СТЕНОГРАМА
засідання Комітету з питань аграрної та земельної політики
17 січня 2020 року
Веде засідання Голова Комітету СОЛЬСЬКИЙ М.Т.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, починаємо!
В нас зареєстровано 21 депутат, засідання відкрите.
Пропоную затвердити порядок денний. У нас сьогодні на розгляді один законопроект.
Хто – за, прошу підтримати і проголосувати.
15 – за.
Хто проти? Хто утримався?
Рішення прийнято.
Про проект Закону України про Митний тариф України, поданий Кабміном. Ми один із комітетів, які визначені по цьому законопроекту. В нас присутній представник Міністерства економіки Кунатенко Віталій Іванович. Якщо можна, вам слово.
КУНАТЕНКО В.І. Дякую.
Шановний голово, шановні народні депутати, проект Закону про Митний тариф України розроблений з метою приведення законодавства України до норм Міжнародної конвенції про гармонізовану систему опису та кодування товарів. До цієї конвенції Україна приєдналася у 2002 році.
В основу нового Митного тарифу покладено нову редакцію, нову версію української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, яка в свою чергу базується…, побудована на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації і комбінованої номенклатури Європейського Союзу.
На сьогодні чинний Митний тариф він побудований на основі Гармонізованої системи 2012 року. З 1 січня 2017 року застосування заходів тарифного та нетарифного регулювання в більшості країн світу здійснюється вже на основі ГС 2017 року. На сьогодні зі 157 членів сторін Міжнародної конвенції 122 країни застосовують ГС 2017 року. У зв'язку з невідповідністю української номенклатури з номенклатурою наших торговельних партнерів, виникають ускладнення пов'язані із: під час митного оформлення товарів, а також під час обміну статистичною інформацією, збором статистичних даних між Україною та країнами – торговельними партнерами.
Відповідно новий проект Митного тарифу він не має на меті зміни ставок ввізного мита, а лише технічно змінює класифікацію окремих товарів в результаті об'єднання декількох кодів в один або ж деталізацію одного коду в декілька.
Прийняття законопроекту сприятиме виконанню Україною своїх міжнародних зобов'язань, а також спрощенню митного оформлення і обміну статистичною інформацією в наслідок усунення розбіжностей в класифікації товарів, яка на сьогодні існує між Україною та її торговельними партнерами.
В зв'язку з цим прошу підтримати законопроект. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Віталій Іванович!
Але, наскільки я розумію, ми його ще толком не ознайомилися, не розглядали. Так, пане Артем?
ЧОРНОМОРОВ А.С. Так. Даний законопроект (реєстраційний номер 2482) ще не був детально розглянутий підкомітетом і комітетом Верховної Ради з аграрної політики.
Ну що хотілося б наголосити? Проект нового Митного тарифу України практично не передбачає зміни ставок ввізного мита на товари, а лише змінює класифікацію окремих товарів. Тому пропоную доопрацювати його і потім повернутися до нього.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.
Я тоді… Да, пане Артур.
ГЕРАСИМОВ А.В. Дякую.
Шановний Микола Тарасович, шановні колеги! Ну, по-перше, я б рекомендував ще запросити й отримати висновок Комітету з питань митної та тарифної політики… з питань митної та податкової політики. Тому що, щоб вони теж дали свій висновок, щоб ми під час засідання підкомітету його мали. Але… Комітету, саме комітет, щоб з питань митної та податкової політики нам дав свій висновок на цей законопроект, щоб ми його використовували.
І друге питання до представників міністерства. Ви знаєте, ми вже звикли, що гарний, за довідкою, законопроект… а там немає ніяких корупційних оборудок дрібним шрифтом, на всяк випадок? Просто скажіть: так чи ні.
_______________. Корупційних?
_______________. (Не чути)
_______________. Ні. А звідки вони можуть взятися?
_______________. (Не чути)
КУНАТЕНКО В.І. Дивіться, це лише повністю, фактично, приведення, лише зміна кодів, які зміни були внесені Всесвітньою митною організацією. А є лише вісім кодів, на які змінилися ставки. І це пов'язане з тим, що два коди з різними ставками об'єдналися в один. Але це стосується специфічних, скажімо, товарів: лангусти, спрути, морські їжаки, акули. Ці товари, вони протягом 2014-2018 року не імпортувалися в Україну. Імпорт – нуль. Виробництво таких товарів, зрозуміло, також близьке до нуля в Україні.
ГЕРАСИМОВ А.В. Пане Тарас, можна 30 секунд?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане Артур, так, будь ласка, хоч 30 хвилин.
ГЕРАСИМОВ А.В. Я просто чому питаю. Тому що цього пленарного тижня навіть в безобідній, як-то кажуть, законопроект, який стосувався ліків, ваша команда примудрилася засунути звільнення від ПДВ певних видів діяльності, поставивши кому і поставивши фразу. Я тому і питаю. Чи немає там якоїсь корупції? На всякий випадок. Трошки заспокоїли. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане Артур, якщо ми зараз будемо говорити категоріями "а ваша команда", то ми сьогодні звідси не вийдемо. А ваша команда… А ваша команда… А ваша команда.
ГЕРАСИМОВ А.В. Наша команда працює професійно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я не заперечую.
Я просто кажу, що мірятися категоріями "команда" можна дуже довго дискутувати.
ГЕРАСИМОВ А.В. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, чекайте. Я дуже радий, що члени аграрного комітету ще й так уважно слідкують і за медичними питаннями.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Віталій Іванович, дивіться, я вам відверто скажу як би там… А я думаю переважна більшість комітету абсолютно не проти, але хоче уточнити інформацію в інших комітетів, і ще раз перечитати. Тим більше, ми тут не головний комітет.
Тому в мене є пропозиція підтримати Артема Чорноморова. По-перше, дати час для того, щоб, в тому числі, і Артему Чорноморову – голові підкомітету, а також всім іншим депутатам більш в цьому питанні розібратися. Не голосувати сьогодні і не закривати сьогодні засідання.
Хто за це, прошу підтримати та проголосувати. (Шум у залі)
22 – за.
Хто проти? Ви ж знаєте, за нами питання не стоїть, хоть завтра.
ГЕРАСИМОВ А.В. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане Артур, ну ми зараз закінчимо з вами графіком.
Хто проти? Хто утримався?
22. Рішення прийнято. Дякую. Хороших вихідних. Засідання не закрите.