СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань аграрної та земельної політики

29 березня 2024 року

Веде засідання голова Комітету ГАЙДУ О.В.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви не проти, може почнемо вже реєструватися? Зараз 15 людей підключаються.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чудова думка. Розпочинаємо. Я думаю, колеги доєднаються. Щоб не втрачати час.

 

________________. Нас з Нагаєвським вже 16.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, розпочинаємо реєстрацію.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я на місці. Всім доброго дня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

Рудик Сергій.

Халімон Павло.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М.  Є, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю.

Чайківський присутній.

Богданець Андрій.

Бунін Сергій.

Колеги, я прошу, будь ласка, повідключайте мікрофони, хто зараз не відповідає. Будь ласка, повідключайте мікрофони, фонить.

Богданець Андрій.

Колеги, я нічого не чую зовсім. Я не знаю, у мене такий зв'язок чи у вас? Олександре Васильовичу, у мене нормальний зв'язок?

 

________________. Так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, продовжуємо реєструватися.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ С.М. Колеги, я дуже прошу, повідключайте мікрофони, будь ласка. І продовжуємо реєструватися.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Бунін Сергій.

Герасимов Артур.

Грищенко Тетяна.

Гузенко Максим.

 

________________. Всім доброго дня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гузенко Максим.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Всім доброго дня, присутній.

 

БУНІН С.В. Іване Адамовичу, Бунін Сергій присутній. Добрий день всім.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Кириченко присутній теж.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Кириченко Микола, я зареєстрував. Дякую.  Відключайте мікрофон.  Бунін Сергій, зареєстрував, відключайте  мікрофон.

 

БУНІН С.В. Дякую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Костюк Дмитро. Костюк Дмитро.

Кучер Микола. Кучер Микола.

Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. Вітаю, Іване Адамовичу. Вітаю, колеги. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергію Петровичу, вітаю.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Присутній. Доброго дня, шановні колеги.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Сергію Анатолійовичу.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Присутній, Іване Адамовичу. Вітаю всіх, колеги.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Артеме Сергійовичу,  вітаю.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. Доброго дня, колеги, присутня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Марино Вікторівно.

Петьовка Василь Васильович.

Олександре Георгійовичу, будь ласка, подивіться, в кого з колег включені мікрофон, бо ж неможливо вести комітет, розумієте?

 

_______________. Іване Адамовичу. я виключаю одразу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Ну тоді виключайте. Ви подивіться, в кого зараз включені телефони, хтось там наради проводить в себе в кабінеті. Ну це ж неможливо просто. Колеги, майте повагу один до одного.

Петьовка Василь.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Вітаю, колеги, присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Олександре В’ячеславовичу.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Вітаю, колеги, присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дмитре Вікторовичу, дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. Добрий день, присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Доброго дня, Валерію Олександровичу, дякую.

Столар Вадим.

Тарасов Олег.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Присутній. Доброго дня, шановні колеги.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Богдане Григоровичу.

Тимофійчук Володимир.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Іване Адамовичу, Грищенко присутня, але погане покриття.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тетяно Миколаївно, дякую. Відключайте мікрофон, я вас зареєстрував. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ХАЛІМОН П.В. І Халімона зареєструйте, будь ласка, Іване Адамовичу. Вітаю.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Павле Віталійовичу, вітаю, добрий день. Зареєстрований, відключайте мікрофон.  

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. Присутній. Добрий день.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Володимире Ярославовичу.

Христенко Федір.

Чорноморов Артем. Чорноморов Артем.

Шол Маргарита.                

 

ШОЛ М.В. Всім доброго дня. Я присутня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Маргарито Віталіївно.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. Доброго дня. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Петре Васильовичу, мої вітання.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Іване Адамовичу! Мейдич. Будь ласка, зареєструйте. Доброго дня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Зареєстрував.

Рудик Сергій.

 

КУЧЕР М.І. Іване Адамовичу! Кучер. Зареєструйте.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Миколо Івановичу, зареєстрував.

Рудик Сергій.

Герасимов Артур.

Гузенко Максим.

Костюк Дмитро.

Петьовка Василь.

Столар Вадим.

Тарасов Олег.

Христенко Федір.

Чорноморов Артем.

Немає.

21 народний депутат є присутній на засіданні аграрного комітету.

Олександре Васильовичу, прошу, продовжуйте засідання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

Колеги, до розгляду на сьогоднішньому засіданні пропонуються такі питання.

Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо поширення сортів бавовника в Україні, друге читання, реєстраційний номер 10427-1.

Презентація основних положень проекту Закону про засоби захисту рослин і добривні засоби, поданого Кабінетом Міністрів України, реєстраційний номер 11062.

Та "Різне".

Колеги, всі матеріали були розіслані. Пропоную проголосувати за даний порядок денний.

Іване Адамовичу, будь ласка.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, прошу голосувати.

Але Рудик Сергій,  десь  промайнуло, що він з'явився на зв'язку. Я б хотів зареєструвати.

 

РУДИК С.Я. Є. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергію Ярославовичу, мої вітання. Дякую.

Отже, Олександре Васильовичу, 22 народних депутати беруть участь у засіданні аграрного комітету.

Отже, колеги, голосуємо за порядок денний.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чайківський - за.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Іване Адамовичу, Богданець - за. І прошу, якщо зараз пропаде у мене зв'язок, за сам законопроект також - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. 

Грищенко Тетяна.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М. О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. За, Іване Адамовичу.  

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Лабазюк Сергій Петрович.

 

ЛАБАЗЮК С.П. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Литвиненко Сергій Анатолійович.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Нагаєвський Артем Сергійович.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Нікітіна Марина Вікторівна.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Соломчук - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А.  Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую, Петре Васильовичу.

Отже, Олександре Васильовичу, 21 народний депутат - за порядок денний.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

Розпочинаємо роботу. Перше питання. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо поширення сортів бавовника в Україні, друге читання, реєстраційний номер 10427-1.

Колеги, 18 березня цього року ми переглянули висновок комітету стосовно цього проекту, врахували відповідні зауваження Комітету з питань інтеграції до Європейського Союзу та ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти його за основу та в цілому.

Правка номер 1 Чернявського, Чайківського, Тимофійчука  повторює проголосовану комітетом редакцію від 18 березня. Фактично ми ще раз узаконюємо наше попереднє рішення. Така редакція вже була нами проголосована в залі. Секретаріат підготував порівняльну таблицю до другого читання даного проекту, де пропонується правки Чернявського врахувати. Поправки, які співпадають з редакцією комітету від 18 березня, врахувати редакційно. Всі інші – відхилити.

Степане Миколайовичу, якщо є бажання, можете прокоментувати.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Колеги, добрий день! Олександре Васильовичу, ви сказали все. Ці мої правки тільки підтверджують те, що ми проголосували, не будемо втрачати час. Якщо у колег є інші пропозиції, нехай пропонують.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Степане Миколайовичу.

Тарасе Миколайовичу Висоцький,  є якісь там доповнення може?

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Добрий день! Дякую, Олександре Васильовичу. Дякуємо. Дійсно були на Комітеті євроінтеграції, ви це все підтримали, ще раз вдячні, підтримуємо запропоновану пропозицію та редакцію. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Тарасе Миколайовичу.

Тоді, колеги, ставлю на голосування пропозицію...

 

_______________. У мене є пропозиція. Добрий день.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Привіт.

 

_______________. У мене є пропозиція: будь ласка, зареєструйте мене. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Слушна пропозиція. Ми тебе бачимо, реєструємо. Будь ласка, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Зареєстровано.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування пропозицію підтримати порівняльну таблицю, підготовлену до другого читання проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо поширення сортів бавовника в Україні (реєстраційний номер 10427-1) з редакційними уточненнями і положеннями. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти зазначений законопроект у другому читанні та в цілому як закон у редакції, запропонованій комітетом з необхідними техніко-юридичними доопрацюваннями.

Колеги, прошу голосувати за дану пропозицію. Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Прошу, голосуємо, колеги.

Гайду Олександр.

 

ГАЙДУ О.В. Я - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Мейдич Олег. Мейдич Олег!

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Рудик – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Підтримую, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чайківський – за.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Грищенко Тетяна.

Гузенко Максим.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Костюк Дмитро. Дмитро Сергійович.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Кучер – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. За, підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іван Адамович. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Соломчук Дмитро. Соломчук Дмитро!

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Соломчук – за, Іван Адамович. Вибачайте, Соломчук – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Соломчук Дмитро – за. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

 

Шол Маргарита. Шол Маргарита!

 

ШОЛ М.В. Я тут, за. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Да, Маргарита Віталіївна. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Ітого, 21 народний депутат – за даний проект рішення.

Олександре Васильовичу,  прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую,  Іване Адамовичу.

Друге питання. Презентація основних положень проекту Закону про засоби захисту рослин і добривні засоби, поданий Кабінетом Міністрів України (реєстраційний номер 11062).

Я до слова запрошую заступника Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Крамаренко Олену Володимирівну. Олено Володимирівно, ми вас слухаємо. Будь ласка.

 

КРАМАРЕНКО О.В. Доброго дня, шановні народні депутати, шановні запрошені колеги! Хочемо сьогодні представити проект Закону України про засоби захисту рослин і добривні засоби. Завдання і реформування сфери допуску до ринку засобів захисту рослин і добривних засобів встановлені євроінтеграційними зобов’язаннями України, рішеннями РНБО, які введені в дію Указом Президента України, та  планами законодавчої роботи Верховної Ради України і програмними документами уряду. Увага до екологічних питань та безпеки продуктів харчування є пріоритетними завданнями для досягнення цілей сталого розвитку. У  зв’язку з цим необхідність впровадження нового законодавства, яке б відповідало євроінтеграційним стандартам,  є нагальною.

Тому хочемо сьогодні представити основні, основне, що пропонується цим проектом закону, це законопроект, який спрямований на імплементацію положень актів ЄС до законодавства України та адаптацію процедур допуску до ринку препаратів із кращими європейськими практиками. Основними актами ЄС в цій сфері є Регламент ЄС 1107, це стосовно розміщення на ринку засобів захисту рослин,  Регламент ЄС 2019, встановлює правила щодо розміщення на ринку добривних засобів. Також законопроект в разі його прийняття дасть змогу імплементувати в українське законодавство ряд інших актів права ЄС, які регулюють специфічні процедури в процесі регулювання засобів захисту рослин і добривних засобів. Основні положення, які отримає даний законопроект, це приведення термінології і/та процедур допуску до ринку засобів захисту рослин і добривних засобів до  європейських стандартів, класифікація діючих речовин за ступенем їх ризику для поступового виведення з ринку небезпечних речовин, запроваджується єдиний підхід до пакування, маркування, рекламування препаратів, впроваджується механізм запобігання та протидії обігу фальсифікованих засобів захисту рослин, контролю за їх обігом та утилізацією. Впроваджується принцип біоетики і еквівалентності для дослідження засобів захисту рослин. Повністю форматується допуск до ринку та обіг добривних засобів. Впроваджуються цифрові інструменти та передбачається автоматизація процесів прийняття рішень. Комплексний підхід до оцінки засобів захисту рослин не тільки виходячи із препаративної форми, а окремо до кожного компоненту препарату або речовини, яка застосовується із препаратом. Встановлюються обмеження та заборони до застосування компонентів у складі препаративних форм або разом із препаратом. До ринку допускається тільки препарат, для якого науково обґрунтоване його застосування та ефективність. Зменшується кількість тестування на тваринах та скасовується необхідність повторного проведення досліджень для еквівалентних речовин.

На ринку препарати будуть відповідати єдиним вимогам до пакування і маркування відповідно до вимог ЄС. Пакування препаратів містять унікальний ідентифікатор, який дасть змогу перевірити їх на автентичність та прослідкувати обіг до утилізації тари. Чіткі вимоги до рекламування, що не зможуть ввести в оману щодо ризиків при застосуванні. Суб'єкти господарювання ведуть облік препаратів, які вони виробляють, імпортують, експортують, зберігають або вводять в обіг відповідно до окремого порядку, затвердженого урядом.

Інформаційно-комунікаційна система, яка створюється у вигляді державного  реєстру, дасть змогу значно підвищити обсяг допустимої інформації про препарат. У вільному доступі буде розміщено максимально можливу інформацію стосовно препарату, тобто відповідність, безпечність, вплив на нецільові об'єкти природних екосистем, норм і регламентних застосувань, норми і обмеження, встановлені для кожного препарату. Сигнальні значки небезпеки, порядок дій при виникненні небезпечної ситуації і вся інша інформація, яка буде корисна для громадян і суб'єктів господарювання.

Також передбачена можливість проведення подання в електронній формі інформації та матеріалів для отримання дозвільних документів та адміністративних послуг в електронному вигляді. Повністю змінюється підхід до розміщення на ринку добривних засобів, запроваджуються європейські підходи до обігу добривних засобів, процедура оцінки відповідності добривних засобів. Виробники,  імпортери та розповсюджувачі гарантують, що продукція, виготовлена та розміщена на ринку України, відповідно до встановлених законодавством вимог. Учасники ринку добривних засобів дотримуються обов’язків, визначених законодавством, та постачають на ринок якісну і безпечну  продукцію. 

Це основні положення даного законопроекту, який ми просимо підтримати і прийняти його як закон, який змінює підхід і приближує нас до Європейського Союзу.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую,  Олено Володимирівно.

Колеги, є якісь питання стосовно цієї презентації, це краще робити саме  на етапі  презентації, бо коли ми будемо розглядати вже на першому читанні, щоб в нас було менше питань.

 

_______________. Олександре Васильовичу, от в мене є до Олени Володимирівни запитання. А не можна зробити в такій доступній більш формі: от в нас є, а це буде, тобто або було, а це буде? Щоб ми просто зрозуміли, що в даному випадку на ринку зміниться, чітко для наших фермерів, для наших аграріїв застосування там засобів захисту, добрив і так далі. От як було і як має бути, як нам треба провести. Це просто, щоб можна було пояснити чітко і зрозуміло для фермерів всіх.

 

КРАМАРЕНКО О.В. Добре, ми це зробимо і надішлемо до комітету, для того щоб можна було це розповсюдити для всіх.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо, дякуємо. Це буде дуже добре.

 

_______________. Будь ласка,  у мене теж є таке невеличке питання. Як ви бачите механізм реєстрації цих захисту рослин та добрив? Є якісь напрацювання, сам механізм?

 

КРАМАРЕНКО О.В. Звісно. З  нами зараз присутній Юрій Бондаренко, це начальник управління. Він може більш детально розказати про цю процедуру, як вона буде відбуватись. Юрію, будь ласка.

 

_______________. Будь ласка,  якщо можна. Тільки коротко, щоб  більш так тезисно. 

 

БОНДАРЕНКО Ю. Добрий день. Ну щодо механізму реєстрації. Так, ми бачимо цей механізм реєстрації, він також закладений в актах ЄС, які до Регламенту 1107 працюють. Там єдині підходи до оцінки і схвалення діючих речовин, ми його будемо запроваджувати окремим актом уряду, що передбачено в законопроекті. Єдині підходи до даних, які повинні мати всі засоби захисту рослин, у тому числі їхні діючі речовини. Тобто в принципі по великому рахунку сам механізм кінцевої реєстрації не буде великим чином відрізнятися від теперішнього механізму, просто він включає ще етапи схвалення діючої речовини і компонентів визначених, і також перевірку на те, щоб компоненти препарату не були заборонені, для цього будуть створюватися окремі переліки. Тобто там більшої відмінності, надто великої немає від сучасного етапу. Тобто все буде нормально і все зрозуміло.

Дякую.

 

_______________. Скажіть, а хто буде здійснювати саму реєстрацію? Яка державна установа?

 

БОНДАРЕНКО Ю. Законом передбачено, що і реєстр державний веде, і здійснює реєстрацію Міністерство захисту довкілля наразі.

 

_______________. А яка умова державної реєстрації? Тобто це теж прописано буде саме в цьому законі чи в підзаконні буде прописано?

 

БОНДАРЕНКО Ю. Ні, умови державної реєстрації чітко визначені в законопроекті, це схвалення діючих речовин, схвалення компонентів, безпечність, результати досліджень, тобто все там чітко визначено. На підзаконку це не виносилося.

 

_______________. Там ще у вас була в законі норма стосовно страхування. Тут не дуже зрозуміло, як вона працює. Чи можете там коротко дати якісь пояснення?

 

БОНДАРЕНКО Ю. Щодо страхування. Дивіться, нещодавно прийнятий Закон про страхування, там уже винесені ці питання, що поводження з засобами, ну, там пестициди підлягають страхуванню.

У нас у законопроекті закладено, що екологічний ризик діяльності поводження з пестицидами, якщо я не помиляюся, підлягає страхуванню.

 

_______________. А там збереження  чи перевезення, чи як, чи просто страхування? Як ви це бачите? Чи ті, хто торгує повинні страхувати?

 

БОНДАРЕНКО Ю. Взагалі більшим пріоритетом ставиться страхування від застосування, тобто від діяльності тої, яка може призвести  до небезпечного впливу. Перевезення вже страхується, воно вже є. Хочеться визначити, щоб у разі негативного впливу можна було б відшкодувати ці збитки і щоб хтось ніс за це...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Просто тут незрозуміло, хто є суб'єктом, який суб'єкт господарювання повинен страхувати. Це дуже важливо для того, щоб ми розуміли, на кого це лягає - чи на трейдерів, чи на імпортерів і так далі. Тобто щоб ми могли пояснити це аграріям, бо це теж важливо, на кого цей тягар буде лягати, скажемо так. Якщо ви не готові зараз більш конкретно відповісти, то дайте, будь ласка, нам таку довідку, щоб ми розуміли.

І, колеги, якщо там глобально немає інших питань, давайте сформулюємо може питання більш детально, надамо міністерству, для того щоб вони змогли нам відповісти перед тим, як  ми будемо його виносити вже на комітет на розгляд.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М.  Олександре Васильовичу, я руку підняв.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Соррі, я не бачив.

Будь ласка, Степан Чернявський.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Колеги, хотів би ще звернути увагу, у мене питання після презентації, так, саме ну страхування, Олександре Сергійовичу, дякую, а ще по утилізації тари. На кого вона покладається як процес, хто сплачує за цю утилізацію, хто відповідальний? Те ж саме, як  і по страхуванню. Тут теж незрозуміло. Якщо ми покладемо це на виробника, добре, виробник сплатить там утилізаційний збір, так, і що там, я не знаю, куди гроші ідуть? Можете, міністерство, розказати по цьому процесу, по утилізації тари? Бо наші фермери отримують засіб, потім висипають там, використовують, але потім куди вони дівають цю тару? Питання.

 

БОНДАРЕНКО Ю. Дивіться, ну, по-перше, закон трошки розмежовує державне регулювання, щоб не плутатися в одному законі. З приводу поводження з відходами - він відсилає до Закону про управління відходами оновленого. А з приводу порядку, що робити саме з тарою, окремо там є пункт, цей порядок буде затверджуватись окремо Кабінетом Міністрів. Буде зовсім новий порядок і там будуть ці всі процедури виписані. Тому що в законі це виписати - це дуже технічне  і обширне поняття. Тобто це буде окремий акт уряду з цього питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Сергій Петрович Лабазюк руку підняв.

Ваше питання.

 

ЛАБАЗЮК С.П. Вітаю, колеги. Насправді я вважаю, що питання досить непросте, складне. Звичайно, воно на часі, у нас є зобов'язання перед нашими партнерами і ми їх маємо виконувати. Але вже декілька колег вносили пропозиції, я також хочу внести пропозицію:  не просто сформувати список питань і на них отримати письмову відповідь, я би просив голову в першу чергу, давайте ми організуємо разом з представниками міністерства спільну зустріч, на яку ми підготуємо питання, і не шляхом письмової відповіді, а проведемо дискусію, тому що питань є багато. Наприклад, одне з питань, а чи буде перехідний період і який буде перехідний період для тих чи інших діючих речовин на ринку України.

Тому на питання Івана Адамовича коротко скажу, у нас як мінімум для аграріїв може з'явитися, я не стверджую зараз, що точно з'явиться, може з'явитися більш малий список препаратів, які можна використовувати на території України, а відповідно це може призвести до здорожчання тих чи інших продуктів або, точніше, технологій захисту і так далі, тому що будь-які додаткові витрати або обмеження при реєстрації, вони призведуть до здорожчання продуктів, засобів захисту рослин.

І ми бачимо, що зараз вже йде мова і про мінеральні добрива, органічні добрива (реєстрація), щоб тут не з'явилася якась більш така вузька монополія, яка однозначно призведе до здорожчання. Тому я прошу і вношу пропозицію: все ж таки ми комітетом маємо сформувати перелік питань, а у нас їх буде багато, я так вже відчуваю і бачу, щоб ми провели зустріч і, як мінімум, почули відповіді, як максимум, зуміли спільно відкоригувати оту форму, яка буде завтра працювати на ринку.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергій Петрович.

Олег Бондаренко, будь ласка. Руку підняв.

 

БОНДАРЕНКО О.В. Доброго дня, шановні колеги. Дякую за запрошення на комітет. Я хотів би перш за все дати відповідь на питання пана Степана Чернявського. Так от, стосовно тари. Ми прийняли Закон про управління відходами, відповідно до якого маємо запровадити механізм розширеної відповідальності виробника. Про що він каже, цей механізм? Виробник тари або зараз ми будемо споживати термін "пакування", так от, виробник пакування, в яку розкладаються ці токсичні небезпечні відходи пестицидів і агрохімікатів, він несе відповідальність за подальший збір цієї тари і її утилізацію. Для цього він має об'єднуватися в спеціалізовані асоціації, так звані організації розширеної відповідальності виробника, нести таку відповідальність і виконувати необхідний відсоток збору і рециклінгу (переробки) такої тари. Якщо він не буде виконувати такі показники з рециклінгу, то він буде нести перед державою відповідальність. Тобто практично це буде окрема ланка економічної діяльності по збору цієї тари, її утилізації подальшої або повторного використання, але тільки в тому випадку, якщо вона буде відповідати певним вимогам. Не буде це покладатися на аграріїв, не буде це покладатися на державу, це має покладатися на той бізнес, який запускає цю тару, це пакування в обіг. Це стосовно цього питання, якщо стисло, відповів.

І ще одне питання. Шановні колеги, я хотів би додати до виступу Олени Володимирівни, я хотів би вам нагадати, що ми наприкінці 2022 року прийняли Закон про забезпечення хімічної безпеки та управлінням хімічною продукцією, який вступає в дію 29 червня 2024 року, тобто вже через 3 місяці. Так от, цим законом з переліку видів ліцензування були виведені особливо небезпечні хімічні речовини. А саме до цих особливо небезпечних хімічних речовин відносяться і пестициди, агрохімікати, тому для того, щоб запровадити належне державне регулювання виробництва таких засобів захисту рослин, які належать до  токсичних речовин, нам потрібно якомога швидше прийняти саме цей закон, який сьогодні був презентований, тому що в іншому випадку у нас буде значна прогалина в законодавстві.

Тому я прошу вас долучатися до обробки цього законопроекту. Готовий проводити спільні заходи разом з нашим комітетом. Наш комітет, думаю, буде підтримувати цей законопроект. І я дуже прошу його швидко опрацьовувати і подавати до залу, тому що інакше у нас будуть, у нашому законодавстві будуть значні прогалини.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, пане Олеже.

Ви не проти пропозиції, яка була від Сергія Петровича Лабазюка, щоб ми зустрілися найближчим часом, може наступного тижня чи на пленарному тижні, для того щоб  обговорити основні питання з вами, з представниками міністерства чи із заступником міністра пані Оленою Володимирівною, чи з міністром, щоб ми могли вже чітко розуміти, як ми будемо рухатися.

 

БОНДАРЕНКО О.В. Завжди за зустрічі і спільні засіданні, й інші заходи з вашим комітетом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олег Володимирович.

Тоді, колеги, якщо не проти, ми беремо цю інформацію до уваги, найближчим часом організуємо таку робочу групу, для того щоб проговорити ті питання, які ми сьогодні вже задали, та я бачу, що серед наших колег є багато питань, які ще ми не обговорили, для того щоб ми могли вже з зрозумілістю приймати цей законопроект в першому читанні.

Дуже вам дякую, Олена Володимирівна, Олег Володимирович.

Ми цю інформацію беремо до відома і переходимо до питання "Різне". Колеги, будь ласка, в кого є пропозиції по "Різному"?

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Пане голово, можна, будь ласка?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Торохтій.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Шановні колеги, дивіться, ми 20 березня запросили Фонд держмайна на підкомітет і заслухали. Там було дуже багато різних питань до фонду, які потрібно доопрацьовувати. Тобто під час обговорення інформації там був присутній заступник Голови Фонду держмайна України Ігор Тимошенко, члени комітету підняли там ряд проблемних питань щодо реалізації зазначеного Закону 3272 від 27.07.23, це, нагадаю, той законопроект, який ми проходили 7587, і там багато невирішених, скажімо так, питань, які потребують вирішення.

Тому пропоную в рамках парламентського контролю, в тому числі законодавчого регулювання у сфері ефективного використання земель сільськогосподарського призначення держаної власності і управління державними підприємствами, установами та організаціями створити робочу групу. Зараз я в чат комітету надішлю вам всім проект листа, яким ми запросимо також наших колег, колег з економічного комітету. Тому прошу колег підтримати дану пропозицію – створення робочої групи та направлення листів до інших комітетів, щоб залучити інших фахівців, тому що нам там буде потрібно ще, мабуть, і з бюджетного, і з фінансового та податкового комітету для розроблення нормативно-правових актів та їх подальшої реалізації. Проект листа я скинув вам, тому прошу проголосувати за таку пропозицію, за ініціативу створення робочої групи та направлення листів депутатам та іншим членам комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Богдане Григоровичу.

Олександре Георгійовичу, це ж питання потрібно голосувати, я так розумію?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так,  безумовно, Олександре Васильовичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, я зрозумів.

Колеги,  ставлю на голосування пропозицію, яку проговорив Торохтій Богдан Григорович. Просто щоб не повторювати, він в принципі сформулював.

Колеги,  будь ласка, хто за таку пропозицію?

Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так,  шановні колеги, прошу голосувати за дану пропозицію.

Гайду Олександр.

 

ГАЙДУ О.В. Я – за. 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

Рудик Сергій. Рудик Сергій.

Халімон Павло.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ  С.М. За,  Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чайківський – за.

Богданець Андрій. Богданець Андрій.

Бунін Сергій. Бунін Сергій.

Грищенко Тетяна.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Костюк Дмитро. Костюк Дмитро.

Кучер Микола.

Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За,  Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем. Нагаєвський  Артем.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Однозначно – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В.  За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.    

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Колеги, хто доєднався?

 

ГУЗЕНКО М.В. Іване Адамовичу, ще Гузенко долучився. І за порядок денний також - за. Зарахуйте, будь ласка.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гузенко Максим...

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Іване Адамовичу, а ви - за?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Ми вас зареєстрували.

Перепрошую?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Іване Адамовичу, ви - за? Ви не проголосували.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Як це не..? Зразу проголосував. Після Чернявського. За.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Дякую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Як я можу не голосувати? Ви що?

Гузенко Максим - зареєстрував. І за дане рішення - за. Так?

 

ГУЗЕНКО М.В. Так.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, прошу, хто ще доєднався?

Мейдич Олег.

Рудик Сергій.

Халімон Павло.

Богданець.

Бунін.

Грищенко Тетяна.

Кучер Микола.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Чорноморов ще доєднався.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Костюк Дмитро.

Нагаєвський Артем.

 

_______________. Я перепрошую, за що голосуємо? Зв'язок пропадає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За створення робочої  групи щодо Фонду держмайна. З питань використання земель державної власності.

 

(Загальна дискусія)

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, не всі разом. 

 

_______________. А хто буде входити в цю робочу групу, можна перелік побачити народних депутатів?

 

________________. Перелік депутатів ми будемо затверджувати на наступному, я пропоную затвердити. Зараз направити листи до секретаріату, до голови комітету щодо включення в робочу групу. Всі бажаючі, хто захоче, долучайтеся, перелік осіб ми затвердимо, персональний склад, хто буде голова і все інше, пропоную затвердити на наступному пленарному засіданні. 

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Нагаєвський - за.

Колеги, прошу, хто ще не голосував.

Мейдич.

Рудик. 

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Іване Адамовичу! Чорноморов. Прошу мене зареєструвати і мій голос зарахувати як  "за".

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чорноморов Артем. Зареєстрували. І голос - за.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Дякую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, все?

Ще раз нагадую: Мейдич, Рудик, Халімон, Богданець, Бунін, Грищенко Тетяна, Костюк Дмитро, Кучер Микола - немає.

17 народних депутатів - за.

Рішення прийнято.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Дякую, колеги.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Олександре Васильовичу, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

Колеги, які ще питання в порядку денному "Різне"?

Так, якщо немає, Тарасе Миколайовичу, ми хотіли послухати від вас про ситуацію, яка була вчора на переговорах з поляками. 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дивіться, Олександре Васильовичу, я хочу ще таке одне питання підняти. Я не знаю, але, дивіться, зараз у нас багато проходить різних переговорів, що стосується експорту аграрної сільськогосподарської продукції. Зараз, я так розумію, що колеги якраз проінформують про хід подій переговорів, які відбуваються, але всі переговори, які сьогодні відбуваються, вони надто складні. І дуже багато сьогодні ми маємо різних запрошень від комітетів, наших друзів, і в тому числі і з Польщі, і з Прибалтики, але на сьогоднішній день поїхати на такі зібрання фактично нам як народним депутатам дуже важко. Крім того, що ми їдемо за власний кошт, витрачаємо час у своїй роботі, представляємо інтереси нашої країни, але в будь-якому випадку нас сьогодні фактично блокують на виїзд за кордон. Ми не їдемо там у своїх інтересах, ми їдемо представляти державу. Я би хотів, щоб ви підняли перед  Головою Верховної Ради дане питання, тому що смішно – не відпускають мене, так хай делегують на свій погляд тих членів нашого аграрного комітету, які будуть представляти інтерес країни і нашого аграрного комітету, і аграріїв в цілому. Тому що доходить до якихось певний абсурдів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, Іване Адамовичу, всі питання ми обговорюємо постійно з Головою Верховної Ради. І останнє засідання у нас було минулої суботи, це питання обговорювали, зараз будуть продумувати механізм, при якому будуть депутатів, особливо ті, хто представляє інтереси саме галузі в переговорній позиції з нашими колегами, знайти процедуру випуску таких депутатів. Тобто це питання на контролі, воно рухається, але дуже повільно. Вибачте, це не від мене залежить, але...

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Олександре Васильовичу, може дійсно давайте не тільки ми обговорювати будемо, давайте звернемося від комітету до Голови Верховної Ради, щоб саме цю пропозицію уже викласти від комітету, не тільки від вас, ви якби просите, не потрібно нікого просити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Степане Миколайовичу, я прошу від комітету, не від себе особисто.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Олександре Васильовичу, бачите, вони не реагують. Давайте уже не тільки як від голови комітету, від всіх членів комітету звернемося, і дійсно це питання якось потрібно вирішувати. Бо ми, по-перше, не знаємо, як відбуваються ці перемовини, може, дійсно треба наше втручання, бо відповідаємо, чесно кажучи, політично саме ми, бо нас люди вибирали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Згоден.

Будь ласка, Торохтій руку підняв. 

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Степан Миколайович, Іван Адамович, можливо, давайте ви підготуєте якийсь лист чи спільно напрацюємо лист до Голови Верховної Ради щодо даного питання і проголосуємо його? Якщо є зараз напрацювання, давайте зробимо зараз і проголосуємо відразу і звернемося до Голови Верховної Ради. Ну, нагальне питання, потрібно вирішувати. І проголосуємо комітетом, звернемося до Голови Верховної Ради, нехай нам надають письмову відповідь. Давайте в письмову форму це переведемо, тому що дійсно, можливо, там, на усні якісь попередження або якісь прохання вони реагують так. Можливо, на письмові вони по-іншому будуть реагувати.

 

_______________. Я згоден. 

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Тим паче, що всі ці дії, ми ж розуміємо, що вони незаконні щодо обмеження.

Дякую, шановні колеги.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Старинець руку підняв. Олександр Георгійович, у вас рука.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Олександр Васильович, шановні члени комітету, оці відмови відбуваються на підставі пункту 2 Розпорядження Голови Верховної Ради номер 1367 від 29 грудня минулого року. Пункт 2 звучить так: "Забезпечення міжпарламентського співробітництва за умови наявності офіційного запрошення керівника парламенту". Тобто якби змінити цей пункт, внести зміни – депутатів парламенту, голів комітетів, фракцій. Бо це відмова була вчорашня, не будемо називати прізвища кого, але на підставі цього 2-го пункту. Хоча запрошення було від колишнього спікера минулого скликання і керівника комітету.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, Олександр Георгійович, ви ж пам'ятаєте, коли мене не випустили на панельну дискусію саме з цього приводу в Польщу, коли приїхали туди протестувальники  і мене запросили саме особисто, щоб там  відстоювати інтереси наших аграріїв, але мене теж не випустили в останній день, коли повинен був виїжджати. Ну це…

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так, Олександр Васильович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто я вже і купив квитки і так далі. Ну, це таке.    

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. То може пропонувати внести зміни в цей пункт розпорядження?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, якщо кворум ще є, давайте ми це і внесемо, цю пропозицію. Це нормальна пропозиція, якщо нас голова комітету профільного держави чи депутати нас запрошують, то чому ми не можемо виїжджати саме для обговорення цих питань? Ми ж їдемо стосовно цих питань. Тому я думаю, що це нормальна позиція. Якщо ніхто не проти, у нас є кворум, можемо зараз поставити це на голосування і підготувати такий лист. Колеги, не проти?

 

ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Так, давайте.   

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так. Давайте все-таки його проголосуємо. Я думаю, що це буде правильно. Добра, слушна пропозиція.

Олександре Васильовичу, я в загальному вражений. Я перший раз почув, що вас не випустили як голову комітету. Ну добре там, нас, "босяків"…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Іване Адамовичу, там були розборки такі. Вони не могли навіть сказати чому. Тому що я не в групі дружби, розумієте, з Польщею. Хоча минулого року я саме на таку ж подію…

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Та ні, розумієте, ну це смішно просто. Як ми будуємо країну сьогодні, відносини? А потім завтра вступати в Європейський Союз, а нас сьогодні, бляха, просто не пускають, вибачте мене, щоб  відчути ту зараз позицію, яка є там, на одному, другому, третьому засіданні. Колеги запрошують, такі самі колеги. Сьогодні поїдуть там поляки, голова комітету з Польщі приїде в Прибалтику, голова там комітету з Литви буде відповідно представляти своє село, а з України не буде нікого - ні  голови комітету, ні заступників, нікого абсолютно. Ну це ж просто смішно! Тому що хтось  собі щось там придумав.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Згоден з вами, Іване Адамовичу.

Колеги, я сподіваюсь, що кворум ще є. І давайте поставимо на голосування. Якщо кворуму не буде, то ми це зробимо на наступний раз. Давайте будемо голосувати. Не проти?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ні-ні, давайте тоді.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді голосуємо за дану пропозицію. Потім Олександр Георгійович сформулює. Тобто вона вже сформульована, за зміну другого пункту, правильно?

 

______________. Може більш ширше? Внесення змін до  розпорядження, зокрема зміну 2-го пункту. Можливо зняти і погодження з керівниками груп дружби?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну так.

 

______________. 2-й пункт однозначно змінити. І внести, ми ще пропрацюємо, які ще пункти, ну треба теж послабити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так-так. Добре.

Голосуємо тоді?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так-так, Олександре Васильовичу. Давайте ставити на голосування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування дану пропозицію, для того щоб змінити 2-й пункт і пункт про підписання керівника  групи дружби, бо це взагалі, на мій погляд, повна єрунда.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Добре. дякую.

Прошу, голосуємо, колеги.

Олександр Васильович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Я – за, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Мейдич Олег.

Рудик Сергій.

Халімон Павло.

Чайківський – за.

Богданець Андрій.

Бунін Сергій.

Грищенко Тетяна.

Гузенко Максим.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

 

ГУЗЕНКО М.В. Іване Адамовичу, Гузенко – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую, Максиме Васильовичу.  

Костюк Дмитро.

Кучер Микола.

Лабазюк Сергій.

 

ЛАБАЗЮК С.П. За, підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую, Сергію Петровичу.  

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Я – за, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А.  Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Чорноморов Артем.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. Юрчишин - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Чорноморов, Кучер, Костюк, Грищенко, Бунін, Богданець, Халімон, Рудик, Мейдич -  немає.

Отже, 16 народних депутатів - за.

Рішення прийнято.

Олександре Васильовичу, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Рішення прийнято. Дякую.

Торохтій руку підняв.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Шановний пане голово, шановні колеги, прошу, якщо можете, пропоную надіслати до 5 квітня голові комітету через СЕДО листи щодо включення членів нашого комітету до складу робочої групи та інших народних депутатів.

Перепрошую. Дякую, пане голово.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми можемо це зафіксувати в рішенні, яке ми приймали по створенню робочої групи, Олександре Георгійовичу?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так. У тому рішенні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Все. Дякую.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Щоб не затягувати процес...

 

_____________.  Олександре Георгійовичу, то голосувати не треба за це рішення окремо?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Ні.

 

_____________. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді, Тарасе Миколайовичу, вибачаюсь, що трохи  затягнули,  але ми хочемо все ж таки послухати, як проходили перемовини, на якій все стадії. Будь ласка, ми вас уважно слухаємо.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Дякую, Олександре Васильовичу.

Шановні народні депутати, тут є дві частини. Ну що в межах перемовин України з Польщею постійно також уточнювали, як ідуть перемовини між послами ЄС в частині продовження зони вільної торгівлі ще на рік. Це взаємопов’язані речі. Почну з глобального. Фактично посли ЄС  в кінцевому результаті зійшлися на такому компромісі, що будуть рахувати, там було спочатку 2022-2023-й середнє,  потім ряд країн - Польща, Франція -  хотіли 21-й додати, зійшлись на компромісі, що будуть рахувати середнє за друге півріччя 21-го, 22-й, 23-й, то  середнє за 2,5 роки. На цьому компромісі всі погодились. І це буде середнє рахуватись по продукції: цукор, яйця, м’ясо птиці, крупи, овес, мед, кукурудза. Пшениця, теж була дискусія,  пшеницю не додали. Пшениці немає. От по цій продукції. Це дуже важливо, бо знову ж таки це було в один і той самий період, постійно видно було, що делегати польські, вони  також уточнювали, що там, яка позиція Європейського Союзу в цілому.

З урахуванням цієї позиції, коли це 2,5 роки, про що домовились на рівні Україна-Польща? Значить, перше, цукор. Домовились, що там на рівні асоціацій зафіксують обсяги, ну фактично утримуються від великого обсягу цукру в Польщу з української сторони. Насправді він не був великий. Я от відкрив, за березень тисяча тонн було додатково з 75 тисяч тонн. По цукру знайшли компроміс. Далі профільні асоціації, наша Укрцукор і там їхні, просто далі будуть спілкуватись, квітень-травень, щоб це було дотримано, понятійна, скажемо, домовленість. І питань немає. По м’ясу птиці  і яйцям так само, оскільки  воно  в принципі в Польщу не йшло, воно йшло в дальші країни в основному. Це показали цифри,  питання зняли.  По меду також були представники Спілки  пасічників України, Віталій Нагорняк  її очолив, на жаль, після трагічної смерті Стретовича, і він домовився з колегою з Польщі, теж  пасічники, вони там були, в принципі, і по меду теж дискусії зняли.

Ще було дві позиції по дискусіях, це малина, перш за все морожена та соки. По соках теж була Українська плодово-овочева асоціація від нас, Тарас Баштанник – керівник. З їхніми домовилися, в принципі, узгодити обсяги, не конкурувати. Там із сербами більш конкурувати спільно, які теж великі виробники малини. І теж наступного тижня зустрічаються, там меморандум все фіксує.

В принципі, по цьому всьому домовлялися, а потім одне питання, яке, на жаль, не дозволило загально все-таки це все закріпити, це зернові. Коли підійшла дискусія по пшениці і кукурудзі, поляки, вони наполягали, ну, ситуація, щоб ми розуміли, ми пшеницю і кукурудзу в Польщу не експортуємо вже рік, ще з квітня минулого року вони обмежили, потім з вересня ми ліцензування ввели, тобто вона туди не експортується. Дискусія була про транзит. Поляки наполягають, щоб, ну, їхнє було бажання, щоб в тому числі закрити транзит пшениці або кукурудзи через Польщу. Глобально це обсяги невеликі, щоб ви розуміли, це 120-150 тисяч тонн, у нас все через Одесу вже їде. Плюс більшість цієї пшениці, наприклад, вся їде в Гданськ і потім в Південну і Східну Азію. Вона навіть в Європі не зупиняється. Кукурудза дійсно їде там в Німеччину, в Австрію, в Італію, в ці країни транзитом. Але просто тут питання, що обсяги невеликі, але знову ж, це вже показали факт, що контракти підписують там до кінця травня як мінімум, і на судна, і на інші речі. І це в принципі прецедент неправильний. Такого не було, щоб ми на таке погоджувалися. Якщо зараз це зробити, це ж зможуть зараз, розумієте, почати всі інші також те чи інше обмежувати. І наче показали, що обсяги ці не конкурують з польськими, бо вони йдуть в треті країни. Але в кінцевому результаті один із заступників почав відверто кожного з членів асоціацій польських по одному виводити на якісь окремі перемовини і після цього, це все тиждень тривало, вони в кінцевому результаті типу: ні-ні, для нас транзит  принципово. І виходить, перемовини завершилися нічим, на жаль. Через таку поведінку, ви бачили мою публікацію, насправді це я так коротко описав його поведінку, що там відбувалося, це дійсно, на жаль, правда.

Про це також піднялося відкрито на спільному засіданні урядів. Ну ми, перше, надіємося, що все-таки якась буде політична всередині Польщі дискусія і вдасться там наступного тижня повернутися до цього без цього фактору і це фіналізувати. Навіть ті асоціації, як "Унія", інші, готові вже приїжджати  в Україну до наших асоціацій, запросили дійсно подивитися. В квітні вони продовжать оці перемовини. Ідея як кінцева ціль, щоб все-таки оте, що було усно домовлено, зафіксувати спільні меморандуми між асоціаціями. Це би стало передумовою розблокування кордонів. Ціль кінцева – це розблокування фізичних кордонів для всієї продукції.

Тому виглядає так, що, по-перше, там зараз половина пунктів заблоковані, половина – ні, плюс вони не 24 на 7, трошки рухається, але, звісно, це не те, що потрібно. Тому виглядає так, що все-таки з урахуванням оцього, що правильно показали, хто там дійсно проти цього і що вже фермери навіть, вони більш-менш готові домовлятися, що все-таки протягом квітня вдасться це зробити і розблокувати, все-таки повернутися до торгівлі, яка була раніше, в тому числі з урахуванням європейського рішення, яке наступного тижня має вже в цілому бути проголосоване, те, що 2,5 роки середня квота рахується, яка в принципі більшість фермерів задовольняє і також мало би заспокоїти. Ось такий, якщо коротко, поточний стан.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Сподіваємось, що на наступних перемовинах будуть якісь рухи, бо дійсно ми бачили, ну, саме з публікацій бачили, що активно все ж таки наша переговорна група працює, але поляків щось не можемо ми ніяк умовити, накручують ці асоціації. Ну, це треба якось переломити.

Колеги, якщо є якісь запитання до Тараса Миколайовича, будь ласка. Тарас Миколайович, дякую за коментар.

Колеги, всім дякую за вас час, за комітет. Оголошую комітет закритим. До побачення. 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку