Прийшли і показали, що в 4 години вона була продана, у народного депутата Дерев'янка. Це персональні дані.
Тому я утримуюсь, але при цьому, повірте, я більш за все, як і всі ви, які є народними депутатами України, хочемо, щоб це працювало, щоб захист був персональних даних, щоб не було рейдерства і так далі. Але при цьому нашим громадянам ми покажемо 3D Україну, де у нас є все, не анонімно, з достовірними джерелами, з достовірними внесеннями даних і так далі, і так далі.
Я дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович…
ІВЧЕНКО В.Є. Тому я і кажу, що це складний закон, щоб отаким чином його взяти і прийняти.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, тихіше, тихіше, якщо можна! Петро Васильович!.
Дивіться, я, давайте, якщо можна, я ще скажу буквально два слова - і перейдемо до голосування. Дивіться, я просто, Вадим Євгенович, сам був свідком, що кадастр декілька років... (Шум у залі)
Колеги! Сам був свідком, як декілька років, ви вже цим питанням займаєтесь і не тільки, Японію ви відвідували і вивчали різні.. І це попередній Кабмін аналізував, і це не вчора родилося.
Тому, звичайно, там можна і правки вносити, і треба вносити, і це ще буде допрацьовуватися. Цей документ, як мені здається, достатньо збалансований, там були дві редакції ідей, які об'єднані.
Тому пропоную підтримати і проголосувати як рекомендацію для першого читання. Хто – за, прошу підтримати та проголосувати. Хто – утримався? Проти? Один утримався. Дякую.
_______________. Один коментар. Друзі, це, я вам кажу, дуже хороший закон, але саме головне – щоб він не працював, як система ДАБІ, щоб не сказали: "Ваш вопрос решен положительно – вам отказали". То есть, щоб ми бачили, щоб ми бачили, де відмовлено. Тому що це сукупність всієї інформації, яка попадає в одну. Щось одне дало збій - і ви не отримали інформації, і ви не знаєте чому. Тому саме головне – щоб заявник бачив, і як сьогодні можна... (Шум у залі) Ну, можна…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, в принципі, правильне зауваження, щоб воно в нас не звелося, як воно часто буває. Тому, ну, будемо за цим дивитися, таке... (Загальна дискусія)
До якого дві фракції дали дуже багато правок, не будемо показувати пальцем. (Шум у залі)
Вадим Євгенович, я вас прошу, в нас зараз цей… не будемо. Я що, казав, що це ви? Чого ви зразу говорите, що ви? Я казав - дві фракції.
Дивіться, у нас визначення графіку засідань комітету Верховної Ради. Дивіться, я попередньо роздане пропоную затвердити – середа.
_______________. Не роздали.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Не роздали цей... пропозицію, пане Олександр?
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Одинадцятого грудня. І середа 18 грудня. Будуть позачергові – будемо скликати. Робочий графік пропоную такий.
Якщо немає заперечень, прошу підтримати та проголосувати. Хто – проти? Утримався? Одноголосно.
Дивіться, я хотів ще попросити декілька речей. В нас економічний комітет з ініціативи Кабміну просить 3 чоловік в робочу групу по Закону України про внутрішній водний транспорт. Ми маємо напряму відношення до цього, у нас є голова підкомітету, якого сьогодні немає, Саша Гайду, який ми створили, це інфраструктура.
Тому пропозиції по кандидатах. В мене в першу чергу, звичайно, пропозиція, що голова підкомітету, який відповідає за інфраструктуру, повинен там бути. Які ще ідеї? Артем, ти не маєш бажання? Ти ж з Миколаєва, завжди любив цю тему.
_______________. Хай весь підкомітет іде.
_______________. Пропоную Артура Герасимова.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто хоче ще? Дмитро, Закон про внутрішній водний транспорт. Артем, в робочу групу, крім Саші Гайду, підеш? (Загальна дискусія)
А, на робочу нараду 3 чоловік від нас, а потім, якщо буде робоча група, зробите робочу групу.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Проводьте в робочому режимі. Я так розумію, на базі цієї робочої наради може бути зроблена якась робоча група. Степане? Чи ви, Артур, хочете? Степан?
Добре, 3 кандидатури: Степан, Артем і Саша Гайду. Якщо інших немає, прошу підтримати та проголосувати.
Дивіться, ми упустили ще… Дякую. Одноголосно.
Ще один… Вам видані рекомендації до парламентських слухань. Ми спеціально, ми це опустили. Ми маємо проголосувати за цей текст. Він загальний. Ви читали його? Прошу? По Регламенту, так. Правильно, пан Олександр? А де написано, що ми маємо його рекомендувати?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. У статті 235 рекомендації комітет затверджує і подає, а за підсумками обговорення вже вони доопрацьовуються і подаються з проектом постанови.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, це загальні рекомендації. У кінці написаний такий текст: за комітетськими слуханнями будуть ці рекомендації змінені, уточнені і так далі. Наскільки я розумію, вони дуже подібні до тих, що були раніше. Рекомендують Верховній Раді забезпечити прийняття законів, Кабінету Міністрів забезпечити розробку та затвердження порядку проведення інвентаризації документації з землеустрою у встановлені строки. До речі, тут те, що є до 1 січня, це ми вже в 0858 у законопроекті прийняли. Оце перекидка всього паперового в цей, ми просто за нього ще не проголосували в другому читанні.
Доручити Мінрозвитку економіки, торгівлі і сільського господарства разом з держслужбою провести до 1 січня 2022 року інвентаризацію документації з землеустрою, за якою здійснюється формування земельних ділянок, складання, і так далі. Доручити Мінекономіки… Дивіться, заповнити кадастр у нас доручення Кабміну до 1 серпня наступного року. Без рекомендацій.
Доручити продовжити роз'яснювальну роботу, зустрічі і так далі, і так далі.
Хто за такий загальний текст рекомендацій, прошу підтримати та проголосувати. Хто – за, ще раз? Переголосуємо. Хто – проти? Хто – утримався?
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Можна, Миколо Тарасовичу, одна секунда?
3 грудня о 14 годині через секретаріат ми поширимо інформацію, будемо робити результати технічного та фінансового аудиту, представляти по "Укрспирту". 3 грудня, 14 година. До 1 грудня було доручення Президента, ми його виконали. Всіх запрошуємо, інформацію вам розішлють через секретаріат.
(Шум у залі)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги! Колеги! Колеги, секунду! Депутати зі "Слуги народу", залишіться чуть-чуть, нам треба правки до 2194 підписати, сьогодні останній день. Чуть-чуть залишіться.