СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань аграрної та земельної політики

 

15 серпня 2024 року

 

Веде засідання голова комітету ГАЙДУ О.В.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, я всіх вітаю! Починаємо реєстрацію.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Є.

Іван Адамович, привіт!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Вітаю, Олегу Леонідовичу.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Так, я зареєструюся і йду.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло. Халімон Павло.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН Я.Р. Я вже є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. З богом ідіть.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Колеги, всім добрий день! Іван Адамович, теж привіт!

Сьогодні у нас свято, Давид Георгійович сам присутній. Я думаю, що треба це скоренько все проголосувати, щоб було видно, що це...

 

_______________.  А чого скоренько? Чекайте. Що ж це за така корупційна складова? Давид Георгійович є, навпаки…

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. (Не чути)…    (Сміх) …там немає.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Степан Миколайович, друзі мої, я вас дуже прошу, повідключайте, будь ласка, мікрофони. Я вас дуже прошу.

Степан Миколайович. 

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Все. Дякую.  Вітаю.

Чайківський є.

Богданець. Богданець Андрій.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергій Валерійович, вітаю!

Герасимов Артур.

 

_______________.  Вітаю вас!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Герасимов Артур.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Присутня. Колеги, всіх вітаю!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю, Тетяно Миколаївно.

Гузенко Максим Васильович.

 

ГУЗЕНКО Т.В. Присутній. Всім доброго вечора!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю!

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Всім доброго  дня! Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Микола Олександрович, вітання.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Вітаю, Дмитро Сергійович!

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Вітаю, Микола Іванович!

Лабазюк Сергій Петрович. Лабазюк Сергій.

 

ХАЛІМОН П.В. Зареєструйте, будь ласка, Халімон. Вітаю!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло, вітаю! Зареєстрував.

Лабазюк Сергій.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Доброго дня, шановні колеги! Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Сергій Анатолійович. Вітаю!

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Вітаю всіх, колеги! Присутній, Іван Адамович.  Доброго дня!

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Артем Сергійович,  доброго дня! Вітаю!

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. Присутня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Марино Вікторівно.

 

НІКІТІНА М.В. Добрий день.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Петьовка Василь.

 

_____________. Василь Васильович зараз на підході. Попросив, щоб… Ну я не знаю, на паузі. Він є десь. Підходить.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Ну підключиться зараз, зареєструємо.

 

_____________. …щоб його зареєстрували.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Салійчук Олександр.

Соломчук Дмитро.

Колеги, прошу, повідключайте, будь ласка, мікрофони.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Іван Адамович, присутній, на місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дмитре Вікторовичу, мої вітання.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. Колеги, всім вітання. Я на місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю, Валерію Олександровичу.

Столар Вадим.

Тарасов Олег.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. Іване Адамовичу, на зв'язку.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Присутній, Іване Адамовичу. Вітаю, шановні колеги.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Богдане Григоровичу, вітаю.

Христенко Федір.

Чорноморов Артем.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. Присутня, Іване Адамовичу. Вітаю.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Маргарито Віталіївно, мої вітання.

Тарасов Олег.

Салійчук Олександр.

Петьовка Василь.

Лабазюк Сергій.

Герасимов Артур.

 

РУДИК С.Я. Рудик Сергій.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергію Ярославовичу, мої вітання.

 

РУДИК С.Я. Навзаєм.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Богданець Андрій.

Колеги, хто доєднається, тоді…

21. Олександре Васильовичу, 21 народний депутат член аграрного комітету присутній на засіданні. Прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

До розгляду на сьогоднішньому засіданні пропонуються наступні питання. Про проект Закону про інформаційно-комунікаційну систему "Державний аграрний реєстр", друге читання (реєстраційний номер 11063-д від 25.06.2024 року).

Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури відведення земельних ділянок для розвитку цифрової інфраструктури, друге читання (реєстраційний номер  9549 від 01.08.23 року).

І про План роботи комітету на період роботи дванадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання. Та "Різне".

Колеги, проект порядку денного вам було розіслано. Пропоную його затвердити.

Іване Адамовичу, будь ласка.  

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, прошу, голосуємо за  порядок денний.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Мейдич Олег.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Підтримую, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чайківський – за.

Богданець.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іване Адамовичу. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За, Іване Адамовичу.  Соломчук.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. Почув.

Стернійчук Валерій.     

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. Стернійчук – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Іване Адамовичу, Чорноморов на зв'язку. Це за порядок денний?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Юрчишин Петро.    

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Петре Васильовичу.

Чорноморов Артем. 

 

ЧОРНОМОРОВ А.О.  Це за порядок денний?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Спочатку вас зареєструємо. Ви ще не зареєстровані.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Зареєструйте, будь ласка, Іване Адамовичу. 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Артеме Олеговичу.

І за порядок денний?

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Порядок денний підтримую.

Якщо я не помиляюсь, 9549 зняли, так, з порядку денного? Бо я не бачив його просто.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Не зняли…

 

МЕЙДИЧ О.Л. Іване Адамовичу, Мейдич – за. 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег – за. Дякую.

 

МЕЙДИЧ О.Л Дякую.   

 

ТАРАСОВ О.С. Іване Адамовичу, доброго дня. Тарасов. Зареєструйте, будь ласка.  За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тарасов. Зареєстрував. За порядок денний?

 

ТАРАСОВ О.С. За порядок денний – за.

 

(Загальна дискусія)

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. Відключіть мікрофон.

23 народні депутати – за порядок денний.

Олександре Васильовичу, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Переходимо до розгляду питань.

Перше питання – про проект Закону про інформаційно-комунікаційну систему "Державний аграрний реєстр", друге читання  (реєстраційний номер  11063-д від  25.06.24 року).

Колеги, даний законопроект був прийнятий 18 липня за основу. Положення законопроекту  11063-д сприятимуть виконанню плану України з реалізації ініціативи Європейського Союзу United  Facilities. До комітету для підготовки даного законопроекту до другого читання суб'єктами  права законодавчої ініціативи внесено 171 поправка та пропозиції. Тож, колеги, я пропоную обговорити цей законопроект.

До слова запрошую голову підкомітету з питань  економічної і фінансової політики в аграрно-промисловому комплексі Чорноморова Артема Олеговича.

Будь ласка, Артеме Олеговичу.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Так, дякую, пане голово, за надане слово. Даний законопроект, як ви вже знаєте, був виключно створений для того, щоб повністю ввести в правовий режим Державний аграрний реєстр, оскільки в минулому законопроекті це була лише норма, яка дала можливість його  створити. В даному законопроекті з'являються підвиди і інші, не тільки сільгоспвиробники, а також будуть вноситись і експортери,  які повинні прослідковуватись і зареєстровані бути в Державному аграрному реєстрі. А також Державний аграрний реєстр повністю збільшує функції, по суті, як єдине вікно для комунікацій з державою для того, щоб зменшити людський фактор присутності. Так далі буде збільшення всіх повноважень, не повноважень, а можливостей отримання дотацій, грантів і тому інше.

Основне хотілось би повністю наголосити, що Державний аграрний реєстр не може використовуватись як інструмент для оподаткування або щось інше, що зв'язано з податками. Тож це по суті буде виконувати такий демократичний і більш правильний проєвропейський, єдине вікно між аграріями як виробниками, так і експортерів, так і держави.

Дякую, пане голово.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Артем Олегович.

Тоді я запрошую до слова Висоцького Тараса Миколайовича – очільника Міністерства  аграрної політики та продовольства України, будь ласка.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Дякую, Олександр Васильович. Дякую, шановні народні депутати, за можливість звернутися. Дякую, Артем Олегович, як голова профільного підкомітету за активну роботу ще починаючи з 2020 року в частині запуску цього Державного аграрного реєстру.

Дійсно на сьогодні Державний аграрний реєстр став таким єдиним сервісним вікном для звернення сільгоспвиробників з усіх питань, розпочинаючи з критичності бронювання та завершуючи видачею міжнародної допомоги та виплатами тих чи інших програм державної підтримки. З урахуванням об'ємів і популярності користування дійсно є необхідність виділити вже  це в окремий інструмент з окремим самостійним законодавством для того, щоб це  розвивати. Плюс хотів би зазначити, що в рамках майбутнього членства України в Європейському Союзі це є обов'язкова умова: виплата коштів в рамках спільної аграрної політики і всіх цих майбутніх десятків програм державної підтримки, які мають фінансуватися з європейського бюджету через Державний аграрний реєстр.  Тому зараз маємо якраз час поки до вступу, щоб його перезапустити, як-то кажуть, у версії 2.0 з відповідним масштабом для виконання відповідних завдань.

Підтримуємо редакцію, запропоновану до другого читання, просимо, будь ласка, в разі наявності коментарів чи зауважень, чи запитань, ми завжди на зв'язку, в тому числі зараз готові обговорити.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, я бачу, руку підняла Олена Колобродова.

Будь ласка.

 

КОЛОБРОДОВА О.В. Доброго дня, Олександре Васильовичу,  шановні народні депутати. У нас є одне застереження. Уповноважений висловлює свою незгоду з поправкою номер 185, з огляду на те, що діючим Законом "Про захист персональних даних" суб'єкти надання міжнародної технічної допомоги відносяться до третіх осіб. Фактично стаття 4 вказаного закону, вона містить вичерпний перелік суб'єктів, відносин, пов'язаних із персональними даними, тому уточнення або розширення, передбачене чинною редакцією статті, не потрібне. Тому просимо звернути на це увагу при прийнятті рішення.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, хто може прокоментувати?

Олександре Георгійовичу.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Олександре Васильовичу, шановні члени комітету. Ця редакція погоджена Світовим банком. Відповідно і подібні норми, які містяться щодо введення цього реєстру, там є перехідний період на 2 роки.  Прошу погодити редакцію, яка  була підготовлена.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олександре Георгійовичу.

Колеги, хто хоче ще висловитись з цього приводу? Тоді ставлю на голосування пропозицію підтримати порівняльну таблицю, підготовлену до другого читання, проекту Закону про інформаційно-комунікаційну систему "Державний аграрний реєстр" (реєстраційний номер 11063-д) з пропозиціями комітету та редакцією…  (не чути), рекомендувати Верховній Раді України прийняти зазначений законопроект у другому читанні та в цілому як закон у редакції, запропонованій комітетом, з необхідними техніко-юридичними доопрацюваннями.

На виконання пункту 2 частини четвертої Постанови Верховної Ради України від 29 липня 2022 року "Про деякі заходи щодо виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції" направити після завершення процедур, передбачених частиною другою статті 117 Регламенту Верховної Ради України, підготовлений до другого читання  проект Закону про інформаційно-комунікаційну систему "Державний аграрний реєстр" (реєстраційний номер 11063-д) для проведення його додаткової експертизи стосовно його відповідності міжнародно-правовим зобов'язанням України у сфері європейської інтеграції  та права Європейського Союзу до Комітету з питань  інтеграції України до Європейського Союзу та до Кабінету Міністрів  України.

Колеги, прошу голосувати.

Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Олександре Васильовичу.

Прошу, колеги, голосуємо.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л.  За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В.  За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чайківський - за.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В.  Підтримую.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Іване Адамовичу, Богданець також - за. Доброго дня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Андрію Володимировичу. Зареєстрували тебе.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Дуже дякую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. І за  ДАР ви голосуєте – за.

Грищенко Тетяна. 

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Підтримую. Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В.  За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. 

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Я - за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С.  За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. Стернійчук – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тарасов Олег.

 

ТАРАСОВ О.С. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро. Петро Васильович, включіть мікрофон. Шановний Петро Васильович, я вас бачу. Включіть мікрофон.

 

_______________. Він підтримує, Іван Адамович. Це ж Державний аграрний реєстр.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Ну я мушу чути це і не тільки я. Ви ж розумієте, що ведеться запис. До чого тут? Воно ж не може бути: ні азбука Морзе, ні субтитри, нічого не приймається – все живий звук.

Олександр Георгійович, наберіть, будь ласка, Юрчишина, нехай включить мікрофон.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Іване Адамовичу, вже набираю.

 

ЮРЧИШИН П.В. Юрчишин – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. У вас що, мікрофон не працює чи що? Все. Дякую. Я почув.

24 народних депутати – за.

Олександре Васильовичу, прошу.

Рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

Рішення прийнято.

Друге питання. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури відведення земельних ділянок для розвитку цифрової інфраструктури, друге читання (реєстраційний номер 9548 від 01.08.2023 року). Колеги, даний законопроект був прийнятий 4 червня за основу із доопрацюванням положень  відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України.

Я до слова запрошую Сергія Біленко*** для висвітлення основних положень цього законопроекту. Будь ласка, Сергій.

 

БІЛЕНКО С. Доброго дня!

До законопроекту було подано поправки і пропозиції суб'єктів законодавчої ініціативи. За результатами розгляду пропонується врахувати 71-у з них, врахувати 3 і врахувати частково 29, врахувати редакційно 39, відхилити 132 пропозиції.

Я хотів би озвучити основні положення законопроекту в доопрацьованій редакції. По-перше, це норми, які складають ядро законопроекту і які визначають спрощений порядок набуття прав на  земельні ділянки для розгортання експлуатації електронних комунікаційних мереж. При цьому встановлюється скорочений строк двотижневий розгляду відповідних заяв про набуття прав земельного сервітуту оренди  на земельні ділянки державної і комунальної власності.

Також прибирається необхідність отримання погодження Кабінетом Міністрів питання зміни цільового призначення земельних ділянок державної та комунальної власності природо-заповідного фонду і іншого природоохоронного призначення, історико-культурного і лісогосподарського призначення, внаслідок яких земельні ділянки площею до 0,05 га виводяться зі складу таких категорій для розгортання експлуатації електронних комунікаційних мереж.

Далі. Встановлюється, що термін дії земельного сервітуту, який встановлюється з метою розгортання експлуатації електронних комунікаційних мереж, не може бути меншим п'яти років, крім випадків, коли сам сервітуарій ініціює встановлення меншого строку. Далі. Встановлюється скорочений порядок проведення сесії відповідних місцевих рад з питань оформлення… на землю для розгортання вказаних мереж.

Далі. Надається можливість будівництва споруд для розгортання електронних комунікаційних мереж на земельних ділянках будь-якого цільового призначення на праві земельного сервітуту.

Далі. Встановлюється, крім основного питання регулювання законопроекту, тобто спрощення порядку оформлення землі для розміщення електронних комунікацій, пропонується додати зокрема й інші положення. По-перше, пропонується встановити порядок набуття у власність земельних ділянок державної і комунальної власності під рибогосподарськими технологічними водоймами, які сьогодні перебувають у постійному користуванні.

Я хочу нагадати, що у нас вже декілька років діє пункт 6.1 Перехідних положень Земельного кодексу, який дозволяє постійним землекористувачам викуповувати земельні ділянки у держави або у територіальних громад, але дана норма на сьогодні не розповсюджується на земельні ділянки водного фонду. Даним законопроектом пропонується встановити, що те, що стосується землі під рибогосподарськими технологічними водоймами – це штучні водойми, не природні – вона може викуповуватися в загальному порядку. Встановлюється, що в даному випадку купівельна ціна визначається шляхом проведення експертно-грошової оцінки. Тобто це буде ринкова ціна.

Далі. Пропонується законодавчо закріпити істотні умови договору про встановлення земельного сервітуту.

Далі. Пропонується усунути неузгодженості, які виникли при паюванні земель фермерських господарств. Існує сьогодні неоднозначне трактування, за рахунок яких земель можна здійснювати зазначене паювання. Пропонується в даному випадку закріпити, що паювання земель фермерських господарств між членами таких господарств може відбуватися за рахунок земельних ділянок, що передані у користування засновникам таких господарств або таким господарствам.

Далі. Пропонується визначити, досить значні об'ємні поправки, які пропонують визначити правовий механізм примусового відчуження, з мотивів суспільної необхідності протягом дії воєнного стану, земельних ділянок інших об'єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній і комунальній власності і розташовані в Ужгородському районі Закарпатської області для розташування і релокації стратегічно важливих підприємств.  Такий механізм передбачає надання  Закарпатській обласній державній адміністрації повноважень щодо примусового відчуження вказаних об'єктів з виплатою власникам їх вартості в підвищеному розмірі.

Далі. Пропонується дати право одержання в користування земельних ділянок державної та комунальної власності без проведення земельних торгів для ведення спеціального товарного рибного господарства.

Також пропонується запровадити у 2025-2026 роках правовий експеримент щодо погодження та затвердження органами влади документації зі землеустрою, документації з оцінки земель, що протягом дії експерименту  щоб це здійснювалось в прядку черговості надходження відповідної документації до відповідного органу. Якщо цей експеримент добре себе покаже, то Кабінет Міністрів уповноважується подати законопроект, який буде закріплювати вказані норми вже на постійній основі.

І також пропонується врегулювати порядок державної реєстрації земельних ділянок на окупованих територіях. Зараз виникає досить багато проблем пов'язаних з тим, що багато земельних ділянок, відомості про які не внесені до Державного земельного кадастру, розташовані на  окупованих територіях. Виїзд туди землевпорядників неможливий, а ділянки все ж таки реєструвати треба, тому що у людей треба оформлювати спадщину, ну і так далі. Тому пропонується визначити вказаний механізм.

Дякую за увагу. Ну й інші питання висвітлені в інформаційній довідці, яка всі надіслана. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергій.

Я до слова запрошую Давида Георгійовича Арахамію. Будь ласка, якраз він прокоментує правки по Закарпаттю. Давид Георгійович.

 

АРАХАМІЯ Д.Г.  Колеги, доброго дня ще раз всім!

Я як колега з вашого оборонного комітету почув вас.

Хочу прокоментувати трошки оце питання по Закарпаттю. У нас насправді досить громіздка структура вийшла, але це завдяки тому, що погоджували її досить тривалий час між Міністерством юстиції, між Міністерством аграрної політики, між Держгеокадастром, між військовою адміністрацією і всіма іншими. Я коротко просто скажу, яка взагалі мета, ну те, що я можу сказати. Там, насправді, більшість інформації є "цілком таємно", але враховуючи те, що у нас зараз війна і є прикордонні території, на яких зараз розташовані критично важливі підприємства, і ми вже, на жаль, деякі з них втратили, критичні вузли, то знайшли певне розташування у Закарпатській області. Чому не зробили максимально дискретно і цю локацію  визначили? Для того щоб не наражати на ризики, що цим механізмом потім скористаються для якихось, знаєте, рейдерських схем чи якихось інших зловживань.

Ідея полягає в тому, що є певна територія, яку держава забере, заплативши всім власникам, тобто ми намагалися максимально мінімізувати оце, знаєте, втручання в приватне. Там більшість цих земель або не витребувані, або ще спадщина не оформлена і таке інше. Тобто надали можливість ВЦА фактично вступити у швидкі перемовини для того, щоб вже в цьому році почати релокацію окремих вузлів, які ми не можемо вже тримати на прикордонних територіях, де прильоти постійні. І в цьому, в принципі, і полягає оця масивна конструкція, де є ряд положень, де всі висловили свої зауваження та коментарі і ми врешті-решт буквально на позавчора з'єднали всі юридичні думки для того, щоб зробити конструкцію.

Тому прошу вас. На щастя, фактично цей закон виступає для цієї мети донором. Ми підтримуємо взагалі, звичайно, і саму мету закону, але прошу вас конкретно в цьому максимально швидко підтримати. І ми вже наступного тижня, сподіваємось, будемо голосувати і до кінця тижня Президент має підписати.  

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Давид Георгійович.

Будь ласка, коментарі від міністерства, Тарас Миколайович, слухаємо вас.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Дякую, Олександр Васильович.

Розуміючи стратегічну важливість даної законодавчої ініціативи ми її підтримуємо. 

Хотів, щоб не забирати цінний час у народних депутатів, є тільки один технічний коментар. Сергій зазначав, що є пропозиція запровадити експеримент щодо порядку черговості,  розгляду документів по черговості органів місцевого самоврядування. Це там доповнити пунктом 32.

Ми просимо в цьому пункті виключити абзац "порядок здійснення моніторингу проведення експерименту, затверджений Кабінетом Міністрів України". Тому що для здійснення  моніторингу не треба окремий порядок.  Моніторинг – це просто запити, збирання інформації, їх аналіз і так, як в цьому пункті зазначено, "за результатами експерименту подання пропозицій до розгляду Верховної Ради". Тому просто немає змісту приймати порядок моніторингу, тому що моніторинг – це, знову ж, збір і аналіз інформації.

Тому просимо розглянути можливість у цьому пункті даний абзац виключити. А решту підтримуємо.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, Тарас Миколайович.

І я до слова запрошую Олександра Сергійовича Бортнікова***, будь ласка, ваші коментарі. І хочу вас також привітати з народженням доньки. Хай буде здоровенька, щаслива на радість мати з татом. І, будь ласка, ваші коментарі.

 

БОРТНІКОВ О.С. Так, Олександре, дуже дякую.

Шановні депутати, по-перше, хотів сказати, що дякую комітету за детальну роботу над доопрацюванням законопроекту до другого читання і узгодженням пропозицій з Мінцифри щодо сфери електронних комунікацій.

Я думаю, що не буду входити в деталі. І можу сказати, що просто там…  щодо реалізації законопроекту зменшить цифровий розрив в сільській місцевості, пришвидшить відновлення зв'язку на деокупованих територіях і забезпечить покриття 4G мобільним зв'язком автошляхів та залізничних шляхів. Прошу підтримати редакцію законопроекту в частині, що стосується електронних комунікацій.

Дуже вам дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, пане Олександре.

Руку підняв першим Богданець Андрій Володимирович, будь ласка.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Добрий день!

Одне питання по 19-й поправці… сказали те, що ми дозволяємо передавати  у приватну власність гідроспоруди, об'єкти нерухомого майна… ділянки державної власності і  комунальної під технічні водойми і так далі, технічні водойми, гідроспоруди і так далі.

А як взагалі буде відбуватися, якщо ми там водокористувачі, є технічні споруди, є канали і так далі,  і, умовно кажучи, людина там розводила рибу, а люди там хочуть брати на меліорацію. Як буде тоді відбуватися процес забору води і так далі? Щоб ми зараз от в цей Закон про цифровізацію таку от дуже неоднозначну норму впихнули.

На мою думку, на…(Не чути)…    

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Андрія Володимировича викинуло.

Будь ласка, Біленко, прокоментуйте, будь ласка, це.

 

БІЛЕНКО С. Да, да. Значить мова не йде про те, щоб брати земельну ділянку для потреб меліорації. Мова йде про те, що ті особи, які саме і розводять рибу, тобто особи, які мають ці земельні ділянки в постійному користуванні (здебільшого це старі державні акти і ними користуються вже протягом тривалого часу),  що вони мають можливість викупити земельну ділянку в, здебільшого, територіальних громадах. От. Тобто тут не йде…

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. А як... Я зрозумів. А зараз по актам там "водне плесо" чи це земельна ділянка, на якій не показано і не зазначено, що там є, умовно кажучи, озеро. Як взагалі стоїть от, як буде позначатися?

 

БІЛЕНКО С. Здебільшого це старі державні акти, які, от у складі земельної ділянки знаходиться і сама водойма штучна і ті будівлі-споруди, які необхідні для ведення саме от рибного господарства. Тобто там в кожному випадку окрема. Але здебільшого це так саме.

Тобто, але мова йде про те, що  це старі права і права оформлення земельної ділянки вже сформовані, і спеціальним водокористувачем виступає сам от землекористувач.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Скажіть, будь ласка…

 

БІЛЕНКО С. Про природні водойми тут не йдеться. Це штучні водойми.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Тобто про природні водойми… (Не чути)…    

А штучні водойми – це  можуть бути канали?

 

БІЛЕНКО С. Ні, це не канали. Це рибогосподарська технологічна водойма. Тобто ми не дозволяємо всі водні об'єкти, ми конкретно "водойма". У нас є визначення в Законі про аквакультуру, це водойма призначена виключно для риборозведення. Тобто тут про канали не йдеться.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Окей. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Руку підняв Степан Чернявський. Будь ласка,  Степан Миколайович.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Колеги, добрий день!

У мене декілька питань. Перше питання, мабуть, до Сергія Біленка. Скажіть, будь ласка, про ці гідроспоруди. Да, вони розташовані,  це мова йдеться про гідроспоруди, які знаходяться в штучних водоймах, так?

 

БІЛЕНКО С. Так. Але я хочу зауважити, ми не чіпаємо питання розпорядження гідроспорудами. Тобто мова йде про викуп земельної ділянки, яка вже перебуває в постійному користуванні. Там дійсно можуть бути розташовані в тому числі і гідроспоруди.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. …питання я чого запитую. Да, якщо там знаходиться гідроспоруда, як, чи можуть вони її викупати? І хто нею буде розпоряджатися?

 

БІЛЕНКО С. Це залежить від конкретної гідроспоруди, тобто там різні ситуації. Десь гідроспоруда, її споруджував сам користувач, у неї власність є. Десь вона в оренді. Але я ще раз кажу, розпорядження нерухомістю це не наш профіль. У нас є Закон про приватизацію державного майна і там розписано порядок відчуження. Тобто ми цього не торкаємося.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Колеги, чому я задаю це питання? Я позавчора був на нараді, це стосовно БУВР, яке питання? Тобто колись були у нас водойми, там Хаджибейський лиман, Куяльницький біля Одеси, і там проводилися такі канали і біля каналів потім такі були водосховища штучні. І вони всі пересохли. Але зараз цим законом ми можемо. Зараз люди будуть викупати ці…

А ми зараз плануємо оновити це все. І зараз цим законом ми даємо можливість викупати ці земельні ділянки. Бо зараз там води немає і воно не відноситься до водного фонду. І зараз цим законом ми дозволимо викупити ці земельні ділянки. А потім будемо що робити, коли нам треба буде ця земля для того, щоб поновити там живлення цих лиманів? От я на прикладі своєму. Позавчора була така ситуація. І я більш ніж впевнений, що ми вже нічого не зробимо.

Мало того, там були колись радянські ці гідроспоруди. Громади на себе їх не беруть. Зараз люди їх просто, їх немає в реєстрі, люди їх зараз викуплять як земельну ділянку і ці гідроспоруди відійдуть до приватної власності. От простий приклад. Колись було водосховище, його немає, зараз його розпаюють і викуплять цю землю. А що ми потім будемо робити? У нас же ж перспектива потім – відновлення лиманів, відновлення водосполучення і все інше. Я не розумію, чого в цей закон накидали все, що можна і не можна?

Друге питання. Я підтримую, я думаю, що це питання РНБО по розміщенню цих стратегічних об'єктів, це вони хай відповідають. Але у мене занепокоєння, як можна на кордоні сконцентрувати в одному місці під Угорщиною ці всі стратегічні об'єкти? Це у мене головне занепокоєння. Хай вони відповідають.

Друге питання...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Степане, це Словаччина і там не все в одному місці. Але зрозумілий ваш коментар.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Ну, ви розумієте, і ми всі розуміємо, що у нас сусіди постійно "викручують свого кожуха" (знаєш?), тобто таке. Я не знаю, навіщо це робити. Але це інше, це хай вони відповідають.

Питання таке. Викуп цих земельних ділянок, підвищені ціни по викупу. Ну, може, і не хочуть продавати, а ми зараз зіштовхнемося з якимось там корупційними історіями, це перше.

А друге, чого не можна було застосувати там, наприклад, механізм консолідації з цими земельними ділянками? Чого автор цих правок не зробив цього?  Питання (я не знаю) або до міністерству або до когось іншого. Бо зараз...

 

АРАХАМІЯ Д.Г. Я можу відповісти, тому що ми займалися цим питанням. Справа в тому, що, по-перше, там єдине, теоретично, можна використати механізм, який існує по примусовому вилученню, який використовується, наприклад, коли держава будує дорогу. Але цей механізм займе за попередніми оцінками 2-3 роки, а нам треба 2-3 місяці. І тому  фактично це ми робимо такий  шорткат для одного місця, так як ми робили, наприклад, коли голосували  закон про розміщення в Гатному  Військового меморіального кладовища. Ми ж тоді теж зробили певний фасттрек для того, щоб просто прискорити будівництво. Тому такий механізм використовується.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Давиде Георгійовичу,  ми ж уже розглядали і в нас є законопроект, який про консолідацію, це теж можна було використати.  Бо щоб ми не зіштовхнулися з цими скандалами, які у нас постійно піддьоргують із цим кладовищем. Так? Всі ми вже розуміємо, що так всі спішили прийняти це все.

 

________________. Можна теж коментар? Ідея була з кладовищем непогана, але реалізація була дуже така не дуже. І я підтримую…

 

АРАХАМІЯ Д.Г.   Так немає насправді великих скандалів…

 

________________. Давиде Георгійовичу, але в мене теж питання, навіщо в одному законопроекті речі, які там, ну як ви кажете, там потрібні і вони там під грифом "секретно", і ми мішаємо їх там з водокористувачами і таке інше. Тобто в одній частині…

 

АРАХАМІЯ Д.Г. Проста відповідь. Потрібен був донор на друге читання... 

 

________________. Хвилинку, Давиде, в одній частині, я навіть там не хочу розбиратись, я підтримую, а в іншій частині, ну в мене є питання. То як мені голосувати порадиш в цьому законопроекті? Там, де під грифом "секретно", навіть питань немає. Але ж навіщо вони вмішали в один законопроект і правих, і  білих, і сірих, і що тільки можна?

Дякую за відповідь.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, пан Дмитро руку підняв. Будь ласка.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Доброго дня, колеги.

 

________________. Може він прокоментує? Давиде Георгійовичу, можна коментар, будь ласка?

 

АРАХАМІЯ Д.Г. Так, в мене є коментар. Я, чесно кажучи, (нерозбірливо)  законопроект, треба було знайти донора для другого читання. Мені сказали, що це єдиний донор, тому, в принципі, мені особисто з точки зору досягнення цієї мети абсолютно байдуже, який  цей законопроект на друге читання буде. Я навіть не знаю, чесно кажучи, як працюють оці водокористувачі і всі інші норми, про які ви зараз кажете.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ці норми вже прокоментовані і Богданцю Андрію, і Степану Чернявському.

Соломчук, будь ласка.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Вітаю, колеги.

В мене до Сергія Біленка питання. Чи допрацьована правка комітетом по землях постійного користування фермерів? Чи вона реально спасе їх сьогодні? Так як ви ж знаєте, що особливо Херсонська, Київська області, Рівненська - масово судові справи і землі постійного користування у фермерів забирають, які надані були їм ще там у 90-і, так, по 50 цих, 20 гектарів.

Чи допрацьована правка реально вирішить питання? Бо он тільки що збирались в Бериславі в Херсонській області теж з аграріями і вже є дуже багато рішень, землі, які під поливом були, вже в них хочуть їх "віджимати", грубо кажучи.

 

БІЛЕНКО С. Можна я відповім? Ну закон зворотної сили не має. Тобто по тих справах, де рішення прийнято, ну ми тут навряд чи щось можемо зробити. Але упередити подання наступних позовів, мені здається,  ці норми зможуть. Тобто у нас буде вже закріплена на рівні закону можливість паювання земель фермерських господарств між членами цих господарств за рахунок земель, що передані засновнику або самому фермерському господарству в користування.

 

СОЛОМЧУК Д.В.  Це є, але ми ж заднім числом багато що рішення  приймали по чисельних, ну, як би, не практикувалось в інших скликанях Верховної Ради і по податках, по іншому, по банках що стосувалось. А чому не можна, як ми колись з Сольським ще обговорювали, законом ввести амністію на ті питання, які там по розпаюванню, які були прийняті там, до часу прийняття даного закону і підписання Президентом?

 

________________. Дмитре Вікторовичу, якщо можна.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Так-так. Звичайно.  

 

________________. Ви праві щодо амністії, там зараз колега ваш, народний депутат Фріс, він очолив робочу групу, Мінагрополітики теж там працює, так що піднімалася земельна амністія це окремо. Тому виходить, умовно, ця законодавча ініціатива дозволить там, де ще немає суду третьої інстанції, скажімо так. Тобто, може, судове рішення вступило в дію – там вже Закон про амністію. Але те, що знаємо про ті звернення, які від фермерів отримали, там тільки повідкривали, там ще ідуть судові процеси. Тому воно буде враховано як аргумент, і я думаю, в більшості випадків допоможе.

А в тій меншості випадків, де вже потенційно, можливо, є рішення кінцевої інстанції, там… колега ваш Фріс фіналізує напрацювання по земельних питаннях, земельній амністії. І тоді, як воно буде доступне, будемо обговорювати.

Дякую.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Зрозумів. Дякую за пояснення.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Олександре Васильовичу, можна?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, Степане Миколайовичу, будь ласка.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Колеги, я не знаю як, але я розумію, що закон потрібен. І те, що Давид Георгійович сказав, теж потрібно, за це можна голосувати.

Але про викуп земельних ділянок під ставками, під штучними водоймами, я б тут, мабуть, зробив би паузу, розібрався. Бо ніхто з нами не проговорив, такої робочої наради не було. І я на прикладі позавчорашньої наради розумію, що зараз ми зробимо те, що потім не зможемо виправити.

Тому, колеги, я не знаю, Олександре Васильовичу, що так накидали це все? Спочатку треба...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це правка, яку подавав Дмитро Костюк. І вже вам коментар надав Біленко. Він вбачає там, тобто коментар вже, на мій погляд, вичерпаний, якщо чесно. Я не знаю, що додати, Степан Миколайович.

 

_______________. Можна я ще раз прокоментую?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, ще раз, будь ласка.

 

БІЛЕНКО С. Щодо лиманів. Лимани – це природні водойми. Це стосується штучних водойм, мало того, рибогосподарська технологічна водойма.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Послухай, не про лимани говоримо. Щоб до лиману дійшла вода, то йшли канали штучні, а до каналів йшли такі штучні водосховища – вони пересохли і вони розглядалися як ставки. Розумієш? Як тимчасове зберігання. Воно є як і штучне, так і природне.

І зараз розпайовують ці землі. А зараз якщо це воно піде і дасть право викупу, це буде приватна власність. І ми потім не зможемо робити живлення лиманів. Розумієте? Я не говорю про викуп лиманів.

 

БІЛЕНКО С. Просто справа в тому, що ці канали і ці ставки – це не рибогосподарські технологічні водойми, вони слугують для наповнення лиману. Цей вислів, це Закон України про аквакультуру, це рибницька водойма, вона проєктується і створюється для ведення рибного господарства. Ми не говоримо про інші штучні водойми, ми говоримо лише про рибогосподарські технологічні водойми.

І щодо приватної власності. Можна два слова? І тоді закінчу. Ми мову ведемо лише про ті земельні ділянки, які вже перебувають у постійному користуванні. Тобто навіть якщо користуватися логікою, що буде приватна власність і вони все заборонять, так вони і зараз можуть заборонити, тому що ці ділянки вже перебуваються у постійному користуванні. І у нас єдиний землекористувач, який може їх використовувати. Тому, на мій погляд, тут проблеми немає.

 

ГУЗЕНКО М.В. Олександр Васильович, дозвольте прокоментувати?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. Наскільки я розумію, це мова йде саме про постійне користування. Що по гідроспорудах? Гідроспоруди, які знаходяться в оренді, вони вже десятками років знаходяться на сьогоднішній день в оренді, але їх ніхто не обслуговує взагалі. Тобто там, здається, це ДП "Риба", да? Якщо можна, поправте, у кого вони знаходяться…

Алло! Чуєте?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка, продовжуй, Максиме.

 

ГУЗЕНКО М.В. Гідроспоруди, які знаходяться сьогодні в оренді, надати змогу там, де знаходяться в постійному користуванні, надати змогу викупу цих гідроспоруд. Це дасть просто змогу їх там підлаштувати. Тому що ми стикаємося з тією проблемою, що обслуговування ніякого немає, сплата оренди йде, а за що сплачується оренда, взагалі незрозуміло.

А там, де вже знаходиться в постійному користуванні, і так ці підприємства, вони працюють на них постійно. Це дає змогу отримати громадам певну там якусь суму коштів, надати змогу їм просто викупити. Вони на цих земельних ділянках можуть вже якісь там планувати, розбудовувати якісь там рибоприймальні цехи або все, що стосується там виробництва, яке пов'язане з риборозведенням.

Так же я розумію чи ні?

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Максиме, це можна. Я не проти цього. Я про що говорю? Якщо на цей об'єкт є паспорт водойми, так, і там все прописано. Але зараз проблема, щоб ми всі прийняли про ці паспорти, але всього 20 відсотків  ставків і водойм мають паспорти. В іншому випадку громади не хочуть брати на себе відповідальність за ці гідроспоруди. І не беруть, і не роблять ці гідроспоруди собі на баланс. Бо одразу будуть мати акти по порушеннях і  штрафи.

Я про що говорю? Може це і правильно, але написати "якщо там є паспорт на водний  об'єкт" і там це все щоб прописати. Більш детально цю правку прописати, щоб змусити там громади робити ці паспорти.

 

БІЛЕНКО С. Можна я прокоментую? У нас визначення є. "Рибогосподарська технологічна водойма – це штучно створена водойма спеціального технологічного призначення, що визначається технічним проектом та/або паспортом, яка наповнюється штучно за допомогою гідроспоруд і пристроїв і призначена для створення умов існування і розвитку об'єктів аквакультури". Тобто там вже "изначально" є або технічний проект або паспорт. Тобто, а якщо ні, будуть робити.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Немає ніякого. Подивися, я вчора дивився, позавчора, статистику – немає, 80 відсотків не мають паспортів.

 

БІЛЕНКО С. Значить ця норма по них не буде працювати і ніхто їхню приватну власність не викупить, тому що підстав віднесення їх до цих водойм не буде. Мені здається, тут проблеми немає. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що розібралися.

Будь ласка, Богданець руку підіймав, я бачу.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Я ще хотів би запитати, ще раз, будь ласка, це, що Давид Георгійович говорив, кому буде відходити земля? От про те, що мають викуп робити, і от все, що нам потрібно для збільшення обороноздатності країни. Як взагалі… буде відбуватися і що це таке? Бо я так слухав в цьому "вкратце" і не зрозумів. Це буде викупатися ВЦА і буде ставити ці..?

 

_______________.  Так, це ВЦА. Це на баланс ВЦА стає.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. І земля стає на баланс ВЦА?

 

_______________.  Так.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. А є застереження там, щоб ця земля без права зміни цільового призначення або передачі другим, третім особам? Щоб там не було таких нюансів.

 

_______________.  Цільове точно буде змінюватися, тому що...

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Ну, цільове так, я звичайно розумію, про що. Головне, що там не передача, щоб там воно було у державній власності.

 

_______________.  Ні, Андрію, там ідея в тому, що там більшість підприємств самі по собі державні, які… (нерозбірливо)  тобто з держави в державні.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Все. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, тоді ставлю на голосування пропозицію: підтримати порівняльну таблицю, підготовлену до другого читання, проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури відведення земельних ділянок для розвитку цифрової інфраструктури (реєстраційний номер 9549) з пропозиціями комітету та редакційним уточненням її положень. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти зазначений законопроект у другому читанні та в цілому як закон у редакції, запропонованій комітетом з урахуванням залучених пропозицій, які озвучив Тарас Миколайович.

Доручити секретаріату відповідні зміни до порівняльної таблиці та правок комітету.

Будь ласка, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так, Олександре  Васильовичу. Голосуємо.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Я – за, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. За. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чайківський – за.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Підтримую, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тарасов Олег.

 

ТАРАСОВ О.С. У частині Закарпаття – за, гідроспоруд – ні. Тому прошу записати мій голос як не голосував.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Утримався, так?

 

ТАРАСОВ О.С. Не голосував.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Ну як не голосував? Утримався?

 

ТАРАСОВ О.С. Ні, не голосував, Іван Адамович. Ні проти, ні утримався.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є за, проти і утримався. Як?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Є три варіанти. Олеже Сергійовичу, є три варіанти: за, утримався або проти.

 

ТАРАСОВ О.С. Я не проти і не за.

 

АРАХАМІЯ Д.Г. Іване Адамовичу, просто зв'язок перервався і немає просто людини. Отак. Це і є не голосував.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Давид Георгійович, ви, звичайно, політик з великої букви. Дякую.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Іване Адамовичу, Торохтій – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тимофійчук.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. Нарешті! За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро. Юрчишин Петро. Петро Васильович.

22 народних депутати – за.

Рішення прийнято.

Олександре Васильовичу, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

Дякую, Давиде Георгійовичу, задали трек при голосуванні. Це дійсно класне рішення.

 

АРАХАМІЯ Д.Г.  Дякую вам за підтримку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, дякую, Давиде Георгійовичу.

Третє питання – про План роботи комітету на період роботи дванадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання.

Я до слова запрошую Івана Адамовича Чайківського.

Будь ласка. 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, до питання Плану роботи комітету на період роботи дванадцятої сесії дев'ятого скликання. Ну план роботи вам всім був розданий. Я думаю, ви всі ознайомилися. Але такі основні моменти, я їх підкреслю.

План роботи у нас складається з декількох розділів. Перший розділ – це підготовка проектів законодавчих актів на розгляд Верховною Радою України, де є комітет наш головним, містить 110 законопроектів, з них друге читання – 13 законопроектів, 4 з них вже подані на розгляд Верховної Ради України.

Розділ другий – законопроекти, які комітет має розглянути і подати свої пропозиції, містить 71 законопроект, де комітет не є головним.

Щодо запланованих заходів. Пропонується провести комітетські слухання на такі теми. Перше. "Досвід роботи агровиробників Сумщини після тимчасової окупації в умовах воєнного стану". Це ми перенесли його з плану роботи комітету на одинадцяту сесію. Друге. "Реформування рибопромислової галузі України, перспективи та виклики". Це у жовтні.

Також пропонується провести два засідання круглого столу. Перше. "Передача у суборенду земельних ділянок державної власності. Стан виконання та реалізація Закону України 3272-9", у листопаді. "Приведення земельного законодавства відповідно до вимог Європейського Союзу на підтримку програми USAID АГРО", у січні.

Також передбачено контрольні питання в розділі 3, які розглядаються комітетом в порядку контролю за виконанням законів України, постанов Верховної Ради України, власних рішень.

Прошу підтримати план роботи.

Але ще, колеги, хочу зразу тут від себе добавити, бо буквально вчора мав розмову з керівником Асоціації "Молоко України" Любомиром Дикуном. Вони просять від асоціації провести круглий стіл по розвитку молочної галузі. Конкретики ще немає, але у них є таке прохання, то я думаю, що його в план роботи треба вказати.

Тільки я думаю, що, Олександре Григоровичу, ми вже потім скоректуємо дату і терміни, коли це можна зробити?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Іване Адамовичу, так приблизно хоча б місяць. Тематика зрозуміла, місце проведення визначимо у робочому порядку.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так. Я думаю, що це жовтень, щоб хоча б вересень ми  мали на підготовку, що якщо буде якийсь день. Думаю, що це буде правильно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександре Георгійовичу, ми можемо добавити зразу в план роботи?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Можемо. Олександре Васильовичу, зразу і добавляємо цей захід, який запропонував Іван Адамович. З урахуванням його пропозицій будемо голосувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді, колеги, ставлю на голосування пропозицію затвердити План роботи комітету на період роботи дванадцятої сесії Верховної Ради України...

 

СОЛОМЧУК Д.В. Пане голово, секунду, я ще руку піднімав. Ви не побачили.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Перепрошую.

Пан Дмитро Соломчук.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Ще прошу по можливості в план роботи на грудень вписати відвідування комітетом конференції "Жнива Перемоги", яка відбудеться з американськими друзями в грудні у Києві, щоб весь комітет відвідав.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. О! Це супер. Дякую.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Із задоволенням.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, із задоволенням.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Там буде більше 400 фермерів в цьому році, буде багато людей з Америки, щоб ми дружно всім комітетом якось в першому ряду були і показали таку єдність, поспілкувалися з фермерами і з донорами.

 

_______________ . Але тут би я включив "за участю комітету". Бо ми не організатори. Організатор фонд "Жнива Перемоги".

 

СОЛОМЧУК Д.В. Так.

 

_______________ . За підтримки комітету, пане Дмитре.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Давайте. "За підтримки комітету Верховної Ради України". Так.

 

_______________ .  Давайте так. Так. Добре.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Дмитре Вікторовичу, за пропозицію.

Будь ласка, Олександре Георгійовичу, зафіксуйте це.

І тоді голосуємо. Колеги, ставлю на голосування пропозицію затвердити План роботи комітету на період роботи дванадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання з урахуванням наданих пропозицій від Івана Адамовича Чайківського та Дмитра Вікторовича Соломчука. Колеги, прошу голосувати.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, голосуємо.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

Рудик Сергій.

Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан.

Чайківський – за.

Богданець Андрій.

Мене чути?

 

БУНІН С.В. Чути, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Гузенко Максим.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Тарасов Олег.

 

ТАРАСОВ О.С. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Юрчишин Петро.

Чорноморов Артем.

Гузенко Максим.

 

ГУЗЕНКО М.В. Гузенко – за, Іване Адамовичу.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Богданець Андрій.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. А за що, Іване Адамовичу? У мене зв'язок пропав, недочув.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Це план роботи комітету.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І А. Дякую.

Рудик Сергій.

Мейдич Олег.

 

_______________. Іване Адамовичу, і Петро Васильович – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Петре Васильовичу.

 

ЮРЧИШИН П.В. Завжди, Іване Адамовичу, за.

 

_______________. А за закон?

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Петре Васильовичу.

Колеги, отже, 20 народних депутатів – за.

Олександре Васильовичу, рішення прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

"Різне". Є пропозиції, запитання?

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Є пропозиція.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, пане Сергію.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Пропоную зареєструвати закон, головний Тарасов, четвертий вид голосування – не голосував.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А хто буде його реєструвати?

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Тарасов. Він головний. Ми його підтримаємо.

 

_______________. Це предмети відання регламентного комітету, Сергій Анатолійович.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Тоді Кальченка буду просити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дмитро Соломчук руку підняв. Будь ласка, пане Дмитре.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Колеги, ці дні подорожуємо з командою по Херсонщині, тільки що біля Берислава фермерів багато збиралося. Є дуже кричуще питання. Ясно, розмінування і так далі. Але соняшник молотять від 200 кілограм до 900, як де. Ну все згоріло, можна так сказати. Соя, хто сіяв, теж погоріла. Кукурудза, там де-не-де посіяли, також немає. І якщо в тому році вони не платили МПЗ, то цей рік вони платять МПЗ. В принципі, якщо вони його заплатять, то можна оголошувати банкрутство або потрібно буде не виплачувати нічого пайовикам. А пайовикам потрібно щось дати, бо люди також в селах  бідні, без грошей.

І щоб підготувати звернення і до Херсонської військової адміністрації, і до всіх ОТГ. Тарасе Миколайовичу, якщо я не помиляюся, за ОТГ рішення, так, в принципі? Вони вирішують згідно чинного законодавства?

 

_______________.  Ми сьогодні на форумі у Кропивницькому, так, ми обговорювали це питання. Дійсно, аграрії піднімали саме це питання, про яке ти зараз говориш. Я тебе повністю підтримую. Давайте скажемо так, зробимо лист, його узгодимо всі разом і тоді ми зможемо його направити.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Да-да. Бо в них взагалі немає. Ну немає нічого.

І вони, як знають, що МПЗ заплатять, хоча б в цих визначити – в  районах можливих бойових дій, так, які там 20 кілометрів, 30 від лінії фронту. Ну воно ж все висохло. Там, де і далі висохло все. В них взагалі немає фінансів. Позичати потрібно десь. Кредити не дають, нічого не дають, ну якось так.

Потрібно якось відстояти цих фермерів, свою позицію показати комітету. Я думаю, буде для нас і для них важливо у майбутньому.

 

________________. Так, дякую.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Олександр Георгійович підготує листа, давайте вивчимо його.

 

_______________.  Давайте подумаємо, якщо є норми в Податковому кодексі щодо мінімального  податкового зобов'язання, то як ми їх можемо без внесення змін в закони ініціювати або заморозити?

 

СОЛОМЧУК Д.В. Дивіться, ми, якщо пам'ятаєте, у 2022 році приймали закон, він був діючий, що за рішенням об'єднаних територіальних громад вони складали список господарств, подавали на обласні адміністрації. І там, я не пам'ятаю, чи рада безпеки області чи хто,  приймали рішення, щоб нульове МПЗ було. І  в минулому році у них так воно було.

То оцей рік вирішили так вони: те, що заміновані землі, то МПЗ нульове, а де вже посіяли, то вже в повному розмірі. Ну якби це на місці так вирішили… (Не чути)…  підкажи.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Дмитре Вікторовичу, тут є певна, вона зараз узгоджується, потенційно, я думаю, завтра мала би винестись на рішення уряду, не хочу завчасно анонсувати. Давайте після обговорення на уряді, якщо прийметься, то я проінформую аграрний комітет. Там є одна з ідей таким прифронтовим фермерам виплатити дотацію на один гектар.

 

СОЛОМЧУК Д.В.  Незалежно від кількості гектарів фермера?

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Так, без прив'язки до кількості  гектарів. Всім, хто працює в прифронтових регіонах.

 

СОЛОМЧУК Д.В. А гроші де візьмемо в такому об'ємі?

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Ну ми зараз говоримо про потенційний перерозподіл, оскільки там, як ви знаєте, програма не дуже активізувалася, гроші з розмінування перекинути на таку підтримку прифронтових аграріїв.

 

СОЛОМЧУК Д.В. А, тих 3,5 мільярда, так?

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Так.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Ну, так – да. Бо там все одно заявок у них нуль, у Міністерства економіки на це толку нуль.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Тому давайте за результату розгляду уряду ми вас   проінформуємо. Якщо вдасться, Прем'єр підтримає, проголосується, то ми тоді вам повідомимо, і вони, в принципі, ту допомогу зможуть і для податку використовувати.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Давайте. А якщо ні, то ми будемо ініціювати якось.

 

_______________.  Ми будемо ініціювати пропозицію в Комітет з питань податкової та митної політики, щоб вони ініціювали цю норму, але чітко визначити, як ви сказали, можливо 20-30 км від лінії зіткнення. Чи механізму немає? Тарас Миколайович?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, якщо буде допомога, то ми... Тарас Миколайович до чого це говорив? Що коли буде зрозуміло, що є гроші, то тоді ми зможемо звернутися, бо ми будемо знати, де ті гроші взяти. А сьогодні це поки що, скажімо так, недоречно, але міністерство працює. І сьогодні навіть на цьому форумі теж були такі запити і відповідь така, що якщо... Ну, зараз перемовини ведуться, якщо буде можливість перекинути гроші, то це буде зроблено. І це буде, на мій погляд, більш доречно це зробити з розумінням того, що ми зможемо це виконати. Якщо ніхто не проти.

 

_______________. І швидко. Буде швидке рішення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.

Дякую, Дмитре Вікторовичу, це дійсно ви класне питання підняли.

Колеги...

 

РУДИК С.Я. Я перепрошую. Тут питання. … (нерозбірливо)  за які види втрат? Оце те, що уряд має завтра прийняти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще раз, Сергію Ярославовичу.

 

РУДИК С.Я. Які види втрат передбачено буде, якщо завтра уряд прийме відповідне рішення компенсацій для прифронтових фермерів?

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Пан Сергію, це не за види втрат, це в принципі допомога на гектар за те, що вони працюють у прифронтових регіонах.

 

_______________. Всім, хто працює.

 

РУДИК С.Я. То не компенсація за те, що на їх території...

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Це дотація. Це дотація більше.

 

РУДИК С.Я. А в частині компенсації втрат через фортифікаційні споруди, які будуються на їхніх ділянках, немає у вас ніяких ідей ще?

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. По фортифікаційних спорудах зараз фіналізується урядовий законопроект. Ну наша ідея, Мінагрополітики, закласти туди логіку, що компенсувати на рівні 12 відсотків нормативної грошової оцінки за кожен рік невикористання цих земель, які під фортифікаційними спорудами, хоча б, умовно, на рівні оренди.

 

РУДИК С.Я. Тобто мова йде, я перепрошую, рідко просто бачимося, мова йде про ділянку, яка безпосередньо, де проходить там перша, друга і третя лінія оборони, і ділянка, якою фермер не може користуватися у зв'язку з тим, що через його територію проходять фортифікаційні споруди?

І я особисто стикаюсь з цим регулярно у Запорізькій і Донецькій областях, наприклад, 100 гектарів він не може забрати свій урожай через те, що він не може проїхати на територію. Він просить військове керівництво десь там піти йому назустріч, зробити проїзд, це не завжди вдається. Тобто мова йде про, ну логіка законопроекту буде і по тих землях чи тільки, які будуть?

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Так. Там, де законопроект, але там та компенсація – пропозиція почати виплачувати з наступного року з військового бюджету. Бо там же мова може йти там до 500-700, мільярд гривень. Це реально можна тільки в бюджеті Міноборони такі кошти знаходити. Але це й логічно, бо це втрати,  пов'язані з військовими діями.

 

РУДИК С.Я. Ну в мене до вас пропозиція. Якщо ви відчуєте, що воно довго  йде через урядовий варіант, звернутися до нас, ми підтримаємо, можливо це зробимо через депутатську ініціативу. Тому що я розумію скільки документ може проходити по Мін'юсту, по Мінекономіки, там десь ще. А тут просто народ волає з цього приводу.       

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Дякую за пропозицію. Якщо побачимо, що  складно урядовим, тоді звернемося до аграрного комітету, щоб пришвидшити. У нас воно, в принципі, написано, зараз там фінальна має бути урядова нарада. Але дякую за пропозицію.

 

РУДИК С.Я. Дякую вам.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую всім.

Олександре Васильовичу, у вас мікрофон відключено.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вибачте. Так, мікрофон був закритий. Я Сергію Ярославовичу сказав, що дякую за цю ініціативу. Дійсно, це дуже важливо.

Колеги, я оголошую наш комітет закритим.

Всім дякую за ваш час. Дякую за таку палку дискусію – сьогодні прийняли важливі закони. І я дуже сподіваюся, що незабаром вони будуть прийняті в залі.

Всім доброго і спокійного вечора!

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку