СТЕНОГРАМА
засідання Комітету з питань аграрної та земельної політики
11 серпня 2022 року
Веде засідання голова Комітету ГАЙДУ О.В.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Олександр Васильович, бачимо 16 колег, кворум є.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді можемо починати.
Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Я вас слухаю.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу провести реєстрацію присутніх членів комітету, будь ласка.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шановні колеги, всім доброго дня, з ким ще не вітався.
_______________. Доброго дня!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Прошу реєструватися.
Мейдич Олег.
Рудик Сергій.
Халімон Павло.
ХАЛІМОН П.В. Є.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Доброго дня, Павло Віталійович.
ХАЛІМОН П.В. Вітаю, Іван Адамович!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чернявський Степан.
Чайківський є.
Богданець Андрій.
БОГДАНЕЦЬ А.В. Присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю, Андрій!
Бунін Сергій.
Герасимов Артур.
ГЕРАСИМОВ А.В. Так, радий всіх бачити, радий вас бачити, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Доброго дня, Артур.
Грищенко Тетяна.
ГРИЩЕНКО Т.М. На місці. Доброго дня всім.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Таня, добрий день.
Гузенко Максим.
ГУЗЕНКО М.В. Всім доброго дня. На місці.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Доброго дня, Максим.
Івченко Вадим.
ІВЧЕНКО В.Є. Я на місці. Доброго дня!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день.
Кириченко Микола.
КИРИЧЕНКО М.О. Всім доброго дня. Присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Коля, доброго дня.
Костюк Дмитро.
КОСТЮК Д.С. Є.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Діма.
Кучер Микола.
Лабазюк Сергій.
Литвиненко Сергій.
ЛИТВИНЕНКО С.А. Доброго дня всім членам. На місці.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Доброго дня, Сергій.
Нагаєвський Артем.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Доброго дня ще раз. На місці.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мої вітання!
Нікітіна Марина.
НІКІТІНА М.В. Доброго дня. Присутня.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Марино!
Петьовка Василь.
Салійчук Олександр.
САЛІЙЧУК О.В. Присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Саша, привіт.
Соломчук Дмитро.
БУНІН С.В. Всім доброго дня, Іван Адамович, я на місці. Бунін.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так, Бунін Сергій - плюс. Дякую.
БУНІН С.В. Дякую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Соломчук Дмитро.
Столар Вадим.
Тарасов Олег.
ТАРАСОВ О.С. Присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день, Олеже!
ТАРАСОВ О.С. Добрий.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тимофійчук Володя.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. Присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Доброго дня, Володя!
Христенко Федір.
Чорноморов Артем.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Присутній, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Доброго дня!
ЧОРНОМОРОВ А.О. І виключіть хтось мікрофон.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шол Маргарита.
Колеги, будь ласка, відключайте мікрофони.
ШОЛ М.В. Я присутня, Іване Адамовичу.
СОЛМОЧУК Д.В. Сломчук присутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Маргарита.
Так, Соломчук Дмитро. Відмітив, дякую.
Юрчишин Петро.
ЮРЧИШИН П.В. Беру участь у засіданні комітету.
ЧАЙКІВСЬКИІЙ І.А. Дякую.
Так, ще кого? Гайду Олександр.
ГОЛОВУЮЧИЙ. На місці, Іване Адамовичу.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. 21.
Олександре Васильовичу, 21 член аграрного комітету присутній на засіданні.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. 21 член комітету присутній на засіданні. Оголошую засідання відкритим.
До розгляду на сьогоднішньому засіданні пропонуються наступні питання: про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правового регулювання вчинення нотаріальних та реєстраційних дій при набутті прав на земельні ділянки, поданий народними депутатами України Фрісом Ігорем Павловичем, Гайду, Нагаєвським та іншими (реєстраційний номер 7532 від 07.07.2022 року) та "Різне".
Проект порядку денного було вам розіслано. В кого з членів комітету є пропозиції до порядку денного, будь ласка? І пропоную записуватися на виступ шляхом підняття руки на Zoom, так буде набагато легче.
СОЛОМЧУК Д.В. В мене є питання.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, Дмитро.
СОЛОМЧУК Д.В. Шановний пане голово, колеги, у нас от декілька місяців, мені здається, ми не розглядаємо дуже багато важливих законодавчих ініціатив, і продовольча безпека зараз як номер один у світі звучить, а ми чогось, мені здається, комітетом якось недопрацьовуємо. Якось комітет зник з радарів, як на мене, українських. Є такі питання, як… (Не чути) такі питання щодо пестицидів, такі питання щодо другого читання по пальмі, всього іншого. Чогось все так якось не виноситься, а хочеться якоїсь більш активної роботи комітету.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, Дмитро Вікторович, дивіться, по-перше, по пестицидах ми виносимо вже на порядок денний на сесію 15 числа. Стосовно тих законопроектів…
СОЛОМЧУК Д.В. Який номер?
ГОЛОВУЮЧИЙ. 4558.
А ті законопроекти, про які ви говорили, контактуючі, ми повинні були розглядати на сьогоднішньому засіданні, але з технічних причин не змогли це зробити і будемо робити це на наступному засіданні комітету.
СОЛОМЧУК Д.В. Молоковмісні також, молоковмісне.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми вчора проговорювали ці законопроекти, цілу низку законопроектів, які ми будемо в найближчий час розглядати на комітетах та виносити в зал, тому їх достатньо багато, в тому числі і євроінтеграційні закони.
СОЛОМЧУК Д.В. Добре. Я напишу…
_______________. Якщо можна, Олександр Васильович…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович підняв руку. Будь ласка, Вадим Євгенович.
СОЛОМЧУК Д.В. Я напишу список, які законопроекти я вважав би за потрібне, щоб розглянули на комітеті, скину в чат. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Вадим Євгенович, будь ласка.
ІВЧЕНКО В.Є. Пане голово, дякую.
Я все ж таки хотів би внести пропозицію і повернутися до тієї практики, коли порядок денний формував комітет, а не одна людина. Що це означає? Це означає, перед тим, як ви оголошуєте комітет, ви ж знаєте, що у нас є представники різних фракцій, є представники різних там асоціацій в тому числі, ви зверніться до них, які питання вони хотіли б підняти на комітеті. Ну, наприклад, до мене ви ні разу не зверталися, які питання. Вам би або офіційно б направили, або усно повідомили.
І таким чином формується порядок денний з точки зору і огляду всіх представників, які присутні, скажімо, на комітеті, чи це маленькі фермери, чи це великі аграрна холдинги, чи це інші питання: пальмова олія, молоковмісні продукти, продовольча безпека і так далі. І тоді б формувався порядок денний комітетом, і тоді б він розглядався. Інше питання - які рішення приймаються комітетом, це вже інше питання, тому що кожен має, ну, свою думку і кожен має свій голос, і так далі.
Тому, мені здається, давайте повернемося до цього, оскільки ми, ну, за останній час постійно бачимо порядок денний. Як він складається, ніхто не розуміє. І питання, які виникають сьогодні у депутатів, вони вірні: а чого нема того, іншого, п'ятого?
Ви як голова комітету, ви, в принципі, маєте узагальнювати всі ці речі, і ви правильні даєте відповіді. Але при цьому я хотів би, щоб ми повернулися до складання порядку денного комітетом, і перед складанням, будь ласка, запитуйте різних депутатів, у вас є зами, у вас є представники асоціацій навіть в комітеті і так далі, задля того щоб сформувати той порядок денний, який буде називатися комітетським, а не особисто хтось його сформував і виніс на розгляд депутатів. Це буде правильно з точки зору поваги до кожного члена комітету і з точки зору поваги до законодавчої ініціативи кожної: а) кожного депутата, кожної людини, я хотів сказати; і б) кожної політичної сили, тому що кожна політична сила має власні зустрічі з асоціаціями і має власні певні погляди навіть. Тому ці погляди хочеться донести і на комітеті, і поговорити, і поспілкуватися, і, звичайно, приймати рішення вже комітетом. Так що це моя така пропозиція.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович, дякую. Зауваження прийнято.
Я також, як і ви, спілкуюся з асоціаціями. Я думаю, багато з наших депутатів-членів комітету теж це роблять на регулярній основі, і є запити на деякі законопроекти, які зараз ті асоціації пропонують розглянути. І Дмитро Соломчук теж деякі назвав. Ми ці законопроекти розглядаємо зараз дуже уважно, і в найближчий час, я думаю, ми їх винесемо.
ІВЧЕНКО В.Є. Пане голово, я додати хотів маленьку річ.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, давайте.
ІВЧЕНКО В.Є. Дивіться, розглядати має комітет. Я не розумію, що таке "ми розглядаємо і виносимо".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вадим Євгенович, розглядають робочі групи, які працюють з тими законопроектами, та голови підкомітетів.
ІВЧЕНКО В.Є. Я розумію. Але ж ви не робіть, будь ласка, робочу групу вище, ніж законодавча ініціатива депутата. Якщо депутат спілкується з асоціаціями і розробив певний законопроект, він має право бути розглянутий або доведений членом комітету і так далі. Тому на моє велике, ще раз, прохання ви, будь ласка, запитуйте у колег і формуйте порядок денний, і навіть якщо законопроект не буде підтриманий, це нормально. Але позиція буде зрозуміла, яку позицію займає депутат, що він хоче донести і яку проблематику, і, можливо, ми це будемо робити далі в правках, і в усьому іншому. Тому моє велике прохання, щоб ви складали порядок денний саме з врахуванням позицій депутатів комітету.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, ще руку підняв Олександр Салійчук, так?
САЛІЙЧУК О.В. Так. Колеги, вітаю!
Скажіть, будь ласка, яка доля по Постанові 7517 від 4 липня 2022 року? Чи буде її розглядати комітет? І якщо буде, то коли?
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. 7017. Це постанова Фріса, так?
САЛІЙЧУК О.В. Так. Чи буде розглядатись вона на комітеті? Якщо буде, то коли?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, я думаю, що в найближчий час буде розглядатись. Коли - зараз не можу вам відповісти на це питання.
САЛІЙЧУК О.В. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Друзі, пропоную затвердити зазначений порядок денний. Давайте голосувати за порядок денний.
Будь ласка, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, я тут.
Гайду Олександр.
ГАЙДУ О.В. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.
Халімон Павло.
ХАЛІМОН П.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Чайківський – за.
Богданець.
БОГДАНЕЦЬ А.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Іван Адамович, я вже є.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Степан Миколайович, дякую. Відмітив. 22 член комітету.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. Все почув, Степан Миколайович. Вітаю.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Дякую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Бунін Сергій.
Герасимов Артур.
ГЕРАСИМОВ А.В. Колеги, я за порядок денний, але повністю підтримую те, що говорив Вадим Івченко.
Дякую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Грищенко Тетяна.
ГРИЩЕНКО Т.М. Я – за, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Гузенко Максим.
ГУЗЕНКО М.В. За, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Олександр Георгійович, наберіть Буніна, будь ласка.
Івченко Вадим.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Набираю, Іван Адамович.
ІВЧЕНКО В.Є. Іван Адамович, я – за. Дякую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую вам.
Кириченко Микола.
КИРИЧЕНКО М.О. За, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Костюк Дмитро.
КОСТЮК Д.С. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Литвиненко Сергій.
ЛИТВИНЕНКО С.А. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Сергій Анатолійович.
Нагаєвський Артем.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Нікітіна Марина.
НІКІТІНА М.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Салійчук Олександр.
САЛІЙЧУК О.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Соломчук Дмитро.
СОЛОМЧУК Д.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Тарасов Олег.
ТАРАСОВ О.С. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Тимофійчук Володимир.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Чорноморов Артем.
ЧОРНОМОРОВ А.О. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Шол Маргарита.
ШОЛ М.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Юрчишин Петро.
ЮРЧИШИН П.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Олександр Васильович, одноголосно.
ПЕТЬОВКА В.В. Іван Адамович, Василь Петьовка теж – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю, Василь Васильович!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вітаємо вас!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. 23 члени комітету у нас на засіданні.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Переходимо до розгляду питання: про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правового регулювання вчинення нотаріальних та реєстраційних дій при набутті прав на земельні ділянки, поданий народними депутатами України Фрісом, Гайду, Нагаєвським та іншими (реєстраційний номер 7532 від 07.07.2022 року).
До слова запрошується Фріса Ігор Павлович, першого автора законопроекту. Ігор Павлович присутній?
ФРІС І.П. Олександр Васильович, на місці. Вітаю всіх, колеги!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка.
ФРІС І.П. Єдине в мене прохання, я на всіх комітетах прошу колег, в мене прізвище не змінюється, я Фріс, і так, і так – Фріс, не Фрісом, не Фріса, не Фрісу, а Фріс. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Фріс. Будь ласка.
ФРІС І.П. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вибачаюся.
ФРІС І.П. Все в порядку. Дякую.
Друзі, 7532. Багато говорити про нього не буду, тому що 6199, наш з вами знову ж таки славнозвісний законопроект, щодо впорядкування моментів, пов'язаних з державною реєстрацією про переході права власності на земельні ділянки, який був предметом розгляду комітету, який довший час обговорювався всіма членами комітету, авторами якого є члени Комітету з питань аграрної політики, що в свою чергу і підтверджувало, що вони ж і є авторами 7532, які підтримали його до другого читання, 6199. І ми багато мали бесід з вами, багато обговорювали, вносили правки, деякі правки приймали, деякі правки відхиляли. Але в будь-якому випадку ми зробили дуже класний, робочий і такий очікуваний всіма стейкхолдерами, а саме найперше - громадянами України, проект, який вирішує багато суттєвих питань.
На жаль, та природа проведення засідань Верховної Ради, яка сьогодні відбувається, вона стала причиною того, що, колеги, якось я не можу сказати, негарно буде якось про колег говорити, якось невідповідально, давайте так скажемо, віднеслися до прийняття самого законопроекту, і нам з вами не стало 4 голоси для прийняття вказаного законопроекту до другого читання.
Враховуючи це, законопроект 7532 абсолютно ідентичний законопроекту 6199, і вийшов з комітету вашого до другого читання. Єдине, коли ми обговорювали і мали голосувати законопроект 6199 до другого читання, у нас були питання від інших політичних фракцій у Верховній Раді в частині неузгодженого, скажімо так, колізійного моменту, пов'язаного з морськими портами і певними там ділянками, які з ними пов'язані.
Дякую, комітету. Дякую, голові комітету. Дякую співавторам, що послухали нас, і тоді, в тій редакції ця правка була готова бути поставлена на голосування, і в цій редакції цю норму було прибрано. І вона тепер сьогодні усуває всі неузгодженості або будь-які претензії, які могли виникнути в депутатів Верховної Ради при прийнятті вказаного законопроекту.
Тому я прошу, враховуючи те, що воно вже було предметом розгляду, абсолютно відсутні будь-які зміни в текстовій частині законопроекту 6199, який був винесений до другого читання на голосування у Верховній Раді, і його абсолютна дотичність до законопроекту 7532, я прошу комітет підтримати його за основу та в цілому і вирішити ту таку неузгодженість або таку хибність, яку ми допустили разом з вами при голосуванні за законопроект 6199 під куполом.
Я вам дякую. Готовий відповісти на запитання.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігор Павлович.
До слова запрошую Нагаєвського Артема Сергійовича голову підкомітету.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Дякую.
Ну, в принципі, додати нема чого. Для мене теж залишається загадкою, чому ми його не прийняли у Раді, коли голосували. Дійсно, може, це невідповідальність або неуважність наших колег. Але зараз він дуже нагальний, цей законопроект, він, дійсно, ідентичний 6199. Ми його вже розглядали, обговорювали.
Тому я прошу підтримати колег на комітеті цей законопроект, і підтримати його за основу та в цілому як закон. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Вадим Євгенович руку підняв. Будь ласка, Івченко.
ІВЧЕНКО В.Є. А в мене тільки одне запитання до автора. А можна по тезам просто нагадати, в цьому законопроекті які питання? Я просто пам'ятаю так смутно 6199, мене не було в залі. Але по тезам нагадати просто...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте я Біленка Сергія Борисовича. Вадим Євгенович, я Біленка Сергія Борисовича... Зараз нагадає всі тези. ... (Не чути)
ІВЧЕНКО В.Є. Я ключові питання озвучу, а Сергій, напевно, добавить.
Ключове питання, в чому була проблематика? Проблематика була в тому, що коли ми прийняли законопроект про обіг землі в Україні, ми, ну, не дослухалися до фахових, скажімо так, тверджень осіб, які здійснювали безпосередньо перехід права власності на вказані земельні ділянки і здійснюють державну реєстрацію переходу вказаних прав.
Це стосується двох ключових моментів. Перший момент – це є консолідація земель сільськогосподарського призначення в одних руках 100 гектарів. І під цю консолідацію попадають землі для ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів, надані громадянам в межах безоплатної приватизації. Це наші старі добрі ОСГ: городи та садибні земельні ділянки навколо будинків, які знаходяться в селах. І зараз, коли людина хоче свою присадибну ділянку або город продати, то їй треба проходити всі ті десять кругів аду, пов'язані з перевіркою консолідації по всіх реєстрах: терористів, державного реєстру актів цивільного стану, перевірка по всіх юридичних особах. Ну, повністю весь комплекс перевірок, які передбачаються для земель товарного сільськогосподарського виробництва.
Це перше питання, що ми виключаємо цю категорію земель, яка завжди була предметом цивільного обігу, з оцих консолідованих перевірок. Це перше питання.
І друге – це питання, пов'язане зі зловживанням, скажімо так, переважним правом купівлі, коли особа мала би намір скористатися, але, як ми з вами згадаємо, в такої особи немає прав. Якщо юридична особа орендує земельну ділянку сільськогосподарського призначення, вона має право, друге першочергове право на її придбання. Так ось, коли власник земельної ділянки звертається до такої особи і каже: будь ласка, придбайте вказану земельну ділянку, - юридична особа, замість того щоб зробити відступлення, яке ми їй надали відповідно до закону, каже: так, я буду купляти, але буду купляти в 2024 році, коли у мене виникне таке право.
Тим самим ми зупинили ринок, реально людина не може далі скористатися, бо нібито є відповідь покупця, що він каже "я готовий купити", але зупинка відбувається цього продажу до 24-го року, хоча, в принципі, вони могли би зробити відступлення прав на особу, яка наділена правом таким, і реалізувати вказане право першочергового придбання.
Ми в цій ситуації вносимо зміни в закон і говоримо, що таким переважним правом особа може скористатися, якщо на день укладення договору або на день надходження йому пропозиції про купівлю він має таке право. Тобто це право не обмежено, це право не набувається 24-го року або він не є суб'єктом відповідного права.
Це ключові питання, які були предметом цього законопроекту. А до другого читання колегами були надані відповідні правки. Якщо Сергій, то він би додав ключові питання по правках.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Запрошую Біленка Сергія Борисовича.
ІВЧЕНКО В.Є. Я в розвиток свого питання. Тобто у нас виходить, що люди, які отримують ОСГ, а ви знаєте, що по схемах через атошників на протязі п'яти років досить багато людей отримали ОСГ у власність, і там не тільки 2 гектари, ми говоримо про добросовісних 2 гектари, а є ще ті, які недобросовісні, купили і 30, і 40, і 100 гектарів. Тобто ми таких людей, які недобросовісно…
ФРІС І.П. Ні-ні, Вадим Євгенович, виключно в межах… (Не чути)
ІВЧЕНКО В.Є. Правильно. Так я намагаюся що сказати, я просто в розвиток, і ви мене просто поправите. Тобто людина, яка через схему атошників отримала сотню гектарів, вона сьогодні, якщо ми приймемо цей закон... ну, Іванов має 100 гектарів ОСГ, вона буде підпадати під відповідний законопроект, тобто вона не буде проходити обмеження, якщо вона захоче купити ще 100 гектарів?
ФРІС І.П. Буде, буде однозначно. Це стосується виключно тих земель, які люди набули у праві безоплатної приватизації в межах цих 2 гектарів і виключно в межах населеного пункту.
ІВЧЕНКО В.Є. Тобто це означає просто, якщо людина скористалася правом 2 гектарів, і вона навіть продала і так далі, ці 2 гектари під ОСГ рахуватися не будуть, і вона спокійно може купити ще 100 гектарів, мається на увазі пайової товарної землі? А якщо, наприклад...
ФРІС І.П. І по ній буде вестися повністю весь аудит.
ІВЧЕНКО В.Є. Хорошо, а якщо людина має 100 гектарів купленої ОСГ землі, ОСГ землі має 100 гектарів, вона буде рахуватися як та, яка має 100 гектарів землі чи ні, в майбутньомуякщо вона в ринок піде?
ФРІС І.П. Звісно, буде рахуватися, що вона має 100 гектарів землі, тому що право власності на неї зареєстровано. Але якщо вказана особа захоче придбати земельну ділянку в межах населеного пункту, набуту в межах безоплатної приватизації таким громадянином, то ця земельна ділянка в межах населеного пункту не буде консолідуватися з тими 100 гектарами.
ІВЧЕНКО В.Є. Я почув. Дякую.
ФРІС І.П. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Сергій Борисович, будь ласка, якщо є що доповнити.
БІЛЕНКО С.Б. Ні, мені немає чого доповнити. Єдине, що я хочу сказати, що от норма щодо 100 гектарів тут не чіпляється в цьому законопроекті, тобто мова йде про те, що якщо невелика земельна ділянка для ОСГ чи для садівництва знаходилась… (Не чути) пункту, то щодо неї проводиться перевірка. Тобто сам покупець заявляє у нотаріуса, що він не порушує обмежень. Проте у нас немає 100 плюс 2, наприклад, тобто 100 як було, так і було.
ФРІС І.П. До речі, абсолютно вірно підмічено, Сергій Борисович правильно сказав, це питання, що в цьому випадку здійснюється добровільне декларування набувачем земельної ділянки, що він не має такої землі. А у випадку, якщо він схибить або він подасть неправдиву інформацію, цей договір визначається нікчемним і право власності припиняється. Абсолютно вірно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто з членів комітету хоче висловитися? Будь ласка.
Добре. Хто з присутніх хоче висловитися?
Отже, за результатами обговорення питання, враховуючи, що ми це положення цього закону вже добре знаємо і Ігор Павлович нам так все доповів, дуже чітко і конкретно, то ставлю на голосування таку пропозицію: рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правового регулювання вчинення нотаріальних та реєстраційних дій при набутті прав на земельні ділянки (реєстраційний номер 7532 від 07.07.2022 року) включити до порядку денного сьомої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання та за наслідками розгляду законопроекту в першому читанні прийняти його за основу і в цілому як закон з техніко-юридичними правками. Прошу проголосувати.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так, шановні колеги, прошу підготуватися і голосуємо.
Гайду Олександр.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Халімон Павло.
ХАЛІМОН П.В. Підтримую Гайду.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Чернявський Степан. Чернявський Степан. Степан Миколайович.
Чайківський – за.
Богданець Андрій.
БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Андрій Володимирович.
Бунін Сергій.
БУНІН С.В. Бунін. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Герасимов Артур.
ГЕРАСИМОВ А.В. Утримався. Дякую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Утримався.
Грищенко Тетяна.
ГРИЩЕНКО Т.М. Є. Підтримую, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Гузенко Максим.
ГУЗЕНКО М.В. Гузенко – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Івченко Вадим.
ІВЧЕНКО В.Є. Я Фріс підтримую, автора. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. Дякую, Вадим Євгенович.
Кириченко Микола.
КИРИЧЕНКО М.О. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Костюк Дмитро.
КОСТЮК Д.С. За. Підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Литвиненко Сергій.
ЛИТВИНЕНКО С.А. Підтримую Ігоря Петровича Фріса.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Нагаєвський Артем.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іван Адамович, підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Нікітіна Марина.
НІКІТІНА М.В. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Петьовка Василь.
ПЕТЬОВКА В.В. За, підтримую.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Салійчук Олександр.
САЛІЙЧУК О.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Соломчук Дмитро.
СОЛОМЧУК Д.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Тарасов Олег.
ТАРАСОВ О.С. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Тимофійчук Володимир.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Чорноморов Артем.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Я – за. І в мене питання: це за основу і в цілому ми голосуємо?
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Так, за основу і в цілому, да.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Супер!
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шол Маргарита.
ШОЛ М.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Юрчишин Петро.
ЮРЧИШИН П.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Олександр Васильович, 1 – утримався і 21 – за. Степан Миколайович Чернявський не вийшов на зв'язок. 22 – за. 21 – за, 1 – утримався.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Рішення прийнято.
Переходимо до…
ФРІС І.П. Дякую. Дякую, колеги, за підтримку. Я впевнений, цей законопроект буде в першу чергу на користь нашим громадянам, які вже два роки чекають реально вирішення їхніх проблемних питань. Дякую, хто підтримав мене і членів комітету, які є співавторами.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігор Павлович.
ІВЧЕНКО В.Є. Пане головуючий, у мене ще з мотивів, якщо ви дозволите.
Ігор Петрович, я до тебе хотів звернутися. Ігор Павлович. Ти багато робиш гарних ініціатив, молодець, і багато таких позитивних законів. Але Салійчук, мій колега, тобі сказав за постанову. Я б дуже хотів, щоб ми максимально швидко її розглянули, максимально швидко, вона теж позитивна. Я розумію всі складності, але, будь ласка, поборися вже, бо ти перший автор, і її відкликати неможливо, її потрібно тільки приймати і рухати далі. Тому що ніхто інший зараз з депутатів не може відповідну постанову подати, підписати, оскільки вона є і пройшов строк подання навіть альтернативних.
Тому, будь ласка, борись, якщо потрібна допомога, звертайся, але потрібно її розглянути. Дякую.
ФРІС І.П. Вадим Євгенович, дякую. Так сталося долею судьби, що я просто став автором цієї постанови, першим автором, враховуючи те, що 47 осіб висловили бажання, більше 100 осіб висловили бажання і направились відповідні звернення на Кабмін. Ну, але враховуючи, як ви вірно підмітили те, що я дійсно пишу законопроекти і проекти постанов, так вийшло, що я перший автор.
Тому тільки спільна робота і спільне бачення авторів може зрушити камінь, під який має потекти вода. Сам нічого не зроблю і фізично не можу зробити.
Дякую вам.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігор Павлович.
Чорноморов руку підняв.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Дякую, пане голово.
Я хотів лише доповнити. Я так розумію, у нас починається розділ "Різне", да?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.
ФРІС І.П. Щасливо, колеги!
ГОЛОВУЮЧИЙ. До побачення. До побачення, Ігор Павлович.
Артем Олегович, будь ласка.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Я, в принципі, пане голово, підтримую ініціативи Соломчука Дмитра в тому розділі, що, дивіться, ну, певні позиції, що стосовно євроінтеграційних законопроектів, це дуже гарно, але безпека харчування – це одне з найголовніших. Я хотів би, щоб ми перейшли, на кожен комітет мали таку практику, все ж таки запрошувати центральний орган виконавчої влади. У нас все ж таки в порядкуванні, як вже виявилось, і є лісне господарство, і рибне господарство, і геокадастр, і дуже-дуже багато інших центральних органів виконавчої влади, які все ж таки дотичні до аграрної тематики. І, як показала, на превеликий жаль, війна, що все ж таки аграрний сектор, який потерпає дуже сильно зараз, він все ж таки є рушійною силою економіки нашої країни. І все ж таки я хотів би, щоб функцію контролю депутатського ми б почали і посилили, починаючи з нашого комітету, і це був би приклад до інших комітетів.
Тому, думаю, проблематики для розгляду різних питань у нас дуже багато. І, в принципі, ми можемо і запрошувати на комітети і, як планувалось раніше, із областей очільників, може, замів губернаторів, стосовно особливо проблематики гуманітарної харчової допомоги, яка надходила: чи вівся облік, чи не роздавались людям прострочені продукти. Тому що є звернення, що неякісну гуманітарку роздають в областях, а все ж таки це продукти харчування, які і дітям дають, і людям похилого віку.
Тож я би, в принципі, хотів би, щоб ми на деякі разом законопроекти запрошували той орган виконавчої влади, який буде все ж таки імплементувати ці закони в життя, і заслуховували також інших по їхній роботі під час воєнного стану.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Артем Олегович, я повністю згоден з вами. Тому, будь ласка, депутати-члени аграрного комітету, подавайте свої пропозиції щодо викликання голів чи замів ЦОВВ, з якими ми будемо вести бесіду в себе на комітеті.
Вадим Євгенович підняв руку. Будь ласка, Вадим Євгенович.
ІВЧЕНКО В.Є. Я хотів сказати, це правильно вести парламентський контроль, але, пане голово, я хотів, щоб ви не плутали, і порадити, це просто порада. Є парламентський контроль в межах і компетенціях. Ми говоримо, що ми аграрний сектор, ми виробники аграрної продукції. Тобто нам потрібно говорити про: а) виробництво, вирощування; нам потрібно говорити про селекцію; нам потрібно говорити про логістику. Ну, точно не влазити в гуманітарку, як роздається, вибачте, те чи інше і так далі. Це кримінальна відповідальність, і мають за це опікуватися Комітет правоохоронної діяльності і відповідні правоохоронні органи.
Тому, мені здається, тут потрібно продумати, яким чином буде і яким чином вже відбувається відвантаження з наших портів. У нас сьогодні багато зерна, ще підходить наступний урожай. І я вам скажу, наступного року, особливо Чернігівщина, Сумщина, можливо, трішки буде Полтавщина, Харківщина, Запоріжжя, Херсонщина - те, що сьогодні під українським прапором, - вони отримають, скажімо, отримають урожай, покладуть в сховища і не зможуть продати. І просто ці території, як вони будуть обробляти землю наступного року: чи під пари пускати, чи по-іншому якось і так далі. От нам потрібно подумати яким чином: а) допомогти саме цим областям, бо тут військові дії, їм найскладніше буде витягувати.
Друге. Звичайно, коли відкриється… Якщо, дай бог, відкриється логістика морська і так далі, звичайно, туди потечуть, скажімо, перші області - це Миколаївська, Кіровоградська, Одеська і так далі. А що робити Чернігівщині? Тобто яким чином і Сумщині тут, і Харківщині працювати і так далі? Потрібно тут подивитися.
І я, пане голово, тут раджу, щоб ми, скажімо так, вникли в це питання, оскільки багато питань від аграріїв. І я боюсь, що на цих землях наступного року буде багато банкрутств і буде багато, скажімо так, проблем з посівною, тому що просто в них буде лежати зерно, яке не продане, і не буде обігових коштів, щоб посіятись, оскільки, навіть якщо вони будуть, вони не будуть сіятись, оскільки вони просто не можуть продавати, а та логістика, яка є, їм пожиттю вивозити цими машинами чи зерновозами через сухопутку.
Тому давайте тут просто подумаємо, тому що, я розумію, сьогодні є точно відмінності від фермера, який працює на Тернопільщині, і від фермера, який працює на Чернігівщині або Сумщині. І давайте подумаємо тут, яким чином комітет може допомогти саме цим аграріям. І оце для нас головне і на щоб я хотів порадити акцентувати увагу на майбутнє.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Вадим Євгенович.
Андрій Богданець.
БОГДАНЕЦЬ А.В. Пане голово, дякую за надане слово.
Я хотів ще раз підняти питання по ДПСС. Я так розумію, що нам дали відписку якусь таку, що все-таки це відання Кабінету Міністрів. Але, ви як знаєте, я так проїхався по ярмарках Києва декілька тижнів тому і подивився, позаходив по лабораторіях, і, відверто кажучи, я просто знав, що там робиться бардак, але щоб цей бардак робився настільки, що там, вибачте, в лабораторіях холодильники навіть не працюють, це те, що потрібно елементарне, щоб якісь прекурсори зберігати. Тобто там взагалі нічого не працює. Лабораторії при ярмарках і ринках не працюють. Є відео і фото, я потім це зроблю як звіт, коли самі продавці на ярмарках ставлять штампи на свій товар, на м'ясо. Не можна м'ясо на ярмарках взагалі продавати, вони продають м'ясо, і самі продавці ставлять штампи, беруть штампи в лаборантів і самі ставлять. Те, що я подивися, – це просто жах і сум.
Тому я би пропонував на наступний тиждень, на наступне наше засідання комітету запросити нового виконуючого обов'язки. Так само я би просив запросити Рубана, голову міста Києва, і хай він дасть якісь об'єктивні пояснення, тому що, як на мене, чесно, це просто не те що недопустимо, ми йдемо в Європу, а насправді, дійсно, ми живемо як в первіснообщинному ладі.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шановні колеги, я би теж хотів підняти сьогодні питання, яке болить практично всій країні, і питання, яке стосується продовольчої безпеки нашої країни. Це логістика. Тому що сьогодні, дійсно, ми маємо початок, чи не початок, вірніше, а фактично середину жнив, в загальному жнив, загальних жнив в Україні, але вивіз зерна сьогодні на такому рівні, що, відверто кажучи, плакати хочеться.
Залізничні вагони, я маю… Ми всі бачимо десь в соціальних мережах, ми бачимо, наскільки аграрії вже звернулися, звертаються до уряду і в соціальних мережах, і кругом про те, що залізничні вагони сьогодні знаходяться вже 2,5 місяця погружені і стоять в черзі, чекають виїзду за кордон. Ми собі можемо уявити, що це таке є.
Я особисто в понеділок проїхався на польську територію через пункт пропуску "Рава-Руська", хочу вам сказати, черга – 26 кілометрів в цю сторону. Я поспілкувався безпосередньо з керівником митниці, і що говорить керівник митниці? Значить, керівник митниці нам говорить слідуюче. Значить, вся проблема сьогодні у наших партнерах, в поляках. Абсолютно вся проблема тільки в них, в їхній фітосанітарній службі, яка просто тормозить фактично весь процес експорту українського зерна. Не пропускає, не виконує, не виконує міжурядові угоди, які є підписані між Україною, а також Польщею, про вибіркові аналізи фактично зерна. Це, для прикладу, я думаю, зараз є підключені наші урядовці, я думаю, що вони можуть це десь пояснити. І є Тарас Миколайович теж на зв'язку, я думаю, він може більш детальніше пояснити за угоди.
Значить, кожна машина затримується. Кожна машина, яка проходить фактично нашу митницю, на польській стороні її фітосанітари затримують ще на сутки або на дві на своїх стоянках. Вже не кажучи те, що, допустимо, на такому пропуску, як Рава-Руська, вони не працюють у вихідні дні і вони не працюють вночі, тобто вони працюють тільки в одну зміну.
Є домовленість проте, що пропускати 300 машин в добу. Пропускається, в кращому випадку, в кращому випадку, це притому, прикордонники кажуть, якщо приїде якась комісія з Варшави, пропускається 150 автомобілів. А так 120-130 автомобілів пропускається за добу. І автомобілі стоять в черзі 11-12 днів.
Це потрібно сьогодні питання вирішити. Я не знаю, яким чином, але це питання потрібно вирішити на урядовому рівні. Це не питання аграрного комітету, це не питання аграріїв. Це питання сьогодні української влади. Це питання сьогодні українського уряду.
Я пропоную зробити звернення від аграрного комітету, щоб сьогодні уряд розібрався по кожній угоді, яка сьогодні є з української сторони, а також зі сторони наших партнерів, і як ці угоди сьогодні виконуються. Тому що угоди підписані два місяці, три місяці тому, але угода не виконується. Тотобто нам говорять сьогодні одне, що все класно, Європа, ми вам допомагаємо і так дальше, але ми бачимо проблему, яка відбувається на кожній нашій митниці із кожним нашим пропускним пунктом. Я просто криком кричу, що нам потрібно допомогти нашим аграріям. Адже, якщо аграрій сьогодні не отримає фінансового ресурсу, не продасть зерно, яке він зібрав, він не зможе посіяти. І те, що казав Івченко, ми будемо мати проблему на наступний рік. У нас буде проблема з посівною кампанією.
І сьогодні різниця між чернігівським аграрієм і тернопільським аграрієм є тільки в тій віддалі, яка є до західного кордону, і є в тій віддалі, наскільки близько вони знаходяться до бойових дій, і наскільки Тернопіль далеко від бойових дій. Більше різниці сьогодні немає. В черзі на митниці: чи ЖД, чи автомобільним транспортом - всі аграрії стоять в одній однаково.
Так що у нас є проблема, яку я просто, не знаю, нам потрібно разом, спільно її вирішувати, а вже на другий пункт ставити всі решту проблем, які ми маємо в аграрному секторі. Будуть гроші – буде посівна. Не буде грошей – не буде посівної.
Прошу, колеги, підтримати таке звернення до уряду.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Адамович, дякую.
Будь ласка, Тарас Миколайович Висоцький. Якщо є що порекомендувати, будь ласка.
СОЛОМЧУК Д.В. Я ще руку піднімав.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я не бачу руки.
СОЛОМЧУК Д.В. Піднімав.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Соломчук тоді. Вибачаюсь, Тарас Миколайович.
Соломчук.
СОЛОМЧУК Д.В. От Іван Адамович ще про дуже важливу тему розповів тільки що. І нарешті от аграрії зрозуміють, яка була важливість будівництва прикордонних інспекційних пунктів, на що були вибиті кошти у Світового банку. І ми отримали їх ще в листопаді 2019 року, але нічого не збудовано, хоча інші країни збудували. І сьогодні б такої проблеми щодо фітосанітарного контролю взагалі б не було, тому що були б спільні прикордонні інспекційні пункти, де відбувався б огляд, швидкий і якісний.
А я щодо чого хочу звернутися. Вважаю, що терміново потрібно підготувати звернення від нашого комітету до Прем'єр-міністра, щоб, по-перше, відтермінувати виплату кредитів, які видавалися, до 60 мільйонів, на весняно-польові роботи, тому що аграріям сьогодні немає, де взяти кошти, чим виплатити 60 мільйонів. Відтермінувати ще на 6 місяців. Плюс додати на осінню посівну, посівну озимих культур до цих 60 мільйонів, щоб ще могли 60 отримати. Тобто збільшити цей кредитний портфель всім, хто отримував, до 120 мільйонів,через те що озима посівна сьогодні набагато важливіша зачасту, ніж весняна, тому що хліба з весняної пшениці сильно не спечеш. А це є продовольча пшениця, продовольча безпека України та світу.
Також в зверненні, чи додатково, підготувати щодо мобілізованих працівників аграрних компаній, фермерів та компаній, які працюють взагалі в цій сфері і дотичні до сільського господарства, переробки, тому що вже сьогодні є такі сигнали, що забирають спеціалістів, які навчалися дуже довгий період на якійсь новітній сільськогосподарській техніці, на переробці, і це є дуже важливим.
Прошу це звернення від комітету підготувати і на наступний комітет, який зробити чимшвидше, викликати міністра фінансів, голову Нацбанку чи їх представників щодо кредитування, відтермінування по кредитах весняних та додаткового кредитування посівної, яка вже розпочалась в деяких регіонах, а в більшості через два тижні буде відбуватися, в принципі, по всій території України, повністю.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Дмитро.
Тарас Миколайович Висоцький, будь ласка.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Дякую, Олександр Васильович.
Вітаю, колеги! З самого початку засідання комітету просто на три хвилини пропав інтернет, перепідключився.
Іван Адамович підняв дуже слушне питання. Наш міністр уже ноту заслав щодо зустрічі з польським колегою, з польським міністром АПК, яка має відбутися, ми попросили, невідкладно, щоб ця зустріч пройшла, але, дійсно, ще звернення до очільника уряду, щоб це проговорили на рівні уряду. І, можливо, ви можете ще розглянути звернення до ваших колег… (Не чути) сільського господарства парламенту Польщі ті ж самі.
Тому треба піднімати на всіх рівнях, бо факти, ми бачимо, що почали на місцях виконувати не те, про що було домовлено на міждержавному рівні, в тому числі між нашими президентами. Тут і ми щодня їм про це говоримо. Ваші звернення підсилять позицію і також допоможуть.
І підтримуємо те, що говорив Дмитро Вікторович, відповідні рішення міністерство напрацювало і подало на уряд ще в кінці липня, але не приймаються, не публікуються по фінансуванню. Тому тут буду вдячний, якщо ви також підсилите, що це не бажання там тільки міністерства, це, дійсно, національне питання щодо терміновості фінансування і бронювання. Ви вже раз робили звернення, мені здається, по бронюванню, да? (Не чути)
_______________. Так-так, робили.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Але бачимо, ну, на жаль, в Мінекономіки відповідальність… Ну, пройшов місяць вже майже, а воно не вирішено.
Тому тут по всіх цих тематиках, якщо необхідно якісь додаткові матеріали, ми все готові також надати. Абсолютно підтримую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Георгійович, а яка відповідь була по нашому зверненню по мобілізації?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Шановні члени комітету, Олександр Васильович, дійсно, за зверненням профільних аграрних асоціацій ми розглядали це питання, направили наше звернення на керівництво уряду, для того щоб змінити порядок мобілізації працівників аграрної сфери на період, принаймні, жнив.
Нам прийшла відповідь за підписом Держсекретаря Міноборони пана Ващенка, в якій фактично розписаний порядок проведення мобілізації, і у відповіді вказано, що змінювати зараз Міноборони цей порядок не планує. Ця відповідь щойно відправлена мною в нашу групу загальну.
ГОЛОВУЮЧИЙ. А ми можемо ще раз зробити таке звернення, так як у нас є позиція комітету і багато звернень від фермерів і від аграрного сектору, аграрного бізнесу?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Враховуючи те, що восени ще буде осіння польова кампанія, звісно, потрібно зробити, поновити це звернення ще з додатковими аргументами. Ми підготуємо, якщо підтримають зараз в комітеті.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді, я думаю, давайте сформуємо тоді три звернення, так? Те, що говорив Іван Адамович: стосовно угоди про співпрацю з Польщею в даному випадку. Те, що говорив Дмитро Соломчук, звернення теж, там два звернення :по мобілізації і по кредитуванню. Так?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так, в тому числі кредитування і відстрочка…
ГОЛОВУЮЧИЙ. І відстрочка, так.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. … виплати по кредитах, які бралися на весняно-польові роботи.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, тоді давайте поставимо…
БОГДАНЕЦЬ А.В. Ще моє звернення, будь ласка.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Що-що?
БОГДАНЕЦЬ А.В. Будь ласка, щоб включили і також моє звернення, те, про яке я говорив.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Андрій Володимирович, ви ж говорили на наступному засіданні розглянути це питання: щодо ярмарок, контролю ДПСС?
БОГДАНЕЦЬ А.В. Ні, наступне засідання запросити нового виконуючого обов'язки, а також очільника, керівника київської служби.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться, те, що прийшло від Немчінова, його відповідь, вона нас, як я розумію, не дуже задовольняє, ми всі ознайомились з нею. Тобто, на думку міністра, дана координація сприяє забезпеченню виконання службових завдань і повноважень, я думаю так. При цьому в листі, який дав Немчінов і який ми просили його, він прописував кадрові питання, щодо реагування на кадрові питання, про які ми декілька комітетів проговорювали. Тобто стосовно недовіри і т.в.о. Голови Держпродспоживслужбо Лордкіпанідзе. Потім те, що Богданець говорив про керівника Головного управління міста Києва Рубана, керівника Головного управління Миколаївської області Мельникова і Головного управління Волинського області… (Не чути)
Тобто по цих відповіді ще немає. Я так вважаю, що ми можемо ще почекати до слідуючого комітету. Якщо відповіді не буде, то ми можемо по цьому питанню викликати представників Держспоживслужби, щоб вони відчиталися по цьому. Як вважаєте? Якщо не проти, ми можемо це зробити.
БОГДАНЕЦЬ А.В. Щоб почекати до наступного засідання, а тоді почати вже....?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, якщо в нас не буде відповіді, то ми на слідуючому засіданні приймемо рішення їх викликати і надати відповіді на наші запитання.
БОГДАНЕЦЬ А.В. О'кей. Я не проти.
БУНІН С.В. А я пропоную запросити нового виконуючого обов'язки, хоч познайомитися, яке у нього бачення, як він думає працювати. Почуємо його, послухаємо. Якщо не буде відповіді, задамо питання і з цього приводу, що Андрій казав.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте.
Тоді, Олександр Георгійович, давайте поставимо… Ми можемо всі ці речі поставити на одне голосування?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Давайте одним голосуванням, так, оці чотири пункти, які сформульовані вами і колегами, одним голосуванням, а ми три звернення направимо, або чотири, і викличемо виконуючого обов'язки ДПСС. Але, Сергій Валерійович, комітет йому вже висловив один раз недовіру, так що знайомитися вже пізно. (Загальна дискусія)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так він і є. Ми уже виконуючому обов'язки висловили недовіру.
_______________. Він тоді був не виконуючим обов'язки, коли ми висловлювали недовіру.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Та ні, ми двом висловили вже.
БУНІН С.В. А Лоркіпанідзе теж висловили?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Також, також, Сергій Валерійович.
БУНІН С.В. Мы лучшие.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Але толку від цього, ви бачите.
Добре. Тоді давайте так і вирішимо. Будемо ставити на голосування ці чотири питання: три звернення та виклик. Так, Олександр Георгійович, там три звернення та виклик на комітет…
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Наступне засідання, так.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Якщо не проти, давайте, ставимо на голосування. Іван Адамович, будь ласка.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Шановні колеги, приготувалися, голосуємо.
Олександр…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Олександр Васильович.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло. Олександр Васильович, я вас чую. Халімон Павло.
Чернявський Степан.
Чайківський – за.
Богданець Андрій.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Іван Адамович, перепрошую, ще є Сергій Рудик, який приєднався.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергій Ярославович, наші вітання, друже!
РУДИК С.Я. Вітаю! Всіх вітаю! Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергій… (Не чути) я зрозумів. Дякуємо за постанови.
Халімон і Чернявський.
_______________. Я – за. Я в лісі, погано… (Не чути) Чути, алло?
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Олександр Георгійович…
СТАРИНЕЦЬ О.Г. З Чернявським немає зв'язку, Іван Адамович, з Чернявським немає зв'язку.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергій Ярославович, я дякую. ми вас почули.
Богданець Андрій.
БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Бунін Сергій.
БУНІН С.В. Бунін – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Бунін Сергій.
БУНІН С.В. Бунін – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Герасимов Артур. Почув. Дякую, Сергій Валерійович. Герасимов Артур.
Грищенко Тетяна.
Гузенко Максим.
ГУЗЕНКО М.В. За, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Івченко Вадим.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Відсутній.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кириченко Микола.
Костюк Дмитро.
КОСТЮК Д.С. За. Я – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Олександр Григорович…
_______________. За, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Литвиненко Сергій.
Кириченко.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Іван Адамович, набираю.
_______________. За, Іван Адамович.
КУЧЕР М.І. Кучер – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Микола.
КИРИЧЕНКО М.О. Кириченко – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кириченко – за. Дякую.
Хто появився ще, хлопці?
КУЧЕР М.І. Кучер – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Микола Іванович, дякую.
Литвиненко Сергій.
ЛИТВИНЕНКО С.А. Литвиненко Сергій Анатолійович – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Литвиненку Сергію Анатолійовичу велике спасибі.
ЛИТВИНЕНКО С.А. Дякую, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Нагаєвський Артем Сергійович.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Нагаєвський – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Нікітіна Марина Вікторівна.
НІКІТІНА М.В. Нікітіна – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Петьовка Василь.
Салійчук Олександр.
Соломчук Дмитро.
СОЛОМЧУК Д.В. За, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Тарасов Олег.
ТАРАСОВ О.С. Всі чотири – за.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Тимофійчук Володимир.
Чорноморов Артем.
ЧОРНОМОРОВ А.О. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.
Шол Маргарита.
ШОЛ М.В. За, Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Маргарита Віталіївна.
Юрчишин Петро.
ЮРЧИШИН П.В. За.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Петро Васильович.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Іван Адамович, я за виклик.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Степан Миколайович, почув.
18. Олександр Васильович, 18 народних депутатів за чотири постанови.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Адамович, дякую.
Будь ласка, в кого з членів комітету ще є пропозиції, якісь доповнення до питання "Різне"?
Тоді всім дякую за роботу. Оголошую комітет закритим.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Друзі, всім велике спасибі. Дякую за роботу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.