СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань аграрної та земельної політики

7 грудня 2023 року

Веде засідання голова Комітету ГАЙДУ О.В.

 

ГАЙДУ О.В. Будемо починати.

Іване Адамовичу, прошу провести реєстрацію, будь ласка.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, ще раз всім доброго дня. Прошу, реєструємося. Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Є, на місці.  

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Рудик Сергій.

Халімон Павло. Халімон Павло!

Чернявський Степан. Чернявський Степан!

 

ХАЛІМОН П.В. Халімон є. Ви так швидко прізвища називаєте, я не встигаю навіть включитись.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Павло Віталійовичу, аграрії – вони бистрі люди. Вони не бистрі, вони швидкі.

Павло Віталійовичу, дякую.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець Андрій Володимирович, голова підкомітету зовнішньоекономічної діяльності та виноградарства присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тільки я вас не бачу, шановний голово підкомітету, шановний Андрію Володимировичу.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. А так? 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. О! Дякую.

Бунін Сергій Валерійович.

 

БУНІН А.В. Всім доброго дня. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергію Валерійовичу, доброго дня.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  А щось Сергій Валерійович постарів дуже. Що таке? 

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Не ми такі, життя таке.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Герасимов Артур Володимирович. 

Грищенко Тетяна Миколаївна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Присутня. Всім доброго дня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тетяно Миколаївно, добрий день.

Гузенко Максим Васильович. Гузенко Максим Васильович!

Кириченко Микола Олександрович.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Всім доброго дня! Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Миколо Олександровичу.

Костюк Дмитро Сергійович. Костюк Дмитро Сергійович!

Кучер Микола Іванович. Миколо Івановичу, тільки що вас бачив в автомобілі.   

Лабазюк Сергій Петрович.

Литвиненко Сергій Анатолійович. Колеги, мене чути? Литвиненко Сергій Анатолійович.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Чутно вас, Іване Адамовичу. Гарно чути.

 

КУЧЕР М.І. Адаме Івановичу, Кучер присутній. Бо щось не було чути вас.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Миколо Івановичу, вітаю. Дякую. Зареєстрував вас.

Лабазюк,

Литвиненко, Костюк, Гузенко, Герасимов.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Костюк вмикається. Герасимов у відрядженні в Сполучених Штатах.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Зрозуміло.

Литвиненко Сергій.

Нагаєвський Артем.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. Є.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Нагаєвський присутній. Добрий день!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Артем Сергійович!

Нікітіна Марина Вікторівна.

 

НІКІТІНА М.В. Присутня. Вітаю, колеги.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю, Марина Вікторівна.

Петьовка Василь Васильович.

 

ПЕТЬОВКА В.В. Всіх вітаю. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Василь Васильович, вітаю.

Салійчук Олександр В'ячеславович.

 

КОСТЮК Д.С. Доброго дня! Костюк присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Костюк Дмитро Сергійович. Вітаємо вас.

Салійчук Олександр В'ячеславович, ще раз.

Соломчук Дмитро Вікторович.

Стернійчук Валерій Олександрович.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. Всім добрий день! Я на місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Валерію Олександровичу, вас бачу. Чудова посмішка. Дякую.

Столар Вадим.

Тарасов Олег Сергійович.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Присутній, Іване Адамовичу. Доброго дня!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Богдане Григоровичу!

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. Іване Адамовичу, на зв'язку.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Володимире Ярославовичу, добрий день!

Христенко Федір.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Присутній, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Артеме Олеговичу, добрий день!

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. Присутня. Доброго дня!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Маргарито Віталіївно, добрий день!

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Петро Васильовичу, мої вітання.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ще вмикається Дмитро Соломчук і Олександр Салійчук зараз в чаті.

 

САЛІЙЧУК О.В. Я вже на місці. Доброго дня! Вітаю.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день!

 

СОЛОМЧУК Д.В. Іване Адамовичу, вітаю. Також Соломчук на місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дмитро Вікторовичу, чую вас. Олександре В'ячеславовичу, чую вас.

Литвиненко, Лабазюк, Гузенко, Герасимов (в Америці). Чернявський Степан розмовляв, десь теж має ввімкнутися. Степан Миколайович?

Рудик Сергій.

Ітого зараз присутні, я думаю, колеги дореєструються, 21 народний депутат. Я думаю, що зараз дореєструються ще колеги.

Олександре Васильовичу, прошу.

 

ГУЗЕНКО М.В. Гузенко ще зайшов у чат.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

До розгляду на сьогоднішньому засіданні пропонуються наступні питання: про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення будівництва та експлуатації Національного військового меморіального кладовища, поданий народними депутатами України Пуртовою, Арахамією, Дубновим та іншими (реєстраційний номер 10289); про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо поводження з пестицидами та агрохімікатами в Україні, поданий народними депутатами Гайду, Кучером, Кириченком та іншими (реєстраційний нмоер 10207); про пропозиції комітету до проекту Плану законопроектної роботи Верховної Ради України на 2024 рік та "Різне". Проект порядку денного було розіслано. Пропоную його затвердити.

Іване Адамовичу, прошу.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Пане голово, можна слово?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. А можемо ми План законодавчої роботи перенести на перший?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо ніхто не заперечує, в принципі ми його проговорили вже минулого разу.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. То давайте перенесемо тоді, якщо немає заперечень, першим розглянемо, це буде швидше, а потім вже перейдемо до законопроектів, бо це буде трошки довше, ніж здається.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, Богдане Григоровичу.

Іване Адамовичу, прошу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гайду Олександр.

 

ГАЙДУ О.В. Я - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Іване Адамовичу, за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Халімон Павло Віталійович.

 

ХАЛІМОН П.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан Миколайович з'явився вже?

Чайківський – за.

Богданець Андрій Володимирович.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Бунін Сергій Валерійович.

 

БУНІН С.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Грищенко Тетяна Миколаївна.

 

ГУЗЕНКО М.В. Іване Адамовичу, Гузенка зареєструйте, будь ласка. І я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гузенко Максим Васильович, за порядок денний ви…

 

ГУЗЕНКО М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Я - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іване Адамовичу, підтримую порядок денний.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Іване Адамовичу, Грищенко за порядок денний. І підтримую пропозицію перенести пункт про план законопроектної роботи теж на перше питання. Дякую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Петьовка Василь.

 

ПЕТЬОВКА В.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Соломчук Дмитро.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. Стернійчук - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Торохтій - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЧУК В.Я. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Я - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Олександре Васильовичу, одноголосно.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Іване Адамовичу, Соломчук - за. Щось викинуло із інтернету. Соломчук - за.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Соломчук - за. Щось із зв'язком.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. З присутніх одноголосно, так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

Нагадую, що до комітету надійшов лист Голови Верховної Ради України Стефанчука Руслана Олексійовича з проханням опрацювати пропозицію Офісу Президента, Кабміну до плану законопроектної роботи на 2024 рік та подати пропозиції комітету до 8 грудня.

Ми це на минулому комітеті вже розглядали, на основі зазначеного секретаріатом було підготовлено відповідні пропозиції від комітету. Пропозиції складаються з двох розділів.

Перше - це перелік законопроектів, спрямованих на адаптацію законодавства України до положень права Європейського Союзу. У цьому розділі запропоновано 15 євроінтеграційних законопроектів, інших законодавчих ініціатив - тут так само 15 законопроектів.

А також ще було додано два законопроекти: проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо продажу на земельних торгах земельних ділянок, конфіскованих за рішенням суду у власність держави, наш комітет тут головний, таа проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування коштів до державного бюджету України від продажу на земельних торгах земельних ділянок, конфіскованих за рішенням суду у власність держави. В даному випадку головний Комітет з питань бюджету. 

Тож, колеги, все це вам було надіслано ще два тижні тому. Прошу затвердити цей План законодавчої роботи Верховної Ради України на 2024 рік. Іване Адамовичу, будь ласка.  

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Прошу, Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чайківський – за.

Богданець Андрій. Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Грищенко Тетяна.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Грищенко підтримує.

 

КУЧЕР М.І. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тетяно Миколаївно, Миколо Івановичу, дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Я - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Петьовка Василь.

 

ПЕТЬОВКА В.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За, Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Олександре Васильовичу, одноголосно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

Переходимо до іншого питання: про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення будівництва та експлуатації Національного військового меморіального кладовища (реєстраційний номер 10289). Я до слова запрошую автора законопроекту Пуртову Анну Анатоліївну. Будь ласка.

 

ПУРТОВА А.А. Доброго дня, колеги. Доброго дня, секретаріат комітету. Наскільки я знаю, з нами також присутня пані міністр з Міністерства ветеранів. Та в принципі, доброго дня всім добрим людям. 

Сьогодні до вашої уваги пропонується законопроект 10289 про внесення змін щодо деяких законодавчих актів щодо забезпечення  будівництва та експлуатації Національного військового меморіального кладовища. Законопроект вам дуже всім уже відомий, тому що більш як пів року ми працюємо над ним разом з вашим комітетом, з іншими колегами та з різними міністерствами, тому дякую всім органам влади за готовність діяти спільно заради реалізації цього проекту.

Національне меморіальне кладовище - це наш обов'язок вшанувати пам'ять наших військових, які поклали найцінніше - своє життя - на захист нашої Батьківщини. Я знаю, що багато колег моїх і з вашого комітету, і в принципі з усієї Верховної Ради, і я сама, ми багато працюємо з різними батальйонами, бригадами, з військовими. І на жаль, кожного дня чуємо про втрати, про постійні втрати кожного дня. Я думаю, що на сьогодні вже, на жаль, немає в країні людини, яка безпосередньо не зіштовхнулася з втратою знайомих чи знайомих знайомого на цій війні. Тому питання дуже болюче і актуальне. І  наше  завдання - зробити такий об'єкт, який буде гідний наших захисників.

Зараз ми докладаємо максимальних зусиль для того, щоб проект був реалізований якнайшвидше. Але разом з тим маємо обмеження, які передбачені законодавством, і наш законопроект виправлений на те, щоб зменшити ряд бюрократичних процедур будівництва кладовища. І що важливо, він іде без прив'язки до будь-якої земельної ділянки.

Минулий законопроект щодо цього був повернутий на комітет, на доопрацювання. І я хочу підкреслити, що змінилося саме від нього. Ми провели ряд консультацій ще з різними експертами, що є для мене основним, це те, що провели також консультації з родинами загиблих, і на яких ми дійшли компромісу щодо того, що необхідно ще додати в законопроект, і внесли в нього ряд змін.

Одне з важливих питань було щодо можливості перепоховання осіб, урни з прахом яких знаходяться на інших кладовищах, для того щоб вони були перепоховані в колумбарії на Національному військовому меморіальному кладовищі в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів  України.

Окремо також ще вчора проходила зустріч з представниками родин загиблих, обговорено було ще ряд інших питань, зокрема, наприклад, це організація зручного транспорту для відвідувачів і  постійно якихось курсуючих там шатлів від основних транспортних вузлів до  Меморіального кладовища.

Були питання щодо петиції по Меморіалу, щоб воно було розглянуто найближчим часом, і вже більш такі конкретні робочі дискусії, в які ми увійшли по конкретних питаннях будівництва. Але щоб рухатися далі по цих всіх питаннях нам потрібно прийняти законопроект, щоб прибрати будь-які бюрократичні перепони. Тому я буду просити комітет підтримати.

Якщо в когось є якісь питання, то з радістю буду відповідати. І впевнена, що пані Міністр, якщо вона з нами присутня, також захоче додати ще від себе позицію міністерства щодо законопроекту.

Тому дякую дуже, колеги.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Анно Анатоліївно.

Будь ласка, Юлія Анатоліївна Лапутіна – Міністр у справах ветеранів України.

 

ЛАПУТІНА Ю.А. Вітаю, шановні народні депутати, члени комітету! Дійсно прийняття проекту закону дозволить значно скоротити терміни будівництва, що є дуже важливим. Є важливими вимоги родин, тому що дійсно багато людей, які є в тому числі і переселенцями з тимчасово окупованих територій, втратили своїх рідних, потребують поховання.

Дякую, пані Анно, що зачепили саме питання того, що можливість перепоховання і в колумбаріях особливо (там все враховано) тих людей, які в тому числі були на окупованих територіях. І нами, міністерством, відповідно до плану графіку дій уряду зроблено всі підготовчі інструменти для того, щоб почати будівництво.

Нами утворено державну установу – Національне військове меморіальне кладовище. Ми також вчора брали участь у зустрічі з родинами загиблих і ми готові до того, щоб розпочинати. Але закон нам спростить дійсно процедуру, тому що всі вимоги, які є зараз за будівельними нормами, якщо таким чином рухатися, то це може затягнутися в часі, а ми не маємо зволікати, тому що родини дійсно чекають на поховання.

І хочу також зазначити, що це не буде виключно кладовище, це буде меморіальний комплекс на кшталт Арлінгтону в Америці, де будуть також меморіальні споруди, куди можна буде приїхати і подивитися на історію російсько-української війни і також на героїчні подвиги наших захисників і захисниць. Прошу підтримати.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Юліє Анатоліївно.

Будь ласка, Артем Чорноморов руку підняв.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Дякую, пане голово. Юліє Анатоліївно, моя колего Анно, дякую, що ви поставили цей законопроект.

У мене просто, знаєте, як дежавю: ми в комітеті цей закон уже втретє голосуємо. І в принципі, я так розумію, риторика не змінюється щодо певних політичних історій.  Юліє Анатоліївно, скажіть, будь ласка, чим цей закон, третій, відрізняється від другого, наприклад? З вашої точки зору. Просто поясніть членам аграрного комітету, бо ми його голосуємо три рази.

Дякую.

 

ЛАПУТІНА Ю.А. Ну, насправді є автори законопроекту, можливо вони краще, але ми також брали участь. Він спрощує процедури нам на сьогоднішній день розпочати будівництво. Він також враховує те, що просили родини загиблих, щоб була можливість перепоховання тих, хто зараз вже похований в колумбаріях, і перепоховання саме в колумбарій на Національному військовому меморіальному кладовищі. Це була одна із вимог родин загиблих.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Це ви говорили. Ви тільки що це говорили. Я це почув. Тобто це і є принципова різниця?

 

ЛАПУТІНА Ю.А. Цього не було в попередньому законі.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. В попередньому. Все. Так і скажіть: ці речі не були включені в попередні законопроекти.

 

ПУРТОВА А.А. Якщо можна, ще я додам? Якщо не проти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка, Анно Анатоліївно.

 

ПУРТОВА А.А. Ви ж мене знаєте, на дипломатичну роботу мене ніколи не візьмуть, тому що я завжди кажу все прямо і відверто, як є.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Ми це знаємо і поважаємо дуже сильно.

 

ПУРТОВА А.А. Ти правильно ставиш питання, тому давайте просто пройдемось, щоб дійсно на комітеті було розуміння, чому так відбувається. У нас був перший закон по іншій локації, це був мій закон, ми все знаємо, це по Бикивні.

 

ЧОРНОМОРОВ  А.О. Так, і підтримав його.

 

ПУРТОВА А.А.  На жаль, сталося так, що ця локація не підходить нам. Вона не підходить по різним причинам, там є висновок Інституту національної пам'яті, і тому цю локацію ми вже більш не розглядаємо.

По другому законопроекту, чесно тобі кажу, не було підтримки спочатку від багатьох родин, які є основними, родини загиблих, для яких ми цей законопроект і робимо. Тому тривали дуже важкі, чесно скажу, моральні консультації. І пані міністр дуже багато для цього зробила, і я особисто, тому що дуже важко розмовляти з родинами загиблих і дивитися їм в очі. Але наразі ми почули, в принципі, всі їх вимоги і поступово дійшли до того компромісу, це 5 чи 6 пунктів, які ми повинні виконати ще окрім цього законопроекту, для того щоб ми рухалися далі. На сьогодні це так.

От остання зустріч була вчора, але на цьому це не закінчилося і ми далі будемо продовжувати багато роботи. Це те, що я казала, наприклад, що наразі по закону у нас урни можуть зберігатися безкоштовно в крематоріях до одного року. То наразі всі ті урни, які тримаються в Київському крематорію, у них уже закінчується цей час і або вони повинні платити, або забирати. Тобто ці питання потрібно буде вирішувати на базі КМДА. Я буду з цим всім допомагати і разом будемо рухатися. І сподіваємося на підтримку вашу також в цьому.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Анно Анатоліївно.

Руку підняв Герасимов Артур Володимирович. Будь ласка.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Дякую, Олександре Васильовичу.

Добрий день, пані Аню, пані міністр, шановні колеги!

Дивіться, чесно кажучи, те, як взагалі вся ця ситуація  розгортається, починаючи з першого закону, неприпустимо робити такі  помилки в таких, я маю на увазі, чутливих історіях.

Але просто я хотів всім доповісти, що у нас рішення фракції відносно цього буде прийматися на засіданні завтра вранці. І в тому, що стосується цього закону, Аня знає, у нас є одна людина, яка чітко за це відповідає, це Володимир В'ятрович. Він комунікує з фракцією, він комунікує з тими, хто зараз просуває цей закон.  І скажемо так, не можу поки що сказати, рішення не приймалося, про підтримку чи не підтримку і так далі, але робота ведеться. І тут я хотів би Ані подякувати. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую,  Артуре Володимировичу.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Я вам також дякую. Дійсно ми з Володимиром у постійній комунікації. Він задає і влучні питання, і дає свої поради. Тому комунікація з ним іде. Сподіваюся, що дійдемо якоїсь згоди і рухатимемось також далі, тому що тут, чесно, немає якогось політичного питання, нам потрібно знайти місце, де гідно ховати зараз людей. Рухаємось разом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Богданець Андрій Володимирович.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Так, колеги, я тут підтримую повністю закон і хотів би просто закликати всіх його проголосувати, тому що дійсно виглядає дуже негарно, коли ми не можемо наших захисників, наших воїнів, наших героїв, дати їм гідне місце для поховання. Тому давайте ми його підтримаємо. І рухаємося швиденько по порядку денному.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Андрію Володимировичу.

Артем Олегович Чорноморов, рука піднята, є що додати ще, чи не опустили? Артеме Олеговичу!

Так, колеги, хто ще хоче висловитися по цьому питанню?

 

ПУРТОВА А.А. Пане Олександре! Поки ще там думають, якщо можна, від себе додам. Друзі, я дійсно знаю, що питання болюче, знаю, що ви всі багато працюєте з військовими і до вас можуть по цьому питанню звертатися і ще можуть там виникати якісь коментарі. Тому просто прошу підходити до мене в залі, телефонувати і казати, будь-які питання є. Я точно та людина, яка завжди старається почути і знайти якийсь компроміс, так щоб ми рухалися разом в цьому важливому питанні.

 

ЛАПУТІНА Ю.А. Шановні народні депутати, також, якщо можна, буквально два слова. Я хочу, по-перше, подякувати пані Анні, вона дуже проактивна. Ми провели багато консультацій, питання дуже чутливе, ми розуміємо всі можливі проблематики. Тобто я теж відкрита до комунікації, якщо потрібно,  звертайтеся до мене, я також буду комунікувати і допомагати  вирішити будь-які питання. Але прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, пані міністр.

Колеги, якщо не проти, тоді почнемо голосувати. Ставлю на голосування пропозицію проект Закону (реєстраційний номер 10289) включити до порядку денного 10 сесії Верховної Ради 9 скликання. Відповідно до статті 101 Регламенту визнати даний законопроект невідкладним та скоротити строки внесення альтернативних законопроектів до початку його розгляду, за наслідками розгляду законопроекту у першому читанні прийняти його за основу та в цілому як закон з техніко-юридичними доопрацюваннями.

Колеги, прошу голосувати. Іване Адамовичу!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так, колеги, голосуємо.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег. 

 

МЕЙДИЧ О.Л. За. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Я бачу. Дякую.

Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан, бачу. Степан Миколайович, ви появилися.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Колеги, всім добрий день! Вибачте, зв'язок був поганий. Іване Адамовичу, прошу зареєструвати і за законопроект – за. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Степан Миколайович, колеги, мене чути?

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Так, вас чути.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дуже поганий зв'язок. 

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Іване Адамовичу, може зараз так. Мене чути? Я – за і прошу зареєструвати.

Колеги, мене чутно чи це у Івана Адамовича?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Вас чутно.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Чутно вас. Це з у Івана Адамовича проблеми, Степане Миколайовичу.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. А, Іван Адамович. Я його щось навіть не бачу.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Його вибило, зараз…

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Є вже? Алло.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Є вже, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Все. Дякую.

Колеги, я вибачаюся, не було зв'язку.

Степане Миколайовичу, я вас почув і зареєстрував, і ви за порядок денний проголосували.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. І за порядок денний, і за законопроект.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. І за законопроект. Дякую.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець звичайно – за. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Грищенко Тетяна.

Герасимов Артур. Артур Володимирович. Немає зв'язку з Герасимовим.

Грищенко Тетяна.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Кучер – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Нагаєвський – за, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. Нікітіна – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Петьовка Василь.

 

ПЕТЬОВКА В.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Соломчук Дмитро.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О.  Стернійчук – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

КУЧЕР М.І.  Іван Адамович, Кучер – за. Не знаю, чи ви почули.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Миколо Івановичу, почув. Дякую. Все, дякую, почув.

Тимофійчук Володимир.

Соломчук Дмитро.

Грищенко Тетяна.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За. Іване Адамовичу, Тимофійчук – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Все. Дякую.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук. Грищенко Тетяна.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Грищенко випала з чату.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. 21 народний депутат – за.

Олександре Васильовичу, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу. Рішення прийнято.

Переходимо до наступного питання: про проект Закону про внесення змін до деяких законів України  щодо поводження з пестицидами і агрохімікатами в Україні (реєстраційний номер 10207).

Микола Іванович Кучер, я запрошую вас до слова, будь ласка, як автора законопроекту.

 

КУЧЕР М.І. Шановні колеги, добрий день! Я звертаюсь до всіх підтримати цей законопроект, тому що цей законопроект розв'язує одне питання, яке стало тут і буде (не чути). Це те, що стосується етикеток по засобах захисту рослин. 

(Не чути) просто всі ті українські виробники і західні виробники не встигнуть їх зробити. Тому є пропозиція продовжити до вересня 2024 року введення цього пункту, що стосується етикеток.

Дякую. Все дуже просто.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Миколо Івановичу.

Будь ласка, заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів Крамаренко Олена Володимирівна, будь ласка.

 

КРАМАРЕНКО О.В. Доброго дня, шановні депутати!

Міністерство підтримує цей закон без зауважень, ми підтримуємо його прийняття, тому що він дійсно спростить на сьогоднішній день бізнесу переоформлення тарних етикеток в зв'язку з тим, що на сьогоднішній день до 01.01.2024 у Міндовкілля не було повноважень щодо внесення змін до затверджених вже етикеток, препарати яких вже були зареєстровані. Тому  вважаю, що необхідно підтримати цей закон.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олено Володимирівно. 

Тарас Висоцький, будь ласка, Тарас Миколайович, від міністерства.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Доброго дня, Олександре Васильовичу! Доброго дня, шановні народні депутати, присутні на засіданні. Мінагрополітики підтримує відповідний законопроект. Як  зазначено, перехідний період вже імплементації не був наданий, а фактично вступає в одну дату, перезатверджувати все можна 1 січня, але це теж займає декілька місяців часу з точки зору процедури. Відповідно може створити певний дефіцит доступу препаратів для виконання весняно-польових робіт. Тому з метою того, щоб вони були вчасно зроблені, підтримуємо цю законодавчу ініціативу.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тарасе Миколайовичу, можна? Вибачаюсь. Торохтій Богдан Григорович руку підняв. Богдане Григоровичу!

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Олександре Васильовичу, там переді мною ще Артем Чорноморов підняв руку. Якщо можна, то спочатку йому. Напевно, так буде краще. Потім вже мені.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Артем Олегович, будь ласка.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Дякую.

Шановні колеги, я пам'ятаю закон пестицидів і гербіцидів, який був у нашого колеги Тарасова, і там була ця норма. У мене одне запитання тепер: чому тоді не передбачили це, по-перше? А по-друге, за моєю інформацією, що зважає представникам Кабміну, які зараз присутні, це зробити через постанову Кабміну? Це повністю їх можливості та в їх повноваженнях  зробити, оскільки закон, який був прийнятий до цього, дозволяє це зробити.

От у мене просто просте запитання: навіщо це пропускати через закон знову?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олено Володимирівно, є коментар по цьому, від  нашого колеги? 

 

КРАМАРЕНКО О.В. Вибачаюсь. Може, профільному спочатку надати слово міністерству?

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Так, я можу.

Тут питання  наступне,  дійсно, чому вони дали перехідний період, а  той момент не передбачили? Тобто є розуміння, що треба було б, щоб норма, яка говорить про можливість затвердження нового маркування вступала раніше, тільки, знову ж, з різницею у 8 місяців, наприклад, так як зараз пропонується в законодавстві, а потім норму про її застосування пізніше, як ніби цих 8 місяців було достатньо, щоб оновити маркування. А так виходить норма про те, що можна оновлювати, і те, що треба застосовувати, вступає одночасно, відповідного періоду для оновлення цього маркування немає. Дійсно, з точки зору проведення  експерименту є така можливість у Кабінету Міністрів України приймати рішення тимчасові, до двох років, як експеримент, там де по питаннях, які не врегульовані в частині законодавства. Це просто що це тимчасове рішення, а законодавство, воно має постійний характер… 

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Я правильно розумію, через Кабмін  можна?

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Ще немає заключення Міністерства юстиції в даному випадку, це крайня інстанція, яка має право оцінити цей механізм. Опція така потенційно є. Я думаю, що заключення Міністерства юстиції мало би бути десь протягом наступного, до двох тижнів в частині, що саме цей кейс, от він кожен окремо аналізується, що саме цей кейс, до нього можна також застосувати цей експеримент. Це питання наразі вивчається, щоб уже точно мати підтвердження правової можливості.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Я просто до чого веду? Що завжди, коли  незрозумілі особисті відношення, ну взагалі Кабмін є такий самий колегіальний орган, як і ми, якщо там щось не виходить або ще щось, якісь незрозумілі питання і інтриги і таке інше, все переводиться на комітет, на аграрний, як зараз, наприклад, що можна, в принципі, зробити через постанову Кабміну, ми все одно робимо через законодавчі ініціативи, закони і таке інше. Тобто я от це не розумію. Ми і минулого разу цей прийняли закон, зараз іще раз його приймемо, але просто відтермінування норм - теж якби, колеги,  ну тут трохи, як на мою думку, неправильно.

Дякую.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Ну повністю перелічити неможливо. Може представник прокоментувати. Може, частково зняти саму критичність, але повністю вирішити питання все рівно треба буде в якомусь комплексному, наприклад, законопроекті, не обов'язково в цьому, а в комплексному. Потенційно все-таки це доврегулювати в будь-якому разі, бо знову ж, рішення уряду мають тільки тимчасовий характер в частині експерименту.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Тарасе Миколайовичу, ви хочете сказати, що згідно минулого закону питання стосовно формату і тому подібне, і етикетки, і як її затвердити, це лише законом треба робити?

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Повноваження Міндовкілля. Можна зробити перехідний період щодо того, щоб попередньо затверджені можна було потенційно ввозити і використовувати, але не можна надати повноважень рішенням Кабінету Міністрів на затвердження нових майбутніх, тобто фактично на доступ нових все рівно рішенням Кабінету Міністрів не можна зробити, це тільки законом можна надавати повноваження.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О.  Так якщо я не помиляюся, Микола Іванович нам презентував не те, щоб затверджувати нові самі гербіциди, пестициди, які ввозяться у війну, в представленому законопроекті наголосив лише про етикетки, нічого взагалі не сказав...

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М.  Там дві частини.

 

КУЧЕР М.І. Там дві частини. Я просто швидко сказав, бо це центрове питання, від якого залежить режим поставок під урожай 2024 року.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Миколо Івановичу, дивіться, я повністю поважаю вас і розумію. Але завжди так виникає, коли будь-які ініціативи, наприклад, моя ініціатива стосовно захисту ґрунтів або ініціатива Андрія Богданця щодо звернення комісій, інших ініціатив від "Слуг народу" ви ніколи не підтримуєте, говорячи про якісь речі.

Зараз я не те, що висловлюю якусь неповагу – не підтримати ваш законопроект, я просто говорю, що дійсно є інший спосіб, він іде через Кабінет Міністрів. Навіщо нам приймати це рішення в комітеті? Як тільки ми якісь ініціативи, то чомусь наші ініціативи ніколи не підтримуються, просто ніколи.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Ініціаторами цього законопроекту були перш за все асоціації, він не урядовий. Можливо, якщо можна теж надати їм слово, хай вони повністю опишуть можливості.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Тарасе Миколайовичу, асоціації з міністерствами спілкуються так само, як і з нами. Я знаю, що Міністерство аграрної політики, як і Міністерство екології, завжди проводить робочі групи, на них представлено дуже багато асоціацій. Якщо це питання таке кричуще, що прямо уже все – горить, пожежа, і ми не можемо завезти гербіциди, пестициди до наступного року, то чому це на цих робочих групах не говорили, щоб постанови і підзаконні акти до минулого закону не розробляли міністерства?

Дякую.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Давайте, якщо є можливість, почуємо асоціації з цього приводу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Віктор Погорєлов, Українська Бізнес Асоціація.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. А можна? Олександре Васильовичу, а можемо ми поки що почути про другу частину цього законопроекту? Тому що по етикетках нам презентували його, а щодо другої частини... Ну, щоб всі колеги зрозуміли, що саме передбачено в другій частині, автори законопроекту щоб це нам повідомили.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, слушне зауваження. Будь ласка, Миколо Івановичу, можете додати стосовно другої частини? Миколо Івановичу!

 

КУЧЕР М.І. Микола Іванович на зв'язку. Там дві частини. Одна – перенесення дати. А  друга – чітке прописання повноважень Міндовкілля в частині затвердження вимог до оновлених форм, форм чи до етикеток, які відповідно використовуються для маркування пестицидів. Є одне речення: з'являються повноваження органу, в даному випадку Міндовкілля, в проекті.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Віктор Погорєлов, будь ласка, вам слово. Європейська Бізнес Асоціація.

 

ПОГОРЄЛОВ В. Шановні колеги, спробую пояснити логічно з самого початку, чому так сталося і чому цей законопроект  дійсно потрібен уже.

Станом на сьогодні і весь попередній рік, і попередній з 2006 року, це вже майже 20 років, питання етикетки для пестицидів регулювалося на рівні Постанови Кабінету Міністрів  295 плюс наказу Міндовкілля 490, яким була затверджена форма етикетки. І в процесі державної реєстрації на самому фінальному етапі заявник подає етикетку Міндовкіллю, вони її затверджують і реєструють препарат. І потім препарат має відповідати тій інформації, яка була затверджена. Це логічно. Держава за рахунок цього контролює те, щоб не було змін в чомусь, там в препараті, і він повністю відповідав тому, що на етикетці.

Коли прийняли Закон 4558, то статтю 10 розширили вимогами до етикетки, де більш детально прописали пункти, які  в принципі відповідають тому, що написано в 490-у наказі Міндовкілля. Але там є один пункт, який не відповідає: це термін до завершення реєстрації. Реєстрація зазвичай іде на 10 років і зазвичай терміном завершення реєстрації є 31 грудня десятого року реєстрації. Тобто  оцей кусочок невеличкий, який додали, він не несе принципово ніякого навантаження, тобто це не зміна препарату чи ще щось, це просто додаткова технічна інформація. І яка виникає проблема?

Зараз, як ви знаєте, Польща заблокована, мабуть уже за сотню фур, які ідуть в Україну зі старими етикетками, тому що ми не можемо змінювати зараз етикетку в зв'язку з тим, що закон вимагає реєструватись по 490-у наказу Міндовкілля. І вони вже зайдуть, мабуть, після Нового року.  Зі свого боку Міндовкілля логічно, що мало би внести зміни в наказ 490. Але вони цього зробити не можуть, тому що Мін'юст каже, що в Законі про пестициди в статті 16.1 таких повноважень у Міндовкілля немає. Як воно приймалося в 2006 році, я вам не скажу і, мабуть, уже ніхто не скаже з тих  команд, які працюють зараз  в міністерствах. Але сам факт, що є наказ, який діючий, але змінити його не можна і Міндовкілля в цілому має його  скасувати, тому що  він не відповідає закону, тому що в законі немає відповідних повноважень.

Відповідно проблем виникла от десь у вересні-жовтні місяці, коли ми почали розбиратися разом з Міндовкілля, а як же ми будемо з вами разом жити з Нового року. І виявили, що єдиний спосіб – це або те, що каже пан Тарас Висоцький, через пілотний проект постанову КМУ, або те, що зараз ми з вами разом обговорюємо, це законопроект.

Чому важливий законопроект? Тому що а) він дасть перехідний період, б) він дасть Міндовкілля повноваження затверджувати нову форму етикетки і внести її в процес державної реєстрації, щоб потім держава на рівні митниці і Держпродспоживслужби могла контролювати всі процеси, пов'язані з обігом препаратів. Якщо це не зробити, то висока ймовірність того, що митниця просто не буде пропускати продукцію в зв'язку з тим, що вона не відповідає вимогам закону, хоча там фактично технічна зміна.

Ми говоримо про 20 мільйонів каністр, на які хтось має оце вручну дописати "31 грудня 2032 року".

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Пане Вікторе…    

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло.

Будь ласка, Богдан Григорович Торохтій.

 

ПОГОРЄЛОВ В. Я готовий заслухати, якщо є питання. Тобто я суть пояснив.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Пане Вікторе, ви сказали, що вже є відповідь міністерства, а пан Тарас Висоцький сказав, що ще відповіді немає, там десь  повинна вона бути. Так кому вірити?

 

ПОГОРЄЛОВ В. Ні. Є відповідь Міндовкілля, які кажуть, що вони не можуть змінити свій наказ. Тарас Миколайович говорив про пілотну постанову Кабінету Міністрів, яка зараз в Мін'юсті. Тобто це два різних процеси, які ідуть паралельно.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Я розумію, тобто ідуть паралельно. Тобто є якась постанова, проект постанови (пілотний, да?), який може внести цю зміну. Тобто вже є. Тобто залишилося чекати…

 

ПОГОРЄЛОВ В. Він не може надати повноваження Міндовкіллю. Він може лише перенести на певний період вимогу щодо маркування. Суть постанови дуже проста.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Дивіться, я розумію. А ми до цього часу подивимось, що вони там перенесуть і як взагалі буде звучати ця постанова, і потім вже доопрацюємо законопроект, я так розумію?

 

ПОГОРЄЛОВ В. А якщо постанови не буде?

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Дивіться, якщо два тижні залишилося, то, може, буде.

 

ПОГОРЄЛОВ В. А може і не бути.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Дивіться, закон ми все одно не зможемо прийняти до кінця року. Чи зможемо?

 

ПОГОРЄЛОВ В. Я дуже сподіваюся, що зможете.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  У нас одна сесія залишилася.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. А якщо буде в цьому законопроекті дуже багато правок? Це риторичне питання. Дивіться, тобто я для себе зробив певний висновок.

Хотілося б Міндовкілля заслухати. Дивіться, закон був нашого колеги пана Тарасова прийнятий ще влітку, здається, так? Ну там треба подивитися, коли він вступив в дію. А що в цей час робилося відповідно міністерством, щоб зрушити це з місця? Тобто пілотний проект тільки може бути через два тижні, ну вони там десь місяць роблять оперативно. А інші там декілька місяців що вони робили? Чи сиділи чекали, коли знову законодавці щось там поміняють? А тепер, наприкінці року, вже звалимо все на законодавців.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Іване Адамовичу!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка, Олена Володимирівна це питання до вас.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Я є на місці!

 

КУЧЕР М.І. Дайте мені слово потім, добре?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. А я до чого? То до Олександра Васильовича.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олено Володимирівно, будь ласка, ми вас слухаємо.

 

КРАМАРЕНКО О.В.  Я хочу відповісти на це питання і хочу сказати дякую колегам, які відповідали до мене, і Бізнес Асоціації, і Тарасу. Хочу сказати, що так, ми дійсно не могли нічого зробити у зв'язку  з тим, що у нас немає повноважень цим законом, який був прийнятий 16 листопада 2022 року, у нас як у Міндовкілля не було повноважень щодо внесення змін до будь-якої постанови. Тільки законом надаються повноваження органу, центральному органу.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Пані Олено, ми це зрозуміли. А  скільки часу…

 

КРАМАРЕНКО О.В. Тому ми й не могли. Це перше питання.

Друге питання, ця норма вводиться з 01.01.24. Тобто тільки з 01.01.24  нас постає така можливість щось взагалі робити. Тобто перереєстровувати, так? Відповідно 295 постанова говорить нам, що суб'єкт господарювання подає нам на реєстрацію документи разом з тарною етикеткою. Тобто ці, які нові, з 01.01.24, вони вже будуть подаватися з новою інформацією в тарній етикетці, як вимагає цей закон. А ті, які були зареєстровані раніше, вони не можуть перереєструвати свою тарну етикетку, тому що вони вже замовили цю тарну етикетку раніше, ту, якою вона була затверджена, перезатвердити тарну етикетку можна тільки або у випадку перереєстрації, або у випадку вимоги, необхідності, це і прописано в законі. І надання нам таких повноважень.

Все. Дякую за увагу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Пане голово, чекаємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу вибачення, звук був виключений. Микола Іванович слово просив.

Будь ласка.

 

КУЧЕР М.І. Олександре Васильовичу, я перепрошую, бо якраз в дорозі і вибило.

Дивіться яка ситуація. Тобто ми, аграрний комітет, і ми повинні зрозуміти, що весною наші аграрії чекають нові сучасні гербіциди, що українські, що західні. І якщо ми не приймемо цей законопроект, то те, що стосується, що мені задали питання щодо першого пункту, ми уповноважуємо цим законопроектом центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування реалізації державної політики в сфері охорони навколишнього середовища, затверджувати форми та зміст етикеток пестицидів і агрохімікатів. Приймуть вони постанову, не приймуть, але страждати від цього будуть аграрії. Тобто ми весною просто не будемо мати гербіциди для того, щоб посіяти ту ж саму кукурудзу, соняшник, для того щоб купити фунгіциди, гербіциди.

Тому я вважаю, що, так, хтось наробив помилок. Це не ми. Але ми маємо можливість виправити ці помилки і зробити так, щоб гербіциди і ядохімікати були в наших аграріїв весною. Ось і все, що потребується цим законом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Хоменко Олег, будь ласка, УКАБ.

 

ХОМЕНКО О. Добрий день, Олександре Васильовичу, шановні народні депутати, урядовці! Наша асоціація безперечно підтримує зазначений законопроект. Ми підтримуємо всі асоціації, які виявили стурбованість і ініціювали зазначені зміни до законопроекту, насправді відбулася правова колізія в законопроекті і в законі, коли повноважень практично не було надано Мінприроди до затвердження. Звичайно, що можливо і раніше його перед тим, як почали звертатися виробники, виявити цю колізію можливо і не можна було, але сталося, як сталося. І цю проблему практично потрібно вирішувати.

Я згоден з Миколою Івановичем з тим, що навесні аграрії насправді зіткнуться з дуже великою проблемою. На минулих засіданнях комітету було озвучено членом вашого комітету з приводу того, що всі наші виборці - це наші аграрії. І було б трошки неправильно, щоб члени комітету чи комітет відвертався від аграріїв. Це реально голос аграріїв і реально питання, яке стоїть зараз нагально, і його потрібно конче вирішити. Ми звертаємося...

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Можна я йому трошки проясню? Коли зайшло питання виборців, я вам трошки проясню. Питання аграрного комітету – це не тільки аграрії виборці, це власники земель і користувачі. Коли в аграрному комітеті заходять ініціативи щодо захисту саме власників землі, то чомусь асоціації згадують знову аграріїв. На моєму окрузі, наприклад, 30-35 великих аграріїв, які у нас зараз в заручниках, не виплачують пені, держать приблизно 120 тисяч населення. Так виборці мої - це хто, ці 30 власників компаній чи все ж таки 120 тисяч людей? До вас запитання. От мої виборці як мажоритарника з Миколаївської області, якщо ви пішли вже з запитань виборців і електоральних полів.

 

ХОМЕНКО О. Я озвучував виключно те, що було озвучено на засіданні вашого ж комітету.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О.  Ні, ви зачепили питання виборців.

 

ХОМЕНКО О. Ні, я просто процитував те, що відбувалося на минулому засіданні чи на позаминулому. Було просто таке саме озвучено.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. У нас так же само аграрії потребують відстрочення продажу юрособам 10 тисяч гектар землі. Це теж у нас таке озвучується на комітеті. Це теж потреба аграріїв. Але чомусь  деякі лобі за це, а деякі лобі проти. Ми повинні як аграрний комітет мати зважену, що найголовніше, державницьку позицію. І якщо є можливості врегулювання це через Кабінет Міністрів, то аграрний комітет це, вибачте, не вільна каса в "Макдоналдсі".

 

ХОМЕНКО О. Пане Артеме, я розумію вашу стурбованість з приводу цього, але насправді якби була можливість зробити це через Кабінет Міністрів, то воно було б уже зроблено через Кабінет Міністрів. Тому є велике прохання і широка підтримка, на екологічному комітеті також було розглянуто зазначений законопроект і в екологічному комітеті насправді всі депутати підтримали цей закон.

(Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У когось є мікрофон включений, дуже погано чутно. 

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Так, перепрошую. Але нам уже доповіли, що можна розглянути це постановою, вже є пілотний проект, і якщо це терміново потрібно вирішити, це можна вирішити проектною постановою. А ви кажете, що нам (нерозбірливо)

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Трохи не так. Богдане Григоровичу, не так.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г.  Олександре Георгійовичу, я вас дуже прошу, ми ж тут спілкуємося, ви ж не асоціація, ви ж секретар нашого комітету. Якщо ми не в регламенті будемо, то будемо раді вас почути і ваші зауваження. Олександре Георгійовичу, перепрошую, давайте послухаємо розумних людей з асоціації і з міністерства.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Ще руку тягне Таміла Насонова.

Будь ласка, вам слово.

 

НАСОНОВА Т. Колеги, вітаю. Таміла Насонова, Американська торговельна палата. Від палати хотіла б зазначити, що у нас аналогічна позиція, яка була  озвучена Європейською Бізнес Асоціацією та УКАБом. І ми все ж таки хотіли просити вас якнайшвидше прийняти даний законопроект  за скороченою процедурою за основу і в цілому, оскільки не дуже буде добре, якщо у нас все ж таки виникне критична ситуація напередодні весняної посівної кампанії.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, пані Таміло.

Будь ласка, у кого є ще щось додати стосовно обговорення цього законопроекту?

Колеги, тоді будемо голосувати. За результатами обговорення ставлю на голосування пропозицію включити даний законопроект до порядку денного десятої сесії Верховної Ради дев'ятого скликання  і за наслідками розгляду законопроекту в першому читанні прийняти його за основу. Колеги, прошу голосувати.

Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Хто – за?

Гайду Олександр.

 

ГАЙДУ О.В. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Я підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Підтримую, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чайківський – за.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець – утримався.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Утримався.  

Бунін Сергій.

Грищенко Тетяна.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Підтримую. Але пропоную за основу і в цілому.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій бачу появився. Сергій Анатолійович.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Іване Адамовичу, зареєструйте мене, будь ласка. Підтримую Кучера.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Зареєструвався. Дякую.

Нагаєвський Артем.

Нікітіна Марина.

Петьовка Василь.

 

ПЕТЬОВКА В.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Соломчук Дмитро.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О.  За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Утримався.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Утримався.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Утримався. Але я вас не чую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чорноморов Артем, чути мене?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, вас чути, Іване Адамовичу. Чорноморов утримався.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шол Маргарита.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. Підтримую за основу і в цілому.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми голосуємо за основу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, Грищенко Тетяна.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Мораторій на продаж землі. За основу і в цілому.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Нагаєвський Артем. Нікітіна Марина. Соломчук Дмитро. Шол Маргарита.

Ітого 15 народних депутатів – за,  3 – утрималися.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Та начебто менше було, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Що менше?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Перерахуйте, будь ласка, "за" було менше.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гайду – за, Мейдич – за, Халімон – за. Три.

Чернявський – 4, Чайківський – 5, Гузенко – 6, Кириченко – 7,

Костюк – 8, Кучер – 9, Литвиненко – 10, Петьовка – 11, Салійчук – 12,  

Стернійчук – 13, Тимофійчук – 14, Юрчишин – 15, колеги.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Все, дякую. Дякую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Будь ласка, надрукуйте собі довідку і, будь ласка, ставте собі за мною цей... Ну для чого?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Так і будемо робити. Дякую вам, Іване Адамовичу. 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. Так і робіть, і, будь ласка, більше зауважень таких мені не давайте.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, дякую. Але я ще пропоную… Дякую. Рішення прийнято по цьому питанню.

Але, дивіться, так як у нас по даному питанню були дійсно зауваження стосовно того, що не виконується імплементація законопроекту 4548, який був прийнятий, то я пропоную ще проголосувати лист-звернення від комітету на Прем'єр-міністра, щоб він дав роз'яснення, чого сталась така ситуація.

Тобто тут явно є, що хтось не виконав саме свою роботу для того, щоб імплементувати даний  законопроект. То ми ж повинні розуміти, хто в цьому винний, хто, скажемо так, до 1 січня не зробив цю підзаконку.

Якщо не проти, колеги, пропоную проголосувати за такий лист на Прем'єр-міністра.

Будь ласка, Богдане Григоровичу.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Гадаю, що не проти. А можемо ми також всі інші законопроекти, які нами були прийняті, доручити секретаріату проаналізувати? Якщо ніяких дій не робиться виконавчою нашою владою, також звертатися до Прем'єр-міністра з цих питань. Гарна ініціатива.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Слушне зауваження. В принципі, я думаю, що ми можемо по всіх законопроектах, які були прийняті з 1 січня 2022 року, якщо немає імплементації, то звернутися. Але для того щоб по цьому конкретно законопроекту пришвидшити, давайте по цьому окремо. І плюс все, про що говорив Богдан Григорович, якщо не проти.

Тоді, колеги, я ставлю на голосування таку пропозицію. Іване Адамовичу, будь ласка.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Іване Адамовичу,  я - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Олександре Васильовичу, мене чути?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, чути зараз. Я - за.  

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гайду Олександр, я почув.

Мейдич Олег.

Халімон Павло. Халімон Павло. Мене чути?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Якось погано зі зв'язком.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Щось не чутно Івана Адамовича. Він "випав"?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Вмикається зараз.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мене чути, Олександре Георгійовичу?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Зараз вас чути, Іване Адамовичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чути, чути вас, Іване Адамовичу. Так-так, вас чути. Будь ласка.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чути, так? Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так-так.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

Халімон Павло Віталійович.

Чернявський Степан Миколайович.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Я – за, Адаме Івановичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Чайківський Іван Адамович – за.

Богданець Андрій Володимирович.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую, чую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Бунін - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Грищенко Тетяна.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Кучер - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Іване Адамовичу, перепрошую, за що ми саме голосуємо? Пропустив. Будь ласка.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Ми зараз голосуємо за лист-зверення до Прем'єр‑міністра.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Нікітіна Марина.

Петьовка Василь.

 

ПЕТЬОВКА В.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Соломчук Дмитро.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Торохтій – за, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Я – за, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

За – 19 народних депутатів.

Олександре Васильовичу, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

Наступне питання – "Різне". Колеги, в кого є які пропозиції? Знаю, що у Сергія Буніна була пропозиція.

 

БУНІН С.В. Колеги, хочу попросити, у зв'язку з тим, що ми обрали шлях євроінтеграції та здобули статус кандидата на членство в Європейському Союзі, ми брали зобов'язання для здійснення заходів адаптації національного законодавства до законодавства Європейського Союзу. Окремої уваги потребує питання приведення у відповідність до міжнародних вимог норм українського законодавства у сфері безпечності харчових продуктів і ветеринарної  медицини.

Тому прошу вас підтримати звернення до Генерального директора Всесвітньої організації охорони здоров'я, щоб вони включилися до опрацювання питань імплементації до національного законодавства положень, які мають регулювати заходи професійної діяльності фахівців ветеринарної медицини. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, будь ласка, хто за пропозицію Сергія  Валерійовича?

Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Олександре Васильовичу, будемо голосувати за це?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Це комітетське, правильно?

 

БУНІН С.В. Це комітетське. Від комітету щоб звернулися. Проект листа є в "Групі" в чаті.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Я зрозумів.

Гайду Олександр Васильович.

 

ГАЙДУ О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Мейдич Олег.

Халімон Павло.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Я – за, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Чайківський – за.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Бунін - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Грищенко Тетяна.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. Гузенко - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Іване Адамовичу, я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Нікітіна Марина.

Петьовка Василь.

 

ПЕТЬОВКА В.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А.  Дякую.

Соломчук Дмитро.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

За – 18 народних депутатів.

Олександре Васильовичу, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

 

БУНІН С.В. Дякую, колеги.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Петро Юрчишин ще руку підняв. Будь ласка.

 

ЮРЧИШИН П.В. Шановні колеги, я не буду брати до уваги коментар щодо ринку землі за основу та в цілому, але прошу вас врахувати, що сьогодні йде блокада кордону і наші аграрії у великому мінусі. І якщо би ми ще на сьогоднішній день не підтримали аграріїв, а саме по гербіцидах, по реєстрації, не підтримали даний законопроект, ми внесемо ще більші проблеми нашим аграріям. Тому я прошу вас в подальшому такого не робити. Тим більше, сьогодні воєнний стан, я прошу теж це врахувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Петро Васильовичу, зрозумілий коментар.

Є пропозиції? Колеги, є якісь пропозиції ще?

 

ГУЗЕНКО М.В.  Шановні колеги, дозвольте, будь ласка.    

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Максим Гузенко.

 

ГУЗЕНКО М.В. Дивіться, я хотів би звернути вашу увагу на таку  ситуацію, яка склалася на сьогоднішній день стосовно жд-тарифів, які виросли в грудні. Для прикладу, всі розуміють, нікому не потрібно пояснювати на сьогоднішній день, в якому стані взагалі аграрії знаходяться. Це Сумщина, Чернігівщина, Харківщина. При збиранні втрата техніки, підриви і все таке інше. Зменшення по озимині це посівних площ, тому що немає реалізації сільгосппродукції. І незважаючи на ці всі такі моменти, у нас ще є підвищення саме тарифів. З чим це пов'язано, взагалі незрозуміло. Чи у нас недостатньо вагонів, чи тягу кудись віддали? По  інформації з ринку, що 80 відсотків тяги віддали на перевезення по руді. Але це така неперевірена інформація. Якщо в когось є додаткова ще інформація, то будь ласка, доповніть.

Незрозуміло чому в нас лише 9 тисяч вагонів, які використовуються, які на ринку. Для прикладу, сьогодні вартість однієї тонни більше 2 тисяч гривень – це виїхати із Сумщини. Ну які аграрії можуть це витримати? Ми ж розуміємо, що ці всі тарифи, вони кладуться сьогодні на плечі аграріїв. Ну взагалі ми можемо отримати на наступний рік, ну просто пустуватимуть площі і все.

Тому я просив би звернутись саме від аграрного комітету чи запросити Мінінфраструктури, якщо це можна, щоб вони пояснили, у зв'язку з чим це пов'язано. Де наші вагони, в якій кількості?

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Олександре Васильовичу, дозвольте мені  доповнити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, будь ласка, Степане Миколайовичу.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Колеги, хочу підтримати  Максима, тому що я  випадково був на одному засіданні при УЗ і вони розказували, наскільки вони дорого продають вагони у використання. А потім радник міністра Соколов навів цифру, що у них десь 5 тисяч вагонів із незрозумілих причин або вони так щось таке говорили, я це не зрозумів, стоять під забором і вони їх не пропонують на аукціони. Тобто получається, що вони якусь кількість, не всю, скажемо так, а переважну меншість кидають на аукціони, а решта стоять під забором, тим самим піднімається ціна на перевезення. А ми розуміємо,  що це все в кінці лягає на ціну для наших аграріїв.

То я підтримую Максима звернутися до Мінінфраструктури та УЗ, щоб вони прийшли, саме звернутися від комітету листом, і надали нам інформацію, скільки у них вагонів, по якій ціні, за який термін працюють вагони УЗ, а за який термін приватного парку. Бо також ринок говорив про те, що вагони УЗ їдуть десь від Сумщини до Одеси  24 дні! А приватні вагони їдуть за 4-5 днів. Хто ж буде їх купувати? Тим самим приватний бізнес працює, а УЗ з незрозумілих причин (і саме ці причини, я думаю, що надо заслухати) не дає цих 5 тисяч вагонів в ринок. То як?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Так, яка кількість вагонів саме знаходиться в ринку "узешних"?

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. І термін роботи. Так, треба їх почути. Я прошу теж підтримати цього листа від комітету. І ми зрозуміємо, що відбувається. Бо саме ціна сьогодні дає таку можливість заробляти саме тільки спекулянтам. І це наші аграрії не зрозуміють, це ж наші виборці (так?), як члени комітету говорять.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, зрозуміло. Ми побачили в чаті ці листи. Колеги, пропоную тоді проголосувати за дані звернення.

Іване Адамовичу.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Олександр Васильович, можна? За результатами обговорення їх потрібно доопрацювати: уточнити щодо дефіциту вагонів і розбити, скільки приватних, скільки у власності Укрзалізниці.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Олександре Георгійовичу, і термін доставки.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так, Степане Миколайовичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозумів. Тоді що ми робимо? Ми доопрацьовуємо листи, оті два листи, які зараз у чаті.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Ні, Олександре Васильовичу, голосуємо їх за основу з доопрацюванням, що ми доопрацюємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Все, супер.

Іване Адамовичу! Я просто не бачу Івана Адамовича.

 

_______________. У нього пропав Інтернет. Якщо можна, щоб ви провели підрахунок, Олександре Васильовичу, в порядку виключення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді голосуємо за дану пропозицію.

Гайду  – за.

Мейдич Олег.

Рудик Сергій Ярославович.

Халімон Павло Віталійович.

Чернявський Степан Миколайович.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Я – за, Олександре Васильвоичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чайківський Іван Адамович. Його нема.

Богданець Андрій Володимирович.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Бунін Сергій Валерійович.

 

БУНІН С.В. За, підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Герасимов Артур Володимирович. Немає. Не бачу його.

Грищенко Тетяна Миколаївна. Немає.

Гузенко Максим Васильович.

 

ГУЗЕНКО М.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Кириченко Микола Олександрович.

Костюк Дмитро Сергійович.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Кучер Микола Іванович.

Литвиненко Сергій Анатолійович.

Нагаєвський Артем Сергійович.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Я – за, Олександре Васильовичу. І також прошу, я пропустив, зв'язок був поганий, по гербіцидах теж врахувати мій голос "за".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.

Нікітіна Марина Вікторівна.

Петьовка Василь Васильович.

Салійчук Олександр В'ячеславович.

Соломчук Дмитро Вікторович.

Стернійчук Валерій Олександрович.

Тимофійчук Володимир Ярославович.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

І за Буніна теж – за, бо зв'язку не було.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Торохтій Богдан Григорович.

Чорноморов Артем Олегович.

Шол Маргарита Віталіївна.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За.

Юрчишин Петро Васильович. Петро Васильович Юрчишин.

 

САЛІЙЧУК О.В. Колеги, Салійчук - за.

 

ЮРЧИШИН П.В. Юрчишин - за.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Салійчук - за. Юрчишин - за.

 

КУЧЕР М.І. І Кучер - за.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. Стернійчук - за.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Кучер - за. Стернійчук - за.

Так, у нас 13 голосів. Мейдич Олег Леонідович. Халімон Павло Віталійович. Чайківський так і не з'явився, так, Чайківський?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ні, не з'явився.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Не з'явився.

Грищенко Тетяна Миколаївна. Кириченко Микола Олександрович.

Литвиненко Сергій Анатолійович. Нікітіна Марина Вікторівна. Петьовка Василь Васильович. Соломчук Дмитро Вікторович. Чорноморов Артем Олегович. Торохтій Богдан Григорович.

Колеги, 13 голосів.  У нас кворум пропав.

 

ГУЗЕНКО М.В. Якщо можна, наступного разу або завтра поставити це питання ще раз.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте.

 

ГУЗЕНКО М.В. Просто колеги розійшлися, а дуже важливе питання, бо у нас же фермери збанкрутують, поки всі зберуться і досидять до завершення комітету. Ну якось неправильно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександре Георгійовичу, я вас прошу до завтра доопрацювати листи, які у нас в чаті подали.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Олександре Васильовичу, от Кириченко з'явився. Може, нам вистачить?

(Шум у залі)

   

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Нам два треба.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Нам треба три голоси.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Кириченко – за.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Кириченко – за.

Не вистачає два голоси.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. А Івану Адамовичу, Олександре Васильовичу, можете сказати?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Він не включається. Якщо він включиться...

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. У нього пропав інтернет, у Івана Адамовича.

 

ГУЗЕНКО М.В. Я думаю, що всі би проголосували, просто розійшлися, так якось некрасиво.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Наберіть Халімона ще. Ну це ж не проблема.

 

_______________. Просто, колеги, я вам скажу, у військовий час це просто саботаж, те, що я почув, але треба розібратися з тією УЗ. Бо те, що твориться…

 

ПЕТЬОВКА В.В. Петьовка – за.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Василю Васильовичу, дякую.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Зараз включиться Грищенко.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  І Литвиненка наберіть, будь ласка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, хто ще не голосував?

Мейдич Олег Леонідович.

Халімон Павло Віталійович.

Чайківський Іван Адамович.

Грищенко Тетяна Миколаївна.

Литвиненко Сергій Анатолійович.

Нікітіна Марина Вікторівна.

Соломчук Дмитро Вікторович.

Торохтій Богдан Григорович.

Чорноморов Артем Олегович.

Колеги, одного голосу не вистачає.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Тетяна Миколаївна зайшла щойно в чат.

Тетяно Миколаївно, ви чуєте нас?

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Все, чую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тетяно Миколаївно, лист до Укрзалізниці, який зараз у чаті. Голосуємо за лист до Укрзалізниці, до Кубракова та до самої Укрзалізниці.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. За.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Все. Дякую, колеги. Рішення прийнято.

 

ГУЗЕНКО М.В. Дякую всім, колеги. І окрема подяка Тетяні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую всім, хто вийшов, а потім зайшов. Всім дякую, колеги.

Комітет оголошую закритим. Лист готуємо. Всім до побачення!

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку