СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань аграрної та земельної політики

09 серпня 2024 року

Веде засідання голова Комітету ГАЙДУ О.В.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Адамович, починаємо тоді комітет.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добре, дякую. Олександр Васильович, дякую.

Колеги, всім доброго дня. Я прошу, будь ласка, повиключайте мікрофони, щоб було всім чутно і було все зрозумілою Починаємо перекличку.

Олександр Васильович Гайда.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На місці. Доброго дня, колеги.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. На місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Є.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергію Ярославовичу, вітаємо! Я боюся запитувати, в якій ти точці нашої країни, а може й за межами, але бажаємо тобі міцного здоров'я.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Є, Іван Адамович. Добрий день.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю.

Чайківський на місці.

Богданець.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець присутній. Вітаю.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю, Андрію Володимировичу.

Бунін Сергій.

Герасимов Артур.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Доброго дня всім. Присутня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю, Тетяно Миколаївно.

Гузенко Максим.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. Всім доброго дня. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Миколо Олександровичу, вітаю.

Костюк Дмитро.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Миколо Івановичу, мої вітання.

Лабазюк Сергій.

 

_______________.  Доброго дня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Лабазюк Сергій!

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. Доброго дня всім, колеги. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Сергію Анатолійовичу, дякую. Добрий день.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. Колеги, вітаю всіх. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Артеме Сергійовичу, мої вітання.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. Доброго дня усім. Присутня.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Колеги, Герасимов підключився. Радий всіх бачити.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Марино Вікторівно, мої вітання.

Артур Володимирович, добрий день.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Радий вас бачити. Доброго ранку.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Доброго ранку.

Колеги, я потім ще, будь ласка, не відключайтесь, я потім ще раз пройдуся по списку, щоб перевірити, хто може довключився, тому що...

 

_______________. Іване Адамовичу, добрий день. Відмітьте, будь ласка…

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Петьовка Василь.

Я потім ще раз повернуся.

 

ПЕТЬОВКА В.В. Добрий день, Іван Адамович. Є. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Василь Васильович, дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Вітаю, колеги. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Вітаю.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Вітаю. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дмитро Вікторович, мої вітання.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. Доброго дня, колеги, всім. На місці.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.   Вітаю.

Столар Вадим.

Тарасов Олег.

 

ТАРАСОВ О.С. Доброго дня всім. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.   Олег Сергійович, мої вітання.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. Доброго дня. Присутній, Іван Адамович. 

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Добрий день, Володимир Ярославович.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Вітаю, Богдан Григорович.

Христенко Федір.

Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. Присутній, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Вітаю, Артем Олегович.

Шол Маргарита. Шол Маргарита!

Юрчишин Петро. Юрчишин Петро!

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Доброго здоров'я. Присутній.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Сергій Валерійович, мої вітання.

Гузенко Максим. Гузенко Максим.

Костюк Дмитро. Костюк Дмитро.

Лабазюк Сергій.

Столар Вадим.

Христенко Федір.

Шол Маргарита. Шол Маргарита!

Юрчишин Петро.

І того: 23 народні депутати присутні на засіданні, Олександр Васильович, аграрного комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Адамович.

Тож розпочинаємо. До розгляду на сьогоднішньому засіданні пропонується питання: про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення механізму забезпечення землями сил оборони (друге читання) (реєстраційний номер 11335 від 12.06.2024 року); про затвердження переліку законопроектів, щодо яких є підстави для визнання такими, що втратили актуальність за дорученням Голови Верховної Ради України (від 19.07.2024 року №06042024/160266); про пропозиції комітету до проекту порядку денного дванадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання; про схвалення рекомендацій виїзних комітетських слухань на тему: "Реформа гідротехнічної меліорації: перешкоди, досягнення, перспективи", яке відбулося 18-19 липня 2024 року в Черкаській області, та "Різне". 

Проект порядку денного всім було розіслано, пропоную його, колеги, затвердити.

Іван Адамович, будь ласка.

                                                                         

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, голосуємо за порядок денний.

Олександр Гайду.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Підтримую, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Чайківський – за.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Герасимов Артур.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Кучер Микола.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Петьовка Василь.

 

ПЕТЬОВКА В.В. Присутній. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Плюс.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Адамович, за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тарасов Олег.

 

ТАРАСОВ О.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г.  За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Чорноморов Артем.

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Дякую.

Юрчишин. Шол. Кучер.

 

ЮРЧИШИН П.В. Іван Адамович, прошу зареєструвати. Як завжди – за. Доброго дня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Юрчишин Петро зареєстрували і за порядок денний.

 

КОСТЮК Д.С. Костюк – за. Доброго дня.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Добрий день. Костюк Дмитро зареєстрували, за порядок денний – за.

Гузенко Максим.

Кучер Микола.

Лабазюк Сергій. Немає.

І того: 24 народні депутати – за порядок денний.

Олександр Васильович, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Адамович. Переходимо до розгляду питань.

Перше питання. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення механізму забезпечення землями Сил оборони (друге читання) (реєстраційний номер 11335 від 12.06.2024 року).

Колеги, даний законопроект був прийнятий 18 липня за основу за скороченими строками підготовки його до другого читання. До комітету були… для підготовки даного законопроекту до другого читання суб'єктами права законодавчої ініціативи внесено 52 поправки та пропозиції. Від комітету є пропозиції… 10 поправок. Зазначені пропозиції вам були розіслані для ознайомлення. Таким чином до порівняльної таблиці внесено 63 поправки та пропозиції. З них пропонується врахувати – 21, врахувати редакційно – 10, врахувати частково – 11 та відхилити – 42 пропозиції.

Я до слова запрошую Сергія Біленка для висвітлення основних положень цього законопроекту. Будь ласка, пане Сергію.

 

БІЛЕНКО С.Б. Доброго дня, дякую. В рамках доопрацювання законопроекту до другого читання були проведені наради з представниками Міністерства оборони України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби та інших відомств, яких стосується положення законопроекту.

Основною проблемою, яка постала в процесі доопрацювання законопроекту, стало те, що у нас існують ще визначення земель оборони, яке наявне в Земельному кодексі України та Законі України "Про використання земель оборони",  воно є застарілим і не відповідає фактичному стану справ. І без його корегування положення законопроекту неможливо буде в тому числі поширити на Службу безпеки України, Державну прикордонну службу та інші відомства.

Тому пропонується дати нову редакцію визначення земель оборони і включити до цього визначення можливість використання вказаних земель усіма суб'єктами, які сьогодні де-факто користуються цими земельними ділянками відповідно до класифікатора цільових призначень земельних ділянок, що є додатком до Порядку ведення Державного земельного кадастру.

Редакція відпрацьована з Головним юридичним управлінням, надіслана всім для ознайомлення. Ну, в принципі, готовий відповісти на всі запитання. Дякую.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Як вона тепер виглядає, можете зачитати просто?

 

БІЛЕНКО С.Б. Зараз, зараз. Секундочку.

"Землями оборони визнаються земельні ділянки, призначені для забезпечення діяльності Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань Міністерства оборони України, розвідувальних органів України, Державної прикордонної служби України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, а також для забезпечення військових частин і військових навчальних закладів, підприємств, установ та організацій, що перебувають у сфері управління цих органів та/або входять до структури Збройні Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань".

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Ну, виглядає нормально, да.

 

_______________. Вибачте, а чому МВС і Нацпол? Це різні структури.

 

БІЛЕНКО С.Б. Я можу прокоментувати. Справа в тому, що у нас є класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок. Цей класифікатор зараз є додатком до кабмінівського Порядку ведення Державного земельного кадастру. Там вже передбачена можливість користування земельними ділянками земель оборони і поліцією, і МВС.

Така ж ситуація була відповідно до попереднього класифікатора. Ми взяли інформацію від Держгеокадастру України щодо площ та кількості земельних ділянок, які фактично… ну, не фактично – юридично використовуються всіма цими структурами, і там тисячі земельних ділянок, от в тому числі там і Нацгвардія, і поліція, і МВС. Тобто сьогодні, якщо ми сьогодні виключимо на законодавчому рівні ці структури із визначення земель оборони, ми створимо їм просто величезні складнощі. Потрібно буде змінювати не лише вид цільового призначення, а й категорію земель, і видумувати якийсь порядок новий, я не знаю, автоматичну зміну цільового призначення.

На наш погляд, краще все ж таки зафіксувати існуючий стан речей і включити МВС і поліцію до визначення, яке наявне в законі. Я іще раз хочу сказати, це існуючий стан справ, це передбачено кабмінівським порядком ведення Державного земельного кадастру, тобто це все працює, ми нічого фактично не змінюємо.

 

КОСТЕНКО Р.В.  Пане голово, можна доповнити хвилинку?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Одну хвилинку. Герасимов підняв руку, будь ласка… також.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Дякую, Олександр Васильович. У мене питання, ви пам'ятаєте, я оцю тематику підприємств підіймав, я поправки на цю тему подавав. Але там у цьому визначенні, да, є підприємства, які знаходяться в підпорядкуванні у даних суб'єктів. Це означає, що туди підпадуть підприємства, які будуть створені МВС, прикордонники, ладно, і так далі.

А чи не станеться, що тут будуть створювати підприємства, от умовно, да, МВС створює якісь там, не знаю, охотбази, да, це ж підприємство? – підприємство і під них виділяє землю. От це просто таке питання теоретичне тим, хто прописував цю норму.

Дякую.

 

КОСТЕНКО Р.В. Пане голово, можна хвилинку? Відповім.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Костенко. Роман, будь ласка.

 

КОСТЕНКО Р.В. Дивіться, колеги, це питання, яке тільки що обговорювалось, це загальне визначення земель оборони, і туди входить МВС і те, що пан Артур правильно говорить. Але наш закон, у законі, в якому ми, скажемо так, розглядаємо питання щодо передачі (нерозбірливо) земель, там у запобіжнику МВС немає і Нацполіції. Там є тільки розвідувальні органи, Міністерство оборони, прикордонники і СБУ.

Тому, скажемо так, у загальному визначенні МВС є, земель оборони, тому що старе застаріло і ми зробили більш нове, але сам наш закон, в якому ми намагаємося врегулювати, там МВС немає. Дякую.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Ну, просто це може бути перепоною в залі дуже серйозною. Тобто ми маємо теж про це думати.

 

БІЛЕНКО С.Б. Можна прокоментувати?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, пане Сергію, будь ласка, коментар.

 

БІЛЕНКО С.Б. По хазяйствам. Дивіться, тільки що от було сказано, значить, ми не дозволяємо ні поліції, ні МВС відносити ліси і особливо цінні землі до земель оборони. Це ми даємо лише військовим формуванням. МВС і поліції не буде там.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. Все, тоді нормально.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

У нас присутня Державний секретар Міністерства оборони пані Дараган Людмила Віталіївна. Будь ласка, ваш коментар стосовно цього законопроекту.

 

ДАРАГАН Л.В. Доброго дня, колеги! Дякую за запрошення.

Ми, дійсно, багато працювали разом з комітетом, відпрацювали повністю всю таблицю. І Міністерство оборони наразі проект в такому вигляді, як він є, погоджує без зауважень.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, пані Людмила.

Будь ласка, від Міністерства аграрної політики Тарас Миколайович Висоцький. Я щось не бачу. Олександр Георгійович, є присутні від міністерства? Олександр Георгійович.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так, є.  Тарас Миколайович точно був.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Вітаю. Дякую, Олександр Васильович. Вітаю, шановні народні депутати. Мінагрополітики також опрацювало запропоновану до другого читання редакцію. Ми її підтримуємо з урахуванням в тому числі рішень уряду, які є вже чинними, про які Сергій згадував в рамках дискусії.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Тарас Миколайович.

Отож, колеги, тоді пропоную ставити це питання на голосування.

Ставлю на голосування пропозицію підтримати порівняльну таблицю, підготовлену до другого читання, про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення механізму забезпечення землями сил оборони (друге читання) (реєстраційний номер 11335 від 12.06.2024 року) з пропозиціями комітету та редакційними уточненням їх положень.

Рекомендувати Верховній Раді України прийняти зазначений законопроект у другому читанні та в цілому як закон у редакції, запропонованій комітетом з необхідними техніко-юридичними доопрацюваннями.

Колеги, прошу голосувати. Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, голосуємо.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. За, підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Халімон Павло.

 

ХАЛІМОН П.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чайківський – за.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Герасимов Артур.

 

ГЕРАСИМОВ А.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро. Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За, Іван Адамович, підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За, підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Петьовка Василь. Петьовка Василь!

 

ПЕТЬОВКА В.В. За, за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Василь Васильович.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За, Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За. я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тарасов Олег. Тарасов Олег!

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем. Чорноморов Артем!

 

ЧОРНОМОРОВ А.О. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ШОЛ М.В. Іван Адамович, Шол тут тоже.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. О, Маргарито Віталіївно, мої вітання.

 

ШОЛ М.В. Вітання. Зареєструйте мене, будь ласка. Я також – за, і за порядок денний – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. Ми вас зареєстрували і порядок денний ви теж підтримали, і за законопроект ви голосуєте теж за.

 

ТАРАСОВ О.С. Тарасов Олег, теж підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Тарасов Олег є.

Колеги, все, так? Ітого: 26 народних депутатів за дане рішення.

Олександре Васильовичу, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Адамовичу.

Я бачу... Пане Роман, дякую. До побачення.

Богданець руку підняв. Андрій Володимирович, будь ласка.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Доброго дня, колеги. Всіх радий бачити.

У мене  технічне питання. Просто Сергій Біленко сказав, що з комітетом опрацьований… там багато працювали по таблиці. Моя особиста думка, у мене вже вона, відверто кажучи, вже довший час це питання стоїть, я хотів би зрозуміти механізм створення таблиць і погодження прийняття правок "за", "проти", тому що це все-таки прерогатива народних депутатів – членів комітету. І просто там, на мою думку, постійно звучить теза: "на нашу думку", "на мою думку". Я хотів би розуміти, "наша думка" – це чия? І як приймаються поправки? Хто кінцевий, скажімо так, бенефіціар прийняття рішень по цих поправках? Тому що, наприклад, з комітетом, як він сказав, опрацьовувалася таблиця. Наприклад, я на опрацюванні цієї таблиці не був. Не проблема, але я просто хотів би розуміти механізм роботи і прийняття поправок. Тому що, наприклад, схвалена або відхилена, ці поправки, наприклад, я за них не голосував. Тому, хто це робив і хто приймав це рішення і так далі, і так далі? Я хотів би це розуміти, щоб потім не виникало у мене в подальшому цих питань.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олег Тарасов теж руку підняв. Будь ласка, Олеже.

 

ТАРАСОВ О.С. Хотів підтримати просто мого колегу в його спічі. Тому що на жодну робочу групу не запрошують нас, ми не проводимо жодних засідань. У мене не було запрошення. І так комітет за комітетом, ми за щось голосуємо на думку комітету. Якого комітету, які робочі групи? Ставлю до відома –  і ми голосуємо. Будь ласка, якщо можна, пане голово, прокоментуйте цю історію.

 

_______________. Шановні колеги, це все добре. По 9549 я запрошував усіх, всім розсилалися запрошення.

 

ТАРАСОВ О.С.  Куди розсилалися?

 

_______________. На електронну пошту, як це і потрібно. А як повідомляти?

 

ТАРАСОВ О.С.  Я просто знайти...

 

_______________. Я три дні просидів, крім Соломчука ніхто більше не з'явився з членів комітету. Тому питань  потім, щоб не задавали по 9549, тому що я три дні потратив, просидів в комітеті. Хто мав змогу, підключався онлайн, хто хотів, приходив так, та і все.

 

ТАРАСОВ О.С.  Я підніму витяг з електронної пошти, покажу, що в мене немає запрошення і не було.

 

_______________. Олександр Георгійович, можете, будь ласка, подивитесь.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Щодо 9549, так, дійсно, ви ж розсилали, навіть в групі було в нашій WhatsAp і була загальна розсилка на електронні пошти.

Що стосується цього законопроекту, який щойно був одноголосно підтриманий, мова йшла про опрацювання з колегами з Комітету з питань національної безпеки, оборони та нації. Воно тривало майже вчора до самого ранку, про це йшла мова. А той, що в таблиці подається, це рекомендується прийняти опрацьовані правки або підтримати, або відхилити, або врахувати в редакції комітету. Тобто це йдуть пропозиції, рішення приймається на комітеті шляхом голосування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так, колеги, продовжуємо. Я думаю, що на всі питання відповіді є.

Друге питання: про затвердження переліку законопроектів, щодо яких є підстави для визнання такими, що втратили актуальність. Це на виконання доручення  Голови Верховної Ради України.

Шановні колеги, вам було розіслано перелік законопроектів, щодо яких підставою для визнання такими, що втратили актуальність, на виконання доручення Голови Верховної Ради України, підготовленого відповідно  частини другої статті 95 Регламенту Верховної Ради України. Таких проектів актів три. Також нам необхідно затвердити пропозиції комітету до проекту порядку денного сесії Верховної Ради України дев'ятого  скликання. Дані пропозиції вам теж були розіслані для ознайомлення. Пропозиції складаються з двох розділів. В першому розділі – питання, підготовлені до розгляду на пленарних засіданнях. Таких законопроектів 17. Другий розділ – це проекти законів, підготовку, доопрацювання яких доручено здійснити нашому комітету, тобто законопроекти ще опрацьовуються в комітеті. Таких проектів законів 93.

Крім того, нам необхідно затвердити перелік проектів законів, які Комітет Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики пропонує не включати до проекту порядку денного дванадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання.

Тож я ставлю на голосування пропозицію: затвердити пропозиції комітету до переліку законопроектів, щодо яких є підстави для визнання їх такими, що втратили актуальність внаслідок прийняття інших законодавчих актів або з інших причин; затвердити пропозиції комітету до проекту порядку денного дванадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання; затвердити перелік проектів законів, які комітет пропонує не включати до проекту порядку денного сесії, і направити зазначені пропозиції та перелік Апарату Верховної Ради України для їх узагальнення.

Колеги, прошу голосувати. Іван Адамович, будь ласка.

 

РУДИК С.Я. Іван Адамович, я дуже перепрошую, колеги. У зв'язку зі своєю особливою зайнятістю саме зараз на війні, просто одне питання: там немає, в тих, які відхиляються або які вважаються недоцільними, законопроектів про виділення землі учасникам бойових дій?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Ні, звісно, Сергій Ярославович. І мови не може бути. Там два законопроекти, з яких Комітет з питань євроінтеграції висловив рішення, що вони суперечать євроінтеграції. Це проект про фортифікацію борошна (5657). З автором, з Іриною Мирославівною Констанкевич, я говорив, вона погодилась. Проект пана Заремського щодо виділення підтримки підприємств, які не є в ДАРі. І проект Постанови Юлії Володимирівни Тимошенко про зняття Миколи Сольського з посади міністра. Все.

 

РУДИК С.Я. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Колеги, голосуємо.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Халімон Павло. Халімон Павло!

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Я підтримую, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Степан Миколайович.

Чайківський – за.

Богданець Андрій.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Богданець – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Герасимов Артур. Герасимов Артур!

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. Підтримую, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. Я – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Петьовка Василь.

 

ПЕТЬОВКА В.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За, Іван Адамович.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тарасов Олег.

 

ТАРАСОВ О.С. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан. Торохтій Богдан!

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іван Адамович. Перепрошую. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем. Чорноморов Артем!

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем.

Герасимов Артур.

Халімон Павло.

І того: 23 народні депутати – за. Рішення прийнято.

Олександр Васильович, прошу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Адамович.

Третє питання. Про схвалення рекомендацій виїзних комітетських слухань на тему: "Реформа гідротехнічної меліорації: перешкоди, досягнення, перспективи", яке відбулось 18-19 липня 2024 року. То єсть в рамках Третього меліоративного форуму "Реформування та відновлення меліорації" комітет за підтримки програми USAID з аграрного та сільського розвитку провів виїзні комітетські слухання на тему: "Реформа гідротехнічної меліорації: перешкоди, досягнення, перспективи".

За результатами комітетських слухань були підготовлені рекомендації, які нам потрібно схвалити, а також направити зазначені рекомендації Голові Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, Кабінету Міністрів України, Міністерству аграрної політики та продовольства України, Державному агентству меліорації та рибного господарства України, Державному агентству водних ресурсів України, Черкаській обласній державній адміністрації та Черкаській обласний раді. Проект рекомендацій був всім розісланий.

Колеги, будь ласка, хто з цього приводу хоче висловитися? Дмитро Соломчук руку підняв, я бачу.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Я хотів би, в принципі, раніше не з цього висловитися, хоча виїзні засідання – це чудово, підтримка USAID, чудово. Але, пане голово, чи в ближчі пленарні дні планується в порядок денний включення законопроекту, за який, в принципі, вже голосували, де є правка комітетська по землям постійного користування фермерів? Чи планується він на  розгляд? Планується, да?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, планується.

 

СОЛОМЧУК Д.В. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, тоді голосуємо.

Іван Адамович, я ставлю на голосування пропозицію схвалити рекомендації комітетських слухань на тему: "Реформа гідротехнічної меліорації: перешкоди, досягнення, перспективи". Направити зазначені рекомендації Голові Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, Кабінету Міністрів України, Міністерству аграрної політики та продовольства України, Державному агентству меліорації та рибного господарства України, Державному агентству водних ресурсів України, Черкаській обласній державній адміністрації та Черкаській обласний раді.

Колеги, прошу голосувати.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А.  Так, голосуємо, колеги.

Гайду Олександр.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я – підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Мейдич Олег.

 

МЕЙДИЧ О.Л. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Рудик Сергій.

 

РУДИК С.Я. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Халімон Павло.

Чернявський Степан.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Я – за, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую. Чайківський – за.

Богданець Андрій.

Бунін Сергій.

 

БУНІН С.В. Підтримую.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Перепрошую, Богданець – за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую, Андрій Володимирович. Сергій Валерійович, дякую.

Герасимов Артур.

Грищенко Тетяна.

 

ГРИЩЕНКО Т.М. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кириченко Микола.

 

КИРИЧЕНКО М.О. За, Іван Адамович, за.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Костюк Дмитро.

 

КОСТЮК Д.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Кучер Микола.

 

КУЧЕР М.І. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Литвиненко Сергій.

 

ЛИТВИНЕНКО С.А. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нагаєвський Артем.

 

НАГАЄВСЬКИЙ А.С. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Нікітіна Марина.

 

НІКІТІНА М.В. За, підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Петьовка Василь.

 

ПЕТЬОВКА В.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Салійчук Олександр.

 

САЛІЙЧУК О.В. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Соломчук Дмитро.

 

СОЛОМЧУК Д.В. За, Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Стернійчук Валерій.

 

СТЕРНІЙЧУК В.О. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тарасов Олег. Тарасов Олег.

 

ТАРАСОВ О.С. Да, підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Тимофійчук Володимир.

 

ТИМОФІЙЧУК В.Я. Підтримую.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Торохтій Богдан.

 

ТОРОХТІЙ Б.Г. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Чорноморов Артем. Чорноморов Артем.

Шол Маргарита.

 

ШОЛ М.В. За, Іван Адамович.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Дякую.

Юрчишин Петро.

 

ЮРЧИШИН П.В. За.

 

ЧАЙКІВСЬКИЙ І.А. Петро Васильович, дякую.

Колеги Халімон, Герасимов Артур, Чорноморов Артем. Немає. Гайду.

23 народні депутати – за. Олександр Васильович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Адамович.

У нас четверте питання –  "Різне". Може, в кого є якісь пропозиції до цього питання?

Колеги, тоді я оголошую комітет закритим.

 

КУЧЕР М.І. У мене, Олександр Васильович, маленьке питання. Кучер.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, да, будь ласка, пане Миколо.

 

КУЧЕР М.І. Не по сьогоднішніх питаннях. Я хочу звернутись по питанню, пам'ятаєте, відтермінування вступу положень про внесення до ДЗК відомостей про функціональні детальні плани територій. Просто його треба відтермінувати по строках. Тому що скільки спілкуюся з громадами, ні в кого нема цих планів, і ми просто позриваємо дуже багато питань, які зв'язані із забудовою земель, особливо для військових. Я хотів би, щоб ми все-таки десь повернулися до цього питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане Микола, ми не забули про це питання, це основне. Ми дійсно будемо його розглядати, я думаю, що десь у вересні почнемо.

Будь ласка, Олександр Георгійович, доповните.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так, Олександр Васильович.

Микола Іванович, дійсно це питання дуже актуальне, ще є час у нас до нового року внести відповідні зміни. Але формально за предметами відання це питання комітету Олени Шуляк. Але на якесь з наших других читань ми готові цими правками внести і на два роки, як ми з вами і говорили, його пролонгувати.

 

КУЧЕР М.І. Добре. Дякую.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Можна ще, пане голово, можна я?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка. Андрій Володимирович, будь ласка.

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Колеги, я пропонував би від комітету звернутися до Міністерства аграрної політики і до Кабінету Міністрів з приводу того, що від 13.03.2022 року припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану №303, це про інспекцію в Держгеокадастрі. Відновили всі перевірки, і податкова, всі контролюючі органи перевіряють, тільки Держгеокадастр стоїть, тільки виїжджають  вони, коли є кримінальні провадження, допомагати Нацполу, МВС, а самі для запобігання зловживань вони не мають права цього робити. І вже два роки вони стоять, нічого не роблять, купа зловживань по всіх землях.

Тому я вважав би, так як не тільки вони, як би купа всіх повідкривали ці перевірки, в принципі, чому не дозволити органу також перевіряти і запобігати зловживанню.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тарас Миколайович ще є на зв'язку, Висоцький?

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Звісно, Олександр Васильович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, може, є якийсь коментар.

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Тут є ряд ЦОВВ, в яких є обмеження, крім Держгеокадастру, це Держпродспоживслужба, це Екоінспекція, інші, тому це, дійсно, має бути урядове рішення. Ми, в принципі, неодноразово теж чули звернення, що треба відновлювати. Якщо є таке бажання комітету звернутися, будемо вдячні, і тоді будемо вже з цією позицією вести діалог на рівні Кабінету Міністрів України.

Дякую.

 

_______________. Тарас Миколайович, а можна ще питання?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути), будь ласка.  

 

_______________. Ця позиція є тільки щодо суб'єктів   господарювання. А державні органи, органи місцевого самоврядування, можна ж робити?

 

ВИСОЦЬКИЙ Т.М. Органи місцевого самоврядування, вони там не обмежені цією постановою Кабміну.

 

_______________. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді, колеги, якщо не проти, треба сформулювати таке. Андрій Володимирович, чи у вас вже є сформульований лист, який би ми могли направити до Міністерства аграрної політики?

 

БОГДАНЕЦЬ А.В. Дивіться, у мене тут є така позиція добавити, навіть зміну в постанову зробити. У разі надходження листів, щоб там не було, що ми там хочемо щось зловживати чи, скажімо, є якісь певні наші скриті мотиви. У разі надходження листів від правоохоронних органів, фізичних та юридичних осіб, органів місцевого самоврядування дозволити здійснення заходів державного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства, використання та охороною земель усіх категорій та форм власності шляхом проведення позапланових перевірок. А, можливо, просто є якісь доповнення, може допомогти міністерство так, як вони бачать, щоб було вийти з спільною позицією.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді, давайте, ми сформулюємо такий лист, узгодимо його з Міністерством аграрної політики для того, щоб було максимально корисно потім цей лист показати на Кабміні, і направимо цей лист.

Олександр Георгійович, ви тоді відповідальні за такий лист, за його текст. І направимо текст в групу, щоб всі подивились. Якщо запитань не буде, то ми тоді цей лист відправимо на Міністерство аграрної політики.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Олександр Васильович, Андрій Володимирович, ми опрацюємо текст листа, узгодимо в нашій групі і з Тарасом Миколайовичем. Так як ви і сказали, Олександр Васильович.

 

ТАРАСОВ О.С. У мене пропозиція ще є. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Да, будь ласка, Олег Тарасов.

 

ТАРАСОВ О.С. У нас там ще на завершення реформа меліорації і підпорядкування Мінеко. Ми можемо направити лист від комітету щодо перепідпорядкування під МінАПК?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Олег Сергійович…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А ми якраз проголосували тільки що рекомендації нашого комітету, слухань, там, де ми були, і, в принципі, це в рекомендаціях вже є.

Будь ласка, Степан Чернявський.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Колеги, всім добрий день. З приводу відновлення і згідно з постановою, тут я б краще ще раз всі разом це проговорити, бо сьогодні дійсно дуже така напружена ситуація з підняттям податків і всім цим, і відновити перевірки. Ну, я тут думаю, що трохи обережно, бо ми розуміємо, якщо ми зараз дозволимо одній цоввці, інша скаже, ми теж хочемо, третя теж хоче, і ми відновимо всі перевірки. Ми розуміємо, що сьогодні і так об'єктам господарювання сьогодні не так легко, і ми знаємо, наскільки сьогодні там може бути таке соціальне напруження. То я, мабуть, тут десь спочатку дуже сильно подумав над цим питанням.

Тому, я вважаю, не тільки погодження там міністерством, да, давайте, краще може між собою ще проговоримо і на наступний комітет винесемо це питання.

Дякую.

 

_______________. Коли є звернення від фізичних, від юридичних осіб, тоді можна робити перевірки. Тому я зробив таким, я ж прочитав текст, можна цей текст ще там відрегулювати так як би, як вважають колеги. Але в чому сама логіка цього? Тому що перевірки існують в інших… інші органи перевіряють, це тільки Мінагро нічого не перевіряє. От ми говоримо про Держпродспоживслужбу, також не перевіряє.

Податкова ж ходить, перевіряє, все добре, все ж окей. Тобто податкова в нас добре, податкова в нас працює, недоторканий орган, а Держпродспоживслужба, якість продуктів, землі, зловживання у земельних відносинах – це не важлива історія? Або всі, або ніхто, ну якось воно неправильно, як на мене.

 

ЧЕРНЯВСЬКИЙ С.М. Так я ж за це і говорю. Давайте це питання краще проговоримо і вирішимо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Степан Миколайович, ви абсолютно праві. І Андрій Володимирович правий, і ти правий. Ми ж домовились, що ми текст цього листа спочатку кидаємо в наш внутрішній чат, узгоджуємо сам текст цього звернення. І тільки потім ми узгоджуємо текст з Міністерством аграрної політики, і потім тільки його підписуємо.

Так що тут, в принципі, все логічно, спочатку узгодження між собою. Ми в чаті будемо узгоджувати сам текст, щоб там не перегнути палку, як ти говориш, дійсно тут треба бути обережним, я погоджуюсь. Але Андрій Володимирович теж має рацію і треба давати, які кричущі такі моменти коли бувають, теж давати можливість виходити на перевірки.

Так що, колеги, я всім дякую за ваш час, за дискусію. І я оголошую комітет закритим. Усім дякую і гарного всім дня.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку