СТЕНОГРАМА
засідання Комітету з питань аграрної та земельної політики
10 березня 2023 року
Веде засідання голова Комітету ГАЙДУ О.В.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Олександр Васильович, можемо вже розпочинати. Кворум є.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Супер. Колеги, я приєднуюся до слів Маргарити Віталіївни та хочу привітати нашого колегу, наше сонечко з 35-річчям. Артем Олегович, бажаємо тобі всього самого найкращого. Щирі вітання від мене та всієї нашої команди, всіх твоїх друзів з аграрного комітету. Здоров'я тобі та всього самого найкращого.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Дозвольте мені дати слово, пане голово. Я хотів би подякувати всім. Я б сказав спочатку, це вже друзі, тому що вже чотири роки разом, колеги і вже майже ми така суспільно-політична сім'я. І я на всіх тусовках завжди говорив, що мені дана інституція, у випадку комітет і парламент, нагадує, знаєте, студентське життя, коли ти приїжджий студент і в тебе ділиться життя на університет і в гуртожитку. І гуртожиток – це завжди де тим сплаченно живеш з усіма, переживаєш якісь емоції, казуси; хтось тебе там відмазує від когось або від чогось і дає списувати – то це комітет. Це те, що потім по життю ти йдеш з цими людьми, ти їх десь зустрічаєш, поздоровляєш з днем народження. А група і поток – це вже наш купол.
Тому я всім дуже дякую за привітання. Я дуже вас всіх, по-перше, поважаю, люблю і, дійсно, ціную кожного особисто і по-різному. Дякую вам за привітання.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Артем Олегович.
Колеги, у зв'язку з відсутністю на засіданні секретаря комітету Івана Адамовича Чайківського, пропоную відповідно до пункту 3 статті 44 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" обрати виконуючого обов'язки секретаря комітету на поточне засідання комітету для ведення підрахунку голосів членів комітету Кучера Миколу Івановича.
Заперечень немає? Добре.
Тоді, Микола Іванович, я прошу тоді зареєструвати наших членів комітету, провести перекличку.
КУЧЕР М.І. Гайду Олександр Васильович – є.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Присутній.
КУЧЕР М.І. Мейдич Олег Леонідович.
МЕЙДИЧ О.Л. Я на місці. Доброго дня.
КУЧЕР М.І. Доброго дня.
Рудик Сергій Ярославович. Сергій Ярославович, бачили вас.
РУДИК С.Я. Вибачте, я мікрофон випадково... Є я.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Халімон Павло Віталійович.
Чернявський Степан Миколайович.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Є. Добрий день всім колегам!
КУЧЕР М.І. Дякую, Степан Миколайович.
Чайківський Іван Адамович.
Богданець Андрій Володимирович.
БОГДАНЕЦЬ А.В. Присутній.
КУЧЕР М.І. Дякую, Андрій Володимирович.
Бунін Сергій Валерійович.
Герасимов Артур Володимирович.
Грищенко Тетяна Миколаївна.
Гузенко Максим Васильович.
ГУЗЕНКО М.В. Всім доброго дня. Присутній.
КУЧЕР М.І. Дякую, Максим Васильович.
Кириченко Микола Олександрович.
КИРИЧЕНКО М.О. Доброго дня. Присутній.
КУЧЕР М.І. Дякую, Микола Олександрович.
Костюк Дмитро Сергійович.
КОСТЮК Д.С. Є.
КУЧЕР М.І. Дякую, Дмитро Сергійович.
Кучер Микола Іванович – є.
Лабазюк Сергій Петрович.
Литвиненко Сергій Анатолійович.
Нагаєвський Іван Сергійович.
НАГАЄВСЬКИЙ І.С. Присутній. Доброго дня.
КУЧЕР М.І. Добрий день, Іван Сергійович.
Нікітіна Марина Вікторівна.
НІКІТІНА М.В. Є, присутня. Вітаю всіх.
Артем, з днем народження!
КУЧЕР М.І. Петьовка Василь Васильович.
Салійчук Олександр В'ячеславович.
САЛІЙЧУК О.В. Колеги, присутній. Вітаю всіх!
КУЧЕР М.І. Дякую, Олександр В'ячеславович.
БУНІН С.В. Микола Іванович, Бунін Сергій присутній. Всіх вітаю!
КУЧЕР М.І. Дякую, Сергій Валерійович.
Соломчук Дмитро Вікторович.
СОЛОМЧУК Д.В. Вітаю. Присутній.
КУЧЕР М.І. Дякую, Дмитро Вікторович.
Стернійчук Валерій Олександрович.
Столар Вадим Михайлович.
Тарасов Олег Сергійович
ТАРАСОВ О.С. Доброго дня всім. Присутній.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Торохтій Богдан Григорович.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Присутній.
КУЧЕР М.І. Дякую, Богдан Григорович.
Тимофійчук Володимир Ярославович.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. Доброго дня. Присутній.
КУЧЕР М.І. Дякую, Володимире Ярославовичу.
Христенко Федір Володимирович.
Чорноморов Артем Олегович.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Присутній.
КУЧЕР М.І. Дякую, Артем Олегович.
Шол Маргарита Віталіївна.
ШОЛ М.В. Я присутня. Доброго дня.
КУЧЕР М.І. Доброго дня. Дякуємо, Маргарито Віталіївно.
КУЧЕР М.І. Юрчишин Петро.
ЮРЧИШИН П.В. Присутній.
ГРИЩЕНКО Т.М. Грищенко теж присутня.
КУЧЕР М.І. Грищенко, да? Тетяна Миколаївна.
ГРИЩЕНКО Т.М. Да, так. Доброго дня.
ХАЛІМОН П.В. Миколо Івановичу, відзначте, будь ласка, Халімон присутній.
КУЧЕР М.І. Халімон Павло Віталійович – є. І Петро Васильович – є. Так?
ЮРЧИШИН П.В. Присутній. Так.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. І ще включався Бунін Сергій Валерійович.
КУЧЕР М.І. 22. Я Буніна записав.
У нас 22. Сергій Валерійович є, так, я бачив.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Миколо Івановичу. Дякую.
Колеги, починаємо наше засідання. До розгляду на сьогоднішньому засіданні пропонуються питання: проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення системи управлення об'єктами інженерної інфраструктури меліоративних систем державної власності, поданий народними депутатами України Чорноморовим, Тарасовим та іншими (реєстраційний номер 7577); друге питання – презентація основних положень проекту Закону про державне регулювання сфери захисту рослин (реєстраційний номер 8340) та "Різне".
Проект порядку денного вам було розіслано.
Колеги, сьогодні деякі наші члени комітету вже висловлювали проблематику щодо продовження строку дії терміну дії договорів зовнішньоекономічних. Я пропоную це питання теж включити в порядок денний і проголосувати його.
І, по-друге, до нас хотів приєднатися Сольський Микола Тарасович, але зараз він на Кабміні і, якщо ви не проти, може, змінимо черговість порядку денного, спочатку розглянемо питання щодо збільшення термінів від Міністерства економіки стосовно зовнішньоекономічних контрактів, той, про що ми говорили спочатку засідання, по-друге, розглянути презентацію і, по-третє, законопроект.
Є зауваження? Якщо ні, давайте проголосуємо за порядок денний. Будь ласка, Микола Іванович.
КУЧЕР М.І. Так, хто за порядок денний, давайте проголосуємо.
Олександр Васильович.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, я – за.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Мейдич Олег Леонідович.
МЕЙДИЧ О.Л. За.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Рудик Сергій Ярославович.
РУДИК С.Я. За.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Халімон Павло Віталійович.
ХАЛІМОН П.В. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Я так зрозумів, що ... Не чути) Павло Віталійович.
_______________. Да, за.
КУЧЕР М.І. Дякую, Степан Миколайович.
Богданець Андрій Володимирович.
БОГДАНЕЦЬ А.В. За.
КУЧЕР М.І. Бунін Сергій Валерійович. Сергій Валерійович!
Грищенко Тетяна Миколаївна.
ГРИЩЕНКО Т.М. За. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Гузенко Максим Васильович.
ГУЗЕНКО М.В. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Кириченко Микола Олександрович.
КИРИЧЕНКО М.О. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Костюк Дмитро Сергійович.
КОСТЮК Д.С. За.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Кучер – за.
Нагаєвський Артем Сергійович.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.
ЛАБАЗЮК С.П. Микола Іванович, доброго дня. Зареєструйте, будь ласка, мене і я також підтримую. Лабазюк.
КУЧЕР М.І. Сергій Петрович, дякую. Зареєстрував. І підтримую – зареєстрував.
Нагаєвський Артем Сергійович.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Артем Сергійович.
Нікітіна Марина Вікторівна.
НІКІТІНА М.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Марина Вікторівна.
Салійчук Олександр В'ячеславович.
САЛІЙЧУК О.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Соломчук Дмитро Вікторович.
СОЛОМЧУК Д.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Тарасов Олег Сергійович.
БУНІН С.В. Микола Іванович, Бунін – теж за.
КУЧЕР М.І. Бунін. Дякую.
СТЕРНІЙЧУК В.О. Добрий день всім. Стернійчук присутній. Зареєструйте, будь ласка. Я – за.
КУЧЕР М.І. Дякую. Реєструю. Спасибі, Валерію Олександровичу.
Олег Сергійович Тарасов.
ТАРАСОВ О.С. За.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Торохтій Богдан Григорович.
ТОРОХТІЙ Б.Г. Торохтій – за.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Тимофійчук Володимир Ярославович.
ТИМОФІЙЧУК В.О. За.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Чорноморов Артем Олегович.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Я – за.
КУЧЕР М.І. Дякую, Артеме Олеговичу.
Шол Маргарита Віталіївна.
ШОЛ М.В. Я – за.
КУЧЕР М.І. Дякую, Маргарито Віталіївно.
Юрчишин Петро Васильович.
23 – за.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дуже дякую, Миколо Івановичу.
Починаємо розглядати наші питання. Перше питання – це стосовно листа до Міністерства економіки стосовно термінів продовження зовнішньоекономічних контрактів, про які говорив пан Соломчук і пан Юрчишин.
Олександре Георгійовичу, будь ласка, ми цей лист будемо направляти тільки на Міністерство економіки чи ми можемо ще кудись його відправити?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Вважаю, що краще до Прем'єр-міністра України, а він уже розпише на Міністерство економіки. Вважаючи всю складність ситуації і важливість цього питання, краще звернутися до Прем'єр-міністра.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ні в кого не буде якихось інших пропозицій?
_______________. А яка суть там цього листа? Щось я так не розумію, Олександре Васильовичу, ви сказали про продовження і повернення валютної виручки?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане Соломчук, будь ласка.
СОЛОМЧУК Д.В. Є підписані угоди у бізнесу, і угоди позакінчувалися там 31 грудня і не... угоди пролонговуються навіть якщо, але під ці угоди банки, ну, немає можливості в українського бізнесу купити валюту.
І так само обов'язково в лист додати, що наші виробники їдуть виставлятися на різні виставки і за виставки потрібно платити кошти, десь 5, десь 7, десь 10, десь 20 тисяч євро. І банки не дозволяють оплачувати виставки неможливо купити валюту. Щоби включили в перелік, що можна купувати валюту для оплати там виставочних площ для українських товаровиробників.
_______________. Я зрозумів. А що міністерство, міністерство щось коментує про це? Ну, вони ж на Кабмін це ж виніс постанову или що там було? Може, коментар, Тарас Миколайович?
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Вітаю, колеги. Тут по питаннях виставок, це має бути рішення уряду, а подає його на уряд Мінекономіки. То є певний перелік, просто що там не всі включені. Я розумію, от Дмитро Вікторович каже, що є ряд виставок, які не включені. Фактично Мінекономіки може досить швидко ініціювати і внести.
Тобто зараз є перелік, просто там не все враховано. Можливо, коли ви вже будете підписувати, можливо, зразу і додасте перелік тих виставок, там можна які скинуть, ну, які треба було би точно врахувати. Тому це дійсно рішення уряду за внесенням Мінекономіки.
Стосовно питання погодження по зовнішньоекономічних контрактах, це виключно компетенція Мінекономіки. І Мінекономіки має повноваження відповідно приймати рішення по таким зверненням, що підприємство дає там, є постанова, яка регулює, дає всі обґрунтування, чому там, як так сталося, що треба пролонгувати термін по валютних контрактах, Мінекономіки має повноваження це видавати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ясно.
Колеги...
СОЛОМЧУК Д.В. Потрібно …(Не чути) да і все. Бо якщо кожне підприємство окремо буде звертатися, ви ж уявіть, що це буде з тим ... (Не чути)
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Можна два слова? Якщо питання в купівлі валюти, то це питання може бути адресоване і до Національного банку України.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Ну, там, Олександр Георгійович, там в Нацбанк можна звертатися стосовно там продовження терміну, наприклад, не 180 днів робити, а 270 чи 360, це буде, я не готовий коментувати, як це може працювати. А суто тут питання, якщо у підприємства є підстави, що все-таки в межах регулювання НБУ не може виконати – війна, не поставляли, інші, тоді фактично воно звертається до Мінекономіки, Мінекономіки розглядає, має повноваження дати право пролонгації по виконанню цього валютного контракту.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, тоді давайте від комітету напишемо лист на Прем'єр-міністра, я думаю, так буде правильно. І коли отримаємо відповідь, далі будемо думати, що робити. Я не думаю, що... Але ми можемо і на Національний банк теж написати, але я не вважаю, що це їх компетенція в даному випадку.
Якщо ніхто не проти, давайте ми тоді проголосуємо за такий лист від комітету на Прем'єр-міністра України, сформулюємо його текст і в групі узгодимо. Якщо не проти, давайте будемо за це голосувати.
Будь ласка, голосуємо. Микола Іванович.
КУЧЕР М.І. Гайду Олександр Васильович.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.
КУЧЕР М.І. Мейдич Олег Леонідович.
МЕЙДИЧ О.Л. Я підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Олег Леонідович.
Рудик Сергій Ярославович.
РУДИК С.Я. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Сергій Ярославович.
Халімон Павло Віталійович. Павло Віталійович!
Чернявський Степан Миколайович.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Степан Миколайович.
Богданець Андрій Володимирович.
БОГДАНЕЦЬ А.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Андрій Володимирович.
Бунін Сергій Валерійович.
БУНІН С.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Сергій Валерійович.
Грищенко Тетяна Миколаївна.
ГРИЩЕНКО Т.М. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Тетяна Миколаївна.
Гузенко Максим Васильович.
ГУЗЕНКО М.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Максим Васильович.
Кириченко Микола Олександрович.
КИРИЧЕНКО М.О. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Микола Олександрович.
Костюк Дмитро Сергійович.
КОСТЮК Д.С. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Дмитро Сергійович.
Кучер Микола Іванович – за.
Лабазюк Сергій Петрович.
ЛАБАЗЮК С.П. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Сергій Петрович.
Нагаєвський Артем Сергійович.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Нагаєвський – за.
КУЧЕР М.І. Нікітіна Марина Вікторівна.
НІКІТІНА М.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Марина Вікторівна.
Салійчук Олександр В'ячеславович.
САЛІЙЧУК О.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Олександр В'ячеславович.
Соломчук Дмитро Вікторович.
СОЛОМЧУК Д.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Дмитро Вікторович.
Стернійчук Валерій Олександрович.
СТЕРНІЙЧУК В.О. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Валерій Олександрович.
Тарасов Олег Сергійович.
ТАРАСОВ О.С. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Олег Сергійович.
Торохтій Богдан Григорович.
Тимофійчук Володимир Ярославович.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. За, Микола Іванович.
КУЧЕР М.І. Дякую, Володимир Ярославович.
Чорноморов Артем Олегович.
ЧОРНОМОРОВ А.О. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Артем Олегович.
Шол Маргарита Віталіївна.
ШОЛ М.В. Я – за.
КУЧЕР М.І. Дякую, Маргарита Віталіївна.
Юрчишин Петро Васильович.
ЮРЧИШИН П.В. Заявляю про конфлікт інтересів, тому участі у зверненні не беру.
КУЧЕР М.І. Зрозуміло.
І Торохтій Богдан Григорович.
ТОРОХТІЙ Б.Г. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Богдан Григорович.
І того: 23.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, Миколо Івановичу.
Переходимо до розгляду наступного питання. Друге питання. Презентація основних положень проекту Закону про державне регулювання сфери захисту рослин (реєстраційний номер 8340). До слова запрошую Висоцького Тараса Миколайовича.
Будь ласка, Тарас Миколайович.
ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Дякую, Олександр Васильович.
Шановні народні депутати, хотів би почати зі слів вдячності Дмитру Вікторовичу, який свого часу, два роки тому, у січні 2021 року, вийшов з ініціативою і зареєстрував законопроект 4600, який є дуже важливим з точки зору євроінтеграції і з точки зору фактично впровадження спільних процедур. Було ряд дискусій в межах цих двох років, засідань робочих груп, в тому числі із долученням колег з вашого комітету, розгляд на інших комітетах, і в результаті у нас були деякі такі критичні дискусійні пункти, прийнято було вами рішення його перереєструвати, вже доопрацьований відповідно за номером 8340. І сьогодні маю честь його представити. Дякую всім народним депутатам за реєстрацію 8340 як євроінтеграційний законопроект і за те, що можна далі з ним працювати.
Фактично ми підготували презентацію. Не знаю, як зручніше, ми її поширили, все-таки з презентацією? Давайте з презентацією. Я постараюсь коротко, щоб не сильно займати.
Наступний слайд, будь ласка. Фактично треба розуміти, що тут зараз справді з цим слайдом можна було би чітко розказати, там законопроект дійсно він досить ґрунтовний, з додатками на 140 сторінок. Але цікавий і легко читається, зрозумілий, я якраз його вчора вкотре перечитав перед засіданням, щоб в тому числі бути готовим до ваших запитань. Дійсно, дякую всім, хто долучалися до його підготовки.
У ньому є блок фактично повністю простежуваності в частині обігу рослин та продуктів рослинного походження. Є, що робиться через... Є фактично блок знову ж повністю простежуваності засобів захисту рослин, що теж важливо, і максимально, наскільки можна, зациклюватись на діджиталізацію і відповідно прозорості всіх реєстрів і інформації, яка вводиться туди.
Плюс, я хотів би наголосити, тут є один з компонентів, які є в законопроекті 5274-1. Я принагідно запрошую всіх, у кого буде можливість, 16 березня, через тиждень, о 10:30 плануємо провести офлайн та онлайн, кому як буде зручно, робочу групу по законопроекту про бджільництво (5274-1). Більшість з вас підтримали як автори. Але також він тут частково прописаний …(Не чути) важливо, тому що це одна й та ж сама система простежуваності.
Наступний, будь ласка. Значить, бачимо, на підставі чого, які акти європейські лягли в основу відповідно законопроекту, і фактично начаті бази і законопроекти, в них часто вносились зміни. Це про карантин, який скасовується, про захист рослин та про карантин рослин, це 93-го і 98-го року відповідно. Все-таки було в 15-му році …(Не чути), було б добре фактично через 25-30 років оновити повністю законопроект, тому він викладається у новій редакції.
Наступний, будь ласка. Дуже важливо, що зможуть бути уповноважені фактично на здійснення навчання, видачу паспортів рослин, техогляд обладнання і застосування ЗЗР лабораторних досліджень інші суб'єкти приватні. Якщо наразі у нас фактично немає такого делегування повноважень, більшість функцій …(Не чути) майже сто відсотків закриваються Держпродспоживслужбою, то тут важливо, що можна буде фактично в ті підприємства приватні, які відповідатимуть вимогам, уповноважувати на видачу паспортів рослин, на здійснення техогляду обладнання і застосування ЗЗР, є навчання щодо поводження із ЗЗР, здійснення лабораторних досліджень, маркування дерев'яного пакувального матеріалу, тому що це також продукція рослинного походження і регулюється цим законом. Це може знову створювати ринок відповідних послуг.
Наступний, будь ласка. Також фактично є, впроваджується сам паспорт рослин замість карантинного сертифікату, і, що дуже важливо, що паспорт рослини, термін дії його безстроково. Не треба його постійно поновлювати, що там в межах тих двох тижнів, які там подаються, є ті чи інші, змінились обставини, не встигли вивезти чи ввезти. Паспорт рослин, який буде супроводжувати конкретну партію або рослину, він буде безстроковий.
Будь ласка, наступний. Знову ж прописується, є цілий блок чи то дев'ятий, чи... про контроль, тобто чітко.. цілий розділ, так і називається розділ ІХ "Державний контроль", де чітко прописуються самі підходи і принципи. Вони відповідають по філософії принципам, які закладені в законопроекті 2042 про контроль. Просто тут будуть відноситься перш все до питань рослин, продуктів рослинного походження та засобів захисту рослин. Чітко прописано що, як, який план, моніторинг, відповідно інформування, фіксація, все, що необхідно робити для контролю, і для того, щоб перш за все забезпечити безперебійний експорт відповідної продукції з України, але і питання імпорту також тут чітко врегульовані.
Наступний, будь ласка. Наступний слайд, будь ласка. Так, ну, це є, що дуже важливо, я у вступі говорив, що, знову ж, фактично це є для прозорого контролю дуже важливо, що є, передбачено створення інформаційно-телекомунікаційної системи, щоб все було автоматично, щоб все було прозоро, зрозуміло. Звісно, на це треба ще найти кошти – будемо звертатися до партнерів, фінансування, щоб цей програмний продукт написати. Але я впевнений, що, як показує практика в Дії, інших національних ініціатив запроваджених по цифровізація, вони позитивно сприймаються населенням, бізнесом, тому до цього також треба іти в системі захисту рослин.
Будь ласка, наступний. Говориться про те, що чітко досить прописана процедура контролю при ввезенні: що, як перевіряється, документально, ... (Не чути) зразки, як верифікується, те, що має також це здійснюватися,як ми і говоримо, і ідемо до цього, знаю, що складно, довго, на жаль, поки що в нас жодного ПІП побудованого немає. Але це все рівно незворотній процес, впевнений, що він буде реалізований. І тому ж аналогічний принцип з точки зору контролю на всіх ПІП, має бути застосований і для рослин та продукції рослинного походження і засобів захисту рослин.
Будь ласка, наступний. Наступний слайд, будь ласка. Те, що я говорив, дуже важливо, щоб обіг засобів захисту рослин, була простежуваність. Тобто фактично є такий принцип "крок вперед – крок назад", на кожному етапі просто треба фіксувати в зручній формі для кожного оператора, звісно будемо рухатись до онлайн, але це не принципово, головне, щоб була фіксація і розуміння, як відбувається ввезення тих же самих засобів захисту рослин до кінцевого внесення та утилізації також. Ми знаємо, що є проблематика із утилізацією, із фальсифікатом ЗЗР. Це такі мінуси для всіх від фальсифікованого: фермер не отримає відповідну якість, тому що він обманутий, навколишнє середовище отримає шкоду, в тому числі бджолярі. І в принципі, ніхто нічого не виграє, крім того, хто продає фальсифікований продукт. Цей принцип якраз дозволить фактично обіг цей слідкувати, і все-таки це буде суттєвим кроком до боротьби з фальсифікованими засобами захисту рослин на ринку.
Наступне. Це теж я вам писав, що стовідсотково будемо рухатись до того, що воно має бути в єдиній системі, де можна буде прослідкувати і розуміти, що є в кожен момент, в тому числі внесення.
Внесення безпосередньо. Фактично тут дуже важливо, це другий інформаційний продукт. Звісно, це треба державі робити, це електронна система оповіщення. Насправді технічні рішення вони вже є. Просто їх треба реалізувати в національному масштабі і будемо шукати на це фінансування, щоб можна було досить чітко всім зацікавленим отримувати відповідні повідомлення.
Якщо хтось планує вносити в певний момент засоби захисту рослин, вони просто в системі подають за 48 годин і в межах радіусу 8 кілометрів, на такому-то полі будуть такі-то засоби тоді-то вноситися. Зацікавлені, які зареєстровані в системі чи то інші землекористувачі, чи взагалі отримують, підготувалися, відкрили вулики і все. Тобто це нормально, правильно, дійсно допоможе і зніме багато напруги.
Врегульовується питання авіаційного внесення безпілотними засобами. Це дуже важливо, оскільки... Розуміємо, що зараз у воєнний час все заборонено. Але це такий стратегічний законопроект. Вже було досить активно внесення безпілотними засобами ЗЗР, тобто в тестовому пілотному режимі до війни. Однозначно, це одне з майбутніх, такий спосіб внесення, тому важливо, щоб він був чітко прописаний, зрозумілий і могли всі суб'єкти цим користуватися.
Наступний, будь ласка. Фактично тут поділено по блоках, які ми обговорювали. Це стосовно фітосанітарної безпеки, міжнародної торгівлі, ведення бізнесу, розвиток технологій. Що законопроект врегульовує? Він знову ж, дійсно, такий дуже комплексний, все прописує, однозначно, тут кожен раз, в черговий раз читаючи, з'являється розуміння, що є певні речі, які треба було б, можна було зробити б ще кращими до другого читання. Тому його точно треба буде проводити в два читання і активно, спільно з вами працювати над правками. Але в кінцевому результаті це є можливість, дійсно, зробити гарний ефект в цій сфері, в якій знову ж системно, там більше 25 років, законодавство не оновлювалось.
Дякую. Готовий з радістю відповісти.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Тарасе.
Марина Вікторівна, є щось додати у вас, я бачу?
НІКІТІНА М.В. Так, я резюмую трошки стосовно євроінтеграційної ролі цього законопроекту. Я хочу сказати, що фітосанітарні норми складають десь 60 відсотків від всіх умов відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС саме в сфері сільського господарства, тобто цей закон наблизить нас євроінтеграційно до нашої мети, до виконання угоди майже на 60 відсотів. Він дуже комплексний, дуже важливий і він імплементує в законодавство України 17 актів Європейського Союзу, це майже більше 10 директив і близько 7 регламентів. Дуже це важливо.
І також цей законопроект, він повністю як би в наше національне законодавство інтегрує норми Міжнародної конвенції про захист рослин, а це дуже важливо. І, звичайно, що це в результаті своєму наблизить нас на 60 майже відсотків до повного виконання Угоди з асоціацією ЄС у сфері сільського господарства і відкриє зовнішні ринки для сільськогосподарської продукції нашого національного виробництва.
Тому прошу колег підтримати, дуже відповідально поставитися до підготовки до другого читання цього законопроекту. Я думаю, що і, звісно, підтримати в залі до першого читання.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Марина Вікторівна.
Колеги, хто з членів комітету ще хоче висказатися з цього приводу? Я бачу руку Ольги Шевченко.
Будь ласка, ми вас слухаємо.
ШЕВЧЕНКО О.П. Доброго дня! Однозначно, цей законопроект, він є євроінтеграційним, проте я б хотіла деякі моменти окреслити. Ми б пропонували все ж таки доопрацювати в частині визначень. Тому що не були, на жаль, залучені до процесу коментування наші експерти, але ми бачимо, що деякі терміни все ж таки потребують доопрацювання відповідно до європейських і міжнародних стандартів. Але я впевнена, що це можна врегулювати шляхом технічних експертиз.
І також на сьогоднішній день, як правильно зазначив Тарас Миколайович, передбачається видача самого паспорту рослин, але не передбачено, хто затверджує, хто встановлює цю форму, можливо, це варто було б доопрацювати, щоб потім не виникало колізій юридичних щодо застосувань.
Дві норми, якщо дозволите, все ж таки я б хотіла уточнити, для нас як для реалізаторів політики це надзвичайно важливо. Зокрема, стаття 6 пункт 5 говорить про те, що коли проводяться надскладні дослідження, які потребують більше часу ніж звичайні, пропонується, щоб вони робилися тільки на вимогу держави-імпортера, на вимогу власника вантажу або власника-користувача потужностей. Наскільки я розумію, це більш орієнтовано на експорт. Але, на нашу думку, не врахована позиція, що надскладні дослідження в тому числі можуть проводитися і на імпорт, і при обстеженнях безпосередньо на території України інспекторами. Тому ця норма не враховує такі повноваження. Але ми розуміємо, якщо законодавством при імпорті не буде передбачено за бажанням власника, їх ніхто не буде робити, а законодавством вони передбачені. Тому статтю 6 я б пропонувала все ж таки доопрацювати.
І стосовно однієї досить сенситивної позиції, але я чудово розумію і бачу з того законопроекту, що, на жаль, до нас як до компетентного органу Національної організації захисту рослин, видно, існує дуже великий рівень недовіри. І пропонується відійти від міжнародних нормативів і стандартів міжнародних організацій ІРРС 45 по уповноваженню національної установи приватних лабораторій.
Ми би все ж таки пропонували переглянути ці норми відповідно до 45 стандарту. І якщо вже рішення компетентного органу буде оскаржуватись суб'єктом, передбачити таке оскарження і фінальне рішення за Міністерством аграрної політики.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, пані Ольго.
Дмитро Соломчук, будь ласка.
СОЛОМЧУК Д.В. Дякую, пане Тарасе, за презентацію надважливого законопроекту. Це один із законопроектів, до якого ми будемо бачити, мені здається, дуже велику кількість правок в залі від всіх фракцій. Пана Стефанчука, Голови Верховної Ради, 4600 все-таки стоїть в річному плані, а от в плані комітету роботи на цей рік чомусь його зняли, не розумію. В комітеті його немає, а в пана Стефанчука він точно є.
Законопроект важливий, але, да, немає визначення, хто затверджує паспорт рослин. Хоча в 4600 це все було визначено, компетентні органи були визначені. Але є плюс, що вказали прикордонні інспекційні пункти. Надіюсь, що вони колись в історії України взагалі будуть збудовані, якщо вже навіть вказані в законопроекті, які є обов'язковими для здійснення контролю.
Але, мені здається, все одно потрібно розглядати в комплексі цей законопроект і 4600 депутатський.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, пане Дмитро.
4600, його зняли, дійсно, його немає. І цей законопроект 8340 фактично є альтернативою того законопроекту 4600.
СОЛОМЧУК Д.В. Його не зняли в Голови Верховної Ради, він є у його річному плані. Перевірте, будь ласка.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Георгійович, будь ласка, прокоментуйте.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. При затвердженні порядку денного поточної сесії, дійсно, 4600 був знятий з розгляду Верховної Ради, а 8340 включений в план законопроектних робіт і включений в порядок денний сесії.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дмитро говорить про те, що 4600 досі…
_______________. Доброго дня, шановні колеги! Іван Адамович, підключіть мене, будь ласка, я вибачаюся, що із запізненням.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Георгійович, Дмитро говорить про те, що 4600 ще в планах висить у Стефанчука. Це так чи ні?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Ні-ні. Дивіться, Олександр Васильович, Дмитро Вікторович, коли на початку лютого, 7 лютого, було затверджено порядок денний сесії, 4600 було вилучено з порядку денного сесії, а план законопроектних робіт затверджувався в грудні, і в тій постанові він залишився. Але якщо зайти на сайт Ради на цей законопроект, то там вже є, що він знятий з розгляду.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Все, зрозуміло. Дякую, Олександр Георгійович.
Колеги, ми почули, в принципі, по цьому законопроекту всі "за" і "проти". Будемо розглядати його, я думаю, на найближчому нашому комітеті, на одному з найближчих комітетів і будемо приймати рішення. Але, дійсно, цей законопроект дуже важливий та потрібний і всі готові його опрацювати в рамках відання нашого комітету для того, щоб узгодити всі положення цього законопроекту. Дуже дякую за розгляд цього питання.
Ми переходимо до другого питання, про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення системи управління об'єктами інженерної інфраструктури меліоративних систем державної власності, поданий народними депутатами України Чорноморовим, Тарасовим та іншими (реєстраційний номер 7577).
Колеги, законопроект 7577 – це другий проект з блоку реформ зрошення. Першим був законопроект, який ми проголосували в минулому році, про організацію водокористувачів, який зараз вже активно реалізовується в різних областях. Зокрема, в Одеській області ми бачмо, що там тенденція така дуже позитивна.
На одному з минулих засідань комітету відбулася презентація даного законопроекту. Ми мали можливість обговорити основні положення та отримати відповіді на всі запитання. Крім того, ще восени минулого року комітет спільно з Програмою USAID АГРО в рамках меліоративного форуму провів круглий стіл за участю провідних аграрних асоціацій та агровиробників, які висловлювали тоді підтримку законопроекту 7577.
Я зараз до слова запрошую міністра аграрної політики та продовольства Сольського Миколу Тарасовича.
Микола Тарасович, добрий день. Будь ласка, ми вас слухаємо.
СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Дякую, пане голово. Добрий день.
Користуючись нагодою, вітаю голову підкомітету Артема Чорноморова з днем народження. Пане Артеме, я вітаю вас. Бажаю вам бути завжди таким веселим, ініціативним, обережним в есемесках і здоров'я – основне. Тому, я думаю, що це, як би мовити, така і доля, що сьогодні збіглось ваше день народження і розглядається законопроект, де ви перший автор. І надіюсь, що комітет підтримає вас і зробить в тому числі і такий подарунок, як проголосує за цей законопроект.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Дякую.
СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Тепер по суті цього законопроекту. Дійсно, це другий законопроект з того, що ми ще разом всі починали в комітеті, перший законопроект – об'єднання водокористувачів, крайній – інфраструктура. Я думаю, всі пам'ятають, як він приймався. Була зроблена підзаконка міністерством минулого літа, з вересня запрацювало. І ми справді маємо, я можу сказати, що бум організації водокористувачів. Ми станом десь зразу після нового року мали 11, якщо я не помиляюся, зареєстрованих і станом на сьогодні, я думаю, більше десятка заявок на реєстрацію нових. Мали вже зустрічі в Одеській області з представниками техоб'єднань водокористувачів. Не дивлячись на війну, всі готові і рухаються дальше. Тобто вони, в принципі, вчаться працювати як об'єднані водокористувачі, розуміють, нащо це зроблено. Вже буквально я... ми були там два тижні назад в Одеській області, видно, що багатьом руки чешуться вже, щоб їм передали крайню інфраструктуру, щоб вкладати в це гроші.
Не тільки Одеська область, є деякі центральні райони, якщо я не помиляюся, Черкаська, Дніпропетровська, де також це вже почалося. І, ну, треба розуміти, що основні наші регіони, де є зрошення, вони зараз мають проблеми з окупацією і, скажімо, їм зараз не до того. Тому, дай бог, в мирний час і якби це було прямо сьогодні, то ми би мали ці регіони деокуповані, я абсолютно впевнений, ми би мали значно кращий регіон.
На це позитивно відреагували USAID, вони минулої осені вже дали перші гранти, анонсували перші декілька грантів для тих ОВК кошти, щоб замінити їм насосні станції. Ми попросили, щоб цього року вони також виділили кошти на нові гранти. І це також додатково так чуть-чуть стимулює створення ОВК, хоча і без цього там бажання більше ніж достатньо.
Другий закон, другий етап реформи – це, умовно, магістральні водоканали, які, очевидно, водокористувачам передані не можуть бути, але за аналогією в країнах, де розвинуто зрошення, де розвинуто споживання води, такі як Сполучені Штати, Голландія із залученням спеціалістів досвіду цих країн, писався разом законом з USAID АГРО. В принципі, в законі відображено підхід. Основний, що в наглядовій раді повинні бути водокористувачі, які беруть воду з цього каналу. Тобто це міста, аграрії, міста і, наприклад, це може бути примусовий об'єкти, і які мають впливати, разом приймати рішення, як краще оперувати цим каналом. Ми абсолютно впевнені, що такий підхід правильний, і підтримаємо ваш законопроект.
Ми це бачили, якщо пригадуєте, коли в Штатах були разом. Коли ми в Канзасі спілкувались з представниками тих водокористувачів і вони казали, що ми збираємося, ми в наглядовій раді і визначаємо, що для міста, що для аграріїв, що для промислових підприємств. Тут по суті аналогічний підхід, тому пропонуємо підтримати і щоб вже там воно йшло в Раду, і далі над цим працювати.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Микола Тарасович.
Від авторів Тарасов Олег Сергійович. Є що додати?
ТАРАСОВ О.С. Дякую, пане голово, за надане слово.
Ні, додати нічого. Презентацію ми чули і позицію міністра також. Я вважаю, що треба голосувати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олег Сергійович.
Артем Олегович, будь ласка.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Я хотів би лише наголосити, щоб не було всяких міфів стосовно приватизації і тому інше. Основні положення даного законопроекту говорять, що ми лише державні канали видаємо в управління тим, хто насправді, кому вони потрібні, а саме водокористувачам. Це основна філософія даного законопроекту.
Тому, щоб відняти всі домисли, корупційні ризики, хочеться просто сказати, що ті, кому потрібна вода для зрошення, комунальних послуг або інших потреб, то ці люди повинні як би управляти і тим самим нести відповідальність за це.
А держава, як ми бачимо наразі, не є дуже ефективним управлінцем. Ми з вами також, з Олександром Васильовичем і деякими членами комітету були присутні на інгулецькій, миколаївській системі, де канал вже засолений, можна сказати, це не природне явище, це явище сталося завдяки металургійним ГОКам, які знаходяться в Криворізькій області. І взагалі система, яка підпадає під управління цих каналів, вона вирахувана дуже, я б сказав, правомірно. Самі основні акценти – це те, що наглядова рада створюється в рамках всіх зараз тенденцій і реформ. Так і там буде наглядова рада, яка від 7 до 13 членів, де у держави є обов'язковий член, є у комунальних, так сказати, підприємств або у міста, скажімо так, у муніципалітету є квота, обов'язкова квота, навіть якщо він користувач одного куба води, він має право внести члена в наглядову раду.
Тому я хотів би сказати, що наразі законопроект дуже гармонічний. І від себе особисто, ви знаєте моє відношення до екологічного комітету. І незважаючи на це, хотів би звернутися до всіх членів комітету. Навіть якщо у вас є певні сумніви як до підтримки мене, знаєте, як казали колись кавеенщики, не так, как к любви ко мне, как ненависти к другим. Ребята, знаете, цей законопроект дуже не підтримували члени екологічного комітету. Ттому що от просто, щоб ви розуміли, у нас створено під нашим міністерством рибні меліоративні системи, де Кабмін і саме прем'єр підтримав, і, кстати, ми тоді всі були на тому засіданні у прем'єра закритому у Верховній Раді, де було чітко сказано, що Міністерство екології, а саме водне господарство, повинно передавати вже меліоративні системи, а саме чітко розуміючи те, що саме водне господарство розділяється на екологію і розділяється на меліоративні системи, які приносять кошти, простими словами.
І наразі, щоб ви розуміли, є дуже сильний саботаж цієї історії. І в нас є державні канали, є канали другого порядку. Так от великих каналів у нас всього 5. Але в деякі постанови наразі Міністерство екології питається внести 55 каналів, які наразі просто абсурдні. Вони не підпадають під ті не те, що норми і терміни, а критерії, що вважаються державним каналом. Вони просто міняють, змінюють табличку і вважають, що це є державний канал, що наразі суперечить просто всім законним нормам і законним якимось правилам.
Тому, шановні друзі, у нас є проблема, ми втратили частину зрошувальних земель на Херсонщині, тимчасово втратили. І я сподіваюсь, що ми повернемо весь той актив зрошення, який у нас був до початку війни. І у нас зараз цим законом є можливість вибудувати ці землі в Одеській області і в Миколаївській. Бо саме головне – це, в принципі, благополуччя людей, фермерів. Тому що аграрний сектор після війни буде основним локомотивом, який тягне нашу економіку. А зрошувальні землі і продукція на них – це самий простий метод добавочної стоімості.
Я вам дякую. Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Артем Олегович. Я ,думаю після твого спічу Соколову Михайлу Юрійовичу не буде що додати фактично.
Михайло Юрійович, якщо є ще якісь… що додати.
СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Пане Олександре, а можна чуть-чуть дещо сказати?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да.
СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Тут я в одному з паном Артемом чуть-чуть не згідний, що там ці канали не передаються по цьому закону в управління, на жаль. Навпаки, там чітко написано, що вони лишаються в державній власності, на відміну від ОВК закону, який прийнятий, крайнім структура передається. Тут передбачено лише те, що в наглядову раду можуть входити водокористувачі і впливати на те, яка буде політика по тарифам, яка буде політика по розподілу води і інші подібні питання.
Також відображено питання, пов'язані з формуванням тарифу, що завжди виникало питання підходу до цього, щоби, скажемо так, завжди навколо цього питання виникало і виникає багато питань. І це також треба впорядковувати.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Микола Тарасович, за коментар.
Соколов Михайло Юрійович.
СОКОЛОВ М.Ю. Дуже дякую, Олександр Васильович.
Дивіться, насправді, дійсно важко щось додати, всі ключові позиції сказані. Я єдине, що хочу, щоб ми розуміли, що що ми цим законом робимо. От зараз у нас все це знаходиться на установах, на державних установах, відповідно ніякої інвестиційної діяльності, ніякий подальший розвиток, він не є можливим – лише за рахунок коштів держави.
А цим законом ми створюємо державні некомерційні підприємства, які якраз можуть вести інвестиційну діяльність, можуть мати інвестиційну складову в тарифі, можуть отримувати кредити, багаті інвестиції, в тому числі і від водокористувачів, які діють на відповідній території. І без цього просто не може бути розвитку. Бо те, що ми зараз бачимо, продовжність проектів будівництва, розвитку меліоративних систем це від 15 років, то єсть по-іншому ніяк. І в інших країнах так само. Це дуже довгострокові інвестиційні проекти. І відповідно без того, щоб зробити цей крок, ми просто не зможемо розвивати меліорацію та зрошування.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, пане Михайло.
І ще до слова хочу запросити Сергія Кубаха, це керівник напряму земельної реформи Програми USAID АГРО. Будь ласка, пане Сергію.
КУБАХ С. Дякую.
Шановні народні депутати, ми брали участь у розробці цього законопроекту. Цей законопроект повністю відповідає кращим світовим практикам в управлінні меліоративної інфраструктури і завданням Стратегії зрошення та дренажу в Україні до 2030 року, яка затверджений урядом, і в підготовці якого брали, власне, участь всі донори.
Це є дійсно другої частиною тої меліоративної реформи, яку ми загалом підтримуємо. Ми вважаємо, що перша частина про створення ОВК вона йде успішно, зважаючи на всі ті перепони, які є, звичайно, і виникають при проведенні такого масштабу і такої складності реформи. Але вона йде, за чотири місяці вже створено 12 ОВК. Ми дійсно прийняли рішення про підтримку модернізації меліоративних систем для ОВК. Вже попередньо 2 ОВК для такої підтримки вже обрані, це в Одеській і Черкаській областях. Наступні пілотні проекти от такої підтримки ми також будемо вже анонсувати на протязі наступного місяця. Тобто перші два є, але це тільки початок. Думаємо, що до нас приєднаються інші донори.
Але дуже важливо зараз прийняти цей закон, оскільки він дає цілісну картину і дає можливість сформувати саме ту державну політику, яка необхідна для розвитку сектору меліорації і забезпечення продовольчої безпеки світу та країни. Ми дякуємо за співпрацю і сподіваємося на подальшу співпрацю з самим міністерством. Хочу відмітити роботу асоціацій і зазначити, що саме аграрні асоціації сприймають цей законопроект і підтримують. Дякуємо і секретаріату, і закликаємо також скоріше прийняти цей законопроект.
Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, пане Сергію.
Колеги, хто хоче ще з цього приводу висказатися?
Отже, тоді будемо голосувати. Ставлю на голосування наступну пропозицію. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення системи управління об'єктами інженерної інфраструктури меліоративних систем державної власності (реєстраційний номер 7577) відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Закону України "Про Регламент Верховної Ради України" прийняти за основу.
Колеги, прошу голосувати.
КУЧЕР М.І. Гайду Олександр Васильович.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за, підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Олександр Васильович.
Мейдич Олег Леонідович.
МЕЙДИЧ О.Л. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую. Олег Леонідович, дякую.
Рудик Сергій Ярославович.
Халімон Павло Віталійович. Павло Віталійович!
Чернявський Степан Миколайович.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Я – за.
КУЧЕР М.І. Дякую, Степан Миколайович.
Богданець Андрій Володимирович.
БОГДАНЕЦЬ А.В. Утримався.
КУЧЕР М.І. Утримався Андрій Володимирович.
Бунін Сергій Валерійович. Сергій Валерійович!
Грищенко Тетяна Миколаївна.
ГРИЩЕНКО Т.М. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Тетяна Миколаївна.
Гузенко Максим Васильович.
ГУЗЕНКО М.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Максим Васильович.
Кириченко Микола Олександрович.
КИРИЧЕНКО М.О. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Микола Олександрович.
Костюк Дмитро Сергійович.
КОСТЮК Д.С. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Дмитро Сергійович.
Кучер Микола Іванович – за.
Лабазюк Сергій Петрович.
ЛАБАЗЮК С.П. З урахуванням, що іменини у нашого шановного автора законопроекту, звичайно, за.
КУЧЕР М.І. Дуже вдячний.
Литвиненко Сергій Анатолійович. Сергій Анатолійович, ви були. Погано чути. Сергій Анатолійович!
Нагаєвський Артем Сергійович.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Артем Сергійович.
Нікітіна Марина Вікторівна.
НІКІТІНА М.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Марина Вікторівна.
Салійчук Олександр В'ячеславович.
САЛІЙЧУК О.В. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Олександр В'ячеславович.
Соломчук Дмитро Вікторович.
СОЛОМЧУК Д.В. За.
КУЧЕР М.І. Дмитро Вікторович, дякую.
Стернійчук Валерій Олександрович.
СТЕРНІЙЧУК В.О. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Валерій Олександрович.
Тарасов Олег Сергійович.
ТАРАСОВ О.С. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Олег Сергійович.
Торохтій Богдан Григорович. Богдан Григорович!
ТОРОХТІЙ Б.Г. Да.
КУЧЕР М.І. Дякую, Богдан Григорович.
Тимофійчук Володимир Ярославович.
Тимофійчук В.Я. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Володимир Ярославович.
Чорноморов Артем Олегович.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Дякую за розуміння. Я – за.
КУЧЕР М.І. Дякую, Артем Олегович.
Шол Маргарита Віталіївна.
ШОЛ М.В. Я – за.
КУЧЕР М.І. Дякую, Маргарита Віталіївна.
Юрчишин Петро Васильович.
ЮРЧИШИН П.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую.
20 – за.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Всіх запрошую на день народження.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, Микола Іванович. Це дійсно подарунок для всієї галузі та для Чорноморова теж.
Колеги, в нас ще є "Різне". В когось з членів комітету є якісь пропозиції?
ЧОРНОМОРОВ А.О. Так. Можна?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, Артем Олегович.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Дивіться, ми створили групу, в яку входять всі члени комітету. Це робоча група щодо розмінування полів, на яких працюють люди або потребують першочергово розмінування.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Ох, Артем Олегович, Артем Олегович...
ЧОРНОМОРОВ А.О. Да, я хотів би... Ні, ні, я хочу передати слово голові цієї робочої групи, бо він чомусь так, може, довго підключався.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. А я руку підняв.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Все, тоді вибачай. Я щиро вибачаюсь за те, що поперед батька в пекло побіг. Передаю слово своєму колезі, шановному тезці Артему Сергійовичу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Артем Сергійович, будь ласка.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Дякую. Артем Олегович, а ти, якщо я щось пропущу, то доповниш.
Колеги, в мене питання такого роду. Ви знаєте, що ми групу створили, ми відправили ряд звернень комітетських на центральні органи виконавчої влади. Але в мене пропозиція, я не пам'ятаю, можливо, Олександр Георгійович мене поправить, ми відправили на ДСНС, на МВС, на Міністерство оборони, але ми, мені здається, на Міністерство аграрної політики не відправили ще. І тому я пропоную також проголосувати…
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Мінаграрної політики подало Людмилу Миколаївну Шемелинець до складу цієї групи. Ми направляли.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Все, добре.
Тоді другий етап. Це у нас ці запити відправлені, ми очікуємо відповіді на них. Але нам для початку, оперативного початку роботи на робочій групі, треба відправити ряд запитів на обласні військовій адміністрації. Тобто на ті військові адміністрації, на території яких зараз відбуваються бойові дії, а також на ті адміністрації обласні, території яких були деокуповані.
Нам треба також з'ясувати від них, які вони заходи проводять, який вони робили аудит, яка у них є звітність з приводу замінованих, забруднених територій. І все це повністю отримати для роботи в робочій групі на комітеті зі статистикою, з відсотковою статистикою також земель забруднених/незабруднених і з тими заходами, які вони вже вжили або мають намір вжити найближчим часом.
І тому я прошу такий запит теж від комітету проголосувати, щоб ми оперативніше цю всю інформацію зібрали і могли почати ефективно працювати вже в робочій групі.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Артем Сергійович.
Артем Олегович Чорноморов руку підняв. Будь ласка.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Шановні колеги, я не дуже впевнений, що хтось саме таку інформацію нам надасть, тому що що розміновано, а що ні, ми ж були на робочих групах. Ми все ж направимо ці запити, ну, це просто моя особиста думка.
Я просто, керуючись постановами і інформацією, яку отримую з джерел масової інформації щодо роботи віцепрем'єра і подання стосовно того, щоб обласні державні… військові адміністрації подали списки пріоритетності розмінування. Ці списки, я точно знаю, що вже є, і їх військові адміністрації формують згідно звернень від підприємців, приватних підприємців, які працювали і працюють на території тої чи іншої області, яка була деокупована або знаходиться у прифронтовій зоні, де снаряди, вони також вважаються як би об'єктами, ну, мінування, я б не сказав би, але вибухонебезпечними.
Тому я би хотів додати, щоб у запит до всіх даних військових адміністрацій, це Херсонська область, Миколаївська область, Луганська, Донецька, Харківська, Чернігівська, Сумська, всі, що були вражені даними ворожими об'єктами або знаходилися під окупацією частковою, щоб вони надали вже цю інформацію, списки тих організацій і тих товариств з обмеженою відповідальністю, одним словом господарств, які працюють на даних землях, і направили нам. А також, якщо можливо, пояснили пріоритетність, чому вони саме так вписали дані господарства, чому саме… це ж іде першочергове, чому… Пані Юлія Анатоліївна сказала першочерговість. От нехай вони пояснять, чому дані списки були сформовані в черговій формі, в якій вони нам нададуть.
Дякую.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Щоб вони нам методологію свою розписали. Правильно? Як вони це вирішують питання і чому така пріоритетність.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Так, все вірно. Там чітко сказано, що це грантові кошти, тому що по моїй інформації є різні цифри від Укроборонпрому, в якому знаходиться, де вони беруть за один квадратний метр своєї роботи. Це ж робота, її треба виконувати. Але ж є все ж таки допомога західних партнерів, на яку звертається перший віцепрем'єр, це ж по суті будуть державні кошти. От чому саме це от такий пріоритетний список. Особисто я просто вбачаю певні корупційні ризики.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Артем Олегович, Артем Сергійович.
Будь ласка, Старинець Олександр Георгійович.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. З цього приводу абсолютно підтримую промовців, зробимо такі запити. Дійсно, перелік областей Артем Олегович уточнив, на які ми напишемо, все сформулюємо.
Я хотів буквально коротко сказати по голосуванню, яке вже відбулося, щодо висновку нашого до законопроекту 7577. Вважаючи складність питань, які регулюються, нам у висновку варто врахувати посилення на частину першу статті 116 Регламенту Верховної Ради. Немає ні в кого заперечень щодо цього?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, я думаю, що треба це прописати в протокольному рішенні і це буде доречно.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Нам за запит цей треба голосувати, Олександр Георгійович?
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так, треба проголосувати, звісно, Олександр Васильович, так.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді ставлю на голосування направлення цього запиту.
Будь ласка, Микола Іванович. Микола Іванович!
КУЧЕР М.І. Слухаю.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо за запит, голосуємо.
СТАРИНЕЦЬ О.Г. Хочу зазначити, що Іван Адамович Чайківський в чаті.
КУЧЕР М.І. Супер. Гайду Олександр Васильович – за?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.
КУЧЕР М.І. Мейдич Олег Леонідович.
МЕЙДИЧ О.Л. Микола Іванович, я – за.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Рудик Сергій Ярославович.
Халімон Павло Віталійович.
Чернявський Степан Миколайович.
ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Степан Миколайович.
Чайківський Іван Адамович.
ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. За, Микола Іванович, за.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Богданець Андрій Володимирович. Андрій Володимирович!
Бунін Сергій Валерійович. Сергій Валерійович!
Грищенко Тетяна Миколаївна. Тетяна Миколаївна – за? Грищенко Тетяна Миколаївна!
Гузенко Максим Васильович.
ГУЗЕНКО М.В. За.
КУЧЕР М.І. Кириченко Микола Олександрович.
КИРИЧЕНКО М.О. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую.
Костюк Дмитро Сергійович.
КОСТЮК Д.С. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Дмитро Сергійович.
Кучер Микола Іванович – за.
Лабазюк Сергій Петрович.
ЛАБАЗЮК С.П. За. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Сергій Петрович.
Нагаєвський Артем Сергійович.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Артем Сергійович.
Нікітіна Марина Віктрівна.
НІКІТІНА М.В. Я – за.
Костюк Дмитро Сергійович.
КОСТЮК Д.С. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Дмитро Сергійович.
Кучер Микола Іванович – за.
Лабазюк Сергій Петрович.
ЛАБАЗЮК С.П. За. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Сергій Петрович.
Нагаєвський Артем Сергійович.
НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За. Підтримую.
КУЧЕР М.І. Дякую, Артем Сергійович.
Нікітіна Марина Вікторівна.
НІКІТІНА М.В. Я – за.
КУЧЕР М.І. Дякую, Марина Вікторівна.
Салійчук Олександр В'ячеславович. Олександр В'ячеславович!
Соломчук Дмитро Вікторович.
СОЛОМЧУК Д.В. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Дмитро Вікторович.
Стернійчук Валерій Олександрович.
СТЕРНІЙЧУК В.О. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Валерій Олександрович.
Тарасов Олег Сергійович.
ТАРАСОВ О.С. За, Микола Іванович.
КУЧЕР М.І. Дякую, Олег Сергійович.
Торохтій Богдан Григорович.
ТОРОХТІЙ Б.Г. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Богдан Григорович.
Тимофійчук Володимир Ярославович.
ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.
КУЧЕР М.І. Дякую, Володимир Ярославич.
Чорноморов Артем Олегович.
ЧОРНОМОРОВ А.О. Я – за.
КУЧЕР М.І. Дякую, Артем Олегович.
Шол Маргарита Віталіївна.
ШОЛ М.В. Я також за.
КУЧЕР М.І. Дякую, Маргарита Віталіївна.
Юрчишин Петро Васильович.
ЮРЧИШИН П.В. За.
КУЧЕР М.І. 19 – за.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Микола Іванович. Рішення прийнято.
Якщо немає інших пропозицій, то оголошую комітет закритим. Всім дякую.
Артем Олегович, ще раз з днем народження. Всіх благ.