СТЕНОГРАМА

засідання  Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин

від 11 лютого  2015 року

Веде засідання Голова Комітету  Т.В.КУТОВИЙ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, давайте присядемо, я поясню ситуацію. По-друге, давайте разом всі приймемо рішення.

Поясню, по-перше, ситуацію там екстраординарного цього комітету, чому воно так вийшло і так далі. Ви знаєте, як у нас складно іноді там закони попадають у порядок денний. Нашому колезі Вадиму, фракції, політичній силі, умовно кажучи, вдалося досягнути домовленості, щоб завтра законопроекти, які вони вважають дуже важливі для ринку, для держави, попали в порядок денний. Їм відповідно для розгляду цього питання у залі потрібне рішення комітету. Без рішення комітету, у нас часто таке, можливо, відбувалося, але ми не хотіли б, щоб наші законопроекти…

Є абсолютно резонна думка наших колег з приводу того, що не було часу достатньо для ознайомлення з матеріалами, ознайомлення взагалі і фактично там підготовка до комітету. У нас фактично, от зараз я дивлюся, у нас Бакуменко доїжджає, кворум у нас є.

Але чуючи думку членів комітету, я можливо запропоную наступне для того, щоб точно не ламать нікого. Якщо можна, ми зараз (оскільки ми тут маємо фактично кворум, зараз Бакуменко доїде, будемо мати його) вислухаємо авторів. Завтра тоді я буду просити всіх, наприклад, зібратися там в 8.45, якщо буде згода комітету. За вечір, по можливості, вислухавши уже авторів, прочитати матеріали, там всього 3 законопроекти і прийняти рішення. Завтра ранком в 8.45 зберемося, проголосуємо і приймемо рішення. Такий підхід може працювати чи ні? Будь ласка,  Аркадій Олексійович.

 

КОРНАЦЬКИЙ А.О. У мене є інша пропозиція. Оскільки жоден із цих законопроектів, які тут запропоновані, по-перше, абсолютно ніякої терміновості  не складають, абсолютно ніякої, я підкреслюю. Просто-на-просто у мене, коли я узнав про це, що вони будуть розглядатися у такому темпі, появилася думка, що це той самий випадок, коли дуже швидко хочуть проштовхнути що-небудь таке, за що взагалі не варто голосувати. Так що, по-перше, ніякої терміновості немає.

По-друге, кожен із цих законопроектів, з якими я попередньо ознайомився, є не те, що небезспірними, а просто неприйнятними на 99 відсотків. І по-друге, вони не розглядалися на підкомітеті на земельному.

Чому ми в якомусь пожежному порядку маємо зараз розглядати суперважливі питання, які в тому числі стосуються права власності на земельні ділянки сільгосппризначення? Хто так робить при прийнятті закону? тільки ті, хто хоче протягнути щось, так сказать,……

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Ваша думка зрозуміла. Причину, чому ми це так робимо, я пояснив. Можу її пояснити другий раз, якщо можливо не внятно пояснив. Ваша позиція зрозуміла. Ваш голос відповідним чином буде реагувати на ті чи інші події. Добре? Пропозиція... Аркадій Олексійович – проти. Є якісь думки з приводу того, чи можемо ми зробити так, як я запропонував? Можемо зараз так зробити?

Давайте розглянемо, у мене пропозиція, вислухаємо авторів. Ніхто нас не заставляє… Матеріали отримаєте… От дивіться… Дійсно, в авральному режимі все це робилося. Комітет розішле зараз електронною поштою всім народним депутатам ці матеріали. Давайте просто вислухаємо народних депутатів сьогодні. Для того, щоб завтра, умовно кажучи, мати зовсім мало часу для того, щоб просто прийняти рішення.

Ми можемо членам нашого комітету, народним депутатам дати можливість висловитися? Давайте хоча б до колег, які разом з нами. Якщо можна, давайте, я би пропонував вислухати. Давайте вислухаємо, а рішення завтра приймемо. Будь ласка, Вадим.

 

ІВЧЕНКО В.Є. Шановні колеги, я, по-перше, хотів вибачитись перед кожним з вас, що дійсно в авральному порядку, але повірте, нам так важко вдавалося, щоб ми поставили у порядок денний всі 10 законопроектів, а один з них – це 1159, за який ми з вами всі стояли, воювали і так далі, він теж завтра буде поставлений на голосування.

Є інші законопроекти, які теж були озвучені, але ми не провели їх через комітет. Я, звичайно, рахую, що це теж не вірно, коли за дві години говорять, що буде комітет, без бумажок, вибачте мені, без порівняльних таблиць і так далі приймати рішення. Я відверто підтримую кожного з вас. Але давайте ми просто почуємо ті законопроекти: один з них взагалі технічний, один з них антикорупційний, ми провели прес-конференцію, повірте, зауважень буде найменше, тут є Президент Академії аграрних наук і так далі.

Є питання про садівництво громадян. Це технічний законопроект, ми просто регулюємо цю діяльність. І, звичайно, про колективні форми власності, оцей законопроект теж продискутуємо. І ми без комітету просто завтра не можемо винести ці питання.

Колеги, якщо дозволите законопроект 1465 – щодо внесення змін до Земельного кодексу України щодо правового режиму земель колективної власності. Цей законопроект, колеги, був внесений ще депутатами минулого скликання. Він розроблений Академією аграрних наук, він розроблений земельною спілкою. Вони на сьогоднішній день працювали над цим законопроектом і просять, щоб ми прийняли його в цілому.

В чому суть законопроекту? Суть законопроекту в тому, що ви знаєте, що земельні ділянки, які були надані в колективну власність – там до  2002 року, які не підлягали паюванню і розподілу вони на сьогоднішній день  існують, тобто така форма. І ми пропонуємо, що вразі реорганізації суб'єкта права власності на вказані земельні ділянки переходять до правонаступників. І, безпосередньо, прописуємо все  це в законопроекти. Ви знаєте, є господарські двори, є будівлі і так далі, і так далі.

Це теж регламентовано даними  змінами, які ми сьогодні пропонуємо.

І головне, що земельні ділянки, які до введення в дію кодексу були надані в колективну власність, і знаходяться під пасовищами, сіножаттями – землями загального користування, внутрішньогосподарські шляхи і полезахисні смуги, ґрунтозахисні насадження, гідротехнічні споруди тощо і іншими землями та угіддями користування, яких визначено для товарно-сільськогосподарського виробництва або колективного садівництва. Відповідною документацією землеустрою підлягають передачі правонаступникам у спільну власність, в разі їх реорганізації, а у випадки їх відсутності у комунальну або державну власність відповідно до порядку встановленого Кабінетом Міністрів. Що це означає. Це означає, якщо нема права наступників, ми маємо визначити хто має розпоряджатися цією землею, або ми передамо в комунальну власність, або в державну власність. Оскільки ми знаємо з вами, що сьогодні землі діляться, ну, за межами, там, в межах, тобто комунальну власність, державну власність і так далі. Тобто ми визначаємо вже правовий режим даних земель. І ми хочемо просто раз і назавжди зробити зрозумілий правовий режим цих земель, щоб ми могли ними розпоряджатися, щоб ми могли цими земельними ділянками включати їх у спільну діяльність фермерських господарств і так далі, і так далі. Тому пропонується цей даний законопроект підтримати і завтра ми його будемо теж, ну, ви його вивчите, і завтра ми його будемо пропонувати голосування у Верховній Раді. Якщо є щось додати, тут є Третяк Антон, якщо ви в двох словах ще скажете позицію свою, будь ласка.

 

ТРЕТЯК А.М. Значить я хотів би трошки більш чіткіше і внести ясність у проблему колективної власності. Ви знаєте, що до прийняття Конституції України функціонувала колективна власність на землю. Після…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Представтесь, будь ласка, не всі народні…

 

ТРЕТЯК А.М. Третяк Антом Миколайович – член-кореспондент Української академії аграрних наук,  доктор наук, професор, ну і там, регалій можна багато говорити, я не буду на цьому зупинятись.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, будь ласка, по змісту.

 

ТРЕТЯК А.М. Але маю пряме відношення, оскільки я всі роки працював по здійсненню земельної реформи, маю відношення до розробки існуючої редакції Земельного кодексу і член авторського колективу Земельного кодексу, тому ці питання розумію і розумію, що треба вирішати. Так вот я хочу, щоб ви зрозуміли в чому проблема на сьогоднішній день. Коли був прийнята нова редакція Земельного кодексу України – колективної власності не зафіксовано, оскільки у Конституції такої власності немає. Але земля була передана в колективну власність сільськогосподарським підприємствам і вона цієї власності, ви знаєте по Конституції, позбавити їх ніхто не може. Ті колективні сільськогосподарські підприємства, які були реорганізовані в кооперативи, кооперативи стали прямими правонаступниками цієї колективної власності і не буду говорити за інших тих які мали правонаступництво.

Аналогічна ситуація склалася і в садівництві громадян. Я вам цифри приведу, де в садівництві громадян раніше теж була колективна власність і садівничі товариства є правонаступниками, а по суті вони і не реорганізовувалися цієї колективної власності. Треба її упорядкувати. Чому проблема в упорядкуванні стоїть? От сьогодні, я приведу приклад, польові шляхи між паями. Сьогодні Адміністрація Президента заставляє передавати цю релю в оренду, а це колективна власність. Яке відношення має Адміністрація Президента до земель колективної власності? Чому повинні передаватися в оренду? Орендна плата, ми розуміємо, яка … і так далі. Це власник податок повинен платити.

Інше питання. Я вам цифри приведу, щоб ви зрозуміли. Кроме польових шляхів, це лісосмуги, це підгосподарські двори, це окремі ділянки кормових угідь які залишилися в колективній власності. Сьогодні стоїть питання що цю колективну власність передати в державну, а потім держава буде передавати в оренду правонаступникам і відповідно получати дивіденди від орендної плати, тоді як ці землі є по Конституції колективною власністю, вони не трансформовані в іншу власність.

Про що іде мова. Для того, щоб законодавчо врегулювати це питання, ми повинні законом визначити, ті хто є правонаступниками має право на цю колективну власність і ця колективна власність повинна бути трансформована у спільну власність яка сьогодні по Земельному кодексі визначена, а там де нема правонаступників в дійсності на ці землі може претендувати або територіальна громада або держава.

Але по площі дивіться, якщо привести приклади і цифри. На сьогоднішній день по даних Державного земельного кадастру, 54 власників колективної власності використовують 55.8 тисячі гектарів, з них тільки 9.5 тисячі гектарів релі. Тоді як Держземагентство оприлюднило, що ті земельні ділянки які знаходяться під польовими шляхами, а це землі колективної власності, таких земель нараховується біля 2 мільйонів, вже ми маємо не відповідність обліку і фактично того, що оприлюднено було Держземагентством.

По садівничих товариствах. Більше  53 тисяч громадян або 62 відсотки від  загальної численності мають право на цю колективну власність. Ми що теж  хочемо їх позбавити цієї колективної власності, коли ми в Земельному кодексі виписали, що землі громадського використання – це дороги в садівничих товариствах, інші там громадські  землі передаються безплатно у власність цим товариствам. Нащо ще раз передавати, коли частина земель уже є у власності…, тільки треба її трансформувати у спільну ту власність, на які передаються ці  землі садівничих товариств.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Іван Григорович, будь ласка, співавтор.

 

КИРИЛЕНКО І.Г. Шановні колеги, вітаю всіх колег аграріїв і хочу зрозуміло мовою сказати, що відбувається.

У 2001 році був прийнятий Земельний кодекс. Тут присутні два автори Земельного кодексу Третяк Анатолій Миколайович, який щойно доповідав, і поруч академік Новаківський Леонід Якович, а також присутній президент Академії наук, аграрних наук Гадзало Ярослав Михайлович. Друзі, оці чотири законопроекти, які вам зараз презентуються, розроблені разом з Академією аграрних наук України.

Після 2001 року прийняття Земельного кодексу відсилочних норм в Земельному кодексі стільки, що було в "Прикінцевих положеннях" доручено уряду протягом року внести наступні нормативні акти, законопроекти, постанови уряду, накази Держкомзему чи Міністерства аграрної політики чи інших відомств за рік привести все у відповідність. Сьогодні 2015 рік. До сих пір у відповідність багато чого не приведено. І ви розумієте, що на місцях відбувається. Хто з вас займається хоч трошки аграрним бізнесом, знають, за що мова іде.

Леонід Якович Новаківський зараз може показати карту одного з населених пунктів із прилеглою  землею. 26 суб'єктів. І з них 20 не платить податки ніяк. В сіру використовують цю землю. Невнормовані речі. Люди цим користуються.

Ви блискуче провели на своєму комітеті закон, який передає ці функції місцевим громадам. Нарешті в бюджеті щось з'явиться. Не будуть вас тягати всіх фермерів: дай копійку, дай копійку. Бо все-таки ми вважаємо, що місцева громада більш прозоріше буде використовувати ці 12 мільйонів гектарів земель, які були зафіксовані як землі запасу, землі резерву.

Ви пам'ятаєте це. Вони використовуються і для створення фермерських господарств, передачі в соціальну сферу і так дальше. З 12-ти мільйонів гектарів ми не знаєм куди йдуть податки, ми просто не знаєм. Тому оці 4 законопроекти, один із яких за корупцію в земельній сфері, де автор перший стоїть Григорій Михайлович Заболотний, дуже шанована мною людина, яка теж пройшла величезну школу і теж є доктором наук, земельником і так дальше. Друзі, я побачив спір експертів, авторів Земельного кодексу і дальше те, що вони повинні робити, і спір експертів, які при комітеті працюють, молодих людей, які теж уже школу пройшли, відчувається, що теж знають тему, як кажуть, не по наслышке. Яка була б пропозиція? Друзі, написані нормальні речі, немає тут корупційних складових, нема тут якихось таких ходів, щоб можна десь потім було щось…, що в чиїх інтересах все це робиться. В інтересах сільських громад – раз, яким ми, таки думаю проголосуємо завтра і передаємо повноваження земельні їм. В інтересах того, що буде наповнюватись місцевий бюджет – два. І врегулювання земельних питань, які дуже багато сірих схем продовжують працювати. Якщо б, ваша ласка, доля так склалася, що ми в першому читанні їх прийняли завтра, в першому, до другого читання і експертна група. 3 законопроекти перевнесені, перевнесені з минулого скликання, і коли вони вносилися перший раз – науково-експертне юридичне винесло ряд зауважень, нестиковки були з законами, які потім були прийняті і, які не втручалися в Земельний кодекс, але врегульовували ці питання. Уже з врахуванням тих зауважень вони доопрацьовані і внесені, але життя іде вперед і експерти ваші теж мають свої зауваження. То до прийняття завтра вами рішення остаточного я просив би і експертів, і Антона Миколайовича, і Леоніда Яковича і президента академії наук зараз зайти і в науково-експертне, і в юридичне управління. Серйозні речі виносяться, я з колегою повністю згоден, серйозні речі. Але друзі, вже не внормовувати неможливо, Авгієві конюшні треба розчищати, я вас просто, ну як колега колег, прошу. Я це бачу і на собі відчуваю цю відповідальність, бо Земельний кодекс, я тоже автор Земельного кодексу, але на жаль до сих пір ми багато питань не врегулювали. Я беру на себе теж відповідальність, що це повинно було б зроблено набагато раніше. На жаль не зроблено. І доводиться розгрібати вже наступному поколінню парламентарів ті речі, які невнормовані. Чому саме завтра? Завтра домовились з Головою Верховної Ради, що виносяться ряд законопроектів близько десяти, які внормують питання і місцевого самоврядування на селі, бюджетні питання, податкові і земельні. Оце був би перший ланцюг, який  із великої цепі проблем, які доведеться вирішити, щоб завтра ми їх почали хоча би вирішувати, хоча би почали. Третина цих законів буде стосуватися, як врятувати на селі місцеве самоврядування, Бюджетний і Податковий кодекс внесення змін, частина питань буде стосуватися, як організувати хоч невеличкий аграрний бізнес більш позитивний на селі. Це друга частина законопроектів. А третя – земельні. Хотілось би, щоб вони  трошки були ув'язані. Щоб ми показували не просто, що ми село захищаємо, яке гине. А і показували трошки джерела точок зростання і повноважень, які ми передаємо і внормовуємо деякі речі, щоб у них була якась нормативно-правова база. Дякую, що слухали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ………

 

КОРНАЦЬКИЙ А.О. Я з великим терпінням вислухав все, що тут розказували. Але терпіння уже, чесно кажучи, приходить на межу.

По-перше, хочу зазначити, що ті люди, як вони самі сказали, придумали ту схему розпаювання, яка була в селі частково реалізована, не скрізь, слава Богу, я маю на увазі оті проектні дороги між паями. Тобто придумали спочатку порвати великі масиви ріллі української на клапті по 2, 3, 4, 5 гектарів, а між ними дороги і лісосмуги зробити. Тепер хочуть ці дороги і лісосмуги, які десь були запроектовані, від сільгоспвиробника всупереч діючому чинному земельному законодавству, а у нас є 30 стаття Земельного кодексу України, який має апріорі вищу силу від будь-якого закону, у тому числі цього, який буде прийматися, без внесення змін до Земельного кодексу. Є 30 стаття, яка називається "Розпорядження землями реформованих сільгосппідприємств". Так от землі колективної власності, в тому числі проектні дороги, землі під лісосмугами, пасовища, скотопрогони, землі під господарськими дворами, фермами і так далі, і тому подібне регламентуються двома способами: або за рішенням власників земельних часток-паїв, або за рішенням суду, якщо не приходять до згоди власники земельних часток-паїв. Тепер це право хочуть похерити.

Друге. Тут написано все, оця норма, яка пропонується, все виписано під правонаступника. Правонаступників у 90 з лишнім відсотків випадків, я впевнений, уже нема. І оті підприємства які зараз орендують землю і обробляють її, не будуть мати право отримати цю землю у власність, вона буде передана у колективну або у державну тобто до чиновника. Оце і задумано для того, щоб знову чиновник який досі крутив руки і порушував навіть кримінальні справи проти ні в чому неповинних керівників сільгосппідприємств. І в 2010 році по всій Україні регіонали розгорнули переслідування директорів сільгосппідприємств приватних за те, що вони начебто незаконно обробляють так звані проектні дороги. І в мене, Кирилюка Олега Павловича переслідували два года, людина була в бігах, як вовк жив у полях. Тому що колись хтось дурню придумав про те, що треба порвати поля на частини і зробити там посеред полів лісосмуги і дороги проекті, а тепер пропонують передати їх у державну або комунальну власність. Це просто неприйнятно, просто тому, що воно б'є по сільгоспвиробнику. Це ще один і скоріш за все спеціально задуманий спосіб, як угробити українське сільське господарство, але це в решті решт просто суперечить прямій нормі яка діє в Земельному кодексі, 30 стаття.

І воно з цього приводу, ну, ніяк не може бути прийнято те, що тут пропонується. І ніяких благ нікому це не дасть, тому що бувша колективна власність це абсолютно повний аналог спільної власності і воно зараз в режимі цієї спільної власності існує так. Ті, хто став через скупку або оренду власниками земельних, чи тих майнових паїв, вони відповідно до іншої статті Земельного кодексу, мають право отримати землю у власність.

Землі загального користування як були позначені на планах які додаються до державних актів про колективну власність так вони і є, переоформити їх ніякої проблеми немає, спеціального закону нетреба.

Тому я категорично не рекомендує колегам із аграрного комітету навіть схвалювати зараз до розгляду в першому читанні. Його треба повернути як мінімум на доопрацювання. І потім уже розбиратися для чого він, взагалі, нужен цей закон. З якою метою він запроваджується. Нема висновку жодного в тому числі експертного Управління.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, …… Позиція уряду. Я розумію, що теж часу було дуже мало. Є якісь думки? Почекайте, будь ласка. Нехай уряд скаже слово. Владислав, був час подивитися і взагалі? Не було?

 

РУТИЦЬКА В.В. У нас в принципі підготовлена в міністерстві по цьому, але якщо чесно ми не підтримуємо і на доопрацювання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозумів. Сергій, будь ласка.

 

ХЛАНЬ С.В. Шановні колеги, я бачу тут суперечливі питання. І якщо чесно, як що до мене, я не мав змоги навіть прочитати ці закони, тому я прошу вибачення. Я зовсім не бачу жодного сенсу …

 

______________. Я ось побачив його за п'ять минут до початку …

 

______________.…далі нам тут сидіти, обсуждати, сприймати слово, вибачте, я не буду, зі всіє повагою до колег. Я думаю, що треба закінчувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ми дали висловитися всім. Я прошу, вам одну хвилину, будь ласка, для того, щоб ми завершили обговорення по цьому питанню. А завтра будемо приймати рішення.

 

КОРНАЦЬКИЙ А.О. Одну хвилину. Ну, мене дивує звичайно позиція народного депутата який перекручує сутність або ідею законопроекту.

Стаття 30 Земельного кодексу говорить: "При ліквідації сільськогосподарського підприємств, не сільськогосподарські угіддя, що перебували у їх власності, розподіляються відповідно до установчих документів цих підприємств".

Ми про це і говоримо, правонаступники по установчим документам повинні розпорядитися цією власністю. А сьогодні по Земельному …

 

ІВЧЕНКО В.Є. Ви дальше прочитайте статтю.

 

КОРНАЦЬКИЙ А.О. Чекайте. Я вам ще раз кажу, а по Земельному кодексу колективної власності нема. Чому я кажу, що ви перекручуєте, тому що ви подивіться звіт форму 6-з, всі землі кимось, якоюсь особою, якимось чиновником більшість земель, бо я назвав яка площа, із майже 2 мільйонів числиться тільки в колективній власності, переведена в державну власність і сьогодні надається в оренду, оренду плату сільгосппідприємства платять за ті землі які фактично є їхніми землями. Ви ж уникніть в статистику і тоді зрозумієте про що ми говоримо.

 

______________. Ніхто ніде цього не платить, а якщо воно вже переведено в державну власність ……… дураки які не знали законодавства, от і все.

 

______________. Скажіть, будь ласка, землі державні у вас здаються в оренду?

 

_______________. При чому  тут…

_______________. Дайте відповідь даються…

_______________. Державні…

 

_______________. Так вони переведені в колективну власність, яка  була…

_______________. Де покажіть мені хоч одну переведену.

_______________. Візьміть форму  6.2….

_______________. Все, колеги…

_______________. Форма  … не передбачає…

_______________. 2-з

_______________. Не показує, що там …

_______________. Подивіться показує,

_______________. Аркадій Олексійович, все…

_______________.  Я вам покажу…

 

_______________. Давайте з повагою, є академік, є  народний депутат – всі досвідчені люди і так далі. Я дуже прошу, ми вислухали колег, давайте наступний законопроект доповідайте,… будь ласка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! Наступний проект Закону про садівництво громадян 1467. Ви знаєте, що у нас майже 200 гектарів землі сьогодні під садоводческими товариствами, люди їх обробляють, і ми цим законопроектом – 200 тисяч гектарів.

Тому ми саме цим законопроектом намагалися повністю унормувати використання земельних ділянок для садівництва громадян шляхом правового регулювання внутрішніх майнових відносин садівників та товариств розробки проектів землеустрою введенням колективного і індивідуального садівництва громадянами та діяльністю садівницьких товариств.

Цей законопроект він комплексно  розроблений. Тобто це не зміни до Земельного кодексу, це комплексний розроблений законопроект, який вбачає права, обов'язки відведення земельних ділянок під товариства, під садівничі товариства. І ми би теж хотіли на завтра його винести. Оскільки він теж колеги, розроблений фахівцями, і, безпосередньо, він отримував і висновки Науково-експертного управління – позитивні. І просто сьогодні він перевноситься вже на наше скликання. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я пропоную наступний доповідайте, якщо  можна …

_______________. Тарас Вікторович, дозвольте слово.

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так.

 

_______________. Ми не маємо права його розглядати тому, що є альтернативні законопроекти з цього ж самого питання, і навіть, під точно такою ж самою назвою. Вони повинні бути спочатку нам внесені одночасно з порівняльними таблицями, з аналітикою і тоді ми може тільки розглядати їх, коли поданий один, при наявності альтернативних ми просто не маємо по ньому приймати рішення. Ми маємо тільки відхилити і повернути на доопрацювання.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вас почув.

_______________. Так, дійсно, є альтернативний Григорія Михайловича Заболотного. Ми з ним сьогодні говорили і  домовилися…

 

_______________.… попереднього депутата з попередніми …

_______________. Він, якщо його перевніс …… то тоді ми будемо. Сьогодні є тільки  один альтернативний цьому це …

 

_______________.… на підкомітеті…

_______________. Немає перехідних, немає, якщо він перше читання пройшов, то він …

 

_______________. Якщо не розглянутий на першому читанні він скасований.

 

ІВЧЕНКО В.Є. Якщо не розглянутий його треба…… Цей законопроект перевнесений. Є альтернативний Григорія Михайловича, ми домовились з ним, що завтра він заявить про те, що ми будемо об'єднувати в один законопроект те, що напрацював він. Але це один і той же колектив авторів. Повірте, от те, що я говорю, це один і той же колектив авторів, те, що напрацював він, те, що напрацювали ми. Ми це об'єднаємо і внесемо вже на друге читання об'єднаний…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …………., дякую. Наступний законопроект.

 

ІВЧЕНКО В.Є. Колеги! 1874 значить законопроект, який представлений нам Асоціацією сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів. Вони внесли, просять, це технічний законопроект. Вони просять внести одну єдину норму, що земельні ділянки, які надані до 1 січня 2002 року в постійне користування фермерських громадянствам або громадянам членам фермерських господарств і земель запасу державної власності для…… або ведення фермерського господарства безоплатно передаються в наданому розмірі фермерського господарства на правах спільної власності його членів. Все. Це технічний законопроект. Це попросила спілка сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, щоб врегулювати ці питання. Я прошу теж його підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ..наступний проект 1906…

 

ІВЧЕНКО В.Є. Спробую. Колеги! 1906 – законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо запобігання корупції у сфері земельних відносин.

Колеги, дуже важкий законопроект. Він був презентований на минулому тижні Академією аграрних наук разом з авторами. Головний автор ми вирішили, що це буде "Блок Петра Порошенка" Григорій Михайлович Заболотний. Він сьогодні хворіє, ви знаєте, його немає. Але в цьому законопроекті передбачені ті речі які, скажімо з якими ми постійно з вами стикаємось і вони регулюють питання щодо зменшення корупції в процесах землевідведення, в процесах приватизації земельних ділянок, в процесі спрощення землевпорядних процедур, в процесах процедури проведення земельних торгів і дерегуляції господарської діяльності в сфері, ну, проведення землеустрою, перенесення, прийняття рішень щодо розпорядження публічними землями якомога на найнижчий рівень, ліквідація невиправданих обмежень та двозначних положень, спрощення процесу доступу до бази даних державного земельного кадастру і землевпорядної документації і багато інших речей.

Це дуже комплексний законопроект, колеги. І ми б хотіли, щоб він не лежав на полицях, щоб ми його прийняли в першому читанні. А до другого читання ми вже доопрацювали і зробили таким який дійсно буде відповідати кожному, ну, думці кожного з вас, кожного депутата і ми прийняли цей законопроект для людей. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ……, перед тим як ви виступите, у мене прохання.

______________. Я дуже коротко.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка. Що?

______________. Я дуже коротко. Я думав, що ви не даєте слово.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні я хотів перед вашим словом, просто сказати пару слів. Окей, говоріть.

 

КОРНАЦЬКИЙ А.О. Я випадково, по телебаченню, узнав про ту акцію яка була в Академії наук і вже тоді почув, але не повірив чесно кажучи, що люди із наукового середовища, я не знаю для чого це потрібно Григорію Миколайовичу Заболотному та ще і від імені "Блоку Петра Порошенка", але це просто злодійський законопроект, я іначе назвати не можу його, антинародний, тому що він передбачає скасування права безоплатної приватизації землі. В Україні є мільйони людей конституційне право яких на отримання землі безоплатно у власність, сільськогосподарської землі мається на увазі, поки що невдоволено. В першу чергу це люди, які працюють там, де існують державні сільгосппідприємства, а це до 10 мільйонів гектарів землі, і інші землі – не тільки землі сільгосппідприємств. Так от усіх цих людей хочуть позбавити права на безоплатну приватизацію.

Я вже мовчу про інших, в тому числі тих, хто воює зараз на Сході і дуже й дуже багатьох інших.

Тому я вибачаюся, але оскільки те, що я почув по телевізору декілька днів, все-таки є реальністю, а не примарою, як мені показалось з першу.

То я вимушений буду просто розгорнути публічну компанію проти того, щоб про цей законопроект навіть забули. А не те, щоб схвалювали його на аграрному комітеті "Блоку Петра Порошенка", фракцією "Блоку Петра Порошенка". Це жахливий просто-на-просто законопроект. Оце моя думка. І я прошу до цієї думки доєднатися моїх колег по  аграрному комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Дякую, колеги. Я думаю, що 

 

_______________. як завжди… Я тільки що прочитав і кажу, ви не договорюєте як завжди ви почули "а", а не сказали "б", ми кажемо, "для юридичних осіб".

І я тільки що прочитав, що відмова від приватизації, от читаю: "відмова від безоплатної приватизації земельних ділянок не наданих у користування та приватизації на користь юридичних осіб." І не про яких фізичних осіб, і актів про це не говориться. Так, правильно, я з вами згодний…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло, Аркадій… все, колеги… Колеги, я всім дуже вдячний. Вибачте, не буду  вже, якщо можна без реплік. Ми вислухали, пішли на зустріч нашому колезі автору…

 

КОРНАЦЬКИЙ А.О. Я вибачаюсь, але дозвольте сказати, от тільки що навіть нам народним депутатам і фахівцям у галузі права, і земельного, в тому числі, намагаються все-таки нас обдурити. Що значить "юридичним особам забороняється"? А це значить, що державні сільгосппідприємства буде не можна реформувати шляхом створення …

Тому що закон буде мати норму, що … не може набути землю в колективну власність, а без набуття землі в колективну  власність її не можна розпаювати. От вам і відповідь. Розумієте, от тут вам і аврал, і все інше за цим приховується.

 

_______________. Шановні колеги, я з повагою до …… дуже коротко слово, якщо можна, дуже коротко тільки. Будь ласка. І ми будемо закривати комітет. Дякую.

 

НОВАКОВСЬКИЙ Л.Я. Новаковський - один із авторів законопроекту, хоча по вашим документах таким не рахується.

Тарас Вікторович, законопроект про боротьбу з корупцією, дуже серйозний законопроект для того, щоб його обговорювати так як його обговорює пан Карнацький. Це дуже серйозний законопроект і я вважав би, щоб його слід було б обговорити, коли буде висновок науково-експертного управління і розглядати його професійно, а не розглядати так, з людьми які його не читали ще.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Це прохання авторів закону, тому ми так його і розглядаємо. Шановні колеги, у мене пропозиція наступна. Дуже… все це, я не знаю якого результату ми досягнемо, умовно кажучи, на голосуванні. Я думаю, що у нас є наступна ситуація. У авторів є можливість, умовно кажучи, до завтрашнього дня прийняти яку позицію ви будете займати, умовно кажучи, чи ви його перенесете на наступний комітет, чи ми, умовно кажучи, завтра… Є пропозиція, дві пропозиції. Перша, або ми в 8.45 зберемся і проголосуємо без обговорення, вже в даній ситуації будемо вважати, що, ну, тут все зрозуміло, я думаю, що по кожному з них просто проголосуємо, конкретна пропозиція "за", "проти", щоб у нас було рішення в контексті кількості голосів.

Так як воно виглядає в принципі рішення більш-менш зрозуміли, але, ну, я думаю, що неправильно буде дійсно там незважаючи на зауваження колег, не прочитав це все, зробить.

Якщо там, умовно кажучи, на 8.45 немає бажання, ми можемо попросить секретаріат в письмовій формі під підпис по кожному законопроекту рішення "за", "проти", "утримався", під підпис від кожного народного депутата, члена комітету. Можемо зробить в письмовій формі під підпис, можемо зібратися в 8.45. Як буде краще?

 

______________. Який смисл збиратися, коли ми не прочитаємо законопроекти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Все. Домовилися. Хто буде вважать за потрібне підпише, хто ні то ні. Я ще раз приношу вибачення перед членами комітету за те, що ми в такому авральному режимі зібралися, я не міг відмовити нашому колезі, моєму заступнику. Я розумію, що багато у вас це викликає певне обурення, приймається.

Я думаю, що у нас не буде більше таких напружених ситуацій, але я дуже вам вдячний за те, що ви з повагою поставилися до нашого …. Дякую вам дуже. До побачення.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку