СТЕНОГРАМА
засідання Комітету з питань аграрної та земельної політики
12 червня 2023 року
Веде засідання голова Комітету ГАЙДУ О.В.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Адамович, доброго дня.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу починати проводити реєстрацію членів комітету.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шановні колеги, всім доброго дня. Олександр Васильович, розпочинаємо.
Гайду Олександр.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Мейдич Олег.
МЕЙДИЧ О.Л. Привіт, Іван Адамович. Я на місці.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Привіт, Олег Леонідович. Відмітили.
Рудик Сергій Ярославович.
РУДИК С.Я. Є.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергій Ярославович, привіт. Приємно тебе бачити. Шашлик жариш, чи що, що дим йде?
РУДИК С.Я. Цигарки курю.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло Віталійович. Павло Віталійович, приємно тебе бачити з посмішкою. Це саме головне. Павло Віталійович.
Чернявський Степан.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Добрий день, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Степан Миколайович, мої вітання.
Чайківський присутній.
Богданець Андрій. Богданець Андрій.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Бунін Сергій. Бунін Сергій.
Герасимов Артур. Герасимов Артур.
Грищенко Тетяна.
ГРИЩЕНКО Т.М. Доброго дня. На місці. Присутня.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тетяна Миколаївна, добрий день. Дякую.
Гузенко Максим. Гузенко Максим! Нечутно.
Кириченко Микола. Кириченко Микола! Нечутно.
Костюк Дмитро. Костюк Дмитро.
Кучер Микола.
КУЧЕР М.І. Кучер присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Микола Іванович, мої вітання.
КУЧЕР М.І. Дякую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Лабазюк Сергій. Лабазюк Сергій.
Литвиненко Сергій.
Нагаєвський Артем.
Нікітіна Марина.
НІКІТІНА М.В. Присутня. Всім доброго дня!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Марина Вікторівна, добрий день!
Петьовка Василь.
ПЕТЬОВКА В.В. Всім доброго дня! Присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Василь Васильович, доброго дня!
Салійчук Олександр.
САЛІЙЧУК О.В. На місці, колеги, вітаю.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Олександр В'ячеславович, привіт.
Соломчук Дмитро.
Стернійчук Валерій.
СТЕРНІЙЧУК В.О. Добрий день всім! Присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Валерій Олександрович, добрий день!
Столар Вадим.
Тарасов Олег.
ТАРАСОВ О.С. Добрий день всім! Присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Олег Сергійович, привіт.
Торохтій Богдан.
Халімон, бачу, є Павло.
ХАЛІМОН П.В. Да. Іван Адамович, будь ласка, зареєструйте мене. Доброго дня!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Павло Віталійович, зареєстрував, да, привіт.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Іван Адамович, Торохтія зареєструйте, будь ласка.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Торохтій Богдан Григорович, добрий день, зареєстрував.
Тимофійчук Володимир.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. Добрий день! На зв'язку.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Володимир Ярославович, зареєстрований.
Христенко Федір.
Чорноморов Артем.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Присутній, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Артем Олегович, мої вітання.
Шол Маргарита.
ШОЛ М.В. День добрий! Я присутня.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Маргарита Віталіївна, мої вітання.
Юрчишин Петро.
БУНІН С.В. Всіх вітаю. Іван Адамович, Бунін відмітьте, будь ласка.
ЮРЧИШИН П.В. Присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Петро Васильович, мої вітання. Дякую. Ви зареєстровані.
Бунін Сергій Валерійович.
БУНІН С.В. Да, є.
ЛИТВИНЕНКО С.А. Іван Адамович, і мене зареєструйте, Литвиненко.
ГУЗЕНКО М.В. Іван Адамович, доброго дня всім, і Гузенка також просив би.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Литвиненко Сергій Анатолійович.
ЛИТВИНЕНКО С.А. Іван Адамович, присутній. Дякую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Все, записав, бачу.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Нагаєвський теж, доброго дня.
ГУЗЕНКО М.В. Гузенко.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Нагаєвський Артем Сергійович, бачу, присутній. Нагаєвський.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Бачу, присутній.
Гузенко Максим.
ГУЗЕНКО М.В. Іван Адамович, присутній. Доброго дня всім!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Максим Васильович, не видно тебе.
ГУЗЕНКО М.В. Доброго дня!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тепер бачу, все, прекрасно, з посмішкою, все нормально, Максим Васильович.
Кириченко Микола. Кириченко Микола!
Костюк Дмитро.
Лабазюк Сергій.
_______________. Кириченко є. Включіть звук, будь ласка, Микола Олександрович!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Бунін, я чув, Бунін Сергій Валерійович.
БУНІН С.В. Да, Бунін є.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергій Валерійович, не бачу вас, як старійшину.
БУНІН С.В. Я сховався, старійшини ховаються.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Ні-ні, не треба, тут все чітко, ми публічні люди, маємо все публічно, все йде відео і фото фіксація нашої присутності. Сергій Валерійович, не чути!
БУНІН С.В. Я тут, Іван Адамович!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Все. Добре, що я добре голос ваш знаю, а так би…
Так в нас Кириченко появився, чи ні?
Олександр Васильович, я пропоную розпочинати засідання комітету, я думаю, що наші члени аграрного комітету зараз доєднаються і ми їх зареєструємо. В даному випадку 22 народних депутати є зареєстровано.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Адамович.
Починаємо комітет, до розгляду на сьогоднішньому засіданні пропонуються питання: про проект Закону про державне регулювання сфери захисту рослин поданий народними депутатами України Нікітіною Торохтієм, Стернійчуком та іншими, (реєстраційний номер 8340); про схвалення рекомендацій спільних з Комітетом з питань енергетики та житлово-комунальних послуг комітетських слухань на тему "Розвиток виробництва альтернативних джерел енергії, а саме біометану, водню, інших синтетичних газів та біоетанолу"; про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення державного регулювання продовольчої безпеки та розвитку тваринництва (друге читання) (реєстраційний номер 8290); презентація основних положень проекту Закону про виноград та продукти виноградарства поданого Кабміном (реєстраційний номер 9139); різне.
Проект порядку денного вам було розіслано, пропоную його затвердити.
Будь ласка, голосуємо.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Хто за даний проект денний, прошу голосувати.
Гайду Олександр.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.
МЕЙДИЧ О.Л. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Рудик Сергій.
РУДИК С..Я. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло.
ХАЛІМОН П.В. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чернявський Степан.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Підтримую, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чайківський – за.
Бунін Сергій. Бунін Сергій.
Грищенко Тетяна.
_______________. Він включається, Бунін.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Грищенко Тетяна.
Гузенко Максим.
ГУЗЕНКО М.В. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кучер Микола.
КУЧЕР М.І. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Литвиненко Сергій.
ЛИТВИНЕНКО С.А. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Нагаєвський Артем.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Підтримую, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Нікітіна Марина.
НІКІТІНА М.В. Підтримую. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Петьовка Василь.
ПЕТЬОВКА В.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Салійчук Олександр.
САЛІЙЧУК О.В. Підтримую, колеги.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Стернійчук Валерій.
СТЕРНІЙЧУК В.О. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Тарасов Олег.
ТАРАСОВ О.С. За, Іван Адамович. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Торохтій Богдан.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Утримався.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Утримався.
Тимофійчук Володимир.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Чорноморов Артем.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Підтримую, Іван Адамович. Вибачте, поки мікрофон включаю.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шол Маргарита.
ШОЛ М.В. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Юрчишин Петро.
ЮРЧИШИН П.В. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Юрчишин Петро.
ЮРЧИШИН П.В. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. Дякую.
Грищенко Тетяна, Бунін Сергій, не появилися?
І того. 19 – за. 1 – утримався. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Адамович.
Переходимо тоді до розгляду питань.
Перше питання. Про проект Закону про державне регулювання сфери захисту рослин, поданий народними депутатами України Нікітіною, Торохтієм, Стернійчуком та іншими (реєстраційний номер 8340).
Я до слова запрошую Нікітіну Марину Вікторівну. Будь ласка, Марина Вікторівна.
НІКІТІНА М.В. Ще раз доброго дня, колеги, з ким ще не привіталися.
Важливий євроінтеграційний законопроект про державне регулювання сфери захисту рослин. По євроінтеграції пару слів я скажу. Він направлений на виконання статті 64 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. По імплементації можу сказати, що фітосанітарні норми, які містяться в цьому законопроекті, складають майже таку левову частку, майже 60 відсотків всього євроінтеграційного зобов'язання України в сфері сільського господарства. Тому це, якщо ми його приймемо, ми відразу закриваємо дуже велику частину і майже наші зобов'язання, майже можна сказати, що завершуємо роботу, і тому дуже потужний і великий об'ємний законопроект. Він направлений на уніфікацію норм, які зараз розпорошені в законах про карантин рослин, про пестициди, агрохімікати і про захист рослин. Цей законопроект уніфіковує все в один єдиний нормативний акт. Ми на підкомітеті, ще в лютому, була його презентація, ми уважно проходилися по всім його нормам, майже всі члени комітету тоді були присутні і слухали.
Коротко, що цей законопроект регулює. По-перше, він імплементує 17 актів права Європейського Союзу в наше національне законодавство. Це і системний комплексний перегляд державного регулювання у сфері захисту рослин, у сфері обігу, застосування засобів захисту рослин, також у сфері здійснення державного контролю в цих сферах. Це виконання міжнародних зобов'язань, як я вже зазначала, відповідно до статті 64 Угоди про асоціацію. Це створення в Україні єдиного уніфікованого з Європейським Союзом режиму державного регулювання в сфері захисту рослин, що безпосередньо позначиться на торгівлі саджанцями, іншими, ну, пестицидами, агрохімікатами з Європейським Союзом, усунуть усі складності щодо регулювання перетину цих всіх речовин і рослин через кордон.
Також щодо здійснення державного контролю, ми беремо модель Європейського Союзу в цій сфері і за рахунок цього всього імплементуємо в законодавство України норми права Європейського Союзу, які регулюють всю фітосанітарію.
Надійшли зауваження від певних асоціацій та пропозиції, від Держспоживслужби надійшли зауваження і пропозиції. Варто їх, я думаю, розглядати і можна їх до закону застосовувати в процедурі розгляду до другого читання, як на мене.
Висновок Комітету з євроінтеграції позитивний. Висновок Комітету з екології щодо цього законопроекту теж не містить якихось суттєвих зауважень. Вони надають свої пропозиції, але не дуже значні, які теж можна до другого читання у вигляді правок подати до законопроекту.
Ну, коротко в мене все. Якщо є якісь запитання чи, можливо, з міністерства мене хочуть доповнити?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Тарас Миколайович Висоцький.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Доброго дня, шановні народні депутати!
ТОРОХТІЙ Б.Г. Я перепрошую. Шановні колеги, я перепрошую. Я підняв руку і надали слово Тарасу Миколайовичу. А Тарас Миколайович офіційно запрошений сюди, на дану нараду? Він від Кабінету Міністрів?
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Так, я... Дякую, Богдан Григорович. Отримав, є лист міністра, що я офіційно делегований на сьогоднішній комітет представляти Мінагрополітики.
ТОРОХТІЙ Б.Г. А можна нам цей лист побачити, що ви делеговані міністерством та відповідно можете представляти 8340 законопроект з позиції міністерства.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Ну це Олександр Георгійович може поділиться, так, ми…
ТОРОХТІЙ Б.Г. Олександр Георгійович, скиньте, будь ласка, всім в чат, щоб ми могли побачити цей лист, а потім вже з радістю вас заслухаємо, якщо ви не проти. Дякую.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Такого листа я не бачив, зараз подивимося в СЕДО.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Давайте я вам зараз скину, було запрошення і ми відписували, за підписом міністра, що я делегований. Зараз перекину. Дякую.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Скиньте, будь ласка.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Саме по 8340, дивіться, на даний момент листа немає, тому вибачаюся, я підняв був руку першим, здається.
І в мене ще виникають питання, дивіться, ми стверджуємо, що цей закон євроінтеграційний, але він не в повній мірі євроінтеграційний. І положення даного законопроекту, там частини шістнадцята, вісімнадцята, недостатньо узгоджуються з вимогами статті 93 Регламенту Європейського парламенту. Ну це не одна неузгодженість, там є і інші статті регламенту.
Також даний законопроект, у разі прийняття проекту у запропонованому вигляді, поза межами законодавчого врегулювання, залишаються деякі важливі питання, пов'язані із захистом рослин, що наразі регулюються законодавчими актами, які проектом пропонується визнати такими, що втратили чинність.
Пані Марія, можете щось з цього питання нам доповісти?
НІКІТІНА М.В. Марина. Законопроект писався дуже великою робочою групою, та ви ж знаєте, ви є його теж співавтором.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Я також його співавтор і я це недогледів, тому…
НІКІТІНА М.В. Неузгодженості дійсно є і коли ми почали вже розгляд цього законопроекту ще з січня місяця відповідні, я ж кажу, і асоціації, і Держпродспоживслужба, і інші органи, почали надавати нам зауваження і пропозиції до нього. І ці зауваження і пропозиції, вони численні і я вважаю, що їх треба детально розглядати і, дійсно, в цей законопроект треба вносити корективи, поправки. Але я думаю, що це все можна доопрацювати на стадії до другого читання у вигляді правок і врахувати всі суттєві, важливі пропозиції і зауваження всіх органів асоціацій і всіх стейкхолдерів, які і подавалися. Це кропітка велика робота, яка, я думаю, потребує окремого засідання підкомітету з підготовки законопроекту до другого читання. Або, можливо, навіть, ну, я процедурно зараз трошки розгублена і не знаю чи зараз, коли ми його розглядаємо до першого читання, чи можна в нього вносити якісь такі корективи, корегування чи краще це зробити до другого?
ТОРОХТІЙ Б.Г. Перепрошую. Ні, не краще до другого, до другого там ми не все зможемо вже виправити чи доповнити даний законопроект. Я гадаю, що краще його повернути на повторний перший розгляд чи повернути суб'єкту законодавчої ініціативи, а також хочу зазначити, що в нас там немає висновку бюджетного комітету та антикоркомітету. Вони, звісно, вже повинні були бути і ми можемо розглядати, звісно, і без них, але краще, щоб дочекатися цього. Тому моя пропозиція або перенести його на наступний наш комітет або повернути суб'єкту законодавчої ініціативи, тобто нам з вами.
НІКІТІНА М.В. Я просто ще хочу нагадати, що він левову частку імплементує нашого зобов'язання щодо статті 64 угоди. І якби він може просто… У нас є строки до осені, тому що восени у нас перевірка.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Давайте тоді скоріше працювати. Я не проти.
НІКІТІНА М.В. Як визначаться члени комітету.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Я не проти працювати…
НІКІТІНА М.В. Я просто говорю, що він дуже важливий, він архіважливий.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Дивіться, я розумію, що він важливий, але він не в повному обсязі… Ми тут прописали євронорми, на це є зауваження, давайте…
НІКІТІНА М.В. Зауваження дійсно є, корегування він потребує, я не заперечую. Але вважаю можливим це зробити до другого читання поправками.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Дуже не гарна ідея. Гадаю, краще його повернути, скоріше доопрацювати, подати новий і піти далі.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Артем Олегович…
НІКІТІНА М.В. Будемо зараз визначатись.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Артем Олегович руку піднімав. Чорноморов. Не чути.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Я кажу, я піднімав, потім опустив руку. Хотів би просто, чи правильно я розумію як би суперечення… Що Богдан Григорович, що Марина Нікітіна, вони є авторами цього законопроекту. Я хотів би спитати у секретаріату. Якщо, получається народні депутати зареєстрували автори законопроекту до нього, на що звертає увагу Богдан Григорович, що дуже-дуже багато заперечень, які були подані до того як ми сьогодні розглядаємо цей законопроект. Чи це взагалі можливо повернути суб'єкту законодавчої ініціативи, чи все ж таки краще його прийняти за основу, а потім згідно цих заперечень все ж таки до другого читання підправити? Хотів би думку Олександра Георгійовича.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Артем Олегович, це політичне рішення. Безумовно, можна його і прийняти за основу, і можна відправити на доопрацювання суб'єктам права ініціативи. Тобто це рішення на розгляд комітету. Безумовно, так.
Дякую.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Артем Олегович, ми направляємо його і впродовж 15 днів там Голова Верховної Ради повертає його суб'єктам законодавчої ініціативи. Це зовсім правильна юридична позиція направити його на повторне перше. Повернути суб'єктам законодавчої ініціативи. Це юридично можна зробити. Є така норма в законодавстві. Тобто юридично це буде правильно.
_______________. Підтримую іменинника.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді, колеги…
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Олександр Васильович, якщо дозволите, я ще.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шановні колеги, мені здається, відправляти зараз законопроект з комітету не варто. Я думаю, що у нас є всі шанси абсолютно його правками його змінити, виправити, і те що Марина говорила фактично, зібрати безпосередньо там на підкомітетах робочі групи, зібрати, розібрати що потрібно, що потрібно доробити. Але не тормозити процеси. У нас і так сьогодні багато законопроектів, які ми просто тим чи інакшим чином десь підторможуємо, не розглядаємо фактично. Я рахую, що тут треба ставити на розгляд членів комітету, ставити на голосування, є пропозиція від пана Богдана, значить його пропозицію і відповідно розглядати те, що сьогодні стоїть в проекті нашого порядку денного. Я за те, щоб підтримати і рухатися далі, і виправляти все відповідно вже до другого читання. Його можна до другого читання змінити повністю, якщо цього захотіти. Якщо пан Богдан хоче його змінювати, нема ніякого абсолютно питання.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Дивіться, у нас є колізія. У нас є схожий ще також законопроект 4600, якщо ми розглядаємо і цей законопроект, то тоді повинні їх обидва розглядати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Богдан Григорович, 4600 ми не розглядаємо.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Дивіться, це схожі законопроекти.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Його вже нема.
ТОРОХТІЙ Б.Г. А де він?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це на заміну, цей законопроект на заміну 4600.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Дивіться, 4600 висить на сайті Верховної Ради.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Богдан Григорович, ми подали його не включати в порядок денний поточної сесії між сесіями і після того зареєстрували цей.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Я розумію. Юридично ви все виконали для того, щоб Голова Верховної Ради повернув його суб'єктам законодавчої ініціативи?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Ні, він просто не включений в порядок денний сесії.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Дивіться, він не включений в порядок денний сесії, але він як законопроект є. Він схожий з цим?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так, він схожий з цим.
ТОРОХТІЙ Б.Г. А що нам кажуть наші нормативно-правові акти? Що якщо схожі, тотожні там законопроекти, тобто їх повинні розглядати також.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Якби він був включений в порядок денний сесії, то так. Його свідомо не включили в порядок денний сесії і зняли з розгляду з поточної сесії, і в сесійній період, Богдан Григорович.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Я розумію.
Є пункт 19 юридичного управління, тобто ви хочете сказати, що вони написали, звертаємо увагу, що на розгляді Верховної Ради наразі знаходиться проект Закону України про захист рослин (реєстраційний номер 4600), який спрямований на врегулювання тотожних питань. Тобто ви хочете мені сказати, що юридичне управління, а саме, хто підписав, керівник Головного управління Тихонюк щось неправильно написав?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Це не юридичне управління. Це науково-експертне управління.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Можливо. Зараз...
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так…
ТОРОХТІЙ Б.Г. Можливо. Я...
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Це висновок наукової експертизи.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Можливо, я з вами не буду сперечатися. Зараз.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Богдан Григорович, давайте, ми вже увійшли в довгу дискусію, поставимо на голосування і будемо вирішувати стосовно... Поставимо два питання на голосування. Перше питання – це прийняти цей законопроект за основу з поправками до другого читання. І інше голосування – на відправлення суб'єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання.
_______________. А, може, просто його виключити з порядку денного просто?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ладно, давайте зробимо так...
_______________. Щоб не відправляти.
ГОЛОВУЮЧИЙ. ...поставимо на голосування, якщо є така дискусія, давайте поставимо на голосування на виключення з порядку денного з сьогоднішнього комітету, доопрацюємо його до наступного, який буде, на найближчих наступних комітетах ми його ще раз будемо розглядати.
_______________. Да. Тому що люди працювали, були створені робочі групи. Ще раз зберемося, дискусію...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, да, давайте так зробимо, щоб...
_______________. Так зрозуміти скільки правок туди подадуть. Бо якщо там дійсно велика суперечність, про яку каже Богдан Григорович, щоб туди не залетіли як до 2194.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, давайте ми так і зробимо.
_______________. ... (Не чути) тисячі правок і ми не заблокували парламент, тому просто давайте відкладемо його.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, так: якщо під час обговорення цього законопроекту ще раз будуть великі зауваження, про що говорив там Богдан Григорович, то ми тоді це запишемо у висновок до першого... коли будемо голосувати перше читання, для того, щоб до другого читання ми це прибрали. Я думаю, це так буде доречно. Тому давайте ставимо на голосування: про зняття цього законопроекту з сьогоднішнього розгляду і доопрацювання його до одного з наступних комітетів.
Колеги, прошу голосувати за це...
_______________. Олександр Васильович, чекайте, чекайте, чекайте. А давайте послухаємо Тараса Миколайовича. Ну...
_______________. Давайте послухаємо, про що воно і як воно.
_______________. Степан Миколайович, я перепрошую.
_______________. Що воно і як воно?
ТОРОХТІЙ Б.Г. Я перепрошую, але нам міністерство ще не надало листа, яким уповноважує Тараса Миколайовича, нашого шановного, представляти інтереси міністерства.
_______________. У вас що, є сумнів в цьому?
ТОРОХТІЙ Б.Г. Звісно, є. Дайте мені папери.
_______________. У нас же все-таки Верховна Рада.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Дивіться, а у вас немає сумнівів? У вас...
_______________. У мене немає сумніву, що Тарас Миколайович уже...
ТОРОХТІЙ Б.Г. А в мене є сумніви.
_______________. ... впродовж чотирьох років приходить на комітет і представляє міністерство. Ми ж його не перший раз бачимо.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Дивіться, у вас, може, і біля під'їзду хтось ночує, але це не значить, що він там юридично правильно ночує. А можливо, просто у особи немає місця реєстрації.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Петро Васильович, будь ласка, руку тягне. Петро Васильович! Петро Васильович Юрчишин!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Я, шановні колеги, я не розумію в загальному, чому ми марнуємо стільки часу. Шановний пане Богдан, ви ж розумієте, що Тарас Висоцький перший заступник міністра, він не прийшов сьогодні представляти Європейський парламент, він представляє українське Міністерство аграрної політики.
_______________. І він за посадою, Іван Адамович, і він за посадою представляє Міністерство агарної політики.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Представляє, да, він перший заступник міністра. Що це я не розумію, Богдан Григорович, що сьогодні, що за комітет? Може, колеги, нам треба комітет... (Не чути)
_______________. Давайте-давайте.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Я не маю інтересу... (Не чути)
ЮРЧИШИН П.В. Олександр Васильович, ви дали мені слово, я можу в порядку черговості відповідати?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Петро Васильович, будь ласка. Вибачайте.
ЮРЧИШИН П.В. Шановні колеги, в порядку черговості поступила пропозиція, пропозиція відправити на доопрацювання. Але перша була пропозиція прийняти, доопрацювати. Давайте в порядку черговості і проголосуємо. Чому ми переводимо завжди наше засідання в базар? Чому так? І головуючий ставить на голосування, ми голосуємо і знімаємо всі питання.
_______________. Петро Васильович, я прошу тільки друге питання все ж таки не на доопрацювання, а зняти з порядку денного, тому що ввійдемо ще в довшу дискусію.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте, так. Добре. Тоді ставимо перше питання – це прийняти даний законопроект за основу, потім з доопрацюванням. І друге питання зняти з порядку денного.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Олександр Васильович, можна репліку?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Богдан Григорович.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Іван Адамович сказав, що там Тарас Миколайович, я поважаю Тараса Миколайовича, я розумію його посаду. Відповідно до Положення про Міністерство АПК представляти інтереси має право міністр, інші за офіційним дорученням міністра.
Тарасе Миколайовичу, якщо можете, надайте, будь ласка, репліку це так чи ні?
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Дякую, Богдан Григорович. В розподілі обов'язків в наказі, підписаним міністром, за мною закріплена взаємодія з парламентом. Копію наказу з розподілом ми передамо, є в частині.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Я перепрошую.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Богдан Григорович, я ж можу відповісти.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Тарасе Миколайовичу, взаємодія …(Не чути) міністерства на комітеті.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. В тому числі і представлення.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тарас Миколайович відповідає на питання. Будь ласка, висловлюйтеся.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. В тому числі представлення, копію ми надамо, лист на представлення вчора на вчорашній комітет ми підписували. Оскільки перенесли, дійсно, зараз зафіксуємо лист на представлення сьогодні, тільки він буде підписаний, тоді надамо. Якщо після того депутати матимуть також питання, зразу ще відповідь надамо, в тому числі наказ про розподіл обов'язків перекинемо для секретаріату комітету.
Дякую.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Дякую вам, чекаємо від вас листа.
_______________. Пане голово, ще одна репліка, будь ласка. Я б хотів звернутися до шановних народних депутатів, Івана Адамовича, якого ми дуже поважаємо, і Степана Миколайовича. Я прошу, шановні колеги, давайте без позиції сили, підвищення голосу і тому, і інше. Ми все ж таки працюємо в парламенті, який керується певними нормативними актами і ми самі ініціатори деяких з них. Тому якщо ми будемо просто зважати або не зважати на щось, на щось закривати очі, а на щось ні, це теж не є правильно і проштовхувати те чи інше питання просто підвищуючи голос і, вибачте, своїм авторитетом давити, ми тут всі, вибачте, рівні, ми всі представляємо інтереси людей. І якщо у Богдана Григоровича є сумніви, мабуть, на це є певні причини.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, давайте голосувати, бо це вже переходить на якийсь балаган.
Будь ласка, перше ми голосуємо за пропозицію рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про державне регулювання сфери захисту рослин (реєстраційний номер 8340) за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу з можливістю їх доопрацювання відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України.
Колеги, прошу голосувати.
Іван Адамович!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шановні колеги, хто за дану пропозицію, прошу голосувати.
Гайду Олександр.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.
МЕЙДИЧ О.Л. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Рудик Сергій.
РУДИК С.Я. Утримався.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло.
ХАЛІМОН П.В. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чернявський Степан.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Бунін Сергій.
Чайківський, підтримую, я вибачаюсь.
Бунін Сергій.
Грищенко Тетяна.
ГРИЩЕНКО Т.М. Підтримую.
БОГДАНЕЦЬ А.В. Адамович, Богданця забули.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Богданець Андрій.
БОГДАНЕЦЬ А.В. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гузенко Максим.
ГУЗЕНКО М.В. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кучер Микола.
КИРИЧЕНКО М.О. Доброго дня! Іван Адамович, я на зв'язку, прошу включити мене.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Микола Олександрович зареєстрував тебе.
КИРИЧЕНКО М.О. Всім доброго дня! Я – за порядок денний і підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Так, Литвиненко Сергій.
КУЧЕР М.І. Кучер, підтримую. Ви ж записали?
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кучер Микола, да я, Микола Іванович, відмітив. Дякую.
Литвиненко Сергій. Сергію! Сергій Анатолійович!
ЛИТВИНЕНКО С.А. Іване Адамовичу, підтримую. Іван Адамович!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. Я почув, Сергій Анатолійович.
Нагаєвський Артем.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Нікітіна Марина.
НІКІТІНА М.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Петьовка Василь.
ПЕТЬОВКА В.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Салійчук Олександр.
САЛІЙЧУК О.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Стернійчук Валерій.
СТЕРНІЙЧУК В.О. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Тарасов Олег.
ТАРАСОВ О.С. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Торохтій Богдан. Торохтій Богдан!
ТОРОХТІЙ Б.Г. Утримався, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Утримався. Дякую.
Тимофійчук Володимир.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. Іван Адамович, вибачаюсь, зв'язок поганий. А за що ми голосуємо?
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Ми зараз голосуємо за перший пункт порядку денного, за законопроект 8340 в першому читанні.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. Ми його включаємо чи відхиляємо?
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Ми голосуємо його якраз за те, щоб його включити або не включити.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. Ну, тоді я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. За включити.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Ні, прийняти за основу, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Прийняти за основу. Перепрошую. Прийняти за основу.
Чорноморов Артем.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. Тоді – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Чорноморов Артем.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Моя пропозиція була його зняти з порядку денного, тому я утримуюсь.
Дякую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Утримався.
Шол Маргарита.
ШОЛ М.В. Я також утрималася.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Утрималась.
Юрчишин Петро.
ЮРЧИШИН П.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. За.
Ітого 19 народних депутатів – за, 4 – утримались.
Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Думаю, що другу пропозицію можна не ставити на голосування. Рішення прийнято.
Переходимо до другого пункту нашого порядку денного. Про схвалення рекомендації спільних з Комітетом з питань енергетики та житлово-комунальних послуг комітетських слухань на тему: "Розвиток виробництва альтернативних джерел енергії, а саме – біометану, водню, інших синтетичних газів та біоетанолу".
Четвертого травня 2023 року в місті Києві за ініціативою нашого комітету відбулися зазначені слухання. За результатами слухань було підготовлено проект рекомендацій, в якому враховані та узагальнені всі пропозиції, що були висловлені на слуханнях. Проект рекомендований вам було розіслано, щоб ви могли з ними ознайомитися.
Також народним депутатом Вікторією Гриб були надані пропозиції щодо питання врегулювання земельних відносин для розміщення об'єктів критичної інфраструктури. Пропозиції дійсно заслуговують на увагу і можуть бути оформлені окремою законодавчою ініціативою, але не є предметом слухань і відповідно рекомендацій, тому будуть додані до протоколу комітетських слухань.
Якщо немає заперечень, то ставлю на голосування пропозицію схвалити рекомендації зазначених слухань. Дані рекомендації оприлюднити на офіційних веб-сайтах Комітетів з питань аграрної та земельної політики та з питань енергетики та житлово-комунальних послуг, а також надіслати Кабінету Міністрів України, Міністерству фінансів України, Міністерству аграрної політики та продовольства України, Міністерству енергетики України, Оператору газотранспортної системи України для врахування в роботі.
Колеги, прошу ставити на голосування. Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Прошу колег, хто – за?
Гайду Олександр.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег. Мейдич Олег!
Рудик Сергій.
РУДИК С.Я. За.
МЕЙДИЧ О.Л. Іван Адамович, вибачаюся, я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Халімон Павло.
ХАЛІМОН П.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Чернявський Степан.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. За, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Чайківський – за.
Богданець Андрій.
Бунін Сергій.
Грищенко Тетяна.
ГРИЩЕНКО Т.М. За, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Гузенко Максим.
ГУЗЕНКО М.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Кириченко Микола.
КИРИЧЕНКО М.О. За, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Кучер Микола.
КУЧЕР М.І. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Литвиненко Сергій.
ЛИТВИНЕНКО С.А. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Нагаєвський Артем.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Нікітіна Марина.
НІКІТІНА М.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Петьовка Василь.
ПЕТЬОВКА В.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Салійчук Олександр.
САЛІЙЧУК О.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Стернійчук Валерій.
СТЕРНІЙЧУК В.О. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Тарасов Олег.
ТАРАСОВ О.С. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Торохтій Богдан.
ТОРОХТІЙ Б.Г. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Тимофійчук Володимир.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Чорноморов Артем.
ЧОРНОМОРОВ А.О. За, Іван Адамович.
Дякую.
Шол Маргарита.
ШОЛ М.В. За, я - за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Юрчишин Петро.
ЮРЧИШИН П.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Олександр Васильович, одноголосно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Адамович.
Третє питання. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення державного регулювання продовольчої безпеки та розвитку тваринництва (друге читання)(реєстраційний номер 8290).
До слова запрошую Петра Васильовича Юрчишина – голову підкомітету.
ЮРЧИШИН П.В. Шановні народні депутати, представники уряду, експерти, представники бізнес-асоціацій та запрошені, в існуючих реаліях незважаючи на важкі часи, надважливим є питання постійного своєчасного продовольчого забезпечення, високого рівня захисту здоров'я громадян, задоволення їх соціальних та економічних інтересів. Саме тому даний законопроект (реєстраційний номер 8290) підготовлений до другого читання і він передбачає такі можливості.
25 березня поточного року даний законопроект було прийнято Верховною Радою за основу. Цей законопроект є євроінтеграційним і базується на нормах цілої низки різних фактів законодавства Європейського Союзу. Тож відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України за строк, відведений для подачі його правок та пропозицій, було поданого 497 поправок і пропозицій. За результатами опрацювання порівняльної таблиці пропонується врахувати 240 поправок, врахувати редакційно 14, врахувати частково 23 і відхилити 220.
25 травня поточного року в режимі відеоконференції відбулося засідання підкомітету з питань харчової промисловості і торгівлі агропромисловими товарами і їх голосувань. Коливань. Під час засідання підкомітету для уточнення деяких положень та термінів законопроекту народним депутатом України Олегом Мейдичем було запропоновано внести до порівняльної таблиці декілька правок. Також з пропозицією внесення поправок звернувся член нашого комітету Артем Чорноморов.
Артем Чорноморов, якщо є, прошу, озвучте дану пропозицію.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Артем Олегович.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Добрий день, колеги.
Дякую, Петро Васильович. Перш за все хотів би подякувати вам за конструктив, який ви створили в підкомітеті, за те, що долучили всіх представників асоціацій і, в принципі, всіх бажаючих народних депутатів до тих, хто присутній і міг висловитися. Хотів би зразу сказати, що мої правки направлені на усунення певних колізій в законопроекті, які наразі вбачаються спеціалістами Держспоживслужби та моїх помічників, при цьому вони жодним чином не змінюють суть даного законопроекту.
Також хотів сказати, що зазначені зміни нададуть змогу виконувати фітосанітарні вимоги країн-партнерів України в міжнародній торгівлі рослинами та продуктами рослинного походження, які наразі дуже актуальні під час наших умов воєнного стану.
Тепер дозвольте трохи вашого часу, я вимушений буду зачитати всі ці поправки., оскільки потрібно їх внести до проекту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення державного регулювання продовольчої безпеки та розвитку тваринництва (реєстраційний номер 8290). Відповідно до пункту 4 частини першої статті 15 Закону "Про комітети Верховної Ради України" пропоную внести до порівняльної таблиці проекту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення державного регулювання продовольчої безпеки та розвитку тваринництва (реєстраційний номер 8290), яка готується комітетом, та розгляд у другому читанні як пропозиції та правки напрацьовані комітетом.
Перше. Абзац третій статті 2 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності… Я вибачаюсь, можна…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, виключіть звук. Звук виключіть, колеги.
Артем Олегович, продовжуйте.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Дякую.
Викласти у такій редакції: "Видача, анулювання, переоформлення, поновлення карантинних сертифікатів, фітосанітарних сертифікатів або фітосанітарних сертифікатів на реекспорт здійснюється відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про карантин рослин", а видача, анулювання, поновлення дозволів на реекспорт товарів, що походять з інших країн з урахуванням особливостей, визначених Митним кодексом України".
Друге. Внести зміни до розділу ІХ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про карантин рослин". Перше. В абзаці першому підпункт 1 пункт 1 слова "аудиторами і сертифікаціями" в скобках (агрономами-інспекторами) та замінити словами "та\або".
Друге. У підпункті 2 абзац другий замінити двома новими абзацами такого змісту: "Лабораторія уповноважується на проведення відбору зразків та фітосанітарної експертизи (аналізів) у разі наявності акредитації відповідно до стандартів ISO/IEC 17025, ДСТУ ISO 17025 на проведення робіт із відбору зразків та/або визначення фітосанітарного стану рослин і продукції рослинного походження у галузі застосування методів діагностики шкідливих організмів за одним або кількома видами аналізів (експертиз): ентомологія, мікологія, бактеріологія, фітогельмінтологія, вірусологія, гербологія".
Відбір зразків здійснюється фахівцями фітосанітарної лабораторії, включеної до Переліку фітосанітарних лабораторій, виключно у разі уповноваження такої лабораторії на проведення дій цієї фітосанітарної експертизи (аналізів) та спільно з державним фітосанітарним інспектором, який забезпечує контроль за відбором зразків фахівців такої лабораторії. Відсутність державного фітосанітарного інспектора під час відбору зразків фахівцями фітосанітарної лабораторії, включеної до Переліку фітосанітарних лабораторій, за умови надання повідомлення відповідно до законодавства не є підставою для відмови у проведені фітосанітарної експертизи (аналізів), а також видачі фітосанітарного сертифіката. При цьому факт відбору зразків фіксується засобами фото та відеофіксації.
У зв'язку з цим абзац третій, дев'ятнадцятий вважається відповідно абзацами четвертим, двадцятим. Абзац дев'ятий викласти в такій редакції: Лабораторія, уповноважена відповідно до цьому підпункту, включається до Переліку фітосанітарних лабораторій" доповнити підпунктом третім такого змісту: "Видача, переоформлення фітосанітарного сертифіката, фітосанітарного сертифіката на реекспорт може здійснюватись державним фітосанітарним інспектором за межами митної території України за умов наявності направлення державного фітосанітарного інспектора у службове відрядження за кордон, оформленого з цією метою відповідно до вимог законодавства. Рішення про видачу, переоформлення, відмову у видачі фітосанітарного сертифіката, фітосанітарного сертифіката на реекспорт приймається державним фітосанітарним інспекторам за результатом проведених фітосанітарних процедур та у відповідності до фітосанітарних вимог країн-імпортера на підставі, отриманого в електронній формі висновку фітосанітарної експертизи (аналізів) при об'єднанні партій вантажу, висновки фітосанітарної експертизи (аналізів), фітосанітарних сертифікатів або фітосанітарних сертифікатів на реекспорт, виданих на кожну з партій вантажу, що об'єднує транспорт, що об'єднується. Копія документу, що підтверджує здійснення оплати за послуги, видачі, переоформлення фітосанітарного сертифікату або фітосанітарного сертифікату на реекспорт. Рішення про відмову видачі, переоформлення фітосанітарного сертифікату або сертифікату на реекспорт приймається державним фітосанітарним інспектором з підстав, передбачених цим законом. Плата за послуги з видачі переоформлення фітосанітарного сертифікату, фітосанітарного сертифікату на реекспорт відповідно до цього підпункту становить 0,2 розміру прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених законом на 1 січня календарного року, в якому було подано відповідну заявку.
Дякую вам, шановні члени комітету, шановний пане голово, шановний Петро Васильович, за те, що надали слово. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Артем Олегович.
Колеги, хто із членів комітету хоче висловитися? Будь ласка, Петро Васильович. Не чути звуку, Петро Васильович.
ЮРЧИШИН П.В. Вибачаюся.
Я хочу зазначити, що саме Артем Чорноморов надіслав правки та пропозиції в електронних та паперових носіях, а сьогодні озвучив на засіданні комітету, за що я дякую.
Зазначені пропозиції, надані вам, шановні колеги, для ознайомлення, ми мали час з ними ознайомитися та внести свої пропозиції. Зараз підкомітет пропонує відповідно до пункту 4 частини першої статті 15 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" підтримати на засіданні комітету запропоновані правки та рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект (реєстраційний номер 8290) в другому читанні та в цілому як закон в редакції комітету з подальшим техніко-юридичним доопрацюванням.
Шановні колеги, дякую за увагу і прошу підтримати наше рішення.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Петро Васильович.
Чернявський Степан Миколайович руку тягне. Степан Миколайович, будь ласка. Степан Миколайович.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Трохи зв'язок поганий.
Хотів дізнатися, а відрядження, Артем Олегович, якщо, будь ласка, відрядження за межі території України за чий рахунок буде, інспектора? І чи є це в бюджеті?
ЧОРНОМОРОВ А.О. Дивіться, ця редакція щодо відрядження, вона була запропонована ще раніше в законопроекті. Я лише даю уточнення: саме на які документи. То єсть відрядження було ще в першому читанні в основному тілі законопроекту.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Степан Миколайович.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Ну, добре, добре. Просто давайте послухаємо ще... послухаємо ще спеціалістів, да...
ЧОРНОМОРОВ А.О. Держспоживслужба може пояснити, да, Степан Миколайович?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка, у нас присутні представники Держспоживслужби. Пані Ольга, будь ласка, прокоментуйте.
ШЕВЧЕНКО О.П. Доброго дня! З приводу озвучених правок просимо розглянути, спробуємо просто пояснити деякі з них, що мається на увазі і чому це важливо для бізнесу.
Одна з правок, яка була озвучена щодо викладення в новій редакції видачі, анулювання, поновлення карантинних документів, по суті, на сьогоднішній день випав фітосанітарний сертифікат і фітосанітарний сертифікат на реекспорт. Тобто в Законі про дозвільну систему не враховується специфіка закону. В Законі про карантин на сьогоднішній день зазначено, що ці сертифікати мають видаватися протягом години. Фактично...
ЧОРНОМОРОВ А.О. Вибачте. Питання Степана Миколайовича – виключно щодо відрядження.
ШЕВЧЕНКО О.П. Окей. Якщо питання щодо відрядження на сьогоднішній день у нас ця норма, вона виникла у зв'язку із тим, що в умовах військового часу стала проблематика з сертифікацією по суті за межами України, тобто всі заходи на сьогоднішній день, згідно чинних норм законодавства, повинні здійснювати на території України до видачі фіто-санітарного сертифіката. Але через ситуацію з перевантаженням українських вантажів, через ситуацію, яка склалася, наприклад, на території Польщі у зв'язку із забороною Польщі, фактично наші вантажі можуть застрягати на будь-якій території. Тому з метою, щоб ця продукція потім їхали… могла законно їхати в інші країни з новим фітосанітарним сертифікатом, по суті, така процедура і прописувалась. Вадим Миколайович, можете додати, якщо я щось пропустила.
_______________. Я ще можу пояснити Степану Миколайовичу. Ми дуже зі Степаном Миколайовичем дотичні до цього важкого питання, оскільки він з Одеської області, я з Миколаївської, зараз центр, так сказати, експорту більш в Одеській області. Є така дійсно проблема, коли теплоходи знаходяться… Наприклад, коли працював коридор дуже довго на вихід, оскільки російські терористи дуже довго перевіряють пароход і інколи буває такі випадки, коли дійсно отримувач вантажу відмовляється від цього вантажу, то по певним гафтовським контрактам і тому інше. І з цієї проблеми дійсно треба тоді перевидати фітосанітарний сертифікат, коли трейдер все ж таки продає даний вантаж іншому покупцю. В такому випадку треба інспектора командирувати на безпосередньо, я так розумію, на Босфор для того, щоб він провів заново експертизу і перевидали потім фітосанітарний сертифікат. Дякую, Степан Миколайович.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Будь ласка, Висоцький Тарас Миколайович, руку підняв.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Дякую, Олександр Васильович. Дякую колегам за можливість виступити. Лист, який мене уповноважує це зробити офіційно в СЕДО пішов і комітетом отриманий. Дуже слушні правки озвучував Артем Олегович…
ТОРОХТІЙ Б.Г. Тарас Миколайович, я перепрошую, а можете зацитувати листа?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Богдан Григорович, не перетворюйте це на балаган.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Я можу, звісно. Там написано, маю право коментувати всі питання порядку денного.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Ми зараз коментуємо…
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Ні, всі, та, всі питання порядку денного.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. … (Не чути) делегувати по рішенню заступника міністра аграрної політики та продовольства для участі у засіданні Комітету Верховної Ради з питань аграрної та земельної політики, який відбудеться 12 червня з метою презентації основних положень проекту Закону України про виноград та продукти виноградарства (реєстраційний номер 9139).
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Та доповіді з інших питань порядку денного засідання комітету, які ми офіційно отримали.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Доповіді?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Богдан Григорович, будь ласка, це вже неповага.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Тому доповідь як є, а правки, озвучені Артемом Олеговичем, я коротко буду, ми підтримуємо як орган, який формує політику, вони дійсно слушні. Дякуємо за вашу пропозицію.
_______________. Дякуємо, Тарас Миколайович.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, колеги, якщо нема більше запитань, то я пропоную ставити на голосування це питання.
Так, ставлю на голосування пропозицію підтримати порівняльну таблицю, підготовлену до другого читання, проекту Закону реєстраційний номер 8290 з пропозиціями, внесеними від комітету та редакційними уточненнями її положень, які надав Артем Олегович Чорноморов, рекомендувати Верховній Раді України прийняти зазначений законопроект у другому читанні та в цілому як закон у редакції, запропонованій комітетом з необхідними техніко-юридичними доопрацюваннями, направити після завершення процедур, передбачених частиною другою статті 117 Регламенту Верховної Ради України, законопроект для проведення додаткової експертизи стосовно його відповідності міжнародно-правовим зобов'язанням України в сфері європейської інтеграції та права Європейського Союзу до Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України до Європейського Союзу та до Кабінету Міністрів України.
Колеги, прошу голосувати. Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так, прошу, колеги, хто за дану пропозицію, голосуємо.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Іван Адамович, перепрошую.
Олександр Васильович, і ще з блоком правок, які там були подані від комітету і були в матеріалах.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я спочатку сказав це в першому пункті.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Перепрошую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, з блоками правок, які подані, так.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Гайду Олександр.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Мейдич Олег.
МЕЙДИЧ О.Л. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Рудик Сергій.
РУДИК С.Я. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Халімон Павло. Халімон Павло.
Чернявський Степан.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. ... (Не чути), Іван Адамович.
ХАЛІМОН П.В. Підтримую. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло підтримує.
Чернявський Степан Миколайович.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Підтримую, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Чайківський – за.
Богданець Андрій.
Бунін Сергій.
БУНІН С.В. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Грищенко Тетяна.
Бунін Сергій підтримує.
ГРИЩЕНКО Т.М. Грищенко підтримує. Грищенко теж підтримує.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Грищенко підтримує.
Богданець появився? (Шум у залі)
Гузенко Максим.
ГУЗЕНКО М.В. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Гузенко Максим підтримує.
Кириченко.
КИРИЧЕНКО М.О. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Кучер Микола.
КУЧЕР М.І. Кучер – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Литвиненко Сергій.
ЛИТВИНЕНКО С.А. Утримався.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Утримався.
Нагаєвський Артем.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Нікітіна Марина.
НІКІТІНА М.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Петьовка Василь.
ПЕТЬОВКА В.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Салійчук Олександр.
САЛІЙЧУК О.В. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Стернійчук Валерій.
СТЕРНІЙЧУК В.О. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Тарасов Олег.
ТАРАСОВ О.С. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Торохтій Богдан. Торохтій Богдан!
Тимофійчук Володимир.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Чорноморов Артем.
ЧОРНОМОРОВ А.О. За, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Шол Маргарита.
ШОЛ М.В. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Юрчишин Петро.
ЮРЧИШИН П.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Іван Адамович, Торохтій – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Торохтій Богдан – за. Дякую.
22 члена комітету – за. 1 – утримався.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Адамович.
Рішення прийнято.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Рішення прийнято.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Четверте питання. Презентація основних положень проекту Закону про виноград та продукти виноградарства, поданого Кабінетом Міністрів України (реєстраційний номер 9139).
Я до слова запрошую Висоцького Тараса Миколайовича для презентації цього законопроекту. Будь ласка, Тарас Миколайович.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Дякую, Олександр Васильович, шановні народні депутати, за можливість представити законопроект про виноград та продукти виноградарства (реєстраційний номер 9139).
Ми його представляли декілька раз до моменту реєстрації. Тому зупинюсь на основних позиціях, щоб зекономити ваш час та максимально дати відповіді на ваші питання, чи почути коментарі.
Отож, цей законопроект є євроінтеграційним. Він включений в Угоду про асоціацію. Є один з елементів нашого вступу та руху до членства в Європейському Союзі. Фактично він є досить комплексним. Ми бачимо, що ним передбачена імплементація ряду нормативно-правових документів Європейського Союзу, а саме Регламенту Європейського парламенту про спільну організацію ринків сільськогосподарських продуктів, Регламенту Європейського парламенту про представлення, маркування та охорону географічних зазначень ароматизованих винних продуктів та ряд інших регламентів, які регулюють цю сферу.
Яка його структура? Це новий законопроект, виписаний не як правки, а як новий текст, що передбачає, в тому числі при вступі його в дію, скасування існуючого. Має наступну структуру. Ми бачимо, вона представлена праворуч. Є блоки розділів. Видно, що вони покривають всі питання, пов'язані з виноградарством та виноробством. Є загальні положення, є відповідні повноваження ЦОВВ, є безпосередньо описано про простежуваність, про виноробство, про особливості підготовки та реєстрації географічних зазначень, про сертифікації з географічними зазначеннями, про контроль відповідності введення в обіг винограду і вина, раннього обліку, про ароматизовані винні продукти, що в нас активно виробляються, про державний контроль у відповідній сфері, про державну допомогу. Ми неодноразово чули на комітетських слуханнях, що ця галузь, якій буде складно позиватися і конкурувати без відповідної допомоги від держави як мінімум на первинних етапах. Про відповідальність за порушення цього законодавства і "Перехідні та прикінцеві положення", оскільки він комплексний, однозначно на наступному слайді я скажу, що треба певний перехідний період.
Отож, він передбачає самий новий європейський Регламент, який в них регулює ці сфери, а саме він 2 грудня 2021 року вступив в дію. Він фактично лібералізує вимоги до вин з географічними зазначеннями, врегульовує деалкоголізацію вин, лібералізує вимоги до садіння винограду, щоб швидко нарощувалися площі під виноградом і також уточнені вимоги до маркування.
Що дуже важливо з нового і корисного для бізнесу в частині відповідного законопроекту. Є визначення вина, вина ігристого. В нас раніше в місяць було від 9 тільки відсотків обертів. Тепер може бути від 4,5 для вин з географічним зазначенням та для 8,5 для певних зон виноробства, тобто більш широку палітру зможуть відповідні підприємства виробляти.
Запроваджуються вимоги до ароматизованих винних продуктів, в чинному законодавстві цього немає. А тут буде знову ж таки чіткість для всіх виробників, як це робити, як це регулюється.
Упорядковується використання сортів винограду, також в тому числі можна буде використовувати ті сорти, які вже умовно суспільного надбання, у яких немає зареєстрованих чинних авторських прав, які можуть далі бути корисні.
І дуже важливе таке онлайн-рішення запроваджується, цифровий виноградарсько-виноробний реєстр, ціль якого забезпечить простежуваність виноградарства і виноробства. По ідеї – це повноцінне запровадження, можна буде по кожній кінцевій бутилці розуміти, з якого винограду і з якої території вона виготовлена. Не тільки українському споживачу, а і всім споживачам, по всьому світу, що також, враховуючи сильний бренд України, буде дальше корисно допомагати розвитку цій галузі.
Однозначно, ми зазначали, необхідний досить і тривалий перехідний період і це вже треба обговорювати до другого читання. Зазвичай, якраз ви як народні депутати маєте своє бачення і приймаєте рішення, скільки треба цей перехідний період, зрозуміло, що він має бути мінімум 2-3 роки, вступ в дію не раніше 1 січня 2026 року. Але в рамках опрацювання подальшого, то звісно, що треба буде обговорювати вже ближче до кінцевої моделі, яка буде, з врахуванням ваших правок, розглядатися і тоді говорити про цю дату, але це точно певний перехідний період.
Для тих, хто захоче нормами користуватися раніше, ті виробники, які будуть готові, ми їх пропонуємо не обмежувати, а добровільно можна почати використовувати раніше. Звісно, що це продукція, яка буде вироблена і вина, до моменту вступу в дію цього закону, може бути реалізована згідно термінів придатності. Тобто це не має обмежувати і ті, хто виробляють по нинішніх правилах, це завжди такий класичний перехідний етап, щоб ця продукція не псувалася, не утилізувалася, вона вся буде в обігу, до завершення її терміну придатності.
І, відповідно те, що ми говорили, запуск виноградсько-виноробного реєстру. Оскільки це одна з основних новацій – це виноградсько-виноробний реєстр. Тут бачимо приклад як цей зараз реєстр працює в Європейському Союзі, ми бачимо: є інформація про виноградник, є про кліматичні умови, рельєф, ґрунти. Тобто абсолютно це буде корисно всім плюс реєстрація в ньому буде безкоштовна і можливість користуватися ним буде, звісно, безкоштовно. То це такий сервіс, який буде зручний всім учасникам процесу, де буде базова інформація знаходиться, воно буде далі писатися по принципу платформи Дія на такому зручному інтерфейсі і відповідно потім запускатися. Ми знаємо, що є пілот такий гарний в Одеській області, де фактично зроблений певний реєстр на рівні Одещини. Звісно, що в тому числі цей досвід буде врахований, ми його чули на різних комітетських слуханнях, в тому числі в Одесі, і на базі цього досвіду вже зроблений такий національний продукт. Тому дякую вам за увагу і з радістю готовий відповісти на ваші запитання та/або почути коментарі.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Тарас Миколайович.
Будь ласка, колеги, в кого є якісь коментарі, пропозиції, можливо? В кого є, може, хтось не з членів комітету хоче висловитися, тут, я бачив, є експерти? Добре. Дякую.
Тоді ми беремо до уваги ваші пропозиції стосовно цього законопроекту, вашу презентацію, будемо найближчим часом починати роботу для того, щоб виносити даний законопроект в комітет, комітет попрацює над текстом і, в принципі, будемо рухати цей напрям.
"Різне". Колеги, в кого є якісь питання, пропозиції, будь ласка?
Степан Миколайович Чернявський. Степан Миколайович.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Колеги, хотів проговорити з вами. Така ситуація. До мене дійшли такі повідомлення, що ми вже отримали біля чотирьох нот про фітосанітарні сертифікати, про якість нашої сільгосппродукції. Хотів від комітету зробити запрошення регіональним фітосанітарним лабораторіям, керівникам і керівнику ДПСС, щоб вони нам доповіли про ситуацію. Бо стільки у нас роботи проводиться для того, щоб … (Не чути) за кордон. А у нас получається, що хтось може потім використати це. І ми бачимо, як нам важко це буде для того, щоб збільшити об'єм. А получається, якщо будуть ноти, це буде привід для того, щоб закрити ще ринок. Я знаю, що там від Турції було десь 4 вже ноти були надіслані. Тому, колеги, хочу вас попросити від комітету запросити керівника регіональної фітосанітарної, одеської, бо саме звідти прийшли на ці фітосанітарні лабораторії прийшли ноти.
Якщо можна, ДПСС прокоментує.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пані Ольга, будь ласка, короткий коментар.
ШЕВЧЕНКО О.П. Без питань. Звісно, процедура отримання ідентифікації не є на сьогоднішній день. Це законодавчо регульована міжнародна процедура, і по результатом якої вживаються відповідні заходи по розслідуванню. Проте ми готові зробити презентацію, розказати, як відбувається механізм державного контролю, як відбуваються заходи, які вживаються по країнам у випадку отримання невідповідностей. Я так розумію, це буде окреме засідання. Готові будемо максимально надати всю інформацію.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Зробити це офлайн, щоб заслухати керівника як це сталося, і як воно відбувається. Це буде … (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Степан Миколайович, дякую.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Олександр Васильович, дозвольте ще слово.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Слова підтримки в сторону Степана Миколайовича. Я дуже погоджуюсь з тією проблематикою. І давайте на базі цієї проблематики Одеської області, може візьмемо два-три дні, подивимось які ще запитання, що можемо запросити ще відділення Миколаївської області. Ми знаємо, що там є теж проблеми щодо роботи лабораторії регіональної Миколаївській області по наданню аналізів, по видачі фітосанітарних сертифікатів. І запросимо керівників, і Держспоживслужбу як керівництво для розгляду цієї проблематики, щоб нам пояснили. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Артем Олегович.
На наступне найближче офлайн-засідання ми сформуємо питання і запросимо регіональних керівників і вас, пані Ольга, для надання нам інформації.
Дякую, колеги. Якщо немає питань, тоді оголошую комітет закритим.
Всім дякую за працю.